שלשום החלו הרשויות המקומיות במהלך
פינוי מאהלי המחאה ברחבי הארץ. לצורך פינוי זה גוייסו פקחים רבים וכוחות משטרה
גדולים. אמנם, הצבת האוהלים בין בתי מגורים ובתי עסק לא נוחה לאלה הדרים סביב וברור
כי כל הפגנה ומחאה צריכה להיעשות על פי חוק. אבל אנו בהחלט תוהים,
מדוע מפעילות הרשויות כל כך הרבה כוח כנגד אי חוקיות זניחה, כאשר המוסכים הפיראטיים
– המגלמים אי חוקיות גדולה ומזיקה בהרבה – עדיין על תילם, ואף רשות לא רוצה להתמודד
איתם.
המחאה החברתית צודקת, בלתי אלימה
ובלתי מזיקה לבריאות הציבור ולבטיחותו האישית. מוסך פיראטי אינו צודק, תוצאות
פעילותו גורמות לנזקים רבים בתחומים סביבתיים רבים, נזקים לכלכלת המדינה, עידוד
גניבות רכב לצורכי פירוק ושימוש בחלקים גנובים,נזקים לכלכלת
העוסקים החוקיים ובעיקר אינו מפוקח ועלול לגרום לתאונות דרכים. שתיקת הרשויות
מאפשרת ואף מעודדת פעילות זו. לצערי, לא ראיתי התגודדות שוטרים ופקחים המסתערים על
מוסך פיראטי וסוגרים אותו. אוהל יותר קל לסגור, ואזרח אומלל יותר קל "לעצור" מאשר
עבריין סדרתי.
אני שומע שוב ושוב את האדישות
והציניות במסדרונות השלטון שלנו אשר מוכן להשקיע מיליוני שקלים ומשאבים רבים לעידוד
עיוותים במקום להשקיע במהות האמיתית של תפקידם הציבורי. מנהלי המדינה שלנו, משקיעים
הרבה כסף ל"השתקת" המחאה אבל זה כבר מאוחר מידי והרכבת כבר יצאה מהתחנה.
לצערי עליי לאמר כי הדבר היחיד
שמעודד אותי, הוא שעם ישראל כבר מבין שלא רק האויבים מבחוץ מסכנים את עתידו, אלא גם
מנהיגיו מבית. וכששליט פועל כנגד עמו – זו תמיד תחילה הקץ שלו.
תעריף שעת עבודה בפחחות – רק לפי
שילוט המוסך:
לעיתים אני חש שעליי לאמר שוב ושוב
לא רק את המובן מאליו, אלא גם את מה שנאמר כבר מאות ואלפי פעמים בעבר. זה לא שחברות
ביטוח ו-"ריכוזיים" אחרים לא שומעים ולא קוראים – הם פשוט מתעלמים, כי אולי אחרים –
מוסכים, שמאים וסתם בעלי רכבים – לא שומעים ולא קוראים.
כמה פעמים בעבר כבר פורסם שתעריף שעת
עבודה במוסך הינו חופשי, ונקבע ע"י המוסך עצמו? זו תחרות בשוק!!! השמאי אינו יכול
לכפות על המוסך תעריף באמצעות השומה שלו, תוך כדי לקיחת שבוי העומד באמצע – הלקוח.
השבוע הגיע לידינו מסמך תשובה לתלונה החתום על ידי מר משה קירמאיר, מנהל תחום
שמאי הרכב במשרד התחבורה. במכתב התשובה של מר קירמאיר לאותו בא כוח, מבהיר מר
קירמאיר באופן מפורש וחד-משמעי ששמאי אינו יכול לנקוב במחיר שעת עבודה שונה מזה
שהמוסך מפרסם לציבור, בעריכת חוות הדעת שלו שמבססת את הפיצוי ללקוח. עמדה נחרצת זו
באה בעקבות ניסיונות חוזרים של שמאי רכב (ככל הידוע לנו, תחת לחץ שמאי הבית של
חברות ביטוח) לכפות תעריפי עבודה על המוסכים – גם בתיקון וגם בתעריפי הצבע. הוזלת
העלויות של תיקוני הרכב אינה יכולה להיות מבוססת על הפקת שומה בלתי חוקית, ועמדת
ראש רשות הפיקוח על שמאי הרכב ברורה ומוחלטת. מוסכים אשר נתקלים בפעילות לא חוקית
מעין זו שעיקרה כפיית תעריפים על המוסך, נדרשים להעביר את פרטי המקרה אלינו ואל
משרד התחבורה לצורך טיפול פרטני וציבורי בנושא.
יבואני רכב ומבנה שוק לא תחרותי:
נושא כפיית התעריפים ושליטה על שווקי
תיקון הרכב נידון בימים אלה במספר "ועדות השתקה" שמינתה הממשלה. ובהמשך לכך
התראיינתי השבוע בתכנית
סוגרים חשבון בערוץ 23 . אני חייב להודות, כי מינוי פרופ' זליכה לראשות "ועדת
הריכוזיות" של משרד התחבורה, שימח אותנו מאד עת קיבלנו את הבשורה. השמחה כנראה היתה
מוקדמת מדי, שכן השבוע התבשרנו על הרכב חברי הועדה (לכתבה
בדה מרקר ) שסיפר לנו כי מה שהיה הוא שיהיה. על כן, בשבוע הבא האיגוד יוציא
הודעת התנגדות להרכב חברי הועדה אשר בין חבריו נמנים נציגים בעלי אינטרס לכפיית
תעריפים ושליטה על תוצרי המוסכים ויצירתם ולא נמצא אף נציג ציבור, לא נציגי ספקי
חלקי חילוף, לא נציגי מוסכים, לא קציני בטיחות ולא שמאי רכב חופשיים.
מאידך, מתוך הכרות עם פועלו ועברו של
מנכ"ל משרד התחבורה הנוכחי, מר דן הראל, אנו סמוכים ובטוחים כי מר הראל יפעל
בנחישות וללא כל צורך ב"יועצים" ובוועדות שיספרו לו את מה שהוא כבר יודע, לצורך
שינוי המצב הכושל בענף הרכב
וראו הדוגמא המתוקשרת האחרונה אודות פנייתו לממונה על ההגבלים בקשר למבנה שוק
הרכב בישראל, וכן פעילויות נוספות אותן מקדם המנכ"ל במהירות וביעילות, ואם יורשה לי
– גם מתוך חזון אמיתי.
אנו מקווים, כי אולי עוד ניתן להאמין
לכך שרגולטור ורגולציה נכונה יוכלו להשיב לקדמות את כבודנו המקצועי, את השליטה על
עסקינו, את הכבוד העצמי, את הפרנסה בכבוד ואת ההתייחסות בכבוד וברצינות לבטיחות.
שבת שלום
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל
ופורום התיקון הבטוח. שלח
דוא"ל
3שחקנים
מרכזיים שולטים בענף הרכב - היבואנים, חברות הביטוח וחברות הליסינג.
אותם שחקנים מכתיבים את התעריפים של ספקי המשנה
(מוסכים, שמאים, קציני בטיחות וכו(
' והצרכן מקבל מוצר יקר ופחות איכותי. איגוד המוסכים לא מתכוון לשבת על הגדר.לצפייה
מנכ"ל משרד התחבורה
לממונה על ההגבלים: "דרושה רגולציה כדי להביא תחרות לתחום הרכב" דה
מרקר/05.09.2011
לחיזוק הדברים
מצורף למכתב מסמך מפורט של רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים, שקורא אף הוא ל"הפסקת
הבעלויות הצולבות בענף הרכב והביטוח". כמו כן, מצוטטת שם גם
כתבה מ-TheMarker
על המחירים המופקעים לצרכן בשוק חלקי החילוף. לוי כתב כי "יבואני רכב רבים הם
בעלי המוסכים, חברות ביטוח, חברות ליסינג והשכרה, חברות יבוא חלקים וצמיגים
ועוד. התחרות אינה טובה להם, הם מעטים ומחוברים אחד לשני - והמחירים עולים".
לכן, כתב לוי, "פיקוח על מבנה הבעלויות, מבנה ההון ואכיפה קשיחה שתבטיח תחרות
ותאסור בעלויות בניגוד עניינים והתנהגות לא תחרותית - הם האופציה היחידה להצלת
הענף הכושל שבו אנו חיים".
לכתבה.
ירון זליכה: "שלא יהיה
ספק - ענף הרכב הולך להשתנות" דה מרקר/05.09.2011
אני מסתייג מהדו שיח בין ועדת
טרכטנברג למחאה, כאילו אם יוסיפו 2 מיליארד שקל, יפתרו את הבעיה", אמר היום
ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר, בכנס "ישראל 2021". לדבריו, "הבעיה
היא גודל התוצר, לא איך נמשוך את שמיכת התקציב. התקציב הוא תמונת ראי של הבעיה
המרכזית שאחת מהן היא חוסר התחרות".
לכתבה.
חשד: מכרו מכוניות לאחר תאונות קשות ככלי רכב תקינים
nana
המשטרה עצרה שמונה בני
אדם בחשד שרכשו מכוניות שעברו תאונות קשות, תיקנו אותן במוסכים לא מורשים, תוך
שימוש בחלקי רכב גנובים לשם הוזלת עלויות. לאחר מכן הציעו את כלי הרכב למכירה
למרות ליקויים בטיחותיים. באחד המקרים נמכרה מכונית ללא כריות אוויר, למרות
שהוצגה כבטוחה לנסיעה.
לכתבה.
פינה משפטית:
תביעה: תדלוק מהול בתירוצים
נהגת שרכבה תודלק בסולר מהול ונדרש לתיקון מנוע בשווי אלפי
שקלים, תבעה את חברת הדלק ובית המשפט עשה צדק
לעיתים יש צירוף נסיבות שפשוט לא
יכול להיות מיקרי, גם אם חברת נפט השייכת לטייקון והמעסיקה סוללת עורכי דין
תנסה לשכנע אתכם אחרת. כמובן, יחד עם הניסיון לשכנע שאתם טועים, שכן לא יתכן
שהטעות היא בצד שלהם.
י"ג תדלקה את רכבה בסמוך למקום
עבודתה – פעולה שגרתית שכולנו מבצעים לפחות פעם בשבוע. אך מה שלא היה שגרתי,
הוא שהרכב החל לרעוד ולקרטע לאחר נסיעה קצרה בלבד. י"ג עשתה את הדבר הנבון
ביותר – עצרה והתקשרה מיידית לבעל המוסך שבו מטופל הרכב (כמה טוב שמכירים מישהו
כזה), וע"פ עצתו עצרה את הנסיעה והזמינה גרר שיקח את הרכב למוסך. שם, בוצעו
עבודות שיפוץ והחלפת מזרקים, פירוק ושיפוץ ראש מנוע, ניוקי מיכל הסולר ועבודות
נוספות.
הנסיעה הקצרה בת כמה הדקות מתחנת
הדלק עלתה ל- י"ג ביוקר רב – לא רק עלות התיקון במוסך,
שעלתה על 12,000 ₪ (!) אלא גם ביטול חופשה משפחתית מתוכננת והשארות בבית – עם
חמישה ילדים – כל הקיץ ללא רכב!!! ההורים מבינינו, יודעים עד כמה חיוניים הרכב
והיציאה מהבית לצורך שפיות המשפחה....
מיד עם כניסת הרכב למוסך, היה
כבר ברור לבעל המוסך שהבעיה היא בסולר. י"ג ובעלה פנו לחברת הדלק וביקשו ממנה
לשלוח נציג למוסך שיבדוק את הסולר שנשאב ממיכל הדלק. יותר מזה, הודיעו – הם
מוכנים להביא את הרכב לבדיקה בכל מקום אחר בו תבחר חברת הדלק. אך כידוע,
טייקונים אינם עונים לסתם אזרחים הפונים אליהם.
משכך, פנתה משפחת ג' למעבדה בלתי
תלויה לבדיקת הסולר שנשאב מהרכב. חוות דעת המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה היתה
שהסולר "אינו עומד בדרישות התקן לתכולת מים".
משפחת ג' פנתה לקבל סעד מבית
המשפט. אולי שם תואיל הטייקונית להתייצב ולענות? במשפט העיד מטעמם גם בעל
המוסך, המטפל ברכב המשפחה מזה עשור, שהסביר כי נמצאו מים במזרקים.
למרכז שירות
חיים לוי בירושלים דרוש נציג שירות לקוחות, בעל תודעת שירות גבוהה, ידע טכני
בסיסי חובה. משרה מלאה – כולל ימי שישי. המשרה מיועדת לנשים וגברים כאחד. טלפון
לתיאום סיגל: 02-6225996.
●
דרוש
ליבואן משאיות מוביל בענף הרכב באזור
המרכז דרוש מכונאי בכיר- משפץ מכלולים.
תיאור התפקיד: מכונאי רכב המשפץ
מכלולים לרבות תיבות הילוכים ומנועים.
היקף העבודה: משרה מלאה א'- ה' שעות 07:30- 16:00, יום ו' שעות 07:30- 12:00.
דרישות התפקיד:
הכשרה מקצועית סוג 3
במכונאות רכב.
ניסיון בשיפוץ מכלולים
(תיבות הילוכים, מנועים) .
יכולת לקרוא ספרות יצרן
באנגלית- כלומר אנגלית טכנית.
למוסך בשרון דרוש צבעי רכב
מקצועי. לפרטים-
054-4479785
●למכירה
למכירה
בהזדמנות לרגל סגירת מוסך, ציוד למוסך כגון: ליפט קוני 4
עמודים+ ג'ק חדש 4 טון+ ליפט קוני 2 עומדים 3 וחצי טון. וכן
חלפים חדשים ומשומשים לרכב אמריקאי+ כלי עבודה. וכן מצפים
תעשייתיים וכן מתקן לסרנים אחוריים ל-20 יחידות. מכשיר סאן
לבדיקת 4 גזים וכן מכשיר 2- TECH חדש לבדיקת רכבי G.M.
נייד: 050-5287688, 054-2290663.
●
דרוש למוסך מרכזי בחיפה דרוש/ה בוחן/ת
יועץ/ת שירות עם רקע טכני בעל/ת יחסי אנוש מעולים, כושר מכירה, מוסר עבודה,
כריזמה. קו"ח לשלוח למייל pitaron5@gmail.com .
●
דרוש
למוסך דרך השטח בשרון שבקיבוץ שפיים דרוש עובד מחלקת חשמל
ודיאגנוסטיקה. המשרה הינה משרה מלאה. קורות חיים יש לשלוח לפקס- 09-9523440 או
במייל eyal.dhs@gmail.com.
●
מוסך להשכרה!
להשכרה מוסך במרכז יפו מתאים לכל ענפי הרכב לתקופה ארוכה, שטח
המוסך 300 מ"ר עם מקומות חניה רבים גם מחוץ לשטח המוסך, המוסך מאושר ע"י
העירייה למטרת מוסך.
לפרטים מרדכי טל'- 09-7658047 בימים א' עד ה', בין השעות 8:00 עד 16:00, בשעות
הערב
בטל'- 09-7494574 (לא בשבת).
● דרוש למרכז שירות לרכב
בהרצלייה דוש מנהל למחלקת חשמל, מיזוג אויר
ודיאגנוסטיקה.
דרישות התפקיד- תעודות הסמכה למנהל חשמל ומנהל מיזוג אויר לרכב
, אדם זריז וחרוץ שמוכן לעבוד קשה, ידע בסיסי לפחות באנגלית
טכנית, ניסיון בדיאגנוסטיקה של כלי רכב יפניים.
לפרטים יוסי - 052-3973528
● מוסך
להשכרה! להשכרה מוסך במרכז יפו
בגודל 300 מ"ר, מתאים לכל ענפי המוסך. לפנות למרדכי בשעות
העבודה 09-7658047 בערב 08-7496016, פקס 09-7658354 meirhm@gmail.com
● מחפש עבודה
איתי גלבוע,
בוגר קורס "הכרת הרכב-יסודות המכונאות" מעוניין לעבוד במוסך
באזור ירושלים.
לפרטים נייד: 054-6461058
● מחפש עבודה
מחפש עבודה במוסך במכונאות רכב , עדיפות
באזור רחובות.
לפרטים גיא
ליבה 054-2472226.
● דרוש
דרוש פחח עם
תעודה למוסך ברעננה.
לפרטים ניסן-
טל': 09-7414820 נייד: 057-7248182.
● מחפש עבודה
בעל 4 תעודות
הסמכה- מכונאות, חשמלאות, מיזוג אויר וקרבורטורים, הזרקת דלק,
דיאגנוסטיקה ומחשבים, בעל מוסך לשעבר עם ניסיון ותק מעל 35
שנה, מחפש עבודה כמנהל מקצועי ומשרדי חצי משרה באזור
המרכז והסביבה.
לפרטים :
בנימין נייד- 054-9810622 טל'- 077-3350693.
● דרוש
דרוש פנצ'ר מכר
עם תעודת הסמכה למוסך בראשון לציון מערב, איש פרונטים .
לפרטים יואב/
מירב : 03-9622433 ,פקס לשליחת קורות חיים: 03-9629642
● דרוש
דרוש צבעי רכב
מקצועי למוסך באזור השרון 054-4479785
● דרוש
דרוש חשמלאי
רכב ומכונאי רכב למוסך ברחובות .
לפרטים:
08-9460401, 08-9467081.
●מחפש עבודה
מעוניין להיכנס
כשותף/ משקיע למוסך פעיל באזור המרכז/ השרון, רצוי למוסך רשת.
רוני 09-9508983.
●מחפש עבודה
בעל ניסיון רב
בענף הרכב, בעל תעודת הסמכה במכונאות, הנדסאי רכב ומנהל מוסך
בפועל, מחפש עבודה באזור הצפון. דניאל 052-2378199.
●דרושים
דרוש יועץ
שירות למוסך UMI
ברעננה.
תיאור המשרה –
דרוש/ה יועץ שירות למוסך UMI
ברעננה, התפקיד כולל: קבלת הרכב מהלקוח, בירור בעיות, פתיחת
כרטיס עבודה, טיפול בהצעות המחיר ללקוחות, אחריות על ניהול
עבודת המוסך.
דרישות התפקיד-
בעל/ת ידע בתחום הרכב (מכונאות ), תודעת שירות גבוה, יכולת
עבודה בסביבה ממוחשבת, ניסיון משמעותי כיועץ שרות.
המודעה מתייחסת
לנשים וגברים כאחד, שנות ניסיון 3-4, איזור המרכז, השרון.
3 שחקנים מרכזיים שולטים בענף
הרכב - היבואנים, חברות
הביטוח וחברות הליסינג.
אותם שחקנים מכתיבים את
התעריפים של ספקי המשנה
(מוסכים, שמאים, קציני בטיחות
וכו') והצרכן מקבל מוצר יקר
ופחות איכותי.
איגוד המוסכים לא מתכוון לשבת
על הגדר.
קבוצת אלון מתהדרת ב-16 נקודות
שירות בפריסה ארצית מלאה המעסיקה למעלה מ – 900 עובדים. הקבוצה
מציעה מגוון רחב של שירות לרכב, החל משרותי גרירה, חלפים,
שרותי מוסך וליסינג. הקבוצה מנוהלת ע"י משפחת נוימן, מר יוסי
נוימן בעלים ונשיא החברה ובניו מר צחי נוימן מנכ"ל קבוצת אלון
ואלון מוטורס סוכנויות רכב בע"מ, ומר חן נוימן מנכ"ל רשת מוסכי
אלון .גב' איריס נוימן סמנכ"ל הכספים וגברת גלית נוימן יועצת
משפטית ועו"ד של קבוצת אלון.
קבוצת אלון מתמחה בטיפול ברכבים
כבדים, משאיות ורכבים מסחריים. המותגים בהן רשת מוסכי אלון
מורשית הינם המותגים הגדולים והמובילים: מרצדס, סקניה, איווקו,
דאף, מאן ופיאג'ו ובנוסף נותנת שירות למותגים וולוו איסוזו
ומיצובישי.הקבוצה משרתת חברות קטנות וגדולות בעלות ציי משאיות,
אוטובסים, רכבים מסחריים ובעלי רכבים פרטיים. לאתר.
אתה אוסף טרמפיסטית צעירה ויפה.
פתאום היא מתעלפת לך באוטו ואתה מבהיל אותה לבית החולים.
מלחיץ, תודו.
אבל בבית החולים אומרים לך שהיא בהריון ומברכים אותך על שאתה
תהפוך להיות אבא בקרוב.
אתה מסביר להם שאתה לא האבא, אבל הבחורה אומרת שאתה כן.
זה כבר ממש ממש מלחיץ, תודו.
אז אתה מבקש בדיקת DNA
להוכחת אהבות.
אחרי הבדיקה, הרופא אומר לך שאתה בכלל עקר וככל הנראה זה היה
כך מהיום שנולדת. אתה כבר בלחץ שיא, אבל הוקל לך.
בדרך הביתה אתה חושב על שלושת הילדים שלך. עכשיו - זה מלחיץ באמת.
חבר לה"ב-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל
מסונף למועצה האירופיתהמשותפת לסחר ושרותי רכב
איגוד המוסכים בישראל ®
חבר פורום ארגוני
ענף הרכב בישראל ®
הפורום להבטחת תקינות
ובטיחות בתיקוני רכב ®
המכללה הטכנולוגית
לרכב בע"מ ®
'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.
אתרwww.iga.co.ilשולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il