איגוד המוסכים בישראל

ממשיך שיתוף הפעולה הייחודי בין גרמניה לישראל בענף הרכב

15 מאי, 2011

-הודעה לעיתונות-

ממשיך שיתוף הפעולה הייחודי בין גרמניה לישראל בענף הרכב

טקס מרשים חתם את סיום המחזור השני של קורס משותף למכללת הדסה נעורים, המכללה הגבוהה לרכב בגרמניה, עליית הנוער גרמניה ואיגוד המוסכים בישראל.

אבי אורן, יו”ר המכללה הטכנולוגית לרכב מבית איגוד המוסכים: “זהו מסר לממשלת ישראל – אנו באיגוד המוסכים צמאים לידע מקצועי עם ניסיון שהובא מארץ הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בענף. אנו נעניק מלגות ל- 3 מבין מסיימי מחזור זה להמשך לימודים והשתלמויות באיגוד המוסכים ונשלב את כל בוגרי הקורס בעבודה במוסכים.”

יורגן קרפינסקי, נשיא איגוד מוסכי המכטרוניקה במחוז הסה (פרנקפורט) ורב מייסטר בעצמו: “הענקנו לכם ידע טכנולוגי וגם חוויה תרבותית בגרמניה ומטרתנו להכשירכם לעבודה בתפקידים הגבוהים ביותר במרכזי השירות לרכב.”

בטקס מרשים שהתקיים במכללת הדסה נעורים בסוף שבוע שעבר, הסתיים המחזור השני של לימודים בילטראליים לתואר מייסטר לרכב של המכללה הגבוהה לרכב מבית איגוד המוסכים הגרמני והמכללה להנדסת מכונות “הדסה נעורים” בישראל בשיתוף עליית הנוער גרמניה ואיגוד המוסכים בישראל.

מייסטר הוא מסלול הכשרה  גרמני הנתמך על ידי יצרני הרכב בגרמניה שהושק לראשונה לפני 3 שנים. המסלול הייחודי בנוי על תכנית מולטי – דיסציפלינארית בילטראלית הכוללת הכשרה של שנתיים בלימוד תוכנית הלימודים הגרמנית. במהלך השנתיים לימודי התיאוריה מתקיימים בישראל והפרקטיקה כולל בחינות חיצוניות בגרמניה וכל זאת כתוספת לתוכנית לימודי הנדסת מכונות של משרד החינוך. המטרה היא להעניק חלון הזדמנויות ייחודי לתלמידים וממומן ברובו על ידי יצרנית הרכב פולסווגן. התוכנית מעניקה אופק פדגוגי לתלמידיה ומפתחת מיומנויות מקצועיות ואינטלקטואליות להעצמה אישית. כחלק מהתוכנית נשלחים התלמידים לגרמניה לתקופה של חודש וחצי, שם הם נחשפים להתנסויות מעשיות במערכות ממוחשבות מתקדמות ברכב. באמצעות ציוד חדשני וסביבת עבודה הייטקיסטית, נוצרת אוריינות חזותית שמעודדת את התלמידים לחשוב ולהתבטא באופן ביקורתי ואוטונומי שמעלה את רמת הביטחון האישי והדימוי העצמי שלהם. בהתנסות במעבדות בגרמניה מועתק דגש ההוראה על פי עקרונות דידקטיים, המעניקים ביטוי מוחשי ועדכני לתיאוריות ולמחקרים הנלמדים במכללה בישראל. במקביל, איגוד המוסכים בישראל מספק לתלמידים את ההתנסות במוסכים בארץ ותעודת הסמכה ישראלית. חלקם ממשיכים לעבוד באותם מוסכים בתשלום עד לגיוסם ואף חוזרים לעבודתם לאחר השחרור.

הטקס בהנחיית קובי אביטל, מנהל מכללת הדסה נעורים התקיים בנוכחות: שלמה אהרונישקי, יו”ר הועד המנהל של הדסה נעורים, נתן ביטון מנהל כפר הנוער, רויטל לוי, מנהלת כפרי הנוער בסוכנות היהודית, יורגן קרפינסקי, נשיא איגוד ענף הרכב בגרמניה, מנכ”לית עליית הנוער גרמניה פאוה רייבשטיין, רונן לוי, יו”ר איגוד המוסכים בישראל, אבי אורן, יו”ר המכללה הטכנולוגית לרכב של איגוד המוסכים, נציגי המועצה הארצית של איגוד המוסכים בישראל, שלום בן משה מנהל האגף להכשרה מקצועית במשרד התמ”ת, משה שינה מפקח ארצי למקצועות הרכב במשרד התמ”ת,  ד”ר עמנואל גרופר מנהל האגף לחינוך והדרכה בפנימייה והמינהל לחינוך פנימייתי ועלית הנוער במשרד החינוך, ד”ר ירון דופלט ממשרד החינוך, נציגי חיל חימוש, נציגי חברת פולקסווגן ועוד

קובי אביטל, מנהל מכללת הדסה נעורים: “הכל החל בסיור מקצועי במפעל מרצדס בגרמניה לפני 7 שנים. אז הבנו כי הטכנולוגיה בתחום עברה מהפכה שקטה והפער בין התיאוריה לסדנאות הרכב יצר דיסוננס. ספגנו חוויות עוצמתיות ואחרי שנתיים שוב נסענו עם נציגי עליית הנוער ומשרד החינוך. ב 2007 התוכנית יצאה לפועל והגרמנים אישור סמסטר קיץ שלם בגרמניה שכולל התנסות פרקטית ותרגום כל חומרי ותוכניות הלימוד. הפרויקט הזה מדגיש את המימד הערכי בחינוך”.

אבי אורן, יו”ר המכללה הטכנולוגית לרכב מבית איגוד המוסכים: “כאשר ביקרנו לראשונה בגרמניה כדי להיחשף לפרויקט זה, מר קרפינסקי ביקש שאיגוד המוסכים בישראל יחנוך את אותם תלמידים תחת פיקוח ואמות מידה מוכתבות. אנו פנינו לחברי איגוד המוסכים, בעלי מוסכים מהשורה ראשונה והם נתנו כתף. זהו מסר חשוב לממשלת ישראל – ניתן להחיות ולהעצים את החינוך הטכנולוגי בישראל ואנו באיגוד המוסכים צמאים לידע מקצועי עם ניסיון שהובא מארץ הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בענף. אנו נעניק מלגות ל- 3 מבין מסיימי מחזור זה להמשך לימודים והשתלמויות באיגוד המוסכים ונדאג להעסקת הבוגרים בענף הרכב לאחר שחרורם משירות צבאי סדיר.”

יורגן קרפינסקי, נשיא איגוד ענף הרכב בגרמניה: “הענקנו לכם ידע טכנולוגי וגם חוויה תרבותית בגרמניה ומטרתנו להכשירכם לעבודה בתפקידים הגבוהים ביותר במרכזי השירות לרכב. אנו מתכוננים כבר למחזור הבא, ואני מברך על ההתלהבות והמעורבות של התלמידים והמדריכים. ידע הוא הבסיס לכל דבר ואם נוסיף לו עניין והתלהבות נקבל את התנאים הטובים ביותר להצלחה בחיים המקצועיים”. 

פאוה רייבשטיין, מנכ”ל עליית הנוער גרמניה: “אני מודה לילדים שנתנו לנו ההזדמנות לבנות פרויקט ייחודי זה בזכות אהבתם למקצוע והתלהבותם מהטכנולוגיה המודרנית, בזכות ההתמדה שלהם החלטנו שיש לשפר את הלימודים במקצוע ולהביאם לרמה אחרת – לכן התלמידים הם בעצם מי שהמציא את המייסטר הזה ועד היום אין בארץ משהו כזה. שיתוף פעולה זה לא מובן מאליו על רקע יחסי ישראל – גרמניה”

רויטל לוי – רונן מנהלת כפרי הנוער בסוכנות היהודית: “זוהי הזדמנות לרכוש תעודה רצינית שתשמש בעתיד מסלול ייחודי בין לאומי משותף. שיתוף הפעולה החל כחלום של מנכ”לית עליית הנוער גרמניה ומנהל המכללה. היכולות להשפיע ולחולל שינוי תלויה בפיתוח תוכניות וקידום הזדמנויות שיאפשרו לבני הנוער לבצע שינוי מהותי בלחייהם. זוהי מסורת ייחודית בכפר הנוער”.

שלמה אהרונישקי, מפכ”ל המשטרה בדימוס ומתנדב כיו”ר הועד המנהל בהדסה נעורים:

“העוצמה שלנו היא בשיתוף הפעולה, משנה לשנה הקשר מתחזק וגדל ונותן לנו כוח, חלום וכיוון. החזון של הדסה הוא להוות מקום שנותן לתלמידים שבו כלים, כוח ויכולות להוכיח לעולם ולחברה שאם רק ניתן את האפשרות, הם יכולים לעשות כל שנדרש מהם. זוהי תמצית הוויית הכפר ולכן אני רוצה לקוות שהפרויקט שסחב אחריו שותפים רבים ימשיך ויעמיק”

ד”ר עמנואל גרופר, מנהל האגף לחינוך והדרכה בפנימייה והמינהל לחינוך פנימייתי ועלית הנוער במשרד החינוך: ” כל זה לא היה יכול לקרום עור וגידים לולא המחויבות וההשקעה הבלתי נלאית, היצירתיות ואהבת החניכים של פאוה ריבשטיין, מנהלת ועד ידידי עלית הנוער בגרמניה שיזמה את הפרויקט ומובילה אותו באהבה ובכישרון רב. אנו מברכים את המייסטרים הטריים שיכולים להתגאות בהישגיהם המרשימים ומודים לעכל השותפים הגרמנים”.

שלום בן משה, מנהל האגף להכשרה מקצועית במשרד התמ”ת: “המהלך שבו סטודנטים להנדסת מכונות רכב נוסעים לגרמניה ומתמחים בנושא הוא מיוחד במינו. תעשיית הרכב מתקדמת ויש לנו צורך באנשי מקצוע מעולים”.

לפרטים נוספים:

קרן יפה – גדיש, דוברת

איגוד המוסכים בישראל

054-3456441