איגוד המוסכים בישראל

המוסכים נדחקים מתוך תא החוצה ואנו מעוניינים לנסות ולמצוא פיתרונות כיצד להשאיר אותם בתוך העיר”

‏10 יוני, 2012 

-הודעה לעיתונות-

“המוסכים נדחקים מתוך ת”א החוצה ואנו מעוניינים לנסות ולמצוא פיתרונות כיצד להשאיר אותם בתוך העיר

כך אמר ארנון גלעדי, יו”ר איגודן ומשנה לראש עריית ת”א בכנס למוסכים בנושא טיפול ותחזוקה בסביבת העבודה שהתקיים במפעל השפד”ן בראשל”צ, לדבריו: “העסקים הקטנים הם הנדבך המרכזי של חוסנה של הכלכלה של מדינת ישראל ואנו רוצים לשמור על העיר ת”א כבירת העסקים של מדינת ישראל שזה חוסננו וזה מרכז פעילותינו.”

רונן לוי, יו”ר איגוד המוסכים אמר בכנס: “כיו”ר האיגוד וכפעיל בארגון העצמאים, להב, אני חש שמדינת ישראל לא מחבקת עסקים, הדבר הזה עקום וצריך לתקן אותו. אף עירייה לא רוצה את המוסכים באזור שלה משיקולי ארנונה ואנחנו צריכים אלטרנטיבה מותאמת לציבור.”

כנס טיפול ותחזוקה בסביבת העבודה התקיים בסוף שבוע שעבר במפעל השפד”ן בראשון לציון ביוזמת איגודן ואיגוד המוסכים ובשיתוף עריית ת”א, אגודת מי אזור דן והתאחדות היזמים בישראל.

הכנס כלל סיור לבעלי המוסכים במרכז המבקרים בשפד”ן, ברכות מארנון גלעדי, יו”ר איגודן ומשנה לראש עריית ת” יפו וממונה מטעם העירייה על פיתוח עסקים ורונן לוי, יו”ר איגוד המוסכים בישראל וכן – הרצאה בנושא איכות הסביבה ורגולציה מאת ברוך ובר, מנהל מחוז ת”א במשרד להגנת הסביבה ומאת דניאל סלומון מנהל ” אקודן” שהתמקד בטיפול הסביבתי במוסכים. לסיום ניתנה הרצאה מאת אלכס גמרניק, מנהל מרכז סיוע ליזמים ועסקים ת”א יפו שדיבר על החבילה המסובסדת שתסייע למוסכים בהתאמתם לדרישות איכות הסביבה במסגרת מתן רישיון עסק.

לדברי ארנון גלעדי, יו”ר איגודן ומשנה לראש עריית ת”א: “לא ניתן רק קנסות למוסכים מזהמים, אלא בכוונתנו לתת מעין תשורה, הוקרה למפעל שפעל והוריד את נושא המזהמים. בנוסף, המוסכים בסה”כ נדחקים מתוך ת”א החוצה ואנו מעוניינים לנסות ולמצוא פיתרונות,

גם במסגרת תוכנית בניין – עיר, איך אנחנו משאירים אותם בתוך העיר ת”א ולא שולחים אותם להרצליה, חולון ובת ים. אנו בעריית ת”א יפו רואים את העסקים הקטנים כנדבך המרכזי של חוסנה של הכלכלה של מדינת ישראל ואנו מנסים לפעול בכל דרך אפשרית, לא רק דרך הארנונה, מתוך מטרה לחזק ולשמור על העיר ת”א כבירת העסקים של מדינת ישראל שזה חוסננו וזה מרכז פעילותינו. רק לסבר את האוזן: כ- 2.5 מיליארד ₪ שזה בערך 80% מהארנונה נכנס לעיר ת”א יפו מעסקים קטנים ובינוניים”

לדברי רונן לוי, יו”ר איגוד המוסכים: יש תחושה שהשמן ממשיך להשמין והוא ממשיך לשאוב מהרזה עד העצמות. אני אומר את זה לא רק  כיו”ר איגוד המוסכים, אלא גם כפעיל בארגון העצמאים, להב. יש לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים תחושה שמדינת ישראל לא רוצה עסקים, הדבר הזה עקום וצריך לתקן אותו. לצערנו, אף עירייה לא רוצה את המוסכים באזור שלה, לא צריך להתחשב רק בהייטק ובמי שמייצא. צריך להתחשב גם באלה שמספקים שירותים ואיכות חיים לציבור. אף עירייה לא רוצה את המוסכים באזור שלה, אנחנו צריכים אלטרנטיבה מותאמת לציבור ולצרכי המוסך המודרני, ולכן אני שמח שיש בינינו שיח.”

בהתייחסו לפעילות המוסכים למען איכות הסביבה, אמר לוי כי: “כל מה שקשור לאיכות הסביבה – אנחנו בעד! אנחנו נפרסם בקרוב הנחיות למוסכים של עשה ואל תעשה שניסחנו בעזרת יועצים לאיכות הסביבה, על מנת שלמוסכים יהיה קל יותר. אנחנו לא מפעלים מזהמים, להיפך – אנחנו שומרים על זיהום שמגיע מהרכבים.”

לוי סיכם את דבריו באומרו כי :”שיתוף הפעולה בינינו הוא מצוין בכל התחומים”.

לדברי ברוך ובר, מנהל מחוז ת”א במשרד להגנת הסביבה: “אתם מחזיקים עסק, יש לו משמעויות אדירות שלפעמים אתם לא רואים אותם, חשוב ביותר להקפיד על כל מה שקשור לאיכות הסביבה, התקנים עכשיו החמירו וכדאי להתעדכן ולשם לב לעניין הזה”.