בתחילת העשור האחרון, קמנו בעלי
המוסכים החוקיים וקראנו לממשלת ישראל לשנות את דרכה הכלכלית הכללית ובתחום ענף הרכב
בלבד. טענו אז, כמו היום, כי הפיתרון לכשלים הרבים נעוץ בהנהגה ולא ב"בדיקות".
בראיון הראשון איתי כיו"ר איגוד ושפורסם במגזין "מוסכים" הסברתי כי
ענף תיקון הרכב לא יוכל להתפתח מבלי לחזק את כוח הקנייה וכוח הידע של הצרכן הישראלי
הממוצע. מאז עברו שנים רבות והפיתרון הממשלתי ליצירת ענף רכב מקביל ומלאכותי לצד
הענף הריאלי רק הרע את המצב :
1.גיל הרכב
הממוצע עלה.
2. מאות אלפי
כלי רכב "שוכבים" במגרשי הסחר ללא דורש.
3.לאחר גל צמצום גניבות הרכב הראשון
– מצב גניבות הרכב "יציב" ולא משתפר כרצוי.
4.כמות הנסועה עלתה.
5.הטיפול
הכולל בזיהום האוויר הנובע מפליטות רכב (פרטי,ציבורי ועבודה) - לא אפקטיבי.
6.המחירים לצרכן הפרטי עלו.
7.ממשלת ישראל העלתה את מחירי
השירותים שהיא מספקת וכן הכבידה ידה במיסים ובדרישות.
8.ממשלת ישראל עודדה את הקרטליזציה
והגדילה את כוחן של קבוצות המיעוט.
9.ממשלת ישראל ויתרה על החינוך
הטכנולוגי ועל החזון בתחומי העבודה והידע בענף הרכב.
10.איכות המוצרים והעבודה בירידה.
11.המצב הכלכלי של המוסכים נפגע וכוח
הקנייה והסחר של ציבור עוסקים ענק – נפגע.
השנה, לשמחתנו, התעורר הציבור הרחב
והחל לצאת לרחובות בכדי לדרוש בנחישות את השינוי בסדרי העדיפויות הממשלתיות. הממשלה
בתגובה (לא מתוך הבנה או רצון, כך נראה), החלה לייצר, כדרכה, ועדות בדיקה מתוקשרות
במקום לספק פתרונות. אנו, כדרכנו, הבאנו בפניכם את כלל המידע שפורסם לציבור וכן
פרסמנו במקביל את כלל העשייה שלנו לצמצום הריכוזיות והעוולות בשוק הרכב.
במקביל, האיגוד בנה בשנים האחרונות
מנגנונים חדשים ויעילים לשיפור העתידי במצב הכללי של ענף הרכב:
1. עשייה רבה הכוללת שותפויות עם ארגונים רבים לשינוי
ולתיקון הרגולציה בישראל.
2. הגברנו את
ההשפעה שלנו בכנסת ובממשל.
3. הקמה ותפעול
מקצועי של המכללה הטכנולוגית באיגוד המוסכים.
4. מחלקות משפטיות
העוסקות בתחומי היום-יום של בעל המוסך וכן בתחומי החקיקה והרגולציה.
5. שדרוג מחלקת
פניות הציבור ומתן מענה הולם ומהיר ללקוחות המוסכים חברי האיגוד.
6. הקמנו מועדון
צרכנות לבעלי המוסכים ולעובדיהם.
7. אנו פועלים רבות בתחום ההכשרות המקצועיות על מנת לייצר דור עתיד ותקווה לענף
(בתחילת השנה האזרחית הבאה יתחילו לפעול פרויקטים רבים וחדשים בתחום).
8. אנו פועלים
רבות להסדיר את תחום הסחר בחלקי החילוף – איכות ומחיר.
9. עשייה נרחבת
בתחומי הבטיחות בתיקון הרכב והבטיחות בדרכים
10. שיפור השירות לבעלי המוסכים
ולציבור הרחב.
העבודה עוד רבה והדרך עוד ארוכה
ורצופה קשיים ומהמורות. הממשל הישראלי עדיין לא מצא את הדרך לצמצום השפעתן השלילית
של ה"מפלצות" אותן הוא טיפח והאכיל במשך שנים רבות. ניכר מוועדותיו הרבות (הלוקות
בסינדרום הקיבעון המחשבתי ובפחד הטבעי מן הטייקון) כי הפתרונות יבוצעו באיטיות
ובהדרגה... עדיין לצערנו, לא מצאנו בשורה משמעותית מהעשייה הממשלתית הנוכחית.
על כן, כחלק פעיל ואינטגראלי מהציבור
הישראלי, נמשיך במאבקים הצודקים ונשמר את האמונה כי בכוחנו להשפיע ולשנות את המצב
האבסורדי של ענף הרכב בישראל ולתקן את הכשלים בו.
השותפות בדרך ושימת השכם ההדדית של
כ"א מאיתנו מספקת לנו ולעובדי האיגוד הנהדרים שלנו את הכוח להמשיך, לטפל ולטפח ואני
מברך את מאות החברים החדשים שהצטרפו לשורות האיגוד בשנה זו.
כמו כן, אודה בהזדמנות זו בשם חברי
ההנהלה והמועצה, לכל החברים, לכל הפעילים של האיגוד ברחבי הארץ, לכל השותפים ובעיקר
לעובדי האיגוד שעושים ימים ולילות למימוש מטרות האיגוד ולשירות היומיומי של
התלמידים,המורים, החברים ובעלי הרכב בישראל.
נאחל לכולנו, שנה טובה של עשייה
וברכה, אושר וסיפוק ובעיקר שנה של בטיחות ובריאות.
רונן לוי
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל
ופורום התיקון הבטוח. שלח
דוא"ל
משרד התחבורה: תוכנית אב לענף
תחזוקת הרכב בישראל מ-2020 [רכב ותחבורה]
במשרד התחבורה מעוניינים שענף המוסכים ייערך כהלכה לעידן
הרכב החשמלי וההיברידי, כשבעלי המקצוע יעודכנו בכל החידושים הרלבנטיים ויוכלו
לטפל כהלכה בכלי הרכב העתידים להיכנס לענף במהלך השנים הקרובות. במשרד התחבורה
מעריכים כי העשור הבא יתאפיין בטכנולוגיות חדשות, כגון הנעה בתאי דלק (הנעה
במימן), הנעה בגז טבעי, רכבים חשמליים מסוגים שונים, עם מערכות מחשוב
ואלקטרוניקה. באגף הרכב מעריכים שבשנת 2020 המוסכים יעבדו על יותר ויותר מערכות
אלקטרוניות, ופחות טיפולים ותיקונים של מערכות מכניות. מכיוון שכך, באגף הרכב
מעוניינים לשנות את בעלי התפקידים במוסך. היעד הוא שבמוסך העתידי יהיו יותר
מהנדסים, הנדסאים וטכנאים, ופחות מכונאי רכב.
לכתבה.
המוסך הוא זה שקובע את התעריף
לשעת עבודה בפחחות וצבע [רכב ותחבורה]
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים,
מציין את מכתבו של מר משה קירמאייר, מנהל תחום שמאי הרכב במשרד התחבורה. במכתב
זה, המהווה מענה לתלונת לקוח, מבהיר מר קירמאיר באופן מפורש וחד-משמעי ששמאי
אינו יכול לנקוב במחיר שעת עבודה שונה מזה שהמוסך מפרסם לציבור, בעריכת חוות
הדעת שלו שמבססת את הפיצוי ללקוח.לכתבה.
תחרות בענף הרכב – כיצד [רכב
ותחבורה]
כל הניסיונות בשנים האחרונות ליצור תחרות בשיווק רכב חדש בישראל נחלו כשלון
חרוץ. לא ועדה כזו או אחרת, שינוי תקנה, או שחרור של הגבלה כל שהיא, הקבועה
בחוק
יגרמו להוזלת מחירי הרכב בישראל. הגברת התחרות תבוא בשינוי מהותי של השיטה
הנהוגה כיום.
הפתרון הפשוט ביותר הוא כמובן הורדת המיסוי על רכב, שהוא למרות הירידות בשיעורי
המס בשנים האחרונות (2005-2010 ) מ-140% ל-83% עדיין מהגבוהים ביותר
בעולם.
גם הטבות המיסוי ה"ירוק" שהוא כשלעצמו פיקציה אחת גדולה, לא הביא את הגאולה.
בהינתן המגבלה לוועדת זליכה למצוא פתרון להגברת התחרות, מבלי לפגוע בהכנסות
המדינה מענף הרכב, סבורני כי רק פתרון יעיל אחד בתנאים הקיימים יכול לבוא
בחשבון.
טרם אפרט את ההצעה, נסקור בקצרה את דרך פעולתו של ענף שיווק הרכב בישראל.לכתבה .
הירוק היום - ירוק יותר [רכב
ותחבורה]
רונן לוי חולק עליו וטוען שהכסף או ההטבה שניתנה כביכול
לאזרח אינם מגיעים אליו והוא אומר "מאחר והיבואן הוא זה אשר מופקד על העברת המס
ומאחר ובמדינת ישראל המס נקבע באחוזים כנגזרת ממחיר הרכב (משתנה על פי המחירון
הרשמי של היבואן ולא על פי מס קבוע על כל דגם) אזי גם כמות הכסף הנגזרת מהמס
משתנה בהתאם למחירון היבוא. בסופו של דבר, הזיכוי מקזז את ההעלאה אך רק באופן
חלקי. הועלתה הצעה שלנו שהיבואן יקבע מחיר רשמי ללא מס, והמדינה תקבע מס קבוע
על כל דגם – הצעה זו נדחתה על ידי רשות המיסים.
לכתבה.
פינה משפטית:
מרב"ד הקסמים יעלים לך רישיון
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד) יכול
להורות על שלילת רישיון לנהגים על פי ראות עיניו. ועכשיו נראה
אתכם חוזרים לנהוג
האוטו הוא הרגליים של כולנו.
לחיות ולהסתדר בלי אוטו נראה לכולנו כמו חזיון בלהות – תרחיש בלתי אפשרי. בשביל
זה, כולנו חייבים לשמור על הרישיון שלנו. איך? קודם כל – להמנע מביצוע עבירות,
כדי שהרשיון לא ישלל.
אבל! אתם טועים אם אתם חושבים
שאם לא פגשתם בשופט תעבורה – הרשיון מובטח לכם. יש גוף אחד, כמעט סודי, שיכול
לשלול לכם רשיון תוך דקות, שלא בפניכם, משיקולים בלתי ברורים, וכמעט ללא אפשרות
ערעור. תכירו את המרב"ד – המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. בעצם, אפילו לא מדובר
בגוף אלא בדרך כלל באדם אחד – רופא. כישוריו? לא ידועים לנו. הרגזתם אותו? לא
נראיתם לו כל כך? האישיות שלכם חשודה בעיניו? הוא בהחלט ירגיש חופשי לקבוע שיש
לכם "אישיות לא מתאימה לנהיגה". מה זה? באמת שאיננו יודעים. גם בתי המשפט
המחוזיים אליהם מגיעים הערעורים לבסוף – עדיין לא יודעים. גם הבוחן שאצלו עברנו
טסט והוצאנו רשיון – לא יודע, הוא לא בודק את זה....
למרות שאנחנו מדינה דמוקרטית, יש
"אח גדול" שעוקב אחרינו – בכל פעם שנדמה למישהו שיש לנו בעיה רפואית או
"אישיותית" השוללת את כושרנו לנהוג, אנו עלולים למצוא בתיבת הדואר יום בהיר אחד
זימון לבדיקות רפואיות במרב"ד. נשמע תמים? הסיוט רק מתחיל. נדמה לכם שיש לכולנו
זכות יסוד לעבוד, להתפרנס, לנהוג?
וכדאי שתדעו מראש – רשות הרישוי,
נוהגת לאמץ באופן אוטומטי – בניגוד למצוות המחוקק הקובע שרק לה יש סמכות לשלול
רשיון והמורה לה להפעיל שיקול דעת בכל מקרה ומקרה ולערוך שימוע – את המלצות
רופא המרבד. למה להתאמץ כשיש כבר "מומחה" שחתום על גזר הדין שלכם? הפקידים שם
כנראה מניחים שמי ש- "חף מפשע" כבר יערער בעצמו. למאמר המלא...
למרכז שירות
חיים לוי בירושלים דרוש נציג שירות לקוחות, בעל תודעת שירות גבוהה, ידע טכני
בסיסי חובה. משרה מלאה – כולל ימי שישי. המשרה מיועדת לנשים וגברים כאחד. טלפון
לתיאום סיגל: 02-6225996.
●
דרוש
ליבואן משאיות מוביל בענף הרכב באזור
המרכז דרוש מכונאי בכיר- משפץ מכלולים.
תיאור התפקיד: מכונאי רכב המשפץ
מכלולים לרבות תיבות הילוכים ומנועים.
היקף העבודה: משרה מלאה א'- ה' שעות 07:30- 16:00, יום ו' שעות 07:30- 12:00.
דרישות התפקיד:
הכשרה מקצועית סוג 3
במכונאות רכב.
ניסיון בשיפוץ מכלולים
(תיבות הילוכים, מנועים) .
יכולת לקרוא ספרות יצרן
באנגלית- כלומר אנגלית טכנית.
למוסך בשרון דרוש צבעי רכב
מקצועי. לפרטים-
054-4479785
●למכירה
למכירה
בהזדמנות לרגל סגירת מוסך, ציוד למוסך כגון: ליפט קוני 4
עמודים+ ג'ק חדש 4 טון+ ליפט קוני 2 עומדים 3 וחצי טון. וכן
חלפים חדשים ומשומשים לרכב אמריקאי+ כלי עבודה. וכן מצפים
תעשייתיים וכן מתקן לסרנים אחוריים ל-20 יחידות. מכשיר סאן
לבדיקת 4 גזים וכן מכשיר 2- TECH חדש לבדיקת רכבי G.M.
נייד: 050-5287688, 054-2290663.
●
דרוש למוסך מרכזי בחיפה דרוש/ה בוחן/ת
יועץ/ת שירות עם רקע טכני בעל/ת יחסי אנוש מעולים, כושר מכירה, מוסר עבודה,
כריזמה. קו"ח לשלוח למייל pitaron5@gmail.com .
●
דרוש
למוסך דרך השטח בשרון שבקיבוץ שפיים דרוש עובד מחלקת חשמל
ודיאגנוסטיקה. המשרה הינה משרה מלאה. קורות חיים יש לשלוח לפקס- 09-9523440 או
במייל eyal.dhs@gmail.com.
●
מוסך להשכרה!
להשכרה מוסך במרכז יפו מתאים לכל ענפי הרכב לתקופה ארוכה, שטח
המוסך 300 מ"ר עם מקומות חניה רבים גם מחוץ לשטח המוסך, המוסך מאושר ע"י
העירייה למטרת מוסך.
לפרטים מרדכי טל'- 09-7658047 בימים א' עד ה', בין השעות 8:00 עד 16:00, בשעות
הערב
בטל'- 09-7494574 (לא בשבת).
● דרוש למרכז שירות לרכב
בהרצלייה דוש מנהל למחלקת חשמל, מיזוג אויר
ודיאגנוסטיקה.
דרישות התפקיד- תעודות הסמכה למנהל חשמל ומנהל מיזוג אויר לרכב
, אדם זריז וחרוץ שמוכן לעבוד קשה, ידע בסיסי לפחות באנגלית
טכנית, ניסיון בדיאגנוסטיקה של כלי רכב יפניים.
לפרטים יוסי - 052-3973528
● מוסך
להשכרה! להשכרה מוסך במרכז יפו
בגודל 300 מ"ר, מתאים לכל ענפי המוסך. לפנות למרדכי בשעות
העבודה 09-7658047 בערב 08-7496016, פקס 09-7658354 meirhm@gmail.com
● מחפש עבודה
איתי גלבוע,
בוגר קורס "הכרת הרכב-יסודות המכונאות" מעוניין לעבוד במוסך
באזור ירושלים.
לפרטים נייד: 054-6461058
● מחפש עבודה
מחפש עבודה במוסך במכונאות רכב , עדיפות
באזור רחובות.
לפרטים גיא
ליבה 054-2472226.
● דרוש
דרוש פחח עם
תעודה למוסך ברעננה.
לפרטים ניסן-
טל': 09-7414820 נייד: 057-7248182.
● מחפש עבודה
בעל 4 תעודות
הסמכה- מכונאות, חשמלאות, מיזוג אויר וקרבורטורים, הזרקת דלק,
דיאגנוסטיקה ומחשבים, בעל מוסך לשעבר עם ניסיון ותק מעל 35
שנה, מחפש עבודה כמנהל מקצועי ומשרדי חצי משרה באזור
המרכז והסביבה.
לפרטים :
בנימין נייד- 054-9810622 טל'- 077-3350693.
● דרוש
דרוש פנצ'ר מכר
עם תעודת הסמכה למוסך בראשון לציון מערב, איש פרונטים .
לפרטים יואב/
מירב : 03-9622433 ,פקס לשליחת קורות חיים: 03-9629642
● דרוש
דרוש צבעי רכב
מקצועי למוסך באזור השרון 054-4479785
● דרוש
דרוש חשמלאי
רכב ומכונאי רכב למוסך ברחובות .
לפרטים:
08-9460401, 08-9467081.
●מחפש עבודה
מעוניין להיכנס
כשותף/ משקיע למוסך פעיל באזור המרכז/ השרון, רצוי למוסך רשת.
רוני 09-9508983.
●מחפש עבודה
בעל ניסיון רב
בענף הרכב, בעל תעודת הסמכה במכונאות, הנדסאי רכב ומנהל מוסך
בפועל, מחפש עבודה באזור הצפון. דניאל 052-2378199.
●דרושים
דרוש יועץ
שירות למוסך UMI
ברעננה.
תיאור המשרה –
דרוש/ה יועץ שירות למוסך UMI
ברעננה, התפקיד כולל: קבלת הרכב מהלקוח, בירור בעיות, פתיחת
כרטיס עבודה, טיפול בהצעות המחיר ללקוחות, אחריות על ניהול
עבודת המוסך.
דרישות התפקיד-
בעל/ת ידע בתחום הרכב (מכונאות ), תודעת שירות גבוה, יכולת
עבודה בסביבה ממוחשבת, ניסיון משמעותי כיועץ שרות.
המודעה מתייחסת
לנשים וגברים כאחד, שנות ניסיון 3-4, איזור המרכז, השרון.
המוסך הינו מוסך מורשה של חברת UMI מיום הקמתה – זה למעלה מ-15
שנה, ומשמש כמרכז שירות לכל רכבי UMI: איסוזו, שברולט, אופל,
ביואיק, קאדילק והאמר.
שירותי המוסך:
דיאגנוסטיקה, מכונאות רכב, חשמל, מיזוג אוויר, הכנה לטסט
והעברת טסט,תיקונים וטיפולים באחריות יצרן
כל התיקונים מתבצעים באחריות מלאה, על ידי אנשי מקצוע העוברים
הכשרות והשתלמויות בחברת UMI, על פי סטנדרטים אמריקאיים של
חברת GM.
לאתר.
בעל ואישה נוסעים בכביש המהיר פתאום עוצרת אותם ניידת משטרה.
ניגש אליהם השוטר ומבקש מסמכים.
השוטר מסתכל על רשיון הנהיגה ואומר לבעל "הרשיון שלך לא בתוקף
כבר חצי שנה"
אומר הבעל בהפתעה "באמת ? לא ידעתי", קופצת האישה ואומרת לשוטר
"בטח שהוא יודע כבר חצי שנה אני מנדנדת לו ללכת לחדש את הרשיון,
והוא לא איכפת לו" הבעל מסתכל על אישתו, לא מאמין ואומר לה
"אולי תשתקי?" השוטר ממשיך ואומר "אתה יודע שנסעת במהירות של
120 קמ"ש, 30 קמ"ש מעל למותר. אומר הבעל בזעזוע " באמת?
הספידומטר שלי היה כל הזמן על 90 קמ"ש "
קופצת האישה מהמושב ליד ואומרת "איזה 90 , כל הדרך אני מתחננת
שיוריד מהירות והוא לא איכפת לו " הבעל לא מאמין וצועק על
אישתו " תהיי בשקט מטומטמת"
מסתכל השוטר על הזוג ושואל את האישה "תגידי, הוא תמיד מדבר
אלייך ככה?"
אז האישה עונה "לא, רק כשהוא שיכור".
חבר לה"ב-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל
מסונף למועצה האירופיתהמשותפת לסחר ושרותי רכב
איגוד המוסכים בישראל ®
חבר פורום ארגוני
ענף הרכב בישראל ®
הפורום להבטחת תקינות
ובטיחות בתיקוני רכב ®
המכללה הטכנולוגית
לרכב בע"מ ®
'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.
אתרwww.iga.co.ilשולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il