איגוד המוסכים בישראל

לראשונה בישראל – קורס יסודות מכונאות הרכב המיועד לחסרי כל ניסיון בתחום.

הקורס נבנה בשיתוף פעולה בין איגוד המוסכים לכלמוביל, יבואנית דגמי מיצובישי, יונדאי, מרצדס וסמארט. בשיתוף פעולה זה, שמה לעצמה כלמוביל כמטרה להיות החברה החלוצה בשדרוג אמות המידה המקצועיות בענף התחבורה בישראל.

המכללה הטכנולוגית לרכב מבית איגוד המוסכים משיקה קורס מיוחד וייחודי בתחום לימודי תחזוקת הרכב המשלב בתוכו לימודים עיוניים, מעשיים והתנסות במרכז שירות . החידוש – עד עכשיו, קורסים מסוג זה היו מיועדים למי שכבר החל את דרכו המקצועית באחד המוסכים ברחבי הארץ ונשלח מטעם מקום עבודתו להשתלמות זו או אחרת בתחום (להוציא לימודים במסגרת תיכונית מקצועית). הקורס החדש מיועד למי שאינו מגיע מהתחום כלל, אין לו כל ניסיון בו והוא מעוניין להתחיל אתצעדיו הראשונים בתחום ובמסגרת זו חווה התנסות מעשית במוסך רשת יבואן מהרמה הטכנולוגית הגבוהה ביותר.

חידוש נוסף – הקורס נבנה בשיתוף פעולה עם חברת כלמוביל, יבואנית דגמי מיצובישי, יונדאי, מרצדס וסמארט, כאשר ההתנסות המעשית תעשה במוסכי החברה והחברה התחייבה לספק תעסוקה למצטייני הקורס ולהחזיר להם מחצית משכר הלימוד. הרעיון הוא למשוך כוח אדם אמין ואיכותי לתחום מאחר ובשנים האחרונות חלה התפתחות טכנולוגית עצומה בענף והתעורר הצורך לקדם ולפתח את הרמה המקצועית בענף ולשפר את התחזוקה של כלי הרכב. בשנים האחרונות מתאפיינים כלי הרכב ברמה טכנולוגית גבוהה. ברבים מהם קיימים מערכות מחשבים מתוחכמות ומערכות נוספות מתקדמות, מה גם שבשנים הבאות צפויים להיכנס כלי הרכב החשמליים וההיברידיים וכל אלה דורשים תחזוקה וטיפול אשר מצריכים ידע נרחב.

במהלך הקורס ירכשו המשתתפים בו ידע והיכרות עם תחומי הרכב בנושאי המכונאות והמנוע, מערכות החשמל, אבחון תקלות (דיאגנוסטיקה), בקרת אקלים, מיזוג האוויר ועוד. הקורס מאפשר ללומדים בו רכישת ידע בסיסי נרחב, במטרה להשתלב בתחום המקצועי של ענף השירות לרכב באחת החברות המובילות בתחום. הלימודים משלבים בתוכם חלק עיוני ומעשי בן 110  שעות לימוד אקדמיות וכן משלב בנוסף 40 שעות של התנסות מעשית במרכז שירות לרכב של חברת כלמוביל.

יעל, תלמידה בקורס: “בימים אלו התחלתי לעבוד בקבוצת כלמוביל ובמקביל בחרתי להצטרף לקורס מטעם איגוד המוסכים. מודעה בנושא משכה את עיני ובחרתי להעשיר אתהידע התיאורטי לצד הידע המעשי שארכוש תוך כדי העבודה”.

אייל דואר, מנהל מוסך כלמוביל בראשון , אומר כי: “קבוצת כלמוביל יזמה מהלך של קידום שיתוף פעולה עם איגוד המוסכים למטרות טיפוח כוח אדם איכותי, הרמת קרן המקצוע, העמקת ידע ותרומה לקהילה. החזון של כלמוביל הינו להיות אמת מידה בענף התחבורה. שיתוף פעולה ששם לעצמו מטרה לשנות את תדמית מקצוע המכונאי ולהכשיר דור חדש של אנשי מקצוע איכותיים, הינו בהחלט משתלב עם החזון ונתמך על ידי ערך המקצוענות שהינו אחד מן הערכים שכלמוביל חרטה על דגלה.  הקורס מהווה תשתית חשובה להכשרת כח אדם מיומן, צריך להבין שמכונאי כיום הוא למעשה איש טכני שמתמודד עם אתגרים טכנולוגיים מתקדמים ברכב ולכן הוא נדרש להכשרה מקצועית מעמיקה, עיונית ומעשית, כדי להצליח להשתלב בשוק העבודה”.

לדברי אריה אשד, מנכ”ל איגוד המוסכים, תעשיית הרכב התפתחה בשנים האחרונות בצורה משמעותית ובמקום רכבים פשוטים, עברנו למכוניות מורכבות  וממוחשבות, המצריכות ידע נרחב ויכולת אישית ומקצועית גבוהה. מקצוע השרות לרכב אינו דומה למה שהיה בעבר מחד ומאידך ענף שירותי התחזוקה לרכב צמא לכ”א בכלל ולכ”א איכותי בפרט. מציאות זו מהווה אתגר עבור איגוד המוסכים לחפש פתרונות למצוקת כ”א, איכותו ותדמית הענף. אחד המרכיבים בשינוי התפיסה הוא קורס זה שנועד למשוך חברה צעירים (בוגרי צבא) שאינם באים מתוך הענף על מנת לתת להם כיוון מקצועי בחיים באמצעות רכישת מקצוע רציני. הקורס, בין שאר מטרותיו, נועד  לבדוק שאלות הנוגעות לדימוי הענף והמקצוע וכן מה יגרום לחברה צעירים איכותיים לבוא ולעסוק בתחום טכנולוגי מרתק לכשעצמו. זאתהסיבה שהסלוגן שנבחר לפרויקט הוא “מוסך- לא מה שחשבת” .   

לפרטים נוספים:

קרן יפה גדיש, דוברת

איגוד המוסכים בישראל

0543456441