במקביל,
ארגון להב המייצג 52 ארגוני עצמאים ועסקים קטנים ובינוניים, ריכז נושאים רבים
וכלליים אודות הקשיים שמערימה הממשלה על העסקים וכן המלצות לפיתרון.
אנו, יחד עם ארגונים נוספים
החברים ב- ל.ה.ב, שחבריהם סובלים מתופעת הקרטלים והשליטה על עסקיהם, נקיים
דיונים דחופים במהלך הימים הבאים על מנת לרכז ולהאיץ את המאמץ לפתיחת החסמים
ולהעלאת עצימות המאבק של כולנו להסרת השליטה הבלתי לגיטימית והבריונית על
העסקים שלנו, אשר חוצה ענפים ועסקים רבים במדינה הנהדרת שלנו.
גם הציבור עסוק לאחרונה בסוגיית
הריכוזיות הגוררת העלאת מחירים.
ביום ד' השבוע שודרה
כתבה אודות "יוקר" שירותי המוסכים. הגם שלעוסקים בתחום, ברור כבר מזמן הקשר
הישיר בין המחירים הגבוהים לציבור לבין ההנחות האבסורדיות שאנו נאלצים ונכפים
לתת ללקוחות הגדולים ביותר- ליסינג וביטוח, כמו גם שליטת יבואני הרכב והחלפים
על מחירי החלפים - עדיין נראה לנו כי הציבור לא מסוגל להבין כי עסק מקצועי אשר
מעלים לו את כלל עלויות התקורה במאות אחוזים מצד אחד ושכופים עליו תעריפים
ושליטה מצד שני, חייב להעלות את מחירי עבודתו בכדי שיוכל להאביס את כל אלה
שמכניסים יד עמוקה לפירות היצירה שלו. גורמים אלה, אשר היו מקבלים לפני עשור
נתח סביר מעמלנו עבור שירות בירוקראטי, הם אלה הנהנים היחידים היום מ"יוקר
המוסכים" והמוסכים החוקיים עובדים בפועל להעשיר אותם ולא את עצמם.
וכפי שכבר אמרנו וכתבנו: "עבדות
בחסות החוק". והסוף – עוד רחוק.
יבוא
אישי – מאבק על שימור שליטת המעטים כנגד זכותם של ההמונים:
לפני מספר שנים, החליט משרד
התחבורה להקל על אותם אזרחים המעוניינים לייבא רכב באופן אישי והוכן נוהל,
ביוזמת בכירי המשרד ובשיתוף האיגוד המאפשר למוסך מורשה כחוק להתחייב על תיקון
ותחזוקה של הרכב הספציפי המיובא. אישור זה נכלל כאחד התנאים לקבלת האישור
לייבוא הרכב הספציפי. ההתחייבות היא כללית ואינה מקיפה כהתחייבות היבואן הסדיר
של מותגי הרכב המאושר על ידי היצרנים מאחר ומדובר ברכב בודד. נוהל זה בוצע על
בסיס ההנחה כי בכל מקרה כמות הרכבים המיובאת באופן אישי, הינה זניחה באופן יחסי
וכי רמת התקלות היחסית תהיה קטנה יחסית לתועלת שהציבור הכללי יפיק מפתיחת חסם
שוק זה. שיקולים אלה התבררו כנכונים בפועל ולראייה - מכוניות יוקרה המיובאות
באופן סדיר הוזלו באופן משמעותי והוכח בנקל המובן מאליו – התחרות משפיעה לטובה
ומייצרת תועלת כללית וכלכלית.
תחרות זו, על פי נתוני האיגוד
(אותם אנו מלקטים מפרסומי היבואנים והמדינה) לא פגעה ביבואנים הסדירים אלא להפך
- אלה נהנים בשנים האחרונות מגידול משמעותי בכמות מכירות הרכב הכללית והסדירה.
יוצא מכך שיבואני הרכב היו אמורים לברך את המתחרים החדשים אשר תרמו גם הם את
תרומתם להתפתחות ולגידול במכירות הרכב בישראל ולהוזלת כלי הרכב "היוקרתיים".
אך בממלכת דנמרק החשוכה, מעדיפים
לחסל את יורשי העצר האפשריים מאשר לראות בפריחתה של המדינה. יבואני הרכב מנסים
לחסל את התופעה ע"י פגיעה ביעד הקרוב והחלש ביותר- המוסכים שנתנו את האישורים.
לא מצאנו כל טעם כלכלי בהתנהלות
זו, אלא טעם פיאודלי בלבד – שימור השליטה המוחלטת לקבוצת מעטים. הרי היבואן
"הרשמי" יכול היה גם להרוויח מהתקשרויות פרטניות אלה ולבנות לו מעגל חיים
ופרנסה עם לקוחות הייבוא האישי המייבאים בדרך כלל דגמי רכב מיוחדים ושונים אותם
הוא אינו מייבא באופן סדיר והייבוא למעשה מייצר לו פיתרון ולא "סיכון". ידוע
לנו כי הרבה שגרירויות וגופים בינלאומיים מביאים איתם כלי רכב באופן אישי
ובמקרים אלה יבואני הרכב מחבקים אותם ונהנים מפרנסה מתמשכת בשיווק חלקי חילוף
לתיקונים שוטפים ולתיקוני תאונות וכד' – מה שונה הדבר מאזרח ישראלי פרטי שמתחשק
לו לנהוג על רכב מיוחד ושונה אותו ניתן לרכוש רק בייבוא אישי?
השבוע, קיבלה קבוצת מוסכים מאת
יבואן שלא סובל מעודף מכוניות במלאי ומחוסר לקוחות במוסכים – "התראה" לפיה
אישורי השירות שנתנו לדגמים מסויימים של אותו היצרן הינם כוזבים, לא חוקיים,
ועוד ועוד מן הגורן ומן היקב ובשורה התחתונה – הינם נדרשים לחזור בהם מהאישורים
שנתנו.
במשטר הפיאודלי, בו שולט הפחד
ואין חוק, "האדון" באמת לא צריך לנמק את גזירותיו – די לו להטילן. לפיכך, גם
עיון מעמיק וחוזר במכתבים אלו לא עונה על התהיות: האם המוסכים נמצאים תחת מעקב
בלשי, שהיבואנים יודעים כל מסמך וכל פרט שהם עוסקים בו? בשם מי דובר אותו
יבואן- בשם המדינה? בשם משרד התחבורה? האם הוא הפך להיות גם השופט וגם המוציא
לפועל בשם מדינת ישראל? האם הוא פתאום הדואג לרווחת בעלי מכוניות היבוא האישי?
ומה בכלל הבסיס החוקי לאיומים הכביכול מוסווים הללו, כאשר אותם מוסכים פעלו על
פי הדין, ומשרד התחבורה הוא הגוף הרגולטורי שאישר ופיקח על המהלך?
על איזה בסיס משפטי משית היבואן
את דרישתו החצופה לחסום את פעילותו החופשית של המוסך, וקובע בעצמו וחד צדדית כי
המוסך אינו יכול לספק את השירות לו התחייב?
ואיפה בכלל משרד התחבורה בכל
העניין – למה הוא אינו מכותב במכתבים? מעניין.... הרי אם רוצה אותו יבואן
להתריע על הפרה של החוק ע"י המוסכים – מדוע אינו מתלונן לגוף המפקח?.....
האם התבלבלנו או שאנו באמת חיים
במדינה בה חופש הקניין, חופש העיסוק וזכויות הפרט הם ערכים עליוניים???
הניסיון לחסום מאזרחים רכישה של
מוצרים אותם לא מייבא יבואן סדירהוא ניסיון לא חוקתי
ומקומם.
מנהל אגף הרכב, מר אבנר פלור,
מיד עם קבלת החומר לידיו, הודיע לי קטגורית ובכתב שמנהלי המוסכים הנ"ל פעלו על
פי החוק ועל פי נהלי משרד התחבורה ומשתמע כי משרד התחבורה יגן עליהם מפני
הטרדות אלה באופן מלא.
עותק מהמכתבים נשלח גם למשרדי
האיגוד ואודה כי לא ידעתי האם בתור איום על כלל בעלי המוסכים במדינה, או שמא
כהלצה גרועה מאוד. אשר על כן יסלחו לי יבואני הרכב אם לא מיהרתי "להזהיר" את
בעלי המוסכים החוקיים במדינה, אלא להיפך – אומר אני להם בריש גלי, במסר חד
וברור:בעל מוסך/מנהל מקצועי אשר קיבל מסמך דומה לצרכי
"עיון" בחקיקה ולצרכי "הכשרה משפטית", יכול להירגע ולהמשיך את חייו הסדירים ללא
חשש ולהמשיך ולהתקשר עם כל גורם מסחרי/פרטי על פי ראות עיניו בהתאם לדין
ולזכויות החוקתיות שלו ושל לקוחותיו.
שבת שלום,
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל
ופורום התיקון הבטוח. שלח
דוא"ל
גם המוסכים פונים
לטרכטנברג: "אנחנו עובדים בחסות החוק" עיתון הארץ /18.08.2011
לטענת רונן לוי, יו"ר איגוד
המוסכים, הבעיה העיקרית בענף היא שליטה של כמה לקוחות גדולים- ובראשם חברות
הביטוח והליסינג. לפניות המצטברות על שולחנה של ועדת טרכטנברג הצטרפה אתמול
פנייה מאיגוד המוסכים, המוחה על שחיקה מתמשכת ברווחי הענף ובמעמד העוסקים בו.
במכתב שעליו חתום יו"ר האיגוד רונן לוי, נכתב: " המוסכים
החוקיים מתפרנסים בדוחק רב. הם נהפכו לעבדים ונושאי כלים של שחקנים אחרים בשוק,
חזקים מהם בהרבה, המוחצים אותם- יבואני רכב, חברות ביטוח וחברות ליסינג".
לכתבה.
היום בפינתנו
אנו רוצים לשאול למה, במדינת ישראל המתוקנת, מישהו יכול לפגוע ברכב שלכם, לגרום
לכם נזק (אפילו אם הוא רק "ממוני"), לא להודות באחריות שלו לתאונה למרות שהיא
ברורה, לגרום לכם לעוגמת נפש ולבזבוז משווע של שעות יקרות בטלפונים, בירורים,
מילוי טפסים וכו', לגרור אתכם למשפט – ולא לשלם על זה?יש מימרה יהודית ידועה: "מי שמרחם
על אכזרים, סופו להתאכזר לרחמנים". ובתי המשפט שלנו, יש לאמר את האמת, מתאכזרים
אלינו מאוד. גם אם אנחנו לא אשמים בתאונה, גם אם אולצנו להגיע לבית המשפט –
בסוף אנחנו בכל מקרה אשמים. למה? על שהיינו במקום הלא נכון בזמן הלא נכון
ונפגענו על ידי הפוגע הלא נכון.לכתבה.
פינה משפטית:
בית המשפט בשירות חברות
ליסינג
בית המשפט פסק פיצוי של 500 שקלים בלבד
בגין עגמת נפש לנהגת שרכבה נפגע על ידי ליסינג. שווה לחברות
להתנער מאחריות
היום בפינתנו אנו רוצים לשאול
למה, במדינת ישראל המתוקנת, מישהו יכול לפגוע ברכב שלכם, לגרום לכם נזק (אפילו
אם הוא רק "ממוני"), לא להודות באחריות שלו לתאונה למרות שהיא ברורה, לגרום לכם
לעוגמת נפש ולבזבוז משווע של שעות יקרות בטלפונים, בירורים, מילוי טפסים וכו',
לגרור אתכם למשפט – ולא לשלם על זה?
יש מימרה יהודית ידועה: "מי שמרחם על אכזרים,
סופו להתאכזר לרחמנים" – ובתי המשפט שלנו, יש לאמר את האמת, מתאכזרים אלינו
מאוד. גם אם אנחנו לא אשמים בתאונה, גם אם אולצנו להגיע לבית המשפט – בסוף
אנחנו בכל מקרה אשמים. למה? על שהיינו במקום הלא נכון בזמן הלא נכון ונפגענו על
ידי הפוגע הלא נכון.
בתי המשפט שלנו, בעיקר התביעות
הקטנות, מוצפים ב- "תביעות פח" – מי פגע במי, וכמה זה עולה. ומי אחראי להצפה
הזו שעולה למשלם המיסים מיליונים מדי שנה? אלו שמסרבים להכיר באחריות שלהם
ולשלם. ומי הם? ניחשתם נכון – בעיקר חברות ביטוח וליסינג. למעשה, כיום הן
מעסיקות (לא על חשבונן חלילה אלא על חשבוננו) כמה וכמה שופטים במשרה מלאה, רק
בגלל הסירוב הסיסטמטי שלהן לשלם את הנזקים שגרמו לקוחותיהן בפגיעות פח. אולי לא
כולכם מודעים לכך, שגם כשאתם תובעים "אזרח", מאחוריו עומדת בד"כ חברת ביטוח
(שמבטחת את רכבו בביטוח צד ג') או חב' ליסינג שלא מרשה לו להודות (!) ולא
מתנדבת לשלם, גם אם המקרה ברור לחלוטין.למאמר המלא...
למרכז שירות
חיים לוי בירושלים דרוש נציג שירות לקוחות, בעל תודעת שירות גבוהה, ידע טכני
בסיסי חובה. משרה מלאה – כולל ימי שישי. המשרה מיועדת לנשים וגברים כאחד. טלפון
לתיאום סיגל: 02-6225996.
●
דרוש
ליבואן משאיות מוביל בענף הרכב באזור
המרכז דרוש מכונאי בכיר- משפץ מכלולים.
תיאור התפקיד: מכונאי רכב המשפץ
מכלולים לרבות תיבות הילוכים ומנועים.
היקף העבודה: משרה מלאה א'- ה' שעות 07:30- 16:00, יום ו' שעות 07:30- 12:00.
דרישות התפקיד:
הכשרה מקצועית סוג 3
במכונאות רכב.
ניסיון בשיפוץ מכלולים
(תיבות הילוכים, מנועים) .
יכולת לקרוא ספרות יצרן
באנגלית- כלומר אנגלית טכנית.
למוסך בשרון דרוש צבעי רכב
מקצועי. לפרטים-
054-4479785
●למכירה
למכירה
בהזדמנות לרגל סגירת מוסך, ציוד למוסך כגון: ליפט קוני 4
עמודים+ ג'ק חדש 4 טון+ ליפט קוני 2 עומדים 3 וחצי טון. וכן
חלפים חדשים ומשומשים לרכב אמריקאי+ כלי עבודה. וכן מצפים
תעשייתיים וכן מתקן לסרנים אחוריים ל-20 יחידות. מכשיר סאן
לבדיקת 4 גזים וכן מכשיר 2- TECH חדש לבדיקת רכבי G.M.
נייד: 050-5287688, 054-2290663.
●
דרוש למוסך מרכזי בחיפה דרוש/ה בוחן/ת
יועץ/ת שירות עם רקע טכני בעל/ת יחסי אנוש מעולים, כושר מכירה, מוסר עבודה,
כריזמה. קו"ח לשלוח למייל pitaron5@gmail.com .
●
דרוש
למוסך דרך השטח בשרון שבקיבוץ שפיים דרוש עובד מחלקת חשמל
ודיאגנוסטיקה. המשרה הינה משרה מלאה. קורות חיים יש לשלוח לפקס- 09-9523440 או
במייל eyal.dhs@gmail.com.
●
מוסך להשכרה!
להשכרה מוסך במרכז יפו מתאים לכל ענפי הרכב לתקופה ארוכה, שטח
המוסך 300 מ"ר עם מקומות חניה רבים גם מחוץ לשטח המוסך, המוסך מאושר ע"י
העירייה למטרת מוסך.
לפרטים מרדכי טל'- 09-7658047 בימים א' עד ה', בין השעות 8:00 עד 16:00, בשעות
הערב
בטל'- 09-7494574 (לא בשבת).
● דרוש למרכז שירות לרכב
בהרצלייה דוש מנהל למחלקת חשמל, מיזוג אויר
ודיאגנוסטיקה.
דרישות התפקיד- תעודות הסמכה למנהל חשמל ומנהל מיזוג אויר לרכב
, אדם זריז וחרוץ שמוכן לעבוד קשה, ידע בסיסי לפחות באנגלית
טכנית, ניסיון בדיאגנוסטיקה של כלי רכב יפניים.
לפרטים יוסי - 052-3973528
● מוסך
להשכרה! להשכרה מוסך במרכז יפו
בגודל 300 מ"ר, מתאים לכל ענפי המוסך. לפנות למרדכי בשעות
העבודה 09-7658047 בערב 08-7496016, פקס 09-7658354 meirhm@gmail.com
● מחפש עבודה
איתי גלבוע,
בוגר קורס "הכרת הרכב-יסודות המכונאות" מעוניין לעבוד במוסך
באזור ירושלים.
לפרטים נייד: 054-6461058
● מחפש עבודה
מחפש עבודה במוסך במכונאות רכב , עדיפות
באזור רחובות.
לפרטים גיא
ליבה 054-2472226.
● דרוש
דרוש פחח עם
תעודה למוסך ברעננה.
לפרטים ניסן-
טל': 09-7414820 נייד: 057-7248182.
● מחפש עבודה
בעל 4 תעודות
הסמכה- מכונאות, חשמלאות, מיזוג אויר וקרבורטורים, הזרקת דלק,
דיאגנוסטיקה ומחשבים, בעל מוסך לשעבר עם ניסיון ותק מעל 35
שנה, מחפש עבודה כמנהל מקצועי ומשרדי חצי משרה באזור
המרכז והסביבה.
לפרטים :
בנימין נייד- 054-9810622 טל'- 077-3350693.
● דרוש
דרוש פנצ'ר מכר
עם תעודת הסמכה למוסך בראשון לציון מערב, איש פרונטים .
לפרטים יואב/
מירב : 03-9622433 ,פקס לשליחת קורות חיים: 03-9629642
● דרוש
דרוש צבעי רכב
מקצועי למוסך באזור השרון 054-4479785
● דרוש
דרוש חשמלאי
רכב ומכונאי רכב למוסך ברחובות .
לפרטים:
08-9460401, 08-9467081.
●מחפש עבודה
מעוניין להיכנס
כשותף/ משקיע למוסך פעיל באזור המרכז/ השרון, רצוי למוסך רשת.
רוני 09-9508983.
●מחפש עבודה
בעל ניסיון רב
בענף הרכב, בעל תעודת הסמכה במכונאות, הנדסאי רכב ומנהל מוסך
בפועל, מחפש עבודה באזור הצפון. דניאל 052-2378199.
●דרושים
דרוש יועץ
שירות למוסך UMI
ברעננה.
תיאור המשרה –
דרוש/ה יועץ שירות למוסך UMI
ברעננה, התפקיד כולל: קבלת הרכב מהלקוח, בירור בעיות, פתיחת
כרטיס עבודה, טיפול בהצעות המחיר ללקוחות, אחריות על ניהול
עבודת המוסך.
דרישות התפקיד-
בעל/ת ידע בתחום הרכב (מכונאות ), תודעת שירות גבוה, יכולת
עבודה בסביבה ממוחשבת, ניסיון משמעותי כיועץ שרות.
המודעה מתייחסת
לנשים וגברים כאחד, שנות ניסיון 3-4, איזור המרכז, השרון.
תימני מתקשר לאשתו ואומר לה מאמי עוד חצי שעה אני אצפצף לך תרדי . האישה עונה לו מה מאמי קנית אוטו ? הבעל עונה לה.... לא, קניתי צפצפה
חבר לה"ב-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל
מסונף למועצה האירופיתהמשותפת לסחר ושרותי רכב
איגוד המוסכים בישראל ®
חבר פורום ארגוני
ענף הרכב בישראל ®
הפורום להבטחת תקינות
ובטיחות בתיקוני רכב ®
המכללה הטכנולוגית
לרכב בע"מ ®
'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.
אתרwww.iga.co.ilשולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il