השבוע המשכנו לטפל בנושא השפעת
הריכוזיות על העסקים הקטנים ובכללם אנחנו.
בליל יום חמישי שעבר הופענו בפני
הועדה להגברת התחרות במשק שהקים ראש הממשלה.אולי שלא
במפתיע, הופיעו ממש לפנינו בפני הוועדה נציגי הטייקונים (הם מכנים את עצמם לא
בכדי – "ראשי המשק", ואף אינם חוששים כלל שיחשבו כ- "מתאמי קו פעולה" בואנו העוסקים הקטנים נחשדים תמיד!).
מר יהודה טלמון ואנוכי גללנו
בפני הוועדה את המצב הבעייתי של זירת העסקים בה מאות אלפי עוסקים קטנים
ועובדיהם פועלים תחת משטר כוחניות תאגידית במקום שוק חופשי ולגיטימי של מדינה
דמוקרטית.
החשוב מכל עבורי ועבור הציבור
בראשו אני עומד ומייצג, היה כי דיברנו מליבנו (דם ליבנו, לצערי) והראינו לחברי
הוועדה שהינם בין נושאי התפקידים הכלכליים והמשפטיים החשובים במדינה, כי מתחת
לכותרות הגרנדיוזיות והתיזות המקרו כלכליות נמצאים גם אנשים שיש להם פנים,
שמות, שאיפות, כבוד עצמי וכד'. לזכור, כי אנשים אלו לא פוגשים ולא עובדים ביום
יום מול הציבור שמינה אותם ושעבורם הם עובדים.
תיארנו את המצב בו נתון כל עצמאי
קטן (ובמיוחד עוסק בעל רישיון מקצועי) הפועל בשוק הנשלט על ידי קבוצת מיעוט של
תאגידים קונגלומרטים. התלוננו על הקונגלומרט הכי גדול והוא ממשלת ישראל אשר
אינה מפסיקה לייצר גזירות כלכליות המקשות על תפקודו השוטף של העסק הקטן, ואשר
גם בתחום המכרזים שלה יוצרת נחיתות ביכולת שלנו להשתלב כמתחרים שווים. בנוסף,
דיברנו גם באופן ספציפי על כפיית התעריפים בענפים השונים וסיפקנו דוגמאות
קונקרטיות – רכב, בריאות, תקשורת, נסיעות, ספרים וכד'.
על רקע כל האמור, המוליד את
הצורך הדחוף במאבק, ביקשנו שהוועדה תסייע בשינוי חקיקה ו/או מדיניות שיאפשר
זכויות התאגדות השוות לאלו של העובדים ושל "ראשי המשק".
מהנתונים שאנו מכירים מרוב
הארגונים בלהב, אין כל ספק כי כלל החברים בארגונים אלה שהם עצמאים קטנים
ובינוניים, מצויים בעשור האחרון במלחמת הישרדות ולא בתהליכי פיתוח עסקי וצמיחה.
מי
שצמח במשק מאז ועדת בכר הם רק אותם יזמים שהייתה להם נגישות לשוק ההון –
כספי הפנסיה של כולנו – זו עובדה.
עמדתנו זכתה להד תקשורתי נרחב,
ופורסמה בהרחבה ובהבלטה
בעיתון הכלכלי דמרקר בסוף השבוע שעבר ולאחר מכן שודרה כתבת מגזין
בחדשות ערוץ 10
המשקפת את חיי העוסקים תחת משטר המיעוט הכלכלי הטוטאליטרי, ואת התוצאה של
מדיניות משטרים אלה זה גם לצרכן הסופי.
התעוררות הרגולציה?
בשל ובעקבות ההדים שעוררו
פעילויותינו הציבוריות בשנים האחרונות וכמובן גם הפעילות האחרונה בנושא
הריכוזיות, זומנתי השבוע לפגישה עם כמה רפרנטים במשרד האוצר אשר מתעתדים לעסוק
בימים אלו בהיבטי המיסוי והכלכלה של הפעילות בתחום הרכב, ולבצע, כך לדבריהם,
טיפול שורש במצב המשקי והחברתי. פקידים אלו ביקשו לשמוע את דבריי ואת דעתי
בנושאים השונים.
אין לדעת, מה תניב יוזמה זו,
ואנו כבר לא מטפחים ציפיות ייתר במסע הסזיפי הזה אך אנו יודעים כי אין לנו
ברירה אם אנו, כמדינה, מעוניינים לשמר מקצועות חיוניים כמו רופאים, טכנאים,
שמאים, מתקני רכב, רוקחים, שרברבים וכד'.
כידוע, משתמשי הרכב הצמוד עוד לא
המציאו רובוטים אשר יחליפו את האנשים שיעסקו במקצועות אלה ואם המצב ימשיך כפי
שהוא לא יהיה דורש יותר למקצועות אלה שכבר עכשיו נמצאים במצוקה של ביקוש מועט
יחסית.
מדינה ללא חזון חברתי היא מדינה
המסכנת את קיומה וכל שעלינו לעשות הוא להביט אל המדינות השכנות הבוערות מאש
תסכולם של אזרחיהם.
מחירי הדלק בישראל
גם נושא זה הועלה השבוע ע"י
ארגוני העצמאים השונים המחפשים דרך למצוא
אוזן קשבת
אצל שר האוצר בנושא זה. מרכיב עלויות הדלק בהוצאות העסק העצמאי הפך עם
השנים ממרכיב שולי למרכיב מהותי עקב עליות המחירים העקביות בשנים האחרונות.
המרכיב העיקרי במחיר הדלק לצרכן הוא כמובן המס. מעבר לכך ששוק הדלק סובל מאותן
מחלות ריכוזיות בהם אנו נגועים, הממשלה יכולה הייתה גם לסייע לאזרחיה ולהקל
עליהם בהפחתת הנתח שלה ממחיר זה.
ניכר מהתנהלות ממשלתית זו , כי
הנאום ההיסטורי של ביבי (בקדנציה הראשונה שלו כשר אוצר) - "הרזה שסוחב את השמן
על גבו" - נשכח מליבו ומתודעתו ודווקא הוא זה שממשיך ואחראי להאביס את
השמן ולהרעיב את הרזה...
שבוע הצמיגים (1-5.5.2011) –
שת"פ בין הרשות הלאומית לבטיחות
בדרכים, משרד התחבורה ואיגוד המוסכים
השבוע, לאור הצלחת המבצעים
הממוקדים אותם יזם איגוד המוסכים בישראל בשנים האחרונות, ביצעו ניידות הבדיקה
של משרד התחבורה מבצע מקיף נוסף (דומה למבצע שעשינו בשנה שעברה) במחוזות רבים
בארץ לבדיקת הצמיגים של רכבים פרטיים ושל רכבי דו-גלגלי. המבצע הסתיים היום
ואנו נדווח על סיכום היקפיו ועל תוצאות הבדיקות בשבוע הבא.
תערוכת טכנוקאר
ההכנות
לתערוכה השישית של טכנוקאר נמשכות במרץ והשנה
כך נראה לנו, תהיה שנת שיא של כמות מציגים והיקף התצוגה. החידושים הרבים
והתכופים בענף הרכב בעולם, מביאים עימם גם את החידושים בציוד ובעזרי הידע
הנדרשים לתיקון ותחזוקה של הרכב.
אנו קוראים לכל מי שעוסק בתחום
הרכב על כל גווניו והמקצועות הנלווים לו, שיגיע לתערוכה להשכיל ולהתפתח על פי
הצורך.
שר התחבורה, מר ישראל כץ, אישר
סופית את השתתפותו בתחילת הועידה לשירותי הרכב בישראל, השתתפות המשקפת את
מעורבותו הייחודית של השר הנוכחי (יחסית לקודמיו) בענף שירותי הרכב בישראל ואת
הכרתו כי תיקון הכשלים בענף זה ישפר גם את השירות לצרכן, את איכות התיקונים ואת
הבטיחות בדרכים.
אנו מודים לו על ההתמקדות בענף,
הכוללת הפניית משאבי כוח אדם ותקציבים לצורך פיתוח כלל הפעולות אותן אנו מקדמים
בשנתיים האחרונות כגון בנייית מאגרי ידע ופיתוח מקוון של כלל התהליכים. בכלל
זה, מקווה אני שעוד השנה תאושר התקנה לרישום "אובדן להלכה" ברישיון הרכב באוןפ
שישקל בעלויות הרכב הקודמות לעיני הרוכש הפוטנציאלי; יבוצע מיכון טפסי
האישורים; בחינות הרישוי תצאנה לדרך ועוד פרויקטים רבים ומגוונים
בהם התחלנו והכי חשוב – קידום החינוך הטכנולוגי ואיחוד המקצועות לרכב בישראל
לבניית מערך מקצועי עתידי לענפי הרכב השונים בישראל.
שבת שלום
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל
ופורום התיקון הבטוח. שלח
דוא"ל
ועידת שירותי רכב ותחבורה
2011 יוצאת לדרך / רכב ותחבורה
ועידת שירותי
רכב ותחבורה תתקיים ביום הראשון של התערוכה ב 17.5 בהנחייתו של דניאל פאר
וצפויים להשתתף בה כ- 1,000 איש, ביניהם: שר התחבורה – ישראל כץ, ח"כים, נציגי
ממשל, ראשי עמותות וארגונים, בכירי ענף הרכב והתחבורה בישראל, אנשי מקצוע
בתחומי הרכב והתחבורה, הרגולציה, השמאות, הביטוח והליסינג ועוד.
לדברי רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים: אנו רואים חשיבת רבה בקיומה של הועידה
שממנה אנו מקווים לצאת עם תשובות לנושאים הבוערים שיקבעו את עתידו של הענף ואנו
מזמינים את ציבור העוסקים בענף ואת ציבור הצרכנים בכלל לקחת חלק בועידה.
לכתבה.
כדאי לתקן "
בלי חשבונית" ? וואלה/ 30.04.2011
משפחת יוסף מסרה את רכבה לתיקון ושילמה עבורו, אך התיקון
היה לקוי לטענתה. אז מה הבעיה, שיפנו למי שתיקן את הרכב ולקח כסף ושחייב לקחת
אחריות, ואם הוא מסרב שיתבעו אותו. הגיוני, נכון? כמעט. משפחת יוסף אכן תבעה,
אבל גם בסופו של ההליך המשפטי אף אחד לא לקח אחריות על התיקון והרכב נשאר לקוי.לכתבה.
העסקים הקטנים: הציבור מפסיד
בגלל הריכוזיות דה מרקר /29.04.2011
משלמים יותר במוסך? שמאי הביטוח
נתן הערכת שווי נמוכה? לעסקים הקטנים שפועלים בשווקים ריכוזיים יש הסבר: הם
נאלצים להתכופף בפני התאגידים- והצרכנים משלמים אץ המחיר. עכשיו הם פונים
לוועדת הריכוזיות ודורשים: " תנו לנו להתאגד. אתמול נפגשו הטייקונים לשימוע
בוועדה.
לכתבה.
משפחת יוסף מסרה
את רכבה לתיקון ושילמה עבורו. התיקון היה לקוי לטענתה. אז מה
הבעיה – שיפנו למי שתיקן את הרכב ולקח כסף שחייב לקחת אחריות,
ואם הוא מסרב – שיתבעו אותו. הגיוני? נכון? כמעט. משפחת יוסף
אכן תבעה, אבל גם בסופו של ההליך אף אחד לא לקח אחריות על
התיקון והרכב נשאר לקוי.
איך זה יכול להיות? התשובה
העגומה - משפחת יוסף לא הכניסה הרכב לתיקון במוסך מוסדר, לא יודעת למי בכלל
מסרה אותו, וגם שילמה בלי לקבל חשבונית, המהווה אסמכתא לקבלת כסף וגם כתב
אחריות.
ולמה הפסידה משפחת יוסף במשפט?
כי מילה שלהם מול מילה של "המתקן" שתיקן או אולי לא תיקן – לא הספיקה. כי בסופו
של דבר, בכלל לא נדון הליקוי אלא ה-"קייס" נפל באופן מקדמי על השאלה למי בכלל
מסרה משפחת יוסף את הרכב.
משפחת יוסף תבעה פלוני "הכהן"
אשר לטענתה מסרה לו את ביצוע התיקון ברכב (לא הוברר האם לנ"ל היה מוסך ואם כן
באיזו תקופה). אלא שזה טען להגנתו בבית המשפט, שאמנם היתה קיימת הכרות קודמת
בינו לבין המשפחה כשעוד עסק בתיקוני רכבים, אבל כבר אינו עובד בתחום, ובכלל לא
הוא ביצע את התיקון ברכב אלא כשפנתה אליו המשפחה, הפנה אותם לאדם בשם "חאדר"
שעבד אצלו בעבר. ולא שהיה לו עניין כלשהו, חלילה. רק מתוך רצון לעזור. כך
לשיטתו.
הכיצד? תמה מר יוסף. הלא אתה
עצמך אמרת לי שאתה מוכן לבצע את התיקון ואני אישית שלשלתי לידיך 1,000 ₪ מקדמה
בעבורו. ומי זה "חאדר" בכלל? אינני מכיר אותו ולא סיכמתי איתו דבר. והלא אתה גם
לקחת את הרכב אותו השארנו לך יחד עם מפתחות במקום מוסכם מראש. ואם זה לא אתה
אישית – כי באמת לא ראינו מי לקח אותו (בשביל זה השארנו מפתחות, לא?) – אז
מישהו מטעמך, ומה לנו אם הוא "חאדר" או "משה"?
למאמר המלא...
• המכללה
הטכנולוגית לרכב בע"מ מבית אגוד המוסכים מחפשת שם חדש!!!
המוסך שימצא עבורנו את השם המוצלח ביותר, יזכה לפטור מדמי חבר לשנה
שלמה. לפרטים...
•פרויקט
חיילים משוחררים -הכשרת כח אדם לענף המוסכים
על רקע מצוקת כח האדם הקיימת בענף
המוסכים. יזם איגוד המוסכים שיתוף פעולה עם משרד הביטחון, במטרה לבחון אפשרות
של עידוד חיילים משוחררים להשתלב בתחום תחזוקת הרכב.
לפרטים ..
•המפעלים המורשים
לבצע בדיקות רכב מקצוע 300 ו-301
לפרטים...
●
דרוש למוסך מרכזי בחיפה דרוש/ה בוחן/ת
יועץ/ת שירות עם רקע טכני בעל/ת יחסי אנוש מעולים, כושר מכירה, מוסר עבודה,
כריזמה. קו"ח לשלוח למייל pitaron5@gmail.com .
●
דרוש
למוסך דרך השטח בשרון שבקיבוץ שפיים דרוש עובד מחלקת חשמל
ודיאגנוסטיקה. המשרה הינה משרה מלאה. קורות חיים יש לשלוח לפקס- 09-9523440 או
במייל eyal.dhs@gmail.com.
●
מוסך להשכרה!
להשכרה מוסך במרכז יפו מתאים לכל ענפי הרכב לתקופה ארוכה, שטח
המוסך 300 מ"ר עם מקומות חניה רבים גם מחוץ לשטח המוסך, המוסך מאושר ע"י
העירייה למטרת מוסך.
לפרטים מרדכי טל'- 09-7658047 בימים א' עד ה', בין השעות 8:00 עד 16:00, בשעות
הערב
בטל'- 09-7494574 (לא בשבת).
● דרוש למרכז שירות לרכב
בהרצלייה דוש מנהל למחלקת חשמל, מיזוג אויר
ודיאגנוסטיקה.
דרישות התפקיד- תעודות הסמכה למנהל חשמל ומנהל מיזוג אויר לרכב
, אדם זריז וחרוץ שמוכן לעבוד קשה, ידע בסיסי לפחות באנגלית
טכנית, ניסיון בדיאגנוסטיקה של כלי רכב יפניים.
לפרטים יוסי - 052-3973528
● מוסך
להשכרה! להשכרה מוסך במרכז יפו
בגודל 300 מ"ר, מתאים לכל ענפי המוסך. לפנות למרדכי בשעות
העבודה 09-7658047 בערב 08-7496016, פקס 09-7658354 meirhm@gmail.com
● מחפש עבודה
איתי גלבוע,
בוגר קורס "הכרת הרכב-יסודות המכונאות" מעוניין לעבוד במוסך
באזור ירושלים.
לפרטים נייד: 054-6461058
● מחפש עבודה
מחפש עבודה במוסך במכונאות רכב , עדיפות
באזור רחובות.
לפרטים גיא
ליבה 054-2472226.
● דרוש
דרוש פחח עם
תעודה למוסך ברעננה.
לפרטים ניסן-
טל': 09-7414820 נייד: 057-7248182.
● מחפש עבודה
בעל 4 תעודות
הסמכה- מכונאות, חשמלאות, מיזוג אויר וקרבורטורים, הזרקת דלק,
דיאגנוסטיקה ומחשבים, בעל מוסך לשעבר עם ניסיון ותק מעל 35
שנה, מחפש עבודה כמנהל מקצועי ומשרדי חצי משרה באזור
המרכז והסביבה.
לפרטים :
בנימין נייד- 054-9810622 טל'- 077-3350693.
● דרוש
דרוש פנצ'ר מכר
עם תעודת הסמכה למוסך בראשון לציון מערב, איש פרונטים .
לפרטים יואב/
מירב : 03-9622433 ,פקס לשליחת קורות חיים: 03-9629642
● דרוש
דרוש צבעי רכב
מקצועי למוסך באזור השרון 054-4479785
דרושה פקידת
קבלה עם ניסיון בתוכנת נשר למוסך בהרצלייה לפרטים- טל' :
09-9586818.
● דרוש
דרוש חשמלאי
רכב ומכונאי רכב למוסך ברחובות .
לפרטים:
08-9460401, 08-9467081.
● מוסך להשכרה!
להשכרה, מוסך
עם ציוד (אפשר גם בלי) ומוניטין של המון שנים , שטח מעל 500
מטר (עם אופציה ליותר) באזור פ"ת. לפרטים אלון: 052-2890304,
052-5951313.
●מחפש עבודה
מעוניין להיכנס
כשותף/ משקיע למוסך פעיל באזור המרכז/ השרון, רצוי למוסך רשת.
רוני 09-9508983.
●מחפש עבודה
בעל ניסיון רב
בענף הרכב, בעל תעודת הסמכה במכונאות, הנדסאי רכב ומנהל מוסך
בפועל, מחפש עבודה באזור הצפון. דניאל 052-2378199.
●דרושים
דרוש יועץ
שירות למוסך UMI
ברעננה.
תיאור המשרה –
דרוש/ה יועץ שירות למוסך UMI
ברעננה, התפקיד כולל: קבלת הרכב מהלקוח, בירור בעיות, פתיחת
כרטיס עבודה, טיפול בהצעות המחיר ללקוחות, אחריות על ניהול
עבודת המוסך.
דרישות התפקיד-
בעל/ת ידע בתחום הרכב (מכונאות ), תודעת שירות גבוה, יכולת
עבודה בסביבה ממוחשבת, ניסיון משמעותי כיועץ שרות.
המודעה מתייחסת
לנשים וגברים כאחד, שנות ניסיון 3-4, איזור המרכז, השרון.
רווחה תרבות ופנאי ● ערוץ הרכב: חדשות וידאו ● אתר בשבוע ● הומור ועוד
רווחה תרבות ופנאי
המופע המרכזי עצמאות 2011
מופע סטנדאפ מיוחד ליום
העצמאות 2011 בהשתתפות: שלישיית מה קשור, שלומי קוריאט ואבי נוסבאום
תאריך: 09.05.2011, תל אביב.
מחיר מיוחד: 119 ₪ לכרטיס
(במקום 220 ₪)בחירת מושבים והזמנת
כרטיסים לחץ כאן
לקבלת ההטבה, יש להיכנס לאתר באמצעות שם משתמש: איגוד המוסכים, סיסמא: 5544.
באדיבות אתר פשבר
ערוץ הרכב
כיצד משפיעה הריכוזיות במשק על הכיס ועל החיים שלנו?
חדשות ערוץ 10, 03/05/2011.
רכב שתוקן ב"מוסך הסדר" בחלפים זולים בגלל דרישות
חברת הביטוח, שמאות לא מקצועית, רוקח שמספק תרופה שלא מתאימה ועמלות
מופרזות של סוכן התיירות. כל אלה נובעים, לטענת בעלי העסקים הקטנים, מתופעת
הריכוזיות במשק. "הם מתערבים ברגל גסה, לא נעים לי מהמבוטחים, אבל אני צריך
להביא פרנסה הביתה", מספר שמאי ברשימת השמאים של חברות הביטוח. בימים אלה
עוסקת ועדה מיוחדת של הכנסת בסוגיה המדאיגה לצפייה.
עודד רייכמן בע"מ - סוכנות מכירות ומוסך מורשה טויוטה
מנוהלת ע"י משפחת רייכמן מזה 3 דורות. הסוכנות הוקמה לראשונה ב 1937, ע"י מר
אלפרד רייכמן, סב המשפחה, שהקים את אחד המוסכים הראשונים בארץ והיה לשם דבר
בענף הרכב. הידע המקצועי הרב שנצבר במשך השנים והחינוך לשלמות והגינות מקצועית,
עבר במשפחה כחוט השני, והפך ל"מוטו" בסוכנות.לאתר.
'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.
אתרwww.iga.co.ilשולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il