איגוד המוסכים בישראל

מבצע: הכן רכבך לחורף – לראשונה הבדיקות לבעלי הרכב חינם!

מבצע “הכן רכבך לחורף”- לראשונה הבדיקות לבעלי הרכב חינם קמפיין תקדימי: דיילות מקצועיות ישכנעו את המוסכים להירתם למבצע תחת המסר המקצועיות שלך יכולה להציל חיים

הקמפיין ילווה את מבצע “הכן רכבך לחורף”, המתקיים בין החודשים נובמבר 2006 למרץ 2007, במוסכים מורשים ברחבי הארץ. לראשונה מזה 40 שנה, הבדיקות יבוצעו בחינם.יו”ר אגוד המוסכים, רונן לוי: “החלטנו לשכנע את המוסכים לספק את הבדיקות חינם כדי לעודד את הנהג הישראלי לנהוג ברכב תקין ובטיחותי ולהפנים את החשיבות הרבה הטמונה בכך, במיוחד בנסיעה בתנאי חורף

במסגרת מבצע “הכן רכבך לחורף”, שיחל בשבוע הבא, ייערכו בדיקות התקינות למכוניות ללא תשלום, זאת לעומת שנים קודמות, בהן שילמו בעלי הרכב סכום סמלי של 30 שקלים על הבדיקה

כמידי שנה, גם החורף, יוצאים אגוד המוסכים בישראל, פורום התיקון הבטוח, אגוד יבואני הרכב, אגוד מכוני הרישוי ואגוד קציני הבטיחות במבצע הממלכתי: “הכן רכבך לחורף”, במסגרתו מתבקשים בעלי הרכב בישראל לסור למוסכים ולערוך בדיקת תקינות מיוחדת לקראת החורף. במשך שנים רבות, שווק המבצע תחת איום ניידות הבדיקה של משרד התחבורה ומשטרת ישראל, המוצבות בעורקי התנועה העיקריים ועוצרות כלי רכב מכל הסוגים, לבדיקת תקינות. רכב שנתגלו בו ליקויים בטיחותיים מקבל קנס או מורד מיידית מהכביש! הפעם החליטו לשנות גישה כדי לשכנע יותר נהגים לבצע את הבדיקה

מסביר רונן לוי, יו”ר אגוד המוסכים: המבצע נועד לעודד את הנהג הישראלי לנהוג ברכב תקין ובטיחותי ולהפנים את החשיבות הרבה הטמונה בכך. הכשל הטכני הוכח כגורם בעל משקל רב בגרימת תאונות דרכים, במיוחד בנסיעה בתנאי כביש משתנים האופייניים לחודשי החורף. ניידות הבדיקה של משרד התחבורה והמשטרה לא מהוות איום מספיק לבצע בדיקת חורף. מתוך 2.5 מליון כלי רכב בישראל, נבדקים כל שנה רק 100 אלף רכבים ביוזמת בעליהם. לפיכך, אנו ושותפינו למבצע הרמנו את הכפפה.החלטנו לשכנע את המוסכים לספק את הבדיקות חינם ואף להשתתף בעלויות הקמפיין וזאת כדי להגדיל משמעותית את כמות הרכבים הנבדקים ולעודד את כולם לנסוע ברכב תקין. אני קורא לכל בעלי הרכב לבוא ולבדוק את רכבם, בבדיקה שעשויה להציל חיים

את בדיקת החורף המיוחדת, יוכלו לערוך במוסכים מורשים בכל רחבי הארץ. במסגרת המבצע, תיערכנה שתי בדיקות: האחת, בדיקת תקינות מקיפה לרכב: תקינות הבלמים מערכות החשמל ברכב (אורות, צופר, מפשיר אדים ועוד), המגבים, ההגה ומערכות בטיחותיות אחרות. ואילו השנייה בדיקת צמיגים מקיפה, אותה ניתן לבצע אך ורק בצמיגיות, ועבורה יקבל בעל הרכב תווית תקינות נפרדת. כל בעל רכב שרכבו עבר את הבדיקה, יקבל מהמוסך המבצע את מדבקת המבצע הרשמית – המעידה על תקינותו של הרכב ומהווה אסמכתא לביצועה

יהודה רודד, מנכ”ל אגוד יבואני הרכב, מוסר: יבואני הרכב מכירים בחשיבות המבצע ומטרותיו והתגייסו לפעילות. מספר יבואנים הגדילו לעשות ולא רק רכשו תוויות בדיקה עבור כל הרשת המוסכים שלהם אלא גם פנו ללקוחותיהם והזמינו אותם לבצע את הבדיקה

חברת “סופר פוש” נבחרה לעריכת קמפיין שיווקי של חודש ימים, במעל מ-4,000 מוסכים מורשים ברחבי הארץ, תחת המסר: “המקצועיות שלך יכולה להציל חיים”. במסגרת הקמפיין, דיילות מקצועיות ישכנעו את המוסכים לבצע בדיקות חורף בחינם ויחלקו ערכות שיווקיות הכוללות פוסטרים המלמדים על הקמפיין ועמדות הסברה הכוללות עלוני מידע המיועדים ללקוחות המוסך תחת הסיסמא: רכב שלא עבר בדיקת חורף יכול להרוג

מבצע “הכן רכבך לחורף”, מתקיים מדי שנה (משנת 1967), במוסכים מורשים ומכוני הרישוי ברחבי הארץ. השנה ייערך המבצע בין החודשים נובמבר 2006 ועד מרץ 2007. את רשימת המוסכים המשתתפים במבצע ופרטים נוספים ניתן למצוא באתר האינטרנט

iga.org.il

דורון אובזנק, סמנכ”ל – דובר אגוד המוסכים