הדרך הטובה ביותר לקבור נושא היא הקמת וועדה? ועוד אחת? ועוד אחת?
אומרים, כי בעידן האינטרנטי, המידע
הוא אוטוסטרדה – זמין לכל, ובזמן אמת. המינוס הוא, שמרוב מידע ומקורות מידע – אנו
שוכחים מהר והמידע נשאר יתום ולא עושים איתו כלום.
בימים אלו ממש, פועלות במקביל לא
פחות משלוש וועדות שאמורות בעצם לטפל באותו הדבר עצמו – התוצאות העגומות של
המדיניות החברתית כלכלית של השנים האחרונות: וועדת הריכוזיות של ראש הממשלה; וועדת
טרכטנברג ו- וועדת זליכה שמינה שר התחבורה לטיפול בריכוזיות בענף הרכב.
חזרה לא ארוכה לאחור באוטוסטרדה,
מעלה שכל המידע שאוספות היום וועדות אלו כבר נמצא בפני הרשויות מזה זמן רב. המידע
הפיננסי, המשפטי, הרגולטורי – וכל מה שנדרש לצורך קבלת החלטות אמיצות. רק האומץ –
חסר.
המסקנה מהאמור עגומה מאוד אך גם
צפויה מאוד – אין לנו צורך בעוד וועדות, יחידות מחקר ואתרי אינטרנט ל"שיתוף הציבור"
שיאספו מידע שכבר קיים ויסיקו מסקנות שכבר ידועות. יש לנו צורך בלקיחת אחריות –
ובפעולה. בעולם של יחצ"ן לכל פקיד – הכותרות יותר חשובות מהאזרח ומדרישות התפקיד
האמיתיות של הפקיד.
הקשרים החברתיים והג'וב
הפרטי:
ואם כבר דיברנו על הפקיד ועל התפקיד
- הבוקר נתבשרנו, שוב, על מעבר של בכיר ממשרד האוצר שאינו סתם בכיר אלא יועץ לשר
האוצר - למגזר הפרטי,ללא תקופת צינון.
לכתבה בגלובס.
ע"פ הכתבה, נמצאו אי אילו יועצים
משפטיים במשרדי ממשל שונים, שאישרו את המעבר החד והמיידי ללא תקופת צינון, אך זה לא
מפתיע אותנו – אין לנו ספק, שכשהשלטון שייך להון, יימצא תמיד גם היועץ המשפטי
המתאים שימצא תיזה משפטית מתאימה להצדקת המעבר החד והמהיר משירות הציבור לתפקיד שבו
הציבור משרת את הפקיד.
ואיך הוסבר היעדר הצינון? בכך שאותו
בכיר לא עסק לאחרונה במסגרת עבודתו עבור הציבור באותם עניינים בהם יעסוק במסגרת
הג'וב הפרטי שלו. נשמע הגיוני על פניו? נשמע תמים?
אבל אנחנו, בתור הציבור שהעסיק אותו,
מאוד רוצים לדעת איך תיפקד משרד האוצר כשהיועץ לשר "מנוע" מלהתעסק בדברים מסוימים,
שנוגעים לליבת עבודתו עבור השר? איזה ייעוץ קיבל השר? ואם היועץ לא יכול היה לייעץ
– מדוע המשכנו להעסיק אותו ולשלם את משכורתו בזמן ה- "מניעה"?
אחת הבעיות המהותיות ש"מונעות"
מאיתנו להתפרנס בכבוד ולכבד את השלטון (ההון) היא העובדה שפסה הבושה ופסה האחריות
הציבורית ותחושת השליחות של אותם קופצי תפקידים (ראו את הג'ובים החדשים של המפקח על
הביטוח הקודם וסגנו).
איגודן- מלר"ז:
לאחרונה הגיעו אלינו פניות רבות מצד
מוסכים במרחב דן, אשר קיבלו התראות או ננקטו כנגדם הליכים משפטיים ע"י עמותת מלר"ז
בגין הפרות לכאורה של חקיקת איכות הסביבה.
ערכנו בדיקה מעמיקה של הנושא על
היבטיו השונים, ונכון להיום אנו מתרשמים כי מחד יש בעיה במודעות ובנכונות של מוסכים
ליישר קו עם דרישות איכות הסביבה אך מצד שני, ההליכים הננקטים אינם פרופורציוניים -
לא בעלות ולא בתוצאה, ובנוסף – ספק רק לגבי הסמכות לנקוט בהם ואופן הנקיטה בהם.
פניה בנדון לרשויות ממשליות שונות תתבצע על ידינו במהלך השבוע הקרוב להסדרה של
הנושא באופן הגיוני, מתואם ומסודר.
במקביל, פנינו לאיגודן, וננסה להגיע
למתווה מוסכם עם איגודן ביחס להשגת התוצאותהרצויות בתחום איכות
הסביבה ללא הפגיעה המיותרת שגורמים הליכים אלו ובאמצעים סבירים אשר
מוסך יכול לנקוט ולפעול לצורך מניעת המפגעים, אשר בעצמם מצויים במחלוקת.
בעל מוסך אשר נתקל בבעיה דומה –
מתבקש לפנות אלינו בדחיפות.
שבת שלום,
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל
ופורום התיקון הבטוח. שלח
דוא"ל
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים
בישראל, טוען שהמוסכים הולכים ומאבדים את עצמאותם המקצועית והכלכלית בשנים
האחרונות, עקב היותם "נקז" ללחצים כבדים מצד שלושה גורמים מאסיביים הפועלים
בשוק: יבואני רכב, חברות הביטוח וחברות ליסינג והשכרה.
לכתבה.
תביעה: תדלוק מהול בתירוצים וואלה/27.08.2011
לעיתים יש
צירוף נסיבות שפשוט לא יכול להיות מיקרי, גם אם חברת נפט השייכת לטייקון
והמעסיקה סוללת עורכי דין תנסה לשכנע אתכם אחרת. כמובן, יחד עם הניסיון לשכנע
שאתם טועים, שכן לא יתכן שהטעות היא בצד שלהם.לכתבה.
מדוע המחאה
החברתית לא מעניינת את יבואני הרכב? כלכליסט/26.08.2011
בתחילת השבוע נחתה במערכות העיתונים
הודעה מטעמה של קבוצת קרסו, יבואנית רנו. בהודעה הכריזה קבוצת
קרסו על השקתה של מכונית חדשה בישראל - רנו לוגאן MCV,
מכונית משפחתית אשר מיועדת להסעה של שבעה נוסעים. לכתבה.
פינה משפטית:
תביעה: תדלוק מהול בתירוצים
נהגת שרכבה תודלק בסולר מהול ונדרש לתיקון מנוע בשווי אלפי
שקלים, תבעה את חברת הדלק ובית המשפט עשה צדק
לעיתים יש צירוף נסיבות שפשוט לא
יכול להיות מיקרי, גם אם חברת נפט השייכת לטייקון והמעסיקה סוללת עורכי דין
תנסה לשכנע אתכם אחרת. כמובן, יחד עם הניסיון לשכנע שאתם טועים, שכן לא יתכן
שהטעות היא בצד שלהם.
י"ג תדלקה את רכבה בסמוך למקום
עבודתה – פעולה שגרתית שכולנו מבצעים לפחות פעם בשבוע. אך מה שלא היה שגרתי,
הוא שהרכב החל לרעוד ולקרטע לאחר נסיעה קצרה בלבד. י"ג עשתה את הדבר הנבון
ביותר – עצרה והתקשרה מיידית לבעל המוסך שבו מטופל הרכב (כמה טוב שמכירים מישהו
כזה), וע"פ עצתו עצרה את הנסיעה והזמינה גרר שיקח את הרכב למוסך. שם, בוצעו
עבודות שיפוץ והחלפת מזרקים, פירוק ושיפוץ ראש מנוע, ניוקי מיכל הסולר ועבודות
נוספות.
הנסיעה הקצרה בת כמה הדקות מתחנת
הדלק עלתה ל- י"ג ביוקר רב – לא רק עלות התיקון במוסך,
שעלתה על 12,000 ₪ (!) אלא גם ביטול חופשה משפחתית מתוכננת והשארות בבית – עם
חמישה ילדים – כל הקיץ ללא רכב!!! ההורים מבינינו, יודעים עד כמה חיוניים הרכב
והיציאה מהבית לצורך שפיות המשפחה....
מיד עם כניסת הרכב למוסך, היה
כבר ברור לבעל המוסך שהבעיה היא בסולר. י"ג ובעלה פנו לחברת הדלק וביקשו ממנה
לשלוח נציג למוסך שיבדוק את הסולר שנשאב ממיכל הדלק. יותר מזה, הודיעו – הם
מוכנים להביא את הרכב לבדיקה בכל מקום אחר בו תבחר חברת הדלק. אך כידוע,
טייקונים אינם עונים לסתם אזרחים הפונים אליהם.
משכך, פנתה משפחת ג' למעבדה בלתי
תלויה לבדיקת הסולר שנשאב מהרכב. חוות דעת המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה היתה
שהסולר "אינו עומד בדרישות התקן לתכולת מים".
משפחת ג' פנתה לקבל סעד מבית
המשפט. אולי שם תואיל הטייקונית להתייצב ולענות? במשפט העיד מטעמם גם בעל
המוסך, המטפל ברכב המשפחה מזה עשור, שהסביר כי נמצאו מים במזרקים.
למרכז שירות
חיים לוי בירושלים דרוש נציג שירות לקוחות, בעל תודעת שירות גבוהה, ידע טכני
בסיסי חובה. משרה מלאה – כולל ימי שישי. המשרה מיועדת לנשים וגברים כאחד. טלפון
לתיאום סיגל: 02-6225996.
●
דרוש
ליבואן משאיות מוביל בענף הרכב באזור
המרכז דרוש מכונאי בכיר- משפץ מכלולים.
תיאור התפקיד: מכונאי רכב המשפץ
מכלולים לרבות תיבות הילוכים ומנועים.
היקף העבודה: משרה מלאה א'- ה' שעות 07:30- 16:00, יום ו' שעות 07:30- 12:00.
דרישות התפקיד:
הכשרה מקצועית סוג 3
במכונאות רכב.
ניסיון בשיפוץ מכלולים
(תיבות הילוכים, מנועים) .
יכולת לקרוא ספרות יצרן
באנגלית- כלומר אנגלית טכנית.
למוסך בשרון דרוש צבעי רכב
מקצועי. לפרטים-
054-4479785
●למכירה
למכירה
בהזדמנות לרגל סגירת מוסך, ציוד למוסך כגון: ליפט קוני 4
עמודים+ ג'ק חדש 4 טון+ ליפט קוני 2 עומדים 3 וחצי טון. וכן
חלפים חדשים ומשומשים לרכב אמריקאי+ כלי עבודה. וכן מצפים
תעשייתיים וכן מתקן לסרנים אחוריים ל-20 יחידות. מכשיר סאן
לבדיקת 4 גזים וכן מכשיר 2- TECH חדש לבדיקת רכבי G.M.
נייד: 050-5287688, 054-2290663.
●
דרוש למוסך מרכזי בחיפה דרוש/ה בוחן/ת
יועץ/ת שירות עם רקע טכני בעל/ת יחסי אנוש מעולים, כושר מכירה, מוסר עבודה,
כריזמה. קו"ח לשלוח למייל pitaron5@gmail.com .
●
דרוש
למוסך דרך השטח בשרון שבקיבוץ שפיים דרוש עובד מחלקת חשמל
ודיאגנוסטיקה. המשרה הינה משרה מלאה. קורות חיים יש לשלוח לפקס- 09-9523440 או
במייל eyal.dhs@gmail.com.
●
מוסך להשכרה!
להשכרה מוסך במרכז יפו מתאים לכל ענפי הרכב לתקופה ארוכה, שטח
המוסך 300 מ"ר עם מקומות חניה רבים גם מחוץ לשטח המוסך, המוסך מאושר ע"י
העירייה למטרת מוסך.
לפרטים מרדכי טל'- 09-7658047 בימים א' עד ה', בין השעות 8:00 עד 16:00, בשעות
הערב
בטל'- 09-7494574 (לא בשבת).
● דרוש למרכז שירות לרכב
בהרצלייה דוש מנהל למחלקת חשמל, מיזוג אויר
ודיאגנוסטיקה.
דרישות התפקיד- תעודות הסמכה למנהל חשמל ומנהל מיזוג אויר לרכב
, אדם זריז וחרוץ שמוכן לעבוד קשה, ידע בסיסי לפחות באנגלית
טכנית, ניסיון בדיאגנוסטיקה של כלי רכב יפניים.
לפרטים יוסי - 052-3973528
● מוסך
להשכרה! להשכרה מוסך במרכז יפו
בגודל 300 מ"ר, מתאים לכל ענפי המוסך. לפנות למרדכי בשעות
העבודה 09-7658047 בערב 08-7496016, פקס 09-7658354 meirhm@gmail.com
● מחפש עבודה
איתי גלבוע,
בוגר קורס "הכרת הרכב-יסודות המכונאות" מעוניין לעבוד במוסך
באזור ירושלים.
לפרטים נייד: 054-6461058
● מחפש עבודה
מחפש עבודה במוסך במכונאות רכב , עדיפות
באזור רחובות.
לפרטים גיא
ליבה 054-2472226.
● דרוש
דרוש פחח עם
תעודה למוסך ברעננה.
לפרטים ניסן-
טל': 09-7414820 נייד: 057-7248182.
● מחפש עבודה
בעל 4 תעודות
הסמכה- מכונאות, חשמלאות, מיזוג אויר וקרבורטורים, הזרקת דלק,
דיאגנוסטיקה ומחשבים, בעל מוסך לשעבר עם ניסיון ותק מעל 35
שנה, מחפש עבודה כמנהל מקצועי ומשרדי חצי משרה באזור
המרכז והסביבה.
לפרטים :
בנימין נייד- 054-9810622 טל'- 077-3350693.
● דרוש
דרוש פנצ'ר מכר
עם תעודת הסמכה למוסך בראשון לציון מערב, איש פרונטים .
לפרטים יואב/
מירב : 03-9622433 ,פקס לשליחת קורות חיים: 03-9629642
● דרוש
דרוש צבעי רכב
מקצועי למוסך באזור השרון 054-4479785
● דרוש
דרוש חשמלאי
רכב ומכונאי רכב למוסך ברחובות .
לפרטים:
08-9460401, 08-9467081.
●מחפש עבודה
מעוניין להיכנס
כשותף/ משקיע למוסך פעיל באזור המרכז/ השרון, רצוי למוסך רשת.
רוני 09-9508983.
●מחפש עבודה
בעל ניסיון רב
בענף הרכב, בעל תעודת הסמכה במכונאות, הנדסאי רכב ומנהל מוסך
בפועל, מחפש עבודה באזור הצפון. דניאל 052-2378199.
●דרושים
דרוש יועץ
שירות למוסך UMI
ברעננה.
תיאור המשרה –
דרוש/ה יועץ שירות למוסך UMI
ברעננה, התפקיד כולל: קבלת הרכב מהלקוח, בירור בעיות, פתיחת
כרטיס עבודה, טיפול בהצעות המחיר ללקוחות, אחריות על ניהול
עבודת המוסך.
דרישות התפקיד-
בעל/ת ידע בתחום הרכב (מכונאות ), תודעת שירות גבוה, יכולת
עבודה בסביבה ממוחשבת, ניסיון משמעותי כיועץ שרות.
המודעה מתייחסת
לנשים וגברים כאחד, שנות ניסיון 3-4, איזור המרכז, השרון.
מיזם
משותף למשרד התחבורה, איגוד המוסכים, איגוד
היבואנים וחיל חימוש לקידום לימוד מקצועות
הרכב ותדמיתם. מגמת אוטוטק החדשנית תעניק
לתלמיד אופק אקדמאי, מקצועי ותעסוקתי ברמה
גבוהה.
לצפייה.
כוכבי הרכבUMI חולון הוקמה בשנת 1996 כמרכז שירות
ושיווק אזורי של חברת UMI. כוכבי הרכב חולון מעניקה שירותים רבים
ומגוונים ליותר מ- 11,000 לקוחות מרוצים, בכללם ציי רכב רבים.
בשנות פעילותיה ביססה כוכבי הרכב את מעמדה בתחום השירות וכיום
מציעה את שירותי הרכב מהמתקדמים ביותר בשוק המוסכים.
לאתר.
בחור צעיר שואל את אביו, מומחה בעל שם
עולמי לזוגיות, מה סוד ההצלחה של נישואיו.
אביו משיב לו, "אנחנו ישנים במיטות נפרדות,
נוסעים במכוניות נפרדות, אוכלים בנפרד, יוצאים לחופש בנפרד…
בקיצור, אנחנו עושים הכל כדי להישאר ביחד…"
חבר לה"ב-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל
מסונף למועצה האירופיתהמשותפת לסחר ושרותי רכב
איגוד המוסכים בישראל ®
חבר פורום ארגוני
ענף הרכב בישראל ®
הפורום להבטחת תקינות
ובטיחות בתיקוני רכב ®
המכללה הטכנולוגית
לרכב בע"מ ®
'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.
אתרwww.iga.co.ilשולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il