איגוד המוסכים בישראל

הרפורמה הצרכנית של איגוד המוסכים

רונן לוי, יו”ר איגוד המוסכים: “בכוונתי להנהיג את הרפורמה הבאה בתחום הרכב והתחבורה בישראל.”

תוכנית הרפורמה תוצג לראשונה בוועידת שרותי הרכב 2007′, בה ישתתפו הגופים ואנשי המפתח בהם יסתייע האיגוד ביישומה. ביניהם ח”כ משה כחלון (וועדת הכלכלה של הכנסת), בועז סופר (רשות המיסים, משרד האוצר), גדעון סיטרמן (משרד התחבורה) וגלית אבישי (‘אמון הציבור’).

—————————————————————————————

איגוד המוסכים מוביל תוכנית פעולה חדשה המתעתדת לתקן את חוליי הענף ולהביא בשורה לצרכנים. התוכנית תוצג לראשונה בוועידת שרותי הרכב 2007′, בה ישתתפו הגופים ואנשי המפתח בהם יסתייע האיגוד ביישומה. ביניהם ח”כ משה כחלון (וועדת הכלכלה של הכנסת), בועז סופר (רשות המיסים, משרד האוצר), גדעון סיטרמן (משרד התחבורה) וגלית אבישי (‘אמון הציבור’). ועידת שרותי הרכב 2007, תתקיים בגני התערוכה בתל-אביב ב-15 במאי, במסגרת תערוכת ‘טכנוקאר 4’.

רונן לוי, יו”ר איגוד המוסכים: “בכוונתי להנהיג את הרפורמה הבאה בתחום הרכב והתחבורה בישראל. הרפורמה, אם תיושם, תביא לדרך חדשה ותקווה לענף ולשינוי צרכני משמעותי לטובת בעלי הרכב. אנו משוכנעים כי האינטרסים של נותני השירות אינם מנוגדים לאלו של הצרכנים ובכוונתו לפעול בממשקים המשותפים של שני קהלים אלו, לתיקון המצב השורר בתחום. 

להלן מספר נקודות* מתוך הרפורמה המתוכננת בענף שרותי הרכב והתחבורה בישראל:* קידום חקיקה ותקינה והסדרת ההיבט המקצועי, על ידי העמקת אכיפת הרשויות על הגורמים הפיננסיים בענף המתיימרים לקבוע את הסטנדרט המקצועי שלו. כמו כן, באמצעות לחץ מאסיבי שוטף על מוסדות הממשלה לטיפול בכל תחום הכשל הטכני והחלפים. כל אלו, יבטיחו את רמתם של בעלי המקצוע בענף וימנעו את עבודתם של גורמים ללא סמכות וללא מתקנים ראויים המאיימים על עתיד הענף ופוגעים בציבור בעלי הרכב בהיבט הבטיחותי והצרכני.* סיוע וליווי לצרכנים מטעם “פורום התיקון הבטוח”, להבטחת האיכות והבטיחות של תיקוני הרכב בישראל. חברי הפורום יעניקו ייעוץ של מומחים בתחום תיקון תאונות הדרכים על כל היבטיו כולל ההיבט הביטוחי והמשפטי לכל בעל רכב, הזקוק לכך.* המשך המאבק להסדרת תחום הליסינג התפעולי בישראל.* העלאת קרנו של מקצוע השרות לרכב והפיכתו למקצוע נחשק באמצעות חינוך טכנולוגי מתקדם יותר, ומגיל צעיר. זאת באמצעות חינוך והסברה, ושיתופי פעולה עם משרדי ממשלה ומוסדות חינוך. * אתיקה מקצועית מחייבת לכל חברי איגוד המוסכים, מתוך כוונה להכלילה על כלל נותני השירותים בענף הרכב.

הועידה תיערך ביום שלישי הקרוב, ה-15 במאי 2007 בשעה 17:00 במרכז הירידים של גני התערוכה בתל-אביב. בוועידה ישתתפו, בין היתר, גם נשיא לשכת הארגונים העצמאיים, ויושבי ראש כל הארגונים מתחום הרכב והתחבורה (איגוד יבואני הרכב, איגוד מכוני הרישוי, איגוד השמאים, איגוד קציני בטיחות בתעבורה, איגוד המובילים והמסיעים, ארגון מנהלי תחבורה, לשכת האקדמאים והמהנדסים ועוד). ועידת שרותי הרכב של איגוד המוסכים בישראל הינה המפגש המקצועי השנתי של העוסקים בתחום. לוועידה השפעה ישירה על התנהלותו העתידית של התחום והאג’נדה הציבורית והמקצועית של האיגוד. הועידה הינה חלק מתערוכת ‘טכנוקאר 4’, תערוכה מקצועית לתחום הרכב והתחבורה, המתקיימת פעם בשנתיים ומהווה במה ייחודית למפגש בין חברות היבוא נותני השירותים, המשווקים והקהל המקצועי בענף.

דורון אובזנק, דובר