בשיטה הפיאודלית – שהייתה גם שיטת
ממשל אך בעיקר שיטה כלכלית שתכליתה מקסום רווחי העשיר בעל הנכסים על חשבון העובד
היצרני -לא היו לווסל ("הצמית") כל אשליות או תקוות לשינוי.
הוא הבין את מקומו בשרשרת המזון: הוא מייצר את המזון אך מקבל רק את השאריות
הרקובות.
לעומת זאת, אנו – העוסקים העצמאיים
בישראל של המיליניום השלישי, חיים באשליית חופש תעסוקתי מקצועי וכלכלי. גדלנו על
בסיס ההנחה שהחדירו בנו המדינה ושיטת הממשל הדמוקרטית לכאורה (כן – לכאורה בלבד),
כי נוכל להתפרנס בכבוד, אם רק יהיה לנו מקצוע, ואם רק נמלא אחר כל החוקים ונהיה
הוגנים ללקוחותינו ולספקינו.
אבל המדינה לא קיימה את חלקה בחוזה
המוסרי והחברתי הזה – היא הפנתה לנו עורף, היא מקרבת ומעדיפה ביודעין את בעלי ההון,
את תאגידי הענק הריכוזיים ומוחצת אותנו בכל דרך אפשרית.
היום, הנחנו על שולחן "הוועדה להגברת
התחרותיות במשק" (הידועה גם כוועדה לבחינת הריכוזיות) במשרד ראש הממשלה את
כתב עמדת הארגונים החברים בלהב על פגעי
הריכוזיות במשק הישראלי, חתום על ידי. לעמדה צורפו גם עמדות פרטניות של מס' ארגוני
עוסקים שהביעו רצון לבטא ולשקף את הפגעים והחוליים שיוצרת הריכוזיות וההעדפה
הממשלתית הפגומה בתחומם שלהם.
כזכור, לפני כשנה התמניתי על ידי
מועצת לשכת העצמאים בישראל לרכז את עמדות ארגוני להב בכל הקשור לחסמים ולתעריפים
הנכפים על חברי הארגונים אשר יש להם קשר ותלות עסקית בגוף ריכוזי כזה או אחר. במשך
שנה זו נעשו פעולות רבות על ידי להב בהנהגתם של יו"ר הלשכה יהודה טלמון והמנכ"ל
מוטי שפירא. בכלל זה, ארגוני כנסים וימי עסקים בכנסת, כתבי עמדות, לובינג אצל חברי
כנסת וחברי ממשל ועוד. כל אלה יחד עם כיסוי תקשורתי נרחב מעיתונות הכלכלית שחלקה אף
נרתם לכך כאג'נדה, עדיין לא הובילו לפעולות אפקטיביות של הממשלה לתיקון המצב הקלוקל
של הדמוקרטיה הישראלית בכל הקשור לכלכלה ולחירות.
להנהגה הישראלית יש מספר רב של כשלים
אשר מונעים ממנה להגן על מעמד הביניים בישראל בכל הקשור לחופש ההתקשרות, לחופש
העיסוק ולניהול כלכלה פנימית הוגנת היכולה גם לבסס גם שביעות רצון חברתית של רוב
המעמדות בחברה הישראלית. שביעות רצון זו נובעת בחברות מתוקנות מתחושת שוויון ותחושת
שייכות. ברגע שאזרחי מדינה אינם מאמינים כי מחזיקי ההון הישראלי שווים בפני החוק
אלא חיים מעליו ואף נוהגים כך בפועל וכברירת מחדל (את הבריונות הכוחנית של קבוצות
המיעוט המחזיקות את רוב ההון כולנו כבר מכירים). בד בבד עם הידרדרות הערכים הכללית
המתבטא בשיקוף של כתבי אישום ובפרשיות שחיתות וקשר לכאורה בין אנשי שלטון לנציגי
ההון, המצב הכלכלי של חלק ניכר מן העם הולך ומדרדר.
בתורת העומד בראש ארגון המוסכים
החוקיים, חבריי ואני נוכחים מדי יום בעוולות ובעיוותים הנוצרים: אנו הופכים להיות
יקרים יותר – יבואני החלפים וחומרי העזר מעלים מחירים באופן רציף, עלויות התקורה
שלנו עולות והלקוחות הפרטיים נודדים בחיפושם אחר פתרונות זולים יותר. מצב זה של
נטישת לקוחות ופגיעה עסקית כתוצאה מכך, לא מגיע לפתחי החברים בקבוצות הריכוז
הקובעים את מחירי השוק וניכר, על פי הדוחות הכספיים שלהם, כי הם רק מעצימים את
רווחיהם. כשל השוק הנ"ל אשר מאפשר גלגול נזק לצד ג' – הספק של קבוצת הריכוז, הוא
כשל שוק שיכול לקרות רק במקום בו אין שליט, אין דין ואין דיין.
במחוזותינו, המצב עוד גרוע ומסוכן
יותר – ליבו של השליט/דין/דיין נוטה לטובת החבר בקבוצת הריכוז והוא מסיר ממנו כל
מגבלה וכל רסן. הדיונים בכנסת בשנה האחרונה בכלל נושאי הריכוזיות הוכיחו לנו בעליל
כי דווקא עובדי הממשל, נציגי הרשויות המפקחות (הגבלים עסקיים, הרשות לניירות ערך,
המפקח על הביטוח, משרד המשפטים, רשות המיסים ועוד) הם אלה אשר מעודדים ריכוזיות
ואשר חוסמים כל דרך לתקן את פגעי הממשל של קבוצות הריכוז. הממשל התאגידי בישראל
הולך ומתעצם ומאבד כל גבול של התנהלות בסיסית של הוגנות בין בני אדם ואנו חווים זאת
בכל מקום ובתחומים רבים של עיסוקים.
כתבי העמדה של הארגונים (רוקחים, סוכני נסיעות, שמאי ביטוח,
מוסכים, חוקרים פרטיים) משקפים את המצב האמיתי של עצמאי התלוי והקשור לפרנסתו בחבר
קבוצת ריכוז כזו או אחרת ומשקף גם את ההיפך – עצמאי שאינו קשור מצבו אינו בהכרח,
טוב יותר. זהו מצב חברתי מסוכן שלLOSE-LOSE.
אנו כמובן, נמשיך לעבוד ביחד עם כלל
הארגונים ובראש ובראשונה לשינוי האקלים המשפטי-טורפני שיצרה לשכת
הממונה על ההגבלים, לפיו ידי הארגונים של העצמאיים כבולים במאבקם למקורות פרנסה
הוגנת.
באחרית המאבק ,כך אנו מקווים – כל
אחד מאיתנו יוכל לנצל ולבטא את התועלת ממומחיותו, הכשרותיו וכישוריו ולראות ברכה
במעשיו.
הועידה השנתית לרכב ולתחבורה
במסגרת תערוכת טכנוקאר - יום ג' 17 במאי 2011 שעה 17:00
ועידת איגוד המוסכים פותחת את תערוכת
טכנוקאר מדי שנתיים. בתערוכה מציגים מיטב יבואני הציוד לתיקוני רכב המציגים ציוד
המיוצר בעולם המערבי לצורך התייעלות וביצוע תיקונים איכותיים לרכב.
הועידה תתמקד השנה בשני נושאים
עיקריים: האחד, הכשל הטכני וטיוב המידע לציבור אודות היסטוריית הרכבים ומצב הרכב
כגורם מונע סיכון לכשל טכני ולתאונות דרכים.
השני, קידום החינוך הטכנולוגי לענף
תיקוני הרכב בישראל.
לצורך קידום הנושאים החשובים הללו,
האיגוד גייס ומסתייע באנשי מפתח ומומחים אשר יתרמו לגיבוש שותפויות מתאימות
ורלוונטיות בינינו לבין גורמי ממשל לצורך השגת היעדים.
ההשתתפות בועידה דורשת רישום מוקדם
וניתן בשלב זה כבר להירשם בסניפי האיגוד או בדף הפייסבוק של האיגוד. במהלך השבוע
יוקם גם אתר אינטרנט זמני לרישום והקישור יועבר אליכם דרך תיבות הדוא"ל.
רצוי וחשוב להגיע לועידה ולתערוכה
בכדי להיות מעורבים בקידום הענף ובקידום הבטיחות בדרכים בישראל. רשמו ביומנכם את
המועד.
להרשמה דרך הפייסבוק.
האיגוד בתקשורת:
השבוע שודר במסגרת התוכנית
"המקצוענים" בערוץ 10 ריאיון עם היועצת המשפטית של האיגוד עו"ד א. הר-אבן אשר עסק
בעניינים צרכניים וציבוריים בתחום הביטוח והרכב המשומש. הנכם מוזמנים לצפות.
לצפייה בקטע.
שבת שלום
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל
ופורום התיקון הבטוח. שלח
דוא"ל
"אחי, תשאיר לי את הביטוח עוד
כמה ימים, עד שאני אסתדר"; עוד משפט נפוץ מאוד שאומר רוכש רכב
בישראל למוכר שמצידו, לא אכפת לו לתרום עוד כמה ימים שכבר
במילא שילם עליהם לפני שיבטל את הפוליסה או יעביר אותה לאוטו
החדש שלו. אבל חוק מרפי בדרך כלל חל (בגלל זה הוא חוק, לא?)
ותתפלאו כמה תאונות, גניבות ושאר תקלות קורות דווקא באותם ימים
בודדים עד שרוכש הרכב מסדר ביטוח משלו.
לכתבה.
תפקידו של המוסך ברכישת רכב משומש /רכב
ותחבורה
האם בכל פעם בה רוכש רכב
משומש מגלה רק בדיעבד ולתדהמתו כי הרכב שקנה הוא "לא בדיוק" מה
שנאמר לו ומה שחשב שהוא – יש בהכרח בצד השני נוכל? ומיהו בדיוק
הצד השני? האם רק מי שמכר לו את הרכב? ואם לא רק הוא אלא גם
גורמים נוספים שהיו מעורבים בתהליך – האם הם פועלים מטעם המוכר
או מטעם הקונה או מטעם עצמם?? ואיך תתחלק האחריות בין כל
הגורמים? אז התשובה היא – שאין תשובה אחידה. הכל תלוי.
בנסיבות, אך בעיקר במה שיקבע בית המשפט – לאחר מעשה.
לכתבה.
האסון המתגלגל של יצרניות הרכב גלובס/ 31.03.2011
"מצב חסר תקדים", כך הגדירו בסוף השבוע
האחרון האנליסטים של בנק UBS את מצבה של תעשיית הרכב העולמית
בעקבות האסון
ביפן. בניגוד לרעידות אדמה המתחוללת בחוף נידח
בצ'ילה או בניו זילנד,
רעידת האדמה ביפן
והדרמה האקולוגית שנלוותה אליה פגעו בבטן הרכה של
תעשיית הרכב היפנית והעולמית.
לכתבה.
"אחי, תשאיר את
הביטוח עוד כמה ימים, עד שאני אסתדר" – משפט נפוץ מאוד שאומר
רוכש רכב בישראל למוכר. למוכר, מצידו, לא אכפת לתרום עוד כמה
ימים שכבר במילא שילם עליהם לפני שיבטל את הפוליסה או יעביר
אותה לאוטו החדש שלו. אבל חוק מרפי בדרך כלל חל (בגלל זה הוא
חוק, לא?), ותתפלאו כמה תאונות, גניבות ושאר תקלות קורות דווקא
באותם כמה ימים בודדים עד שרוכש הרכב עורך ביטוח משלו לרכב,
והביטוח עדיין על שם המוכר.
אז מה קורה
במקרה כזה? האם חברת הביטוח מסכימה לשלם פיצוי לרוכש על הגניבה
או התאונה, למרות שהפוליסה עדיין על שם המוכר? אל תצחיקו...סיבה לא לשלם? חב' הביטוח תקפוץ עליה, ובגדול.
במקרה בו נדון היום, ש", אזרח
מן השורה, רכש רכב מאת ע"ע ביום 5.5.09. שמח וטוב לב הוא שב
לביתו, כשאיתו לא רק הרכב החדש אלא גם הפוליסה של ע"ע, שהסכים
להשאירה בתוקף עד לסוף אותו חודש. אך שמחתו של ש"ש היתה קצרה,
כי לא חלפו יומיים ועוד טרם הספיק להתרגל לרכב החדש ולהראות
אותו לכל מכיריו - הרכב נגנב מחצר ביתו. ש"ש אמנם הצטער, אך
התברך בעצמו על ששכנע את ע"ע להשאיר את הביטוח בתוקף, ופנה
לחב' הביטוח כדי לקבל פיצוי. לא ולא, ש"ש היקר, אמרה לו זו –
אנו מכרנו ביטוח ל- ע"ע, אותו אנחנו מכירים, הוא ממש חבר שלנו.
אבל אותך איננו מכירים ולכן לא נשלם. הפוליסה שאנו מוכרים היא
אישית. מה אישית? תמה ש"ש – האם מדובר בבגד שדורש התאמה אישית?את הרכב הרי אתם מכירים, הסכמתם לבטח אותו! אך
ניסיונותיו של ש"ש לדבר על ליבה של חב' הביטוח לא נשאו פרי
והוא פנה לבית המשפט... למאמר המלא
• המכללה
הטכנולוגית לרכב בע"מ מבית אגוד המוסכים מחפשת שם חדש!!!
המוסך שימצא עבורנו את השם המוצלח ביותר, יזכה לפטור מדמי חבר לשנה
שלמה. לפרטים...
•פרויקט
חיילים משוחררים -הכשרת כח אדם לענף המוסכים
על רקע מצוקת כח האדם הקיימת בענף
המוסכים. יזם איגוד המוסכים שיתוף פעולה עם משרד הביטחון, במטרה לבחון אפשרות
של עידוד חיילים משוחררים להשתלב בתחום תחזוקת הרכב.
לפרטים ...
• חברים נכבדים,
המרכז לעזרה בקהילה וסיוע לחולים ע"ש מנחם זהבי ז"ל, בשיתוף איגוד המוסכים פונה
אל חברי האיגוד לקבלת תרומה עבור הוצאת ילדים חולי סרטן
ל"מחנה של חיוכים", במטרה להשכיח מהם מעט את הכאב והעצבות, להחזיר את השמחה,
ולתת שמחה וכוח להילחם על החיים שלהם.
כאבם של ילדים הוא הדבר העצוב ביותר שניתן לראות. ארגון "אור מנחם"
מאמץ לליבו את הילדים החולים בבתי חולים בארץ, ומלווה אותם לאורך כל השנה
במגוון פעילויות ואטרקציות סביב מעגל השנה כשמטרת היעד הוא חיוך קטן של ילד
מנצח עצב גדול.
● דרוש למרכז שירות לרכב
בהרצלייה דוש מנהל למחלקת חשמל, מיזוג אויר
ודיאגנוסטיקה.
דרישות התפקיד- תעודות הסמכה למנהל חשמל ומנהל מיזוג אויר לרכב
, אדם זריז וחרוץ שמוכן לעבוד קשה, ידע בסיסי לפחות באנגלית
טכנית, ניסיון בדיאגנוסטיקה של כלי רכב יפניים.
לפרטים יוסי - 052-3973528
● מוסך
להשכרה! להשכרה מוסך במרכז יפו
בגודל 300 מ"ר, מתאים לכל ענפי המוסך. לפנות למרדכי בשעות
העבודה 09-7658047 בערב 08-7496016, פקס 09-7658354 meirhm@gmail.com
● מחפש עבודה
איתי גלבוע,
בוגר קורס "הכרת הרכב-יסודות המכונאות" מעוניין לעבוד במוסך
באזור ירושלים.
לפרטים נייד: 054-6461058
● מחפש עבודה
מחפש עבודה במוסך במכונאות רכב , עדיפות
באזור רחובות.
לפרטים גיא
ליבה 054-2472226.
● דרוש
דרוש פחח עם
תעודה למוסך ברעננה.
לפרטים ניסן-
טל': 09-7414820 נייד: 057-7248182.
● מחפש עבודה
בעל 4 תעודות
הסמכה- מכונאות, חשמלאות, מיזוג אויר וקרבורטורים, הזרקת דלק,
דיאגנוסטיקה ומחשבים, בעל מוסך לשעבר עם ניסיון ותק מעל 35
שנה, מחפש עבודה כמנהל מקצועי ומשרדי חצי משרה באזור
המרכז והסביבה.
לפרטים :
בנימין נייד- 054-9810622 טל'- 077-3350693.
● דרוש
דרוש פנצ'ר מכר
עם תעודת הסמכה למוסך בראשון לציון מערב, איש פרונטים .
לפרטים יואב/
מירב : 03-9622433 ,פקס לשליחת קורות חיים: 03-9629642
● דרוש
דרוש צבעי רכב
מקצועי למוסך באזור השרון 054-4479785
דרושה פקידת
קבלה עם ניסיון בתוכנת נשר למוסך בהרצלייה לפרטים- טל' :
09-9586818.
● דרוש
דרוש חשמלאי
רכב ומכונאי רכב למוסך ברחובות .
לפרטים:
08-9460401, 08-9467081.
● מוסך להשכרה!
להשכרה, מוסך
עם ציוד (אפשר גם בלי) ומוניטין של המון שנים , שטח מעל 500
מטר (עם אופציה ליותר) באזור פ"ת. לפרטים אלון: 052-2890304,
052-5951313.
●מחפש עבודה
מעוניין להיכנס
כשותף/ משקיע למוסך פעיל באזור המרכז/ השרון, רצוי למוסך רשת.
רוני 09-9508983.
●מחפש עבודה
בעל ניסיון רב
בענף הרכב, בעל תעודת הסמכה במכונאות, הנדסאי רכב ומנהל מוסך
בפועל, מחפש עבודה באזור הצפון. דניאל 052-2378199.
●דרושים
דרוש יועץ
שירות למוסך UMI
ברעננה.
תיאור המשרה –
דרוש/ה יועץ שירות למוסך UMI
ברעננה, התפקיד כולל: קבלת הרכב מהלקוח, בירור בעיות, פתיחת
כרטיס עבודה, טיפול בהצעות המחיר ללקוחות, אחריות על ניהול
עבודת המוסך.
דרישות התפקיד-
בעל/ת ידע בתחום הרכב (מכונאות ), תודעת שירות גבוה, יכולת
עבודה בסביבה ממוחשבת, ניסיון משמעותי כיועץ שרות.
המודעה מתייחסת
לנשים וגברים כאחד, שנות ניסיון 3-4, איזור המרכז, השרון.
רווחה תרבות ופנאי ● ערוץ הרכב: חדשות וידאו ● אתר בשבוע ● הומור ועוד
רווחה תרבות ופנאי
בעל למופת - הצגה
רובי קור סגן שר התשתיות הנערץ ואשתו האוהבת יפית, חוגגים בוילה
המפוארת שלהםאת הצלחתו
האחרונה-הקמת פרויקט שאפתני לייצור אנרגיה ירוקה.דמות מעברו של רובי, המופיעה במסיבה, מאיימת לחשוף פרשייה אפלה
של שוחד
ושחיתות.בין רגע מוצא
עצמו רובי מאוים בחשיפה מכפישה שתרסק את הקריירה שלו, תחריב את
נישואיו ותהרוס את פרויקט חייו. בעזרת חברו הטוב, גורי, הוא
יוצא למסע מוטרףלסיקול המזימה.
תאריך: 12.04.2011, תיאטרון הקאמרי, תל אביב.
מחיר מיוחד: 55 ₪ לכרטיס
(במקום 200 ש"ח)בחירת מושבים והזמנת
כרטיסים לחץ כאן
לקבלת ההטבה, יש להיכנס לאתר באמצעות שם משתמש: איגוד המוסכים, סיסמא: 5544.
באדיבות אתר פשבר
ערוץ הרכב
מקצוענים - חברות הביטוח 27.03.2011, נענע 10
נענע
10 27.03.2011, מה חשוב לדעת על ביטוח הרכב, מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים
רכב יד שנייה, אובדן להלכה.
לצפייה.
מטפל
בכלי-רכב מדגמי Volvo ו- Renault
והוא ערוך למתן שירות ללקוחות פרטיים ולציי-רכב. חברת א.א.מ הוקמה בשנת 1991
והיא בעלת מוניטין מקצועי בתחום הרכב. א.א.מ. הינו מרכז השירות לחיפה והצפון,
ובעל תו תקןISO מטעם מכון
התקנים. פעילותה של החברה מתקיימת במתחם חדש ומתקדם, המתאים לדרישות שנות ה-
2000 ועם נגישות נוחה. צוות המוסך כוללבעלי-מקצוע מיומנים ומקצועיים, בעלי אוריינטציית-שירות
גבוהה; כל זאת על מנת לאפשר ללקוחות החברה
ליהנות משילוב מנצח של מקצועיות, אמינות ויחס אישי.
לאתר.
גבר ואישתו
מתכוננים להיכנס למיטה לפני
השינה
האישה, עומדת מול המראה, מסתכלת ואומרת .......
אתה יודע יקירי? בזמן האחרון אני רואה שמאוד
הזדקנתי
יש לי המון קמטים בפנים, השדיים שלי מגיעים לי
עד הפופיק ,
הטוסיק נפול.. הרגליים שמנות הזרועות נפולות
ושמנות .....
היא מסתובבת לעבר בעלה וממשיכה:
נו? תגיד לי משהו טוב כדי שארגיש טוב יותר עם
עצמי ......
הגבר מסתכל עליה, חושב ועונה בקול רך:
יקירתי...לפחות את יודעת שהראיה שלך מעולה.
חבר לה"ב-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל
מסונף למועצה האירופיתהמשותפת לסחר ושרותי רכב
איגוד המוסכים בישראל ®
חבר פורום ארגוני
ענף הרכב בישראל ®
הפורום להבטחת תקינות
ובטיחות בתיקוני רכב ®
המכללה הטכנולוגית
לרכב בע"מ ®
'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.
אתרwww.iga.co.ilשולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il