רעיונות ומילים הם דבר מוזר,
והתהליך שהופך אותן ממשהו בלתי מוחשי לפעולות ותוצאות בשטח – הוא קסום ולא תמיד
ניתן לפענוח, אך הוא בעל עוצמה רבה.
אנו צעקנו שהמלך הוא עירום כבר
לפני שנים – ששוק הרכב סובל משליטה מוחצת של מס' גופים קטן החונקים אותנו,
המוסכים, ודרכנו פוגעים גם בציבור ובמשק כולו.
והמשכנו וצעקנו, גם כשהרשויות
התעלמו מאיתנו, גם כשנחשבנו לקוריוז, וגם כשראו בי דון קישוט.
אך ככל שחולף הזמן, ברור כי
המילים שלנו, אשר מתארות מציאות שהיה נוח להתעלם ממנה - נטמעו
והופנמו, וכיום הן מושמעות מפי אחרים – כתבים, חברי כנסת, אישי ציבור,
רגולטורים, אנשי מחאה ברוטשילד – ומי לא.
את הכתבות של השבוע האחרון
בתקשורת, ביניהן זו המודיעה על כינון וועדה לטיפול בריכוזיות בענף הרכב – כמו
אני עצמי כתבתי, לרבות ההתייחסות המפורשת שנעשתה באחת הכתבות למוסכים הלא
חוקיים כגורם הרסני במשק. אף אני התראיינתי פעמיים השבוע בתוכניות טלוויזיה
חדשותיות שונות בנושא זה, המעניין מאוד את הציבור.
גם במישור המעשי, אין לי כל ספק
כי ההתעסקות האינטנסיבית של ראשי משרד התחבורה בימים אלו בבעיית הריכוזיות בענף
הרכב נובעת מפעילותנו העיקשת, וההצפה התמידית שעשינו לבעיית השליטה בתעריפים
ובמהויות התיקון. במקביל ללחץ שלנו, ברור כיום לכל הדיוט שקבוצות הריכוז פשוט
הגדישו את הסאה. הטורפנות ותאוות הבצע שלהן כבר אינן פוגעות רק במוסכים (קבוצה
"זניחה") אלא בציבור הרחב, וחבל על כי לא נבלמו מבעוד מועד, טרם התפשטו אדוות
הנזק עד לקיצוניות הנוכחית.
העיסוק בריכוזיות בענף הרכב התמקד השבוע בשני מישורים
עיקריים. האחד, הקמת הוועדה בראשות מר זליכה, בפניה כמובן נשטח טענותינו בהרחבה
בזמן הקרוב, ובטוחני שנמצא אוזן קשבת, ידע וניסיון, והעיקר – אכפתיות ורצון
לשנות, שיאפשרו להגיע לתוצאות ממשיות בשטח תוך זמן קצר. לכתבות:
דה מרקר, ynet.
השני, במישור
פתיחת השוק לתחרות ביבוא. לעניין היבוא האישי ובהמשך לדיווח שלי מן השבוע שעבר
- השבוע נתקבלה תגובה מהירה וחריפה ממשרד התחבורה לפנייתנו אליו בנושא הנסיון
של אחד היבואנים – וכנראה שזה רק מהלך הפתיחה במאבק היבואנים נגד היבוא האישי -
להשליט פחד בקרב המוסכים שנתנו אישורים לגבי דגמים מאותו יצרן שאינם מיובאים
ע"י אותו היבואן. אני מצרף בזה את מכתבו של מר
עוזי יצחקי סמנכ"ל תחבורה בכיר אליי בנושא אותם איומי סרק של היבואן, ואני
מציע לכל אחד ואחד מהמוסכים להצטייד בעותק ממנו. המסר חד וברור – המוסכים פעלו
על פי חוק ובאישור משרד התחבורה. לצרף את המכתב. גם התקשורת עסקה
בנושא בהרחבה, והוקיעה את הפעולה. המוסכים אינם כלי משחק בזירת התגוששות בין
היבואנים לבין משרד התחבורה, ולא נאפשר להכניסם לשם, בפרט שהם החוליה החלשה.
כתבה
שפורסמה ב- ynet.
במקביל, התבשרנו גם על פתיחת
השוק ליבוא דגמים אמריקאיים שעד כה לא אושרו ביבוא (בשל פנסים א-סימטריים – חסם
שהוסר היום).
כתבה
שפורסמה ב-ynet.
לא זנחנו השבוע גם את נושא
הריכוזיות בכלל המשק, ואנו עתידים להופיע בפני וועדת טרכטנברג כבר בימים
הקרובים, ולפרוס את משנתנו בפניה.
אנו אף ממשיכים וממתינים כי
הוועדה לבחינת הריכוזיות במשק שהקים ראש הממשלה - תחזור לפעולה.
גם את הפעילות התחיקתית לא
זנחנו, ובימים האחרונים ממש הונחה הצעת החוק של
חה"כ איתן כבל בנושא ביטול הבידול בהשתתפות העצמית על שולחן הכנסת.
בחזון שלנו, הפעולות בכלל
המישורים הללו במקביל, תבאנה לתוצאה ברוכה בה: בעלי המקצועות יהיו משוחררים
מהגבלת שיקול דעתם (מוסכים, שמאים, קציני בטיחות וכו'); חברות הביטוח לא
תשלוטנה על תיעול מבוטחים למוסכים; חברות הליסינג לא תשלוטנה בשוק הרכב החדש;
תיפסק כפיית התעריפים ומהויות התיקון; תיאסרנה בעלויות צולבות; היבוא ייפתח
לתחרות; יוסרו חסמי הכניסה וכמות העוסקים בכל תחום, לרבות ביטוח רכב - תגדל,והציבור יהנה מעלויות סבירות של רכישת רכב ותחזוקתו.
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים
בישראל, טוען שהמוסכים הולכים ומאבדים את עצמאותם המקצועית והכלכלית בשנים
האחרונות, עקב היותם "נקז" ללחצים כבדים מצד שלושה גורמים מאסיביים הפועלים
בשוק: יבואני רכב, חברות הביטוח וחברות ליסינג והשכרה.
לכתבה.
איגוד המוסכים ליו"ר ועדת
טרכטנברג: חברות הליסינג אחראיות למחירי המוסכים הגבוהים
תהיתם פעם מדוע
אנו נאלצים לשלם מחיר כה גבוה על טיפול במוסך? הנה התשובה. במכתב שעליו חתום
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים ואשר ממוען לפרופ' טרכטנברג, נכתב כי " המוסכים
החוקיים מתפרנסים בדוחק רב. הם הפכו לעבדים ונושאים לכלים של שחקנים אחרים
בשוק, חזקים מהם בהרבה, המוחצים אותם ושולטים בשוק- יבואני רכב, חברות ביטוח
וחברות ליסינג".לכתבה.
כץ: "ענף הרכב מונופוליסטי
ונשלט על ידי האנשים החזקים במשק" דה מרקר/24.08.2011
פרופ' ירון זליכה, לשעבר החשב
הכללי באוצר הידוע בעמדותיו הביקורתיות ביחס למבנה המשק, יעמוד בראש
ועדה חדשה להגברת התחרותיות
בענף הרכב. הוועדה אמורה לגבש המלצות להסרת חסמים לתחרותיות ולהוזלה של
המחירים בכל ענפי הרכב.לכתבה.
שוק הרכב: תוקם ועדה להגברת
התחרותיות ynet/24.08.2011
כץ רוצה להיות כחלון? שר
התחבורה, ישראל כץ, הורה על הקמת ועדה ציבורית שמטרתה המוצהרת - הגברת
התחרותיות בשוק הרכב והוזלת מחירי המכוניות. בראש הוועדה החדשה יעמוד החשב
הכללי לשעבר במשרד האוצר, ירון זליכה, הנחשב מקורב לראש הממשלה, בנימין נתניהו.
לדברי כץ, הוועדה תעסוק בכל הענפים בשוק הרכב המקומי: יבוא, ליסינג, מוסכים
וחלקי חילוף. הוועדה אמורה לגבש המלצות להגברת התחרות בכל הענפים, שתתבטא - כך
מבטיחים במשרד התחבורה - בהוזלת מחירים לצרכנים.
לכתבה.
יבוא אישי: יבואני הרכב מחריפים
את המאבק ynet
/21.08.2011
טויוטה ישראל
אוסרת על המוסכים לתת "אישורי שירות" למבקשים לייבא ארצה רכב באופן אישי.
הנימוק: למוסכים אין ידע לטפל בכלי הרכב שאינם מיובאים באופן סדיר. משרד
התחבורה: האישורים ניתנים כחוק, ואנו מגבים את המוסכים באופן מלא. יו"ר איגוד
המוסכים: מדובר בניסיון למניעת תחרות בשוק הרכב.
לכתבה.
פינה משפטית:
בית המשפט בשירות חברות
ליסינג
בית המשפט פסק פיצוי של 500 שקלים בלבד
בגין עגמת נפש לנהגת שרכבה נפגע על ידי ליסינג. שווה לחברות
להתנער מאחריות
היום בפינתנו אנו רוצים לשאול
למה, במדינת ישראל המתוקנת, מישהו יכול לפגוע ברכב שלכם, לגרום לכם נזק (אפילו
אם הוא רק "ממוני"), לא להודות באחריות שלו לתאונה למרות שהיא ברורה, לגרום לכם
לעוגמת נפש ולבזבוז משווע של שעות יקרות בטלפונים, בירורים, מילוי טפסים וכו',
לגרור אתכם למשפט – ולא לשלם על זה?
יש מימרה יהודית ידועה: "מי שמרחם על אכזרים,
סופו להתאכזר לרחמנים" – ובתי המשפט שלנו, יש לאמר את האמת, מתאכזרים אלינו
מאוד. גם אם אנחנו לא אשמים בתאונה, גם אם אולצנו להגיע לבית המשפט – בסוף
אנחנו בכל מקרה אשמים. למה? על שהיינו במקום הלא נכון בזמן הלא נכון ונפגענו על
ידי הפוגע הלא נכון.
בתי המשפט שלנו, בעיקר התביעות
הקטנות, מוצפים ב- "תביעות פח" – מי פגע במי, וכמה זה עולה. ומי אחראי להצפה
הזו שעולה למשלם המיסים מיליונים מדי שנה? אלו שמסרבים להכיר באחריות שלהם
ולשלם. ומי הם? ניחשתם נכון – בעיקר חברות ביטוח וליסינג. למעשה, כיום הן
מעסיקות (לא על חשבונן חלילה אלא על חשבוננו) כמה וכמה שופטים במשרה מלאה, רק
בגלל הסירוב הסיסטמטי שלהן לשלם את הנזקים שגרמו לקוחותיהן בפגיעות פח. אולי לא
כולכם מודעים לכך, שגם כשאתם תובעים "אזרח", מאחוריו עומדת בד"כ חברת ביטוח
(שמבטחת את רכבו בביטוח צד ג') או חב' ליסינג שלא מרשה לו להודות (!) ולא
מתנדבת לשלם, גם אם המקרה ברור לחלוטין.למאמר המלא...
למרכז שירות
חיים לוי בירושלים דרוש נציג שירות לקוחות, בעל תודעת שירות גבוהה, ידע טכני
בסיסי חובה. משרה מלאה – כולל ימי שישי. המשרה מיועדת לנשים וגברים כאחד. טלפון
לתיאום סיגל: 02-6225996.
●
דרוש
ליבואן משאיות מוביל בענף הרכב באזור
המרכז דרוש מכונאי בכיר- משפץ מכלולים.
תיאור התפקיד: מכונאי רכב המשפץ
מכלולים לרבות תיבות הילוכים ומנועים.
היקף העבודה: משרה מלאה א'- ה' שעות 07:30- 16:00, יום ו' שעות 07:30- 12:00.
דרישות התפקיד:
הכשרה מקצועית סוג 3
במכונאות רכב.
ניסיון בשיפוץ מכלולים
(תיבות הילוכים, מנועים) .
יכולת לקרוא ספרות יצרן
באנגלית- כלומר אנגלית טכנית.
למוסך בשרון דרוש צבעי רכב
מקצועי. לפרטים-
054-4479785
●למכירה
למכירה
בהזדמנות לרגל סגירת מוסך, ציוד למוסך כגון: ליפט קוני 4
עמודים+ ג'ק חדש 4 טון+ ליפט קוני 2 עומדים 3 וחצי טון. וכן
חלפים חדשים ומשומשים לרכב אמריקאי+ כלי עבודה. וכן מצפים
תעשייתיים וכן מתקן לסרנים אחוריים ל-20 יחידות. מכשיר סאן
לבדיקת 4 גזים וכן מכשיר 2- TECH חדש לבדיקת רכבי G.M.
נייד: 050-5287688, 054-2290663.
●
דרוש למוסך מרכזי בחיפה דרוש/ה בוחן/ת
יועץ/ת שירות עם רקע טכני בעל/ת יחסי אנוש מעולים, כושר מכירה, מוסר עבודה,
כריזמה. קו"ח לשלוח למייל pitaron5@gmail.com .
●
דרוש
למוסך דרך השטח בשרון שבקיבוץ שפיים דרוש עובד מחלקת חשמל
ודיאגנוסטיקה. המשרה הינה משרה מלאה. קורות חיים יש לשלוח לפקס- 09-9523440 או
במייל eyal.dhs@gmail.com.
●
מוסך להשכרה!
להשכרה מוסך במרכז יפו מתאים לכל ענפי הרכב לתקופה ארוכה, שטח
המוסך 300 מ"ר עם מקומות חניה רבים גם מחוץ לשטח המוסך, המוסך מאושר ע"י
העירייה למטרת מוסך.
לפרטים מרדכי טל'- 09-7658047 בימים א' עד ה', בין השעות 8:00 עד 16:00, בשעות
הערב
בטל'- 09-7494574 (לא בשבת).
● דרוש למרכז שירות לרכב
בהרצלייה דוש מנהל למחלקת חשמל, מיזוג אויר
ודיאגנוסטיקה.
דרישות התפקיד- תעודות הסמכה למנהל חשמל ומנהל מיזוג אויר לרכב
, אדם זריז וחרוץ שמוכן לעבוד קשה, ידע בסיסי לפחות באנגלית
טכנית, ניסיון בדיאגנוסטיקה של כלי רכב יפניים.
לפרטים יוסי - 052-3973528
● מוסך
להשכרה! להשכרה מוסך במרכז יפו
בגודל 300 מ"ר, מתאים לכל ענפי המוסך. לפנות למרדכי בשעות
העבודה 09-7658047 בערב 08-7496016, פקס 09-7658354 meirhm@gmail.com
● מחפש עבודה
איתי גלבוע,
בוגר קורס "הכרת הרכב-יסודות המכונאות" מעוניין לעבוד במוסך
באזור ירושלים.
לפרטים נייד: 054-6461058
● מחפש עבודה
מחפש עבודה במוסך במכונאות רכב , עדיפות
באזור רחובות.
לפרטים גיא
ליבה 054-2472226.
● דרוש
דרוש פחח עם
תעודה למוסך ברעננה.
לפרטים ניסן-
טל': 09-7414820 נייד: 057-7248182.
● מחפש עבודה
בעל 4 תעודות
הסמכה- מכונאות, חשמלאות, מיזוג אויר וקרבורטורים, הזרקת דלק,
דיאגנוסטיקה ומחשבים, בעל מוסך לשעבר עם ניסיון ותק מעל 35
שנה, מחפש עבודה כמנהל מקצועי ומשרדי חצי משרה באזור
המרכז והסביבה.
לפרטים :
בנימין נייד- 054-9810622 טל'- 077-3350693.
● דרוש
דרוש פנצ'ר מכר
עם תעודת הסמכה למוסך בראשון לציון מערב, איש פרונטים .
לפרטים יואב/
מירב : 03-9622433 ,פקס לשליחת קורות חיים: 03-9629642
● דרוש
דרוש צבעי רכב
מקצועי למוסך באזור השרון 054-4479785
● דרוש
דרוש חשמלאי
רכב ומכונאי רכב למוסך ברחובות .
לפרטים:
08-9460401, 08-9467081.
●מחפש עבודה
מעוניין להיכנס
כשותף/ משקיע למוסך פעיל באזור המרכז/ השרון, רצוי למוסך רשת.
רוני 09-9508983.
●מחפש עבודה
בעל ניסיון רב
בענף הרכב, בעל תעודת הסמכה במכונאות, הנדסאי רכב ומנהל מוסך
בפועל, מחפש עבודה באזור הצפון. דניאל 052-2378199.
●דרושים
דרוש יועץ
שירות למוסך UMI
ברעננה.
תיאור המשרה –
דרוש/ה יועץ שירות למוסך UMI
ברעננה, התפקיד כולל: קבלת הרכב מהלקוח, בירור בעיות, פתיחת
כרטיס עבודה, טיפול בהצעות המחיר ללקוחות, אחריות על ניהול
עבודת המוסך.
דרישות התפקיד-
בעל/ת ידע בתחום הרכב (מכונאות ), תודעת שירות גבוה, יכולת
עבודה בסביבה ממוחשבת, ניסיון משמעותי כיועץ שרות.
המודעה מתייחסת
לנשים וגברים כאחד, שנות ניסיון 3-4, איזור המרכז, השרון.
אנו סובלים
מהריכוזיות בענף הרכב כבר קרוב לעשור-חברות הביטוח, חברות
הליסינג ויבואני הרכב
שולטים על השוק והצרכן הפרטי מסבסד את מה שהם מקבלים בזול.לצפייה.
אישה
הולכת לרופא ביחד עם בעלה. לאחר שהרופא בודק את האישה הוא לוקח את הבעל הצידה ואומר לו: "תשמע, אשתך לא נראית טוב". "אני יודע", עונה האיש, "אבל היא מבשלת מצוין
והילדים אוהבים אותה.
חבר לה"ב-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל
מסונף למועצה האירופיתהמשותפת לסחר ושרותי רכב
איגוד המוסכים בישראל ®
חבר פורום ארגוני
ענף הרכב בישראל ®
הפורום להבטחת תקינות
ובטיחות בתיקוני רכב ®
המכללה הטכנולוגית
לרכב בע"מ ®
'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.
אתרwww.iga.co.ilשולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il