הריכוזיות כידוע קיימת בכל
השווקים, ובשוק הרכב היא משתוללת אפילו ביתר שאת. מי הנהנה העיקרי מהריכוזיות
בשוק שלנו? שלושה גורמים עיקריים – יבואני רכב וחלקי חילוף, חברות ליסינג
והשכרה, חברות ביטוח. כמה כאלו יש? אחדות? עשרות? זאת לעומת אלפי מוסכים ועשרות
אלפי עובדים וספקים. למעשה, זה אפילו עוד פחות מכך, שכן אם אותם שלושה גורמים
מאוחדים תחת בעלות אחת – יש בשוק זה לא רק ריכוזיות אלא מונרכיה של ממש.
לא רק אנו זועקים השכם וערב את
זעקת הריכוזיות בענף הרכב. גם התקשורת מודאגת ועוסקת בנושא ללא הרף, והשבוע –
תוך מיקוד בנושא החלפים. לא הופתענו מהנתונים שפורסמו, הידועים לנו היטב:
היבואנים השונים בשיתוף השחקנים האחרים בשוק, מנצלים את כוחם הבלעדי ומוכרים
בארץ חלפים במחירים העולים פי 7 על מחירם בחו"ל. לצערנו, אנו אלו העומדים בקו
החזית מול הלקוח וסופגים גם את חוסר היכולת הכלכלית שלו וגם את זעמו על
המחירים. ומה באמת נאמר לזוג שכירים אשר מחירו של מחשב ניהול מנוע, לדוגמא,
לרכבם עולה כמעט כמו כל משכורתם החודשית??
לעומת זאת, "לקוחות" גדולים כמו
ציי רכב וחברות ליסינג והשכרה נהנים מהנחות מפליגות שהשכיר הקטן הנכנס אלינו
למוסך, אינו זוכה להן, ולא רק זאת – הוא גם מממן אותן.
במסגרת התחקיר שבוצע לצורך כתבה
בנושא בדה-מרקר
"הריכוזיות והיבואנים בענף הרכב חוגגים" שוחח איתי ארוכות הכתב,
וניסה להבין את שורש הגזירה והעוולה התחרותית והצרכנית. השבתי לו את האמת של
השטח הידועה לכולם – חוץ מלפקידי האוצר – מוסכים ולקוחות פרטיים כבר יצאו מזמן
ממעגל ההנאה מעלות החלפים השערורייתית. לעומת זאת, מטעם אותם גופים שהם הנהנים
היחידים ממחיריהם הגבוהים של החלפים – לא הסכים איש להתראיין בגילוי ובשם מלא.
ולמה להם באמת? במדינתנו, אף אחד לא נותן דין וחשבון לציבור. היעדר השקיפות רק
משרת אותם ואת פקידי האוצר השתקניים. לדעתי, ההתנהלות הזאת אינה משרתת גם את
ברוני הרכב לטווח ארוך וגם להם כדאי להתחבר לצרכי הציבור ולצרכי המשווקים –
המוסכים.
לצערי הרב, ובמקח טעות
לחלוטין,העצה העיקרית שניתנה באותה הכתבה לצרכן, הייתה לרכוש את החלפים בעצמו
ולא במוסך. מה שהכתב והציבור אינם מבינים הוא שמוסך המתקין חלקי חילוף שנרכשו
על ידי הלקוח, אינו מסוגל ואינו צריך לספק אחריות על התיקון ואנו עדים לכשלים
רבים בין לקוחות למוסכים, אשר בצדק אינם מוכנים להתחייב על איכות חלקי החילוף
המובאת אליהם להתקנה. רוב הציבור אינו מודע גם לסכנה הבטיחותית ולנזקים לרכב
הנגרמים מחלפים שמקורם מפוקפק ונכון יעשה מוסך ששמו המקצועי ומוסר העבודה
חשובים לו, אם יסרב להתקין חלפים ממקור ומאיכות שאינם ידועים לו. להזכירכם,
המוסך מחויב במתן אחריות על חלפים ע"פ החוק, וכאשר הלקוח מביא את החלפים – אין
כל אחריות, לא על החלפים וממילא לא על העבודה.
גם משרד התחבורה הודיע כי נדרש
השבוע לנושא הריכוזיות בנושא החלפים, ופורסם כי בדעתו לצאת בשורת צעדים לצורך
שיפור התחרותיות בתחום.
"משרד התחבורה מגבש תוכנית".הפעם, אגב, מצאו יבואני הרכב
לנכון להגיב רשמית, ותגובתם היתה כי יש להפריד בין רכישת החלפים לשירותי
המוסך!! ממש כך. לא יאמן, אך היבואנים נלחמים במוסכי הרשת שלהם עצמם?! ואולי
כבר לא איכפת להם לעשות כן מאחר ובשנתיים האחרונות יבואנים רבים יצאו במסע
רכישה/השתלטות חסרת תקדים של מוסכים ברחבי הארץ וכך ממילא הם מרוויחים על
החלקים וסוגרים את התחרות הפנימית בשווקים האיזוריים ובארץ כולה. האבסורד הוא
שמעיון באישורי העסקאות הללו על ידי הממונה על ההגבלים, נראה כי הממונה נותן יד
פתוחה לסגירת השווקים ולמשתמע מהם – עליית מחירים לצרכן הפרטי. במאמר מוסגר,
כולנו חוזים היום באמרות "ההפתעה" של שרים ומנהלי רשויות אשר הופתעו ממחאת העם
על הפיאודליזם המודרני בו אנו חיים ונראה כי נציגינו בכנסת ובממשלה חיים במגדלי
שן מאד גבוהים המנותקים לגמרי מהמציאות הכלכלית והחברתית בישראל.
על מנת להבטיח כי ההצהרה של שר
התחבורה תתורגם למעשים, פניתי באופן אישי גם למנכ"ל משרד התחבורה וגם לראש
הממשלה במסמכים נוקבים אודות חוליי הריכוזיות בענף הרכב. אני תקווה כי בעת
הקרובה , נוכל, אולי, לבשר על הצעדים הראשונים לשבירת הריכוזיות בשוק הרכב אשר
תכניס קצת תקווה לעוסקים הרבים (מוסכים,שמאים,מכללות,קציני בטיחות, ספקי חלפים,
ספקי ציוד ועוד) וללקוחות המשוועים לשינוי.
שבת שלום
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל
ופורום התיקון הבטוח. שלח
דוא"ל
הריכוזיות והיבואנים בענף הרכב
חוגגים: מוכרים חלפים יקרים פי 7 מחו"ל דה מרקר/ 02.08.2011
רבים מאתנו יודעים להשוות מחירים בסופרמרקט ובחנות
למוצרי חשמל, אבל בכל מה שקשור למוסך, אנחנו חסרי אונים. המכונית נכנסת למוסך,
נבדקת בידי מכונאי ומתחברת למחשב. בסוף היום, חשבון שיכול להגיע לאלפי שקלים,
מתקבל כגזירת גורל - כי קשה להבין מה היו הבעיות וכמה באמת עולה לתקנן. כמו
ברפואה, אנחנו סומכים לגמרי על המומחה וכשמגיע החשבון היקר, לא נותר לנו אלא
לחרוק שיניים. לכתבה.
את מי מסדר מוסך ההסדר?
וואלה/30.08.2011
קרתה לך תאונה.
מעצבן. כאב ראש. צריך לתקן את הרכב ואחר כך לדאוג לקבל את הפיצוי מחברת הביטוח
שלך (או של מי שפגע בך). בהנחה שהתגברת על הלחצים הכבדים מצד סוכן הביטוח שלך
ללכת ל"מוסך הסדר" (שם יש לו פעמים רבות "בונוס קטן" עבור ההפניה) ולא התפתית
ל"הנחה" בהשתתפות העצמית שבדרך כלל עולה לך בסוף הרבה יותר, אתה מוסר את הרכב
לתיקון במוסך "חופשי" שאינו בהסדר.
לכתבה.
המוסך שבר פנס, אך לא מצא לנכון
לעדכן ולתקן ynet/ 29.07.2011
א.ר, בעלת סובארו אימפרזה עם
מנוע בנפח 1.6 ליטר ומודל 2007, הבחינה יום אחד כי נורת פנס שמאל הקדמית שרופה.
היא נכנסה עם רכבה למוסך "ליאור" בע"מ ברמת השרון, בתחנת "דלק" מול הכפר הירוק,
וביקשה להחליף לה את הנורה. האדם במקום, שהציג עצמו בשם עודד, אמר שלמרות שאינו
חשמלאי רכב,
אין לו בעיה להחליף את הנורה. "זה יעלה לך 60 שקל", אמר
לה. חצי שעה מאוחר יותר, ומאחר ועודד עדיין לא סיים, ניגשה אליו וביקשה לברר
מדוע ההחלפה נמשכת זמן רב כל-כך. עודד השיב שהוא צריך להוציא את המצבר, כדי
להגיע לנורה.לכתבה.
משרד התחבורה מגבש תוכנית
להגברת התחרות בשוק חלפי הרכב דה מרקר/ 03.08.2011
משרד התחבורה
יבדוק את הפעילות בתחום חלפי הרכב בישראל, ויפרסם בשבועות הקרובים שורה של
צעדים מתוכננים במטרה לשפר את התחרותיות בתחום. הבדיקה תיערך בעקבות
כתבה שפורסמה אתמול ב-TheMarker,
שחשפה את פערי התיווך העצומים בשוק החלפים, ועוררה תגובות רבות בשוק הרכב וגם
בין ארגונים צרכניים. לכתבה.
הרכב שלך נפגע בתאונה ובחרת
שלא לתקן במוסך הסדר של חברת הביטוח. אל תתפלא אם הפיצוי לא
יגיע במלואו, אבל תביעת תשלום כן
קרתה לך תאונה. מעצבן. כאב ראש. צריך לתקן את הרכב
ואחר כך לדאוג לקבל את הפיצוי מחברת הביטוח שלך (או של מי שפגע
בך). בהנחה שהתגברת על הלחצים הכבדים מצד סוכן הביטוח שלך ללכת ל"מוסך הסדר"
(שם יש לו פעמים רבות "בונוס קטן" עבור ההפניה) ולא התפתית ל"הנחה" בהשתתפות
העצמית שבדרך כלל עולה לך בסוף הרבה יותר, אתה מוסר את הרכב לתיקון במוסך
"חופשי" שאינו בהסדר.
שאלה שמתעוררת רבות
בחיי היום יום בשל "נטייתן" של חברות ביטוח לא לשלם את כל מה
שהן צריכות, היא האם המוסך כפוף לסכום הפיצוי שתקבל בפועל
מחברת הביטוח שלך ומה עושים אם סכום חשבונית התיקון עולה על
הפיצוי שקיבלת. התמונה בדרך כלל אפילו מסובכת יותר כיוון
שמעורב בה שמאי (ועל הסוגייה את מי משרת אותו שמאי "אוביקטיבי",
את הלקוח או חברת הביטוח, נשפכו הררי מילים במהלך השנים כולל
'בג"צ השמאים').למאמר המלא...
למרכז שירות
חיים לוי בירושלים דרוש נציג שירות לקוחות, בעל תודעת שירות גבוהה, ידע טכני
בסיסי חובה. משרה מלאה – כולל ימי שישי. המשרה מיועדת לנשים וגברים כאחד. טלפון
לתיאום סיגל: 02-6225996.
●
דרוש
ליבואן משאיות מוביל בענף הרכב באזור
המרכז דרוש מכונאי בכיר- משפץ מכלולים.
תיאור התפקיד: מכונאי רכב המשפץ
מכלולים לרבות תיבות הילוכים ומנועים.
היקף העבודה: משרה מלאה א'- ה' שעות 07:30- 16:00, יום ו' שעות 07:30- 12:00.
דרישות התפקיד:
הכשרה מקצועית סוג 3
במכונאות רכב.
ניסיון בשיפוץ מכלולים
(תיבות הילוכים, מנועים) .
יכולת לקרוא ספרות יצרן
באנגלית- כלומר אנגלית טכנית.
למוסך בשרון דרוש צבעי רכב
מקצועי. לפרטים-
054-4479785
●למכירה
למכירה
בהזדמנות לרגל סגירת מוסך, ציוד למוסך כגון: ליפט קוני 4
עמודים+ ג'ק חדש 4 טון+ ליפט קוני 2 עומדים 3 וחצי טון. וכן
חלפים חדשים ומשומשים לרכב אמריקאי+ כלי עבודה. וכן מצפים
תעשייתיים וכן מתקן לסרנים אחוריים ל-20 יחידות. מכשיר סאן
לבדיקת 4 גזים וכן מכשיר 2- TECH חדש לבדיקת רכבי G.M.
נייד: 050-5287688, 054-2290663.
●
דרוש למוסך מרכזי בחיפה דרוש/ה בוחן/ת
יועץ/ת שירות עם רקע טכני בעל/ת יחסי אנוש מעולים, כושר מכירה, מוסר עבודה,
כריזמה. קו"ח לשלוח למייל pitaron5@gmail.com .
●
דרוש
למוסך דרך השטח בשרון שבקיבוץ שפיים דרוש עובד מחלקת חשמל
ודיאגנוסטיקה. המשרה הינה משרה מלאה. קורות חיים יש לשלוח לפקס- 09-9523440 או
במייל eyal.dhs@gmail.com.
●
מוסך להשכרה!
להשכרה מוסך במרכז יפו מתאים לכל ענפי הרכב לתקופה ארוכה, שטח
המוסך 300 מ"ר עם מקומות חניה רבים גם מחוץ לשטח המוסך, המוסך מאושר ע"י
העירייה למטרת מוסך.
לפרטים מרדכי טל'- 09-7658047 בימים א' עד ה', בין השעות 8:00 עד 16:00, בשעות
הערב
בטל'- 09-7494574 (לא בשבת).
● דרוש למרכז שירות לרכב
בהרצלייה דוש מנהל למחלקת חשמל, מיזוג אויר
ודיאגנוסטיקה.
דרישות התפקיד- תעודות הסמכה למנהל חשמל ומנהל מיזוג אויר לרכב
, אדם זריז וחרוץ שמוכן לעבוד קשה, ידע בסיסי לפחות באנגלית
טכנית, ניסיון בדיאגנוסטיקה של כלי רכב יפניים.
לפרטים יוסי - 052-3973528
● מוסך
להשכרה! להשכרה מוסך במרכז יפו
בגודל 300 מ"ר, מתאים לכל ענפי המוסך. לפנות למרדכי בשעות
העבודה 09-7658047 בערב 08-7496016, פקס 09-7658354 meirhm@gmail.com
● מחפש עבודה
איתי גלבוע,
בוגר קורס "הכרת הרכב-יסודות המכונאות" מעוניין לעבוד במוסך
באזור ירושלים.
לפרטים נייד: 054-6461058
● מחפש עבודה
מחפש עבודה במוסך במכונאות רכב , עדיפות
באזור רחובות.
לפרטים גיא
ליבה 054-2472226.
● דרוש
דרוש פחח עם
תעודה למוסך ברעננה.
לפרטים ניסן-
טל': 09-7414820 נייד: 057-7248182.
● מחפש עבודה
בעל 4 תעודות
הסמכה- מכונאות, חשמלאות, מיזוג אויר וקרבורטורים, הזרקת דלק,
דיאגנוסטיקה ומחשבים, בעל מוסך לשעבר עם ניסיון ותק מעל 35
שנה, מחפש עבודה כמנהל מקצועי ומשרדי חצי משרה באזור
המרכז והסביבה.
לפרטים :
בנימין נייד- 054-9810622 טל'- 077-3350693.
● דרוש
דרוש פנצ'ר מכר
עם תעודת הסמכה למוסך בראשון לציון מערב, איש פרונטים .
לפרטים יואב/
מירב : 03-9622433 ,פקס לשליחת קורות חיים: 03-9629642
● דרוש
דרוש צבעי רכב
מקצועי למוסך באזור השרון 054-4479785
דרושה פקידת
קבלה עם ניסיון בתוכנת נשר למוסך בהרצלייה לפרטים- טל' :
09-9586818.
● דרוש
דרוש חשמלאי
רכב ומכונאי רכב למוסך ברחובות .
לפרטים:
08-9460401, 08-9467081.
●מחפש עבודה
מעוניין להיכנס
כשותף/ משקיע למוסך פעיל באזור המרכז/ השרון, רצוי למוסך רשת.
רוני 09-9508983.
●מחפש עבודה
בעל ניסיון רב
בענף הרכב, בעל תעודת הסמכה במכונאות, הנדסאי רכב ומנהל מוסך
בפועל, מחפש עבודה באזור הצפון. דניאל 052-2378199.
●דרושים
דרוש יועץ
שירות למוסך UMI
ברעננה.
תיאור המשרה –
דרוש/ה יועץ שירות למוסך UMI
ברעננה, התפקיד כולל: קבלת הרכב מהלקוח, בירור בעיות, פתיחת
כרטיס עבודה, טיפול בהצעות המחיר ללקוחות, אחריות על ניהול
עבודת המוסך.
דרישות התפקיד-
בעל/ת ידע בתחום הרכב (מכונאות ), תודעת שירות גבוה, יכולת
עבודה בסביבה ממוחשבת, ניסיון משמעותי כיועץ שרות.
המודעה מתייחסת
לנשים וגברים כאחד, שנות ניסיון 3-4, איזור המרכז, השרון.
רכב שתוקן
ב"מוסך הסדר" בחלפים זולים בגלל דרישות חברת הביטוח, שמאות לא
מקצועית, רוקח שמספק תרופה שלא מתאימה ועמלות מופרזות של סוכן
התיירות. כל אלה נובעים, לטענת בעלי העסקים הקטנים, מתופעת
הריכוזיות במשק. "הם מתערבים ברגל גסה, לא נעים לי מהמבוטחים,
אבל אני צריך להביא פרנסה הביתה", מספר שמאי ברשימת השמאים של
חברות הביטוח. בימים אלה עוסקת ועדה מיוחדת של הכנסת בסוגיה
המדאיגה.
לצפייה.
מרכז שרות השלושה ת"א הינו מוסך מורשה מאזדה ופורד מטעם
חברת דלק מוטורס
מבנה המוסך הינו מבנה חדש המכיל את המחלקות: מכונאות, חשמל ומיזוג
אוויר, דיאגנוסטיקה, פחחות
וצבע , מחסן חלפי מקורי. צוות מרכז השרות הינו צוות ותיק ומיומן עם 30 שנות ניסיון ותק ובעלי
תעודות הסמכה מטעם משרד התחבורה במכונאות, חשמל, מיזוג אויר, דיאגנוסטיקה
פחחות וצבע.לאתר.
תלמיד בבית הספר שומע שהמורה אומרת לא להוציא את
הראש כי אפשר לפגוע בעמוד, בכל זאת כדי לשחק אותה על החברים שלו הוא מוציא את
הראש שלו מהחלון ואומר : אין פה בכלל עמודים דים דים דים...
חבר לה"ב-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל
מסונף למועצה האירופיתהמשותפת לסחר ושרותי רכב
איגוד המוסכים בישראל ®
חבר פורום ארגוני
ענף הרכב בישראל ®
הפורום להבטחת תקינות
ובטיחות בתיקוני רכב ®
המכללה הטכנולוגית
לרכב בע"מ ®
'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.
אתרwww.iga.co.ilשולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il