איגוד המוסכים בישראל

תמונות מהכנס: אגוד המוסכים נגד הרפורמה בחברות הביטוח 14.8

הערב (14.8) ערכנו את הכנס הראשון ובה הצגנו, לכמאה בעלי המוסכים שהגיעו, את סעיפי ההדרה שנציגי ממשל שכירים בממשלת ישראל מציעים לחוקק.

בעלי המוסכים, כפי שהבנו במהלך החודשים האחרונים, לא הצליחו להבין את הניסוח שהוציא הממונה על הביטוח, נציג ממשלה במדינה דמוקרטית, המאפשר לחברות ביטוח בישראל לגרום לסגירתם הסופית באמצעות חוק המסמיך אותן לעשות זאת בפועל.

את הוראת הנוהל “תיקון הוראות החוזר המאוחד שער 6 חלק 2 – הוראות בענף רכב רכוש” , שהינה למעשה חוק “הפרדה” בלתי חוקתי בעליל, כתב, לצערנו, נציג של הממשלה הישראלית.

חוקי הפרדה נכתבו ונאכפו בדרום אפריקה, למשל, החל משנת 1949 ומי היה מאמין שבישראל הדמוקרטית תגיע יום אחד, באמצע שנת 2019, הצעת חקיקה חשוכה מזן המכונה בעגה המקצועית : “דמוקרטיה גזעית ” ?

שיטת ההפרדה שהפכה חלק ניכר מהמוסכים ומרכזי השירות ל”מוחרמים גזעית”, עובדת כבר מספר שנים ומיושמת בשיטות אלימות המופנות כנגד שמאי רכב, מוסכים, מבוטחים וניזוקי צד ג’.

הכנסת ניסתה לתקן את זה בשנים האחרונות ולאפשר שוויון זכויות וחיים נורמליים ונורמטיביים לספקי השירותים והלקוחות.

הממונה על הביטוח וצוותו סברו או סוברים, ככל הנראה, שאין משמעות לשיטת המשטר הדמוקרטי ועם פיזור הכנסת – נשלפה טיוטת החוזר בעלת מאפייני ההפרדה וההדרה – אותה הצגנו היום לבעלי המוסכים.

החוויה היומיומית של רוב בעלי העסקים העוסקים בתחום היא חוויה קשה ובלתי נסבלת – איומים, הוצאת לקוחות בכוח ממוסכים, תשלומי שוחד בכדי להשיג עבודה מה”סמוראי” האיזורי ועוד. חייבים לתקן את זה !!!

ההתנגדות שלנו תימשך ותתעצם עד שהאיום הזה יוסר ועד שבעלי מוסכים ובעלי מרכזי שירות ישובו להיות אזרחים בעלי זכויות מלאים ושווים במדינה היקרה שלנו ועד שתבוטל סמכותם של פקידי ממשל ממונים, לפגוע בזכויות אדם בסיסיות וטבעיות.

נפעל לביטול הבידול בהשתתפות העצמית בין מוסך למוסך, להפסקת תרבות השוחד שהחליפה את תרבות התחרות, לביטול כלל אמצעי ההדרה והאפליה ולניתוק הקשר בין הממונה על הביטוח לבין מוסכים, שמאי רכב ושאר העוסקים בתחום התיקון המקצועי לכלי הרכב.

שר התחבורה חייב לפעול ולהשיב את הסדר הציבורי על כנו.

הכנס הבא : יס פלנט חיפה , 21.08.2019 , החל מהשעה 18:00 . תגיעו.

תודה למשה קירמאיר, מנהל אגף א’ במשרד התחבורה על ההשתתפות והתמיכה במאבק ולעו”ד רועי כהן, נשיא להב שנכח ותמך . עו”ד רועי כהן אף נפגש עם הממונה על שוק ההון והביטוח הנוכחי בניסיון לעצור את הגזירות שפרסם – ללא הצלחה בשלב הנוכחי.