השבוע פתחנו סדנא חדשה באיגוד
המוסכים בשיתוף בעלים של מוסך אשר החליט מטעמי אכפתיות להדריך לקוחות, חינם אין
כסף, אודות השימוש הבטיחותי ברכב ואודות המגע של הציבור עם המוסכים. אני פגשתי
את בעל המוסך לראשונה השבוע ומיד כשפגש אותי הביע אכזבה על כי המצב בארץ מתדרדר
וכי לדעתו האיגוד יכול היה לעשות יותר למען הענף. לעיתים אני עוד פוגש בעלי
מוסכים ובעלי מקצועות אחרים שהינם עצמאים קטנים אשר מוחים על אוזלת ידם של
ארגוני המעסיקים במשק יחסית לכוחם של הועדים הגדולים ויחסית לכוחם של
הטייקונים. תמיד אני שואל לעצתם של המוחים הכיצד לדעתם עלינו לפעול בכדי למגר
את הרעות החולות מהם אנו סובלים היום: ליסינג (וכל תופעות הלוואי הנלוות אליו –
הצפה של רכבים משומשים, כוח קנייה בלתי מרוסן, אספקת חלקי חילוף למוסכים שלא
מעט מהם נחותים מאד מהמקור, השתלטות על נזקי תאונות צד ג', נסועת ייתר, זיהום
אוויר, שימוש נרחב בחלקים משומשים ועוד), כוחנות חברות ביטוח, כוחנות יבואני
רכב, אטימות של רשויות מקומיות, עלות הדלק, עלות התקשורת הפנימית, עלות המיסים,
עלות המים, עלות החשמל, מצוקת עובדים מקצועיים, מוסכים פיראטיים ועוד. רובם
אומרים לי : "שבו בכנסת ואל תזוזו עד שתביאו פיתרון" או "בוא נשבית את המוסכים"
ועוד כהנא וכהנא עצות.
רבה העשייה שלנו בכל רשויות
השלטון הדמוקרטי – יוזמות לחקיקה, השתתפות בוועדות הכנסת הקשורות לכל מה שקשור
ל"הכנסות" העסקים הקטנים (טיפול בבידול ההשתתפות העצמית, ביטול האובדן להלכה,
חקיקה כנגד המוסכים הפיראטיים, מניעת גניבות רכב ועוד), השתתפות בועדות הכנסת
בכל הקשור ליחסי עבודה, מיסים, רשויות מקומיות ועוד. רבה העשייה שלנו גם בתחום
הרשות המבצעת ויצאו על בסיס היוזמות שלנו גם חקיקות משנה רבות הקשורות לבטיחות
הרכב, מוסכים, יחסי שמאי-מוסך, הגבלים עסקיים, הרשות לניירות ערך ועוד. גם
בתחום הרשות השופטת פעלנו רבות והצלחנו לשנות את מכרזי מנהל הרכב, ייצגנו את
המוסכים בהצלחה רבה בעתירות שונות בבית המשפט העליון וסייענו למאות בעלי מוסכים
ואזרחים בערכאות נמוכות יותר.
כל זאת אכן לא מספיק ולא מספק
במדינה הקטנה שלנו.
פרשת הקוטג' הוציאה השבוע גם את
האזרחים למאבק. משום מה - עלויות הדלק, עלויות המיסוי לרכב, הקומבינה שנקראת
ליסינג, העוולות בתחום הביטוח וכד' לא הוציאו עוד את אזרחי מדינת ישראל שהשכר
הריאלי שלהם נשחק עד עפר לטובת המאבק על זכויות האזרח הבסיסיות של כל אחד ואחד
מאיתנו.
כותרת העיסוק של כל עצמאי או
שכיר זוטר (להבדיל משכירי ההייטק, עובדי המדינה והעובדים הבכירים של הטייקונים)
אינה כל כך חשובה וכל מי שלא נמצא במיליה של המשפיעים האמיתיים על המשק הישראלי
הולך ונשחק ורשויות המדינה מסתפקות בסמנטיקה ובוועדות אין סופיות שאין בהם בכדי
לשנות את מבנה המשק שיצרה ועדת בכר המהוללת.
במקביל, הממונה להגבלים עסקיים
הפך לכלי עבודה יעיל של הטייקונים, מהלך אימים על ארגוני המעסיקים וראשיהם (ראו
דוגמת התלונה של איגוד חברות הביטוח על איגוד שמאי הרכב אשר יצרה מיד וביעילות
רבה מנגנון הפחדה שלם על שמאי הרכב במדינת ישראל) המספקים עבודת משנה לטייקונים
ופרנסתם תלויה בהם.
מדינה אשר בה הרשויות פועלות
למען עצמן ו/או לטובת הטייקונים, אינה יכולה להגדיר יותר את עצמה כמדינה
דמוקרטית. אנו הופכים בקצב מואץ למדינה של אוליגרכים השולטים על כלל הרשויות
ועל ההון. ללא השבת כוחם של הארגונים כפי שהדבר קיים באירופה כבר מאות שנים,
ללא כל בעיה, לא נוכל להוות משקל נגד רציני. הוכח היום, ללא כל צל צילו של
הספק, שעמדתנו והאינטרסים שלנו משרתים את הצרכנים ודווקא אלה אם היו מיושמות –
היו מאזנות את העלויות ואת הצרכים המשקיים ולא כפי ש"שכנע" אותנו ראש הממשלה
הנוכחי.
אכן המשק
הישראלי, ככותרת או כשורה סופית במאזן, צמח. אך כשמציצים פנימה רואים כי הצמיחה
שייכת ל 10% מהציבור וכל השאר הפכו למשרתם ו/או ל"צרכן" המממן את כל עליות
המחירים בכלל תחומי החיים של כ"א מאיתנו ללא פיצוי מקביל בהכנסות.
בתחילת כהונתי הראשונה באיגוד
המוסכים, רבים התפלאו מדוע אנו מגייסים את ציבור הצרכנים לצד האינטרסים של
האיגוד. היום כבר כולם רואים ומבינים את גודל האסון הכלכלי והחברתי אותו צפינו
כבר בתחילת 2003. השבוע פרסם כתב דה מרקר, גי רולניק, מאמר שכותרתו
השתלטתם, תיאמתם,
הצלבתם, דרסתם- עד כאן.
אנחנו ניסינו לעצור ולהתריע
בפני כל פקיד ופוליטיקאי משפיע במדינת ישראל כי ה"עד כאן" יגיע במהרה לפתח ביתו
של כל אזרח ישראלי והקומבינה לא תיעצר רק בענפי הליסינג והביטוח.
אולי הקוטג' יתחיל את תהליך
ההפנמה ויבקיע את הצוהר ואת האטימות הממשלתית אשר הלכה שבי ובעיוורון מוחלט
אחרי תזות כלכליות מופרכות ושתוצאותיהן הקשות כבר ניכרות בכל העולם המערבי וכל
זאת עשתה בעיניים פקוחות בכדי להיות "ככל הגויים" – גם כשהגויים טעו טעות גסה.
לצערנו, לא עמדה לנו חוכמתנו של
"הצופה פני עתיד" אל מול כוחם של חמדני הטייקונים ואל מול כוחם של מי שאוהב
להצטלם ולהתחכך איתם ואח"כ להיות מועסק על ידם וכך הגענו כולנו "לעתיד"
שבכיסינו סיפורים וסמנטיקה ארוזה יפה אך ריקה מתוכן והמסוכן מכל – בפתחו של
משבר חברתי וכלכלי רב היקף.
האיגוד, כמובן, ימשיך בעשייתו למען תיקון המצב בדרכו ובבחירת "האמת והפשוט" כנר
לרגליו ואני מקווה שהתעוררות הציבורית תסייע לנו לאזן את הכוחות ולשוב למציאות
פשוטה הכוללת הוגנות ורווחה לכלל הצדדים.
שבת שלום
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל
ופורום התיקון הבטוח. שלח
דוא"ל
השתלטתם, תיאמתם, הצלבתם, דרסתם
- עד כאן דה מרקר / 20.06.2011
שנה לפני המשבר
הפיננסי, כאשר בועת האשראי והנדל"ן התנפחה, התראיין מנכ"ל ענקית הפיננסים
סיטיגרופ, צ'ארלס (צ'אק) פרינס, לכתב ה"פייננשל טיימס" בעת ביקור ביפאן. האחרון
שאל אותו אם הוא לא חושש ממשבר. במקום לענות לו שהכל יהיה בסדר, פרינס בחר
בתשובה מפתיעה שנכנסה לפנתיאון העולם העסקי: "כל עוד המוזיקה מנגנת - אתה חייב
לקום ולהמשיך לרקוד". ובתרגום לעברית - גם אם אני, כמנהל של חברה גדולה אחת,
אחשוב שזה לא הגיוני, שזה ייגמר ברע - כל עוד שכולם רוקדים - גם אני חייב
לרקוד. כי אם אני לא ארקוד - אני מחוץ למשחק.
לכתבה.
ליסינג נוסע כפול מפרטי וואלה/
21.06.2011
שנת 2010
כידוע, נחתמה כשנת שיא בענף
הרכב בישראל עם עלייה של 28 אחוזים במסירות רכב חדש (ביחס ל-2009). כך עולה
כעת גם מדו"ח 'מיסוי ונתונים נבחרים על ענף הרכב לשנת 2010' שמפרסמת היום
(שלישי) רשות המסים. לעומת
ירידה של 8 אחוזים שנרשמה בשנה שעברה בערך הייבוא, ב-2010 נרשמה עלייה חדה של
21.9 אחוזים. לכתבה.
הפרה החולבת האמיתית של המדינה:
הנהג הישראלי; נהגי הליסינג נוסעים פי 2 בממוצע מנהגי הרכב הפרטי גלובס/
21.06.2011
איך מממן הנהג הישראלי את תקציב האוצר? הכנסות המדינה רק
מהמס על קניית רכב זינקוב-2010 בשיעור ריאלי של 14.51% והסתכמו ב-8.56 מיליארד
ש'. הכנסות ממיסוי דלק:כ-14
מיליארד שקל. זינוק גם במיסוי חלקי חילוף. לכתבה.
מה הקשר בין אופנוע לכביש?
וואלה/ 18.06.2011
רוכבים יקרים,
אל תחכו לטיפולים השוטפים בכדי לבדוק את צמיגי האופנוע שלכם. כרוכבים, האחריות
לתחזוקה שתבטיח את הבטיחות שלנו היא אך ורק עלינו והצמיג כידוע הוא חוליית הקשר
היחידה בין האופנוע לכביש ולכן גם מקדם בטיחות מספר אחד. צמיג טוב יספק לנו
אחיזת כביש טובה בתנאי דרך שונים, יעביר את מאמצי התאוצה, הבלימה וההיגוי,
יספוג חלק ממהמורות הדרך וישפר את איכות הנסיעה.
לכתבה.
היום נבחן את
התיזה המופרכת בה דבק, משום מה, חלק לא מבוטל מהציבור שמשתמש
בשירותי "מתקני רכב פיראטיים". התיזה אומרת, שאמנם עצם התיקון
ללא רישיון וללא מוסך מסודר הינה עבירה-
אך פה נכנס השכנוע העצמי ובעל הרכב מאמין, שדווקא כלפיו
העבריין יהיה בסדר (כי "לדפוק" את המדינה ואת בעלי המוסכים
החוקיים שיש להם רישיונות ומשלמים מיסים זו בעצם לא עבירה אלא
"מצווה"?), ודווקא התיקון שיבצע "העבריין טוב הלב" ברכבו יהיה
איכותי ודווקא החלפים שישים אצלו לא יהיו גנובים. ואת כל "עסקת
החבילה" הנהדרת הזאת הוא יקבל בזיל הזול, ויתפאר בפני חבריו גם
בכך שהוא לא "פראייר". נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? כי זה אף
פעם לא אמיתי.
אותם אזרחים, שמאמינים משום מה
ביושרם הסלקטיבי של עבריינים, אינם מודעים לתוצאות עידודם האקטיבי לעבריינות
ולפגיעות החמורות הנגרמות לאזרחים אחרים.
קורבן אחד כזה הוא אב"ש, אזרח
תמים, אב טרי וגאה, ששהה בביה"ח בלינסון עם רעייתי שכרעה ללדת. עם תום הלידה,
יצא לעבר הרכב וגילה שזה נגנב!!! במקום להיות עם רעייתו ועם הרך הנולד, הזדעק
למשטרה להגיש תלונה על הגניבה וכעבור זמן הודע לו שהרכב נמצא כשבו נזקים שונים.
ברכב ניכרו סימני פריצה, המתנע (סוויץ') נופץ ונגנבו מתוכו עגלה וכיסא תינוק
(לגנבים, כידוע, אין סנטימנטים).
במתנע הרכב נמצא דף – קבלה ממוסך
בבני ברק. הדף נתחב למתנע כדי למנוע מההגה להינעל לאחר שבירת הסוויץ'. על גבי
קבלה זו נמצאו טביעות האצבעות של ס"ב.
על בסיס הטביעות, אותר ס"ב,וכנגדו הוגש כתב אישום בגין פריצה לרכב, גניבת רכב וחבלה במזיד לרכב.
כשעומת במשטרה עם טביעותיו ע"ג הדף טען כי החוקר משקר לו ובודה את הראיה. אלא,
שבהמשך שינה את גרסתו וקשר עצמו לאותו הדף. למאמר המלא...
למוסך בשרון דרוש צבעי רכב
מקצועי. לפרטים-
054-4479785
●למכירה
למכירה
בהזדמנות לרגל סגירת מוסך, ציוד למוסך כגון: ליפט קוני 4
עמודים+ ג'ק חדש 4 טון+ ליפט קוני 2 עומדים 3 וחצי טון. וכן
חלפים חדשים ומשומשים לרכב אמריקאי+ כלי עבודה. וכן מצפים
תעשייתיים וכן מתקן לסרנים אחוריים ל-20 יחידות. מכשיר סאן
לבדיקת 4 גזים וכן מכשיר 2- TECH חדש לבדיקת רכבי G.M.
נייד: 050-5287688, 054-2290663.
●מחפשת עבודה
פקידה עם
ניסיון רב במוסכים וידע בתוכנות מוסכית, תבל ונשר מחפשת עבודה
באזור המרכז. לפרטים גולדי 050-4266359.
●
דרוש למוסך מרכזי בחיפה דרוש/ה בוחן/ת
יועץ/ת שירות עם רקע טכני בעל/ת יחסי אנוש מעולים, כושר מכירה, מוסר עבודה,
כריזמה. קו"ח לשלוח למייל pitaron5@gmail.com .
●
דרוש
למוסך דרך השטח בשרון שבקיבוץ שפיים דרוש עובד מחלקת חשמל
ודיאגנוסטיקה. המשרה הינה משרה מלאה. קורות חיים יש לשלוח לפקס- 09-9523440 או
במייל eyal.dhs@gmail.com.
●
מוסך להשכרה!
להשכרה מוסך במרכז יפו מתאים לכל ענפי הרכב לתקופה ארוכה, שטח
המוסך 300 מ"ר עם מקומות חניה רבים גם מחוץ לשטח המוסך, המוסך מאושר ע"י
העירייה למטרת מוסך.
לפרטים מרדכי טל'- 09-7658047 בימים א' עד ה', בין השעות 8:00 עד 16:00, בשעות
הערב
בטל'- 09-7494574 (לא בשבת).
● דרוש למרכז שירות לרכב
בהרצלייה דוש מנהל למחלקת חשמל, מיזוג אויר
ודיאגנוסטיקה.
דרישות התפקיד- תעודות הסמכה למנהל חשמל ומנהל מיזוג אויר לרכב
, אדם זריז וחרוץ שמוכן לעבוד קשה, ידע בסיסי לפחות באנגלית
טכנית, ניסיון בדיאגנוסטיקה של כלי רכב יפניים.
לפרטים יוסי - 052-3973528
● מוסך
להשכרה! להשכרה מוסך במרכז יפו
בגודל 300 מ"ר, מתאים לכל ענפי המוסך. לפנות למרדכי בשעות
העבודה 09-7658047 בערב 08-7496016, פקס 09-7658354 meirhm@gmail.com
● מחפש עבודה
איתי גלבוע,
בוגר קורס "הכרת הרכב-יסודות המכונאות" מעוניין לעבוד במוסך
באזור ירושלים.
לפרטים נייד: 054-6461058
● מחפש עבודה
מחפש עבודה במוסך במכונאות רכב , עדיפות
באזור רחובות.
לפרטים גיא
ליבה 054-2472226.
● דרוש
דרוש פחח עם
תעודה למוסך ברעננה.
לפרטים ניסן-
טל': 09-7414820 נייד: 057-7248182.
● מחפש עבודה
בעל 4 תעודות
הסמכה- מכונאות, חשמלאות, מיזוג אויר וקרבורטורים, הזרקת דלק,
דיאגנוסטיקה ומחשבים, בעל מוסך לשעבר עם ניסיון ותק מעל 35
שנה, מחפש עבודה כמנהל מקצועי ומשרדי חצי משרה באזור
המרכז והסביבה.
לפרטים :
בנימין נייד- 054-9810622 טל'- 077-3350693.
● דרוש
דרוש פנצ'ר מכר
עם תעודת הסמכה למוסך בראשון לציון מערב, איש פרונטים .
לפרטים יואב/
מירב : 03-9622433 ,פקס לשליחת קורות חיים: 03-9629642
● דרוש
דרוש צבעי רכב
מקצועי למוסך באזור השרון 054-4479785
דרושה פקידת
קבלה עם ניסיון בתוכנת נשר למוסך בהרצלייה לפרטים- טל' :
09-9586818.
● דרוש
דרוש חשמלאי
רכב ומכונאי רכב למוסך ברחובות .
לפרטים:
08-9460401, 08-9467081.
● מוסך להשכרה!
להשכרה, מוסך
עם ציוד (אפשר גם בלי) ומוניטין של המון שנים , שטח מעל 500
מטר (עם אופציה ליותר) באזור פ"ת. לפרטים אלון: 052-2890304,
052-5951313.
●מחפש עבודה
מעוניין להיכנס
כשותף/ משקיע למוסך פעיל באזור המרכז/ השרון, רצוי למוסך רשת.
רוני 09-9508983.
●מחפש עבודה
בעל ניסיון רב
בענף הרכב, בעל תעודת הסמכה במכונאות, הנדסאי רכב ומנהל מוסך
בפועל, מחפש עבודה באזור הצפון. דניאל 052-2378199.
●דרושים
דרוש יועץ
שירות למוסך UMI
ברעננה.
תיאור המשרה –
דרוש/ה יועץ שירות למוסך UMI
ברעננה, התפקיד כולל: קבלת הרכב מהלקוח, בירור בעיות, פתיחת
כרטיס עבודה, טיפול בהצעות המחיר ללקוחות, אחריות על ניהול
עבודת המוסך.
דרישות התפקיד-
בעל/ת ידע בתחום הרכב (מכונאות ), תודעת שירות גבוה, יכולת
עבודה בסביבה ממוחשבת, ניסיון משמעותי כיועץ שרות.
המודעה מתייחסת
לנשים וגברים כאחד, שנות ניסיון 3-4, איזור המרכז, השרון.
משרד התחבורה, אחראי
לפיקוח ואכיפה על כ-5,000 מוסכים חוקיים, 15,000 בעלי
הסמכות ועוד אלפי עבריינים ללא רישיון. המשרד אמנם פועל
כנגד אותם "חאפרים", מגיש כתבי אישום ואף סוגר מוסכים בלתי
חוקיים אך מסתבר כי המוסכים ה"סגורים" ממשיכים לטפל ברכבים
שלנו ולסכן אלפי נהגים.
כ-2,500 מוסכים 'פיראטיים' ומתקנים ללא רישיון מקצועי
פועלים כיום בישראל. המשמעות לציבור בעלי הרכב: 'פצצות
מתקתקות' על הכביש. לאור המצב, יצא איגוד המוסכים בימים
אלו במסע פרסום ארצי לזיהוי מוסכים מוסמכים ובשיתוף עם
עמותת "אור ירוק", מתכוון לטפל בתופעה המסוכנת.
תחקיר חדשות ערוץ 2 חושף את הפרטים. לצפייה.
מרכז שירות א. עתידים
הוא מוסך מורשה יונדאי בבני ברק, המציע ללקוחותיו שירות ברמה גבוהה. מרכז
השירות הותאם לעמידה באמות המידה של יונדאי העולמית, הן
מבחינה שירותית והן מבחינה מקצועית כולל התאמת המבנה לעמידה בסטנדרטים
בינלאומיים.לאתר.
שני אסירים בבית הכלא יושבים באותו התא, ניגש אחד
האסירים לשני ושואל אותו : על מה אתה יושב ? עונה לו האסיר השני, אני יושב על
כלום, אומר לו האסיר הראשון, מה אתה מדבר שטויות, שמעתי שאתה גנב, אז אומר לו
האסיר השני : נכון גנבתי ארנק אבל לא היה בו כלום !
חבר לה"ב-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל
מסונף למועצה האירופיתהמשותפת לסחר ושרותי רכב
איגוד המוסכים בישראל ®
חבר פורום ארגוני
ענף הרכב בישראל ®
הפורום להבטחת תקינות
ובטיחות בתיקוני רכב ®
המכללה הטכנולוגית
לרכב בע"מ ®
'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.
אתרwww.iga.co.ilשולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il