תיקון פיראטי גורם למוות, הפחתת
גניבות רכב בישראל- למרות ההצלחה,
עדיין לא נעקר שורש הרע, וועדה
ממשלתית לבחינת הריכוזיות במשק,
ענף הרכב בדרך לאקדמיה - רונן לוי
השבוע נחשפנו שוב לציניות
האיומה של המתקנים והמתחזקים הפיראטיים למיניהם, שלדידם התוצאות האסוניות של
פעולותיהם – "יתומות". המתקנים הפיראטיים של משאית בטון שטופלה "בחצר הבית" באופן
"עצמאי"ושגרמה את מותו של שרון אוחנה ז"ל - הורשעו בביה"מ
המחוזי בגרם מוות ברשלנות ונגזרו עליהם עונשי מאסר בפועל – וערערו לבית המשפט
העליון. לשיטתם, כנראה, יתום גם מותו של שרון ז"ל.
בביה"מ
העליון דחה את ערעורם, באמירה נוקבת:"...באשר לעונשי המערערים, לאחר שמיעת טיעוני הצדדים, לא
מצאנו לנכון להתערב באיזון שערך בית המשפט המחוזי, ולא סברנו כי העונשים שהוטלו על
המערערים 3 ,2 ,1 ו-4 חורגים מהראוי בנסיבות העניין. בנסיבות המקרה,
וכן לאור הודעתם של המערערים, כי בחירתם לטפל ברכב בעצמם, ומחוץ לביתם,
מדעת היא ונובעת משיקולים כלכליים גרידא, אני סבורה כי העונשים שניתנו, ובכלל
זאת עונשי המאסר בפועל, הולמים את נסיבות
העבירות השונות ובפרט גרימת מוות ברשלנות, וכי ודאי אין
המדובר בעונשים חמורים יתר על המידה..." לפסק הדין
יחד עם זאת, יש מקום לתהות ולהקשות – עד כמה באמת
נוקבת האמירה, אם האשמים במותו של שרון ז"ל הורשעו בעבירת גרם מוות ברשלנות הפחותה
ולא בהריגה, והם ירצו רק כמה חודשי מאסר בפועל? לכתבה
בנושא
עוד אנו תוהים, כמה מקרי מוות כאלו,
לא נחשפו מאחר והמשטרה אינה מקיימת באופן סיסטמטי תחקירי תאונות בהיבט הכשל הטכני?
כמה "גורמי מוות ברשלנות" בפוטנציה מסתובבים בינותינו? אנו לצערנו יודעים את
התשובה- אלפים.
אני תקווה, כי
פסק דין זה, יהווה פריצת דרך להתייחסות רצינית יותר של הרשויות – משרד התחבורה,
המשטרה ובתי המשפט – לאסון החברתי והאנושי המגולם בתחזוקת הרכב הפיראטית בישראל.
הפחתת גניבות רכב בישראל – למרות
ההצלחה, עדיין לא נעקר שורש הרע
השבוע הפיצה יחידת אתגר במשטרה את
תוצאות
עבודתה למניעת גניבות רכב בישראל לשנת 2010. התוצאות משקפות מגמת הצלחה
מתמשכת בהפחתת כמות הגניבות. ההצלחה מושתתת בין היתר על שיתוף פעולה מתמשך ומוצלח
עם איגוד המוסכים בישראל, הן בתחום הרגולטורי (חוק הרישום) והן בתחום המעשי
היומיומי. אנו מברכים את שוטרי ומפקדי היחידה החשובה הזאת, ומאחלים
כי המגמה תימשך.
יחד עם זאת, לא נוכל להתעלם ממכשול
מהותי שעדיין קיים והמהווה את הגורם המרכזי היוצר את הביקוש לחלפים גנובים – הלא
הוא"האובדן להלכה". ראוי היה לטעמנו כי יחידת אתגר תאכוף באופן
דקדני ונחרץ יותר את הוראות חוק הרישום ותכביד ידה במקום הקריטי הזה של יצירת
הביקוש. נכון להיום, אלפי כלי רכב עדיין מתוקנים מדי שנה באמצעות מתקנים פיראטיים,
לא מיומנים ועל בסיס חלקי חילוף ממקור מפוקפק.
תופעה זו פוגעת קשה בפרנסת המוסכים החוקיים ובציבור בכללותו.
אנו מקווים כי מר עוזי יצחקי, סמנכ"ל
בכיר במשרד התחבורה, יממש את הבטחתו במהרה, באופן שעובדת ה- "שיקום" תופיע בגלוי
ברשיון הרכב – גם זו דרך ראויה ואף פשוטה לתקיפת הביקוש.
וועדה ממשלתית לבחינת הריכוזיות
במשק
בימים הקרובים, נערוך ונכין באופן
מסודר ועמוק, יחד עם חברינו העוסקים העצמאיים בארגון ל.ה.ב, את כתב עמדתנו בסוגייה
הקשה של הריכוזיות במשק – ונגישו לוועדה שמונתה.
יחד עם הגשת כתב העמדה, אף נבקש לשאת
דברים בפני הוועדה.
אנו כמובן נפרט בכתב העמדה את חוליי
השוק שלנו – הליסינג, יבואני הרכב, מוסכי ההסדר, ספקי החלפים, חברות הביטוח –
והאינטרקציה ההרסנית שביניהם לבין עבודת תיקוני הרכב ופרנסת המוסך החוקי.
אנו תקווה שחברי הוועדה יקראו וישמעו
בלב פתוח ובנפש חפצה, וכי – בניגוד לחבריהם פקידי משרד האוצר הממוקדים במשרה הבאה
שלהם אצל הטייקונים האמורים להיות מפוקחים על ידם – יהיו נקיים מפניות באופן שיאפשר
להם לראות את טובת הציבור וליתן המלצותיהם בהתאם.
לאחר הגשתו, יפורסם כתב העמדה באתר
ובתקשורת.
ענף הרכב בדרך לאקדמיה
ביום א' השבוע השיקו נציגי משרד
התחבורה את תכניתם לקידום תדמית ענף תיקוני הרכב בישראל. השקה זו נערכה במרכז
השירות המרכזי של חברת "מאיר" בראשון לציון ונכחו בה נציגים של כלל הגופים אשר
נרתמו לשתף פעולה לקידום המיזם החינוכי החשוב הזה. נכחו נציגי יבואני הרכב, נציגי
בטר-פלייס, מנכ"ל רשת אורט, מנכ"ל רשת עמל, סמנכ"ל משרד החינוך, צמרת משרד התחבורה,
נציגי מכון הייצוא, צמרת חיל החימוש של צה"ל, מנהלי בתי ספר, נציגי תא הרכב של לשכת
המהנדסים, מנהל מכללת אפקה, סטודנט ממכללת אפקה, מנכ"ל GM
ישראל, אורי אברוצקי שנידב את משרד הפרסום שלו ואת כישוריו להצלחת המשימה הזו ועוד.
על המנגינה הזו מנצח אבנר פלור, מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה ונראה כי הוא אכן
מצליח לסחוף את כלל השותפים בכדי שנצליח להקים סוף סוף לאחר שנים רבות, מגמת לימודי
רכב המוכרת על ידי משרד התחבורה והמוסדות להשכלה גבוהה. זו ללא ספק תהיה מהפכה בכל
הקשור להכשרות המקצועיות בתחום הרכב ואני מאמין כי הביקוש למגמה מעניינת ומאתגרת זו
יהיה גבוה וכי נזכה בעוד מספר שנים לתוספת כוח משכילה ומשמעותית לענף תיקוני הרכב
בישראל.
שבת שלום,
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל
ופורום התיקון הבטוח. שלח
דוא"ל
מחיר ההריגה
ברכב בלתי תקין: 13חודשי מאסר news1
/ 13.03.2011
משאבת בטון בלתי
תקינה, ארבעה בני משפחה שהתעלמו מהתקלות, נהג תמים שנהרג- ובית
המשפט העליון אומר שאין להכביד יתר על המידה. לכתבה.
סכנת נסיעה:
האוטובוס המתפרק שהסיע ילדים nana10/17.03.2011
מידע מודיעיני שהגיע לחוקרי
אגף התנועה אפשר את עצירתו של אוטובוס רעוע שהסיע ילדים, כשכל
חלקיו לא תקינים. לאחר שעלה על הכביש מידיי יום מלא בילדים
קטנים, המחשבה שדבר כזה מסיע אנשים - פשוט מצמררת.
לכתבה.
על שומה וכמה?
וואלה /11.03.2011
מהו סיפור קפקאי?
מעשה בו האדם ניצב אובד אל מול מציאות החיים הבלתי מובנת,
והעולה על כל דמיון. לצערנו, בתחום הרכב יש סיפורים רבים כאלה,
והפאנץ' ליין בדרך כלל בא על חשבוננו. לעיתים, וכנגד כל
הסיכויים לכאורה, התוצאה האבסורדית מושגת דווקא באדיבות בתי
המשפט שלנו. לכתבה.
איגוד השמאים
מציג: חוברת חדשה לירידת ערך ynet/
17.03.2011
איגוד שמאי הרכב
הפיץ אתמול חוברת חדשה לחישוב ירידות ערך, לכלי רכב שנפגעו
בתאונות. החוברת כוללת הגדלת אחוזי ירידת ערך לחלקים שונים,
והוספת חלקים שבגין תיקונם תגדל ירידת הערך, כגון תיקון
פגושים. חידוש נוסף בחוברת: קביעת ירידת ערך נוספת בעבור תיקון
רכב בחלקים תחליפיים, מבלי לקבוע עמדה לגבי טיבם, הגדלת ירידת
הערך בגין צביעה, וכן קביעת ירידת ערך בגין החלפת מנוע ברכב.
לכתבה.
מהו סיפור
קפקאי? מעשה בו האדם ניצב אובד אל מול מציאות החיים הבלתי
מובנת, והעולה על כל דמיון. לצערנו, בתחום הרכב יש סיפורים
רבים כאלה, והפאנץ' ליין בדרך כלל – על חשבוננו. לעיתים, וכנגד
כל הסיכויים לכאורה – התוצאה האבסורדית מושגת דווקא באדיבות
בתי המשפט שלנו.
גילגולו של רכב
שהוכרז "אובדן להלכה" תואר פעמים רבות בתקשורת, בפסקי דין וגם
בהצעת החוק של חה"כ אמנון כהן המונחת בימים אלו על שולחנה של
הכנסת לביטול "מוסד" זה, ונחזור בקצרה – שמאי חב' הביטוח קובע
נזק שבין 50% ל- 60%, חב' הביטוח משלמת למבוטח את מלוא ערכו
ולמעשה קונה אותו, ומוכרת אותו הלאה לסוחר רכב. הלה אמור לתקן
את הרכב בהתאם לדוח השמאי – אך הסטטיסטיקה מלמדת כי כמעט לעולם
אינו עושה זאת (אחרת איך ירוויח?) – ואחר כך מוכר אותו לקונה
התמים, שלרוב אינו יודע על עברו ה-"מפואר" של הרכב.
המוזרות בתיק
שבפנינו מתחילה בזהות הצדדים – התובע הוא סוחר רכב והנתבע הוא
שמאי רכב. האחד- רוצה לשקם ולמכור, השני – קבע שצריך לפרק.
ההבדל בין שתי האופציות הוא כמובן תהומי,למרות שלעיתים מפרידים
רק שברירי אחוזי נזק ביניהן.
סוחרנו רכש
ממגרש הרוכש רכבים לאחר תאונות, רכב לשיקום לאחר תאונה קשה.
שמאי ראשון נתן חוות דעת לפיה שעור הנזק שנגרם הוא 49.06%.
התפעלנו מאוד מהוירטואוזיות שתוצאתה עשיריות האחוז הבודדות
הללו שאחרי הנקודה. התכלית ברורה בד"כ – הימנעות מקביעה של נזק
בשעור 50% ומעלה. והיכן מתקנים נזק משמעותי וגדולשכזה, שיש לו כמובן משמעויות בטיחותיות כבדות? ובמיוחד
שמדובר ברכב יוקרתי? בשטחים, במוסכים מפוקפקים, במקרה הטוב. כי
זה מה שמגיע לקונה הרכב הבא, לא? והמשוואה ידועה ולא מסובכת -אם מתקנים את הרכב כמו שצריך, במוסך חוקי בתוך ישראל
ובחלפים איכותיים – לא נשאר "בשר" לסוחר. בית המשפט אמנם ציין
כי כיום תיקון כלי רכב בשטחים הוא עבירה פלילית, אך לא התייחס
לכך שגם באותו הזמן, היתה – ונותרה זו עבירה פלילית לתקן שלא
במוסך חוקי. בהמשך לכך ובאופן תמוה יש לאמר – התעלם בית המשפט
גם מהעובדה שמי ששולח רכב לתיקון ב- "משחטה" ב- "שטחים" כנראה
שאי אפשר ל-"האשימו" בדאגה יתרה למצבו הבטיחותי של הרכב... למאמר המלא
• המכללה
הטכנולוגית לרכב בע"מ מבית אגוד המוסכים מחפשת שם חדש!!!
המוסך שימצא עבורנו את השם המוצלח ביותר, יזכה לפטור מדמי חבר לשנה
שלמה. לפרטים...
•פרויקט
חיילים משוחררים -הכשרת כח אדם לענף המוסכים
על רקע מצוקת כח האדם הקיימת בענף
המוסכים. יזם איגוד המוסכים שיתוף פעולה עם משרד הביטחון, במטרה לבחון אפשרות
של עידוד חיילים משוחררים להשתלב בתחום תחזוקת הרכב.
לפרטים ...
• חברים נכבדים,
המרכז לעזרה בקהילה וסיוע לחולים ע"ש מנחם זהבי ז"ל, בשיתוף איגוד המוסכים פונה
אל חברי האיגוד לקבלת תרומה עבור הוצאת ילדים חולי סרטן
ל"מחנה של חיוכים", במטרה להשכיח מהם מעט את הכאב והעצבות, להחזיר את השמחה,
ולתת שמחה וכוח להילחם על החיים שלהם.
כאבם של ילדים הוא הדבר העצוב ביותר שניתן לראות. ארגון "אור מנחם"
מאמץ לליבו את הילדים החולים בבתי חולים בארץ, ומלווה אותם לאורך כל השנה
במגוון פעילויות ואטרקציות סביב מעגל השנה כשמטרת היעד הוא חיוך קטן של ילד
מנצח עצב גדול.
בעל 4 תעודות הסמכה- מכונאות, חשמלאות, מיזוג אויר וקרבורטורים,
הזרקת דלק, דיאגנוסטיקה ומחשבים, בעל מוסך לשעבר עם ניסיון ותק
מעל 35 שנה, מחפש עבודה כמנהל מקצועי ומשרדי חצי משרה
באזור המרכז והסביבה.
לפרטים : בנימין נייד- 054-9810622 טל'- 077-3350693.
● דרוש
דרוש פנצ'ר מכר עם תעודת הסמכה למוסך בראשון לציון מערב
לפרטים : 03-9622433 ,פקס לשליחת קורות חיים: 03-9629642
● דרוש
דרוש צבעי רכב
מקצועי למוסך באזור השרון 054-4479785
דרושה פקידת קבלה
עם ניסיון בתוכנת נשר למוסך בהרצליה לפרטים- טל' : 09-9586818.
● דרוש
דרוש חשמלאי רכב
ומכונאי רכב למוסך ברחובות . לפרטים: 08-9460401, 08-9467081.
● מוסך להשכרה!
להשכרה, מוסך עם
ציוד (אפשר גם בלי) ומוניטין של המון שנים , שטח מעל 500 מטר (עם אופציה ליותר)
באזור פ"ת. לפרטים: 052-2890304, 052-3646650.
●מחפש עבודה
מעוניין להיכנס כשותף/ משקיע למוסך פעיל באזור המרכז/ השרון, רצוי למוסך רשת.
רוני 09-9508983.
●מחפש עבודה
בעל ניסיון רב
בענף הרכב, בעל תעודת הסמכה במכונאות, הנדסאי רכב ומנהל מוסך בפועל, מחפש עבודה
באזור הצפון. דניאל 0522378199.
●למכירה
בהזדמנות לרגל סגירת מוסך עקב מחלה, למכירה ציוד משרדי, ציוד למוסך
וחלפים + כלי עבודה חדשים ומשומשים במצב מצויין למכונאים, חשמלאים
ומזגניסטים, למהירי החלטה ולרציניים בחצי מחיר, גמיש אפשרי קומפלט או יחידים+
רשיונות+ תעודת הסמכה, 3 מקצועות.
מוניטין 35 שנים חינם!!! כל הקודם זוכה בפיס של החיים שלו.
●למסירה
מחלקת פחחות וצבע
במוסך וותיק באזור התעשיה חדש בראשל"צ . טל'- 03-9622433.
●דרושים
דרוש יועץ שירות
למוסך UMI ברעננה.
תיאור המשרה –
דרוש/ה יועץ שירות למוסך UMI ברעננה, התפקיד כולל: קבלת הרכב מהלקוח, בירור בעיות, פתיחת
כרטיס עבודה, טיפול בהצעות המחיר ללקוחות, אחריות על ניהול עבודת המוסך.
דרישות התפקיד-
בעל/ת ידע בתחום הרכב (מכונאות ), תודעת שירות גבוה, יכולת עבודה בסביבה
ממוחשבת, ניסיון משמעותי כיועץ שרות.
רווחה תרבות ופנאי ● ערוץ הרכב: חדשות וידאו ● אתר בשבוע ● הומור ועוד
רווחה תרבות ופנאי
יעקב כהן - סטנדאפ
מופע מהחיים שמשתנה עפ"י השגרה...
יעקב כהן, במופע הכולל טקסטים מטורפים ומצחיקים
השאובים מחייו, עומד על הבמה ומצחיק באמצעות הטקסט ודרך ההגשה המטורפת שלו.
הפעם מרחיב יעקב את הנושאים בהם הוא עוסק- חתונה, ילדים, חיי נישואין- כל אלו
מקבלים טיפול... כמו תמיד, זר לתל אביביות וליאפיות .
מחיר מיוחד: 70 ₪ לכרטיס
(במקום 95 ש"ח)בחירת מושבים והזמנת
כרטיסים לחץ כאן
לקבלת ההטבה, יש להיכנס לאתר באמצעות שם משתמש: איגוד המוסכים, סיסמא: 5544.
באדיבות אתר פשבר
ערוץ הרכב
עולה לנו: מדוע המכוניות כל כך יקרות בישראל?
עד כמה
התחושה
כי בחו"ל
המחייה
זולה
יותר
נכונה?
בכל
הנוגע
לקניית
מכונית
חדשה,
מבדיקת
חדשות 10
עולה כי
על מנת
לרכוש
רכב
תצטרכו
למעלה
מ-100
אלף
שקלים,
כשהאשמות
הן כנראה
חברות
הליסינג.
ומה עם
הדלק?
נכון, גם
הוא יקר
יותר.
לצפייה.
מאז 1946 הפך "פליקס" שם נרדף
לאמינות, מקצועיות, ותודעת שירותגבוהה.
תחת קורתגג אחת תוכל/י ליהנות משירות מלא של מכונאות, חשמל,
מיזוג אוויר, צבע
ופחחות. ובנוסף, מסל שירותים ייחודי המותאם לצרכים שלך. אמינות- במרכזשירות פליקס מילה זו מילה. כל תיקון או טיפול מבוצע על
פי הנחיות היצרן, מתועד במחשב ומחירו קבוע וידוע מראש.
מקצועיות -
מרכז שירות פליקס פועל על פי הסטנדרטים של קונצרן
פולקסווגן העולמי, תוך הקפדה על כל פרט ופרט: אבחון תקלותבאמצעות מערכות ממוחשבות והדרכות ייעודיות הניתנות
למכונאים וליועצי השירות. חלפיםמקוריים - במרכז שירות פליקס משתמשים בחלפים מקוריים. אלו עמידים יותר,
בטיחותיים יותר, משתלבים בצורה מיטבית במערכות הרכב וחוסכים לך כסףלאורך זמן. אחריות- כל
תיקון או טיפול מלווהבשנתיים אחריות על עבודה וחלפים
מקוריים
. לאתר
שולה
ויורם היו בדרכם למסיבת תחפושות כשבאופן פתאומי היא חטפה כאב
ראש נוראי. היא אמרה לו ללכת בלעדיה ואחרי שלקחה כדור נכנסה
למיטה לנוח. לאחר כמחצית השעה כאב הראש עבר והיא החליטה ללכת
גם כן למסיבה, ומאחר ובעלה לא ראה את התחפושת שלה, היא החליטה
לבדוק את התנהגותו כשהיא איננה בסביבה.
כשהגיעה למסיבה
היא מיד איתרה אותו לפי התחפושת והתחילה לרקוד איתו.
הוא שאל אותה אם
היא רוצה לעשות סיבוב באוטו- היא הסכימה כי רצתה לראות עד לאן
יעז להגיע- והוא הגיע עד הסוף!
היא חזרה הביתה ושאלה אותו איך
הייתה המסיבה.
והוא ענה לה: " משעממת".
"באמת"- היא שאלה.
והוא ענה: " כן, ישבנו כמה חברה
בלובי עם בקבוקי בירה ושיחקנו קלפים- אבל הבחור שהשאלתי לו את
התחפושת שלי עשה חיים משוגעים!!!"
חבר לה"ב-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל
מסונף למועצה האירופיתהמשותפת לסחר ושרותי רכב
איגוד המוסכים בישראל ®
חבר פורום ארגוני
ענף הרכב בישראל ®
הפורום להבטחת תקינות
ובטיחות בתיקוני רכב ®
המכללה הטכנולוגית
לרכב בע"מ ®
'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.
אתרwww.iga.co.ilשולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il