היום הייתי בפגישה באזור בו מתרכזים
משרדי הייטק של חברות רבות בישראל. איחרתי לפגישה מאחר ולא היה ניתן כמעט למצוא
מקום חנייה בתוך בניין המשרדים וכן ברחובות הסמוכים. על רוב המכוניות היו מדבקות של
חברות ליסינג והשכרה ישראליות. רוב עובדי המשרדים הללו משתמשים ברכב להגיע לעבודה
ולשהות בה במשך רוב שעות היום. בבוקר ובערב – המדינה סתומה ופקוקה. העובדים באים
ויוצאים למקומות העבודה. אין תחבורה ציבורית יעילה, אין סידורים המוניים לשינוע
העובדים ממקום למקום. כשמחברים לזה את מדיניות המס המעוותת השוררת בישראל בכל הקשור
לרכישה ולאחזקת רכב מקבלים תוצר חסר יעילות ציבורית ואובדן של כסף וממון רב. מאובדן
זה סובלים רוב הישראלים אשר יוקר המחייה הכללי אינו תואם את הכנסותיהם הממשיות.
את עמדתנו לוועדות הריכוזיות/תחרות
השונות הגשנו על בסיס ראייה ציבורית רחבה ולא רק על בסיס ראיה צרה של כל מגזר
ומגזר. אימוץ עמדתנו כמקשה אחת, יביא לדעתנו לפיתרון כולל בענפי התחבורה בישראל
ויכלול בתוכו גם פתרונות הקשורים לזיהום אוויר וקרקע. מדינת ישראל סובלת מפקידות
ייתר ומניהול קצר ראייה וציני במשך שנים רבות (הכולל בתוכו רכילות כלכלית צהובה
ומעבר בלתי נסבל של פקידים בכירים למשרדי הטייקונים) שומרת באדיקות על האידיאולוגיה
הכלכלית הצינית שתחת כנפיה אנו חוסים בשנים האחרונות.
בימים האחרונים אנו שומעים הצהרות
מתוך ועדת טרכטנברג על מאבק בין אידיאולוגיות של המאה ה-19 ואלה הצהרות נבובות
מתוכן מאחר והציבור בישראל אינו מחפש סוציאליזם או קפיטליזם אלא דמוקרטיה מאוזנת
השומרת בתוכה על כלל הערכים האנושיים ומיישמת ערכים של תחרות חופשית, יצירה ושוויון
הזדמנויות. ריכוז הכתבות המוצגות לעינכם במהדורה זו מאשש את החשש כי ממשלת ישראל
הנוכחית עדיין סבורה כי ניתן לפתור את מצוקת הציבור בסיסמאות ובדיון ציבורי רם
וגבוה בעוד הציבור משווע לפתרונות מעשיים וקצה נפשו בוועדות ובסיפורים.
אנו תולים תקוות רבות בפועלו של פרופ'
זליכה וביכולתו ליישם שינוי אמיתי ומעשי ואני מקווה כי לא נתבדה גם מוועדה זו.
צמיגים ורגולציה – הקשר לכביש
במהלך החודשים האחרונים ניהלנו מיני
מאבק עם משרד התחבורה ועם יבואן רכב בגין חוסר צמיגים של כלי רכב מסוים אשר ניתן
היה להשיג עבורו רק צמיגים בעלי קוד מהירות השונה מהמקור. עובדה זו גרמה לבעלי רכב
שנזקקו להחליף צמיג פגום אחד להיאלץ ולרכוש שני צמיגים מאחר ולא ניתן (חוקית
ומקצועית) להתקין שני צמיגים בעלי קוד מהירות שונה על אותו סרן. אל תוך המאבק הנ"ל
נקלע גם יבואן הצמיגים אשר לא ניתן היה להשיג אצלו צמיגים תואמים לאלה שייבא יבואן
הרכב. סיפור קטן זה שיקף את המצב החוקי הבעייתי בו יבואן הרכב אחראי על אחזקת מלאי
שוטף של מוצרי התעבורה הקשורים לרכב אותו הוא משווק ועל מיקור החוץ אותו הוא נדרש
להפעיל על מנת לוודא את קיום המלאי האמור. מצב זה נוצר גם בעולם בו יש יבואן רכב
בלעדי למותג בישראל ויש "כתובת" להפעלת לחץ למימוש חובותיו הצרכניות. המצב גם נוצר
לאחר שיבואן הצמיגים אינו מוכן לממן מלאי גדול ולקחת עליו את הסיכון של רכישת מלאי
גדול כשמהצד השני יבואן הרכב לא מוכן להתחייב על כמות רכישה מינימאלית לאבטחת הקטנת
הסיכון של יבואן הצמיגים. זו לא הפעם הראשונה שאנו נתקלים במקרים כגון אלה (למעשה,
אנו נתקלים בבעיות מסוג זה בדגמים רבים של כלי רכב)ומקרה זה
אינו מאפיין יבואן רכב או צמיגים כזה או אחר אלא מבנה שוק בו המחוקק לא מצא לנכון
להתערב. אי-ההתערבות בסידור המצב ובהירותו החוקית והכלכלית יוצרת תקלות צרכניות
רבות הפוגעות גם בצמיגיות החופשיות וגם בצרכני הרכב וקשה להאשים את הגורמים
הכלכליים האמונים על שמירת הסדר הציבורי באספקת המוצר החיוני ביותר ברכב – הצמיגים.
שר התחבורה שהחל להשתמש רק לאחרונה
בידע ובמידע המרוכז והצבור אצלנו חייב להתמקד יותר על "רמת הבורג" בכל הקשור להפצה
ותחזוקה של כלי רכב בישראל ולייצר מדיניות ודאות תפעולית וכלכלית אשר בסופה תסייע
גם לשוק הרכב כולו אשר הפך, כידוע, למין בועה כלכלית הרסנית וגם תשפר את הכנסתו
הפנויה של האזרח ואת איכות המוצרים אותם הוא נדרש לרכוש.
וודאות וביטחון כלכלי אינם מילים
גסות הסותרות את מדיניות התחרות (להבדיל מהג'ונגל הריכוזי והבירוקראטי החל היום)
וגם תחרות חופשית ובריאה צריכה להתנהל תחת חוקי משחק ברורים לכל ותחת נורמות של
יושר והגינות חברתית.
בעיית הצמיגים הנוכחית תיפטר בעוד
שבועות מספר ואני חייב לציין בחיוב כי גם יבואן הרכב וגם יבואן
הצמיגים התנהלו באחריות וברצינות לצורך מציאת הפיתרון. מאידך, לו הייתה נורמה
חקיקתית ברורה וסבירה לא היינו נדרשים להקצות משאבים כה רבים למציאת פתרונות
בתחומים כה חשובים אלה.
הטבות בחקיקה
מצב חקיקתי כושל זה חולש על תחומים
רבים וזכרו למשל כי את פתירת הבעיות של חברות הביטוח, ההשכרה והליסינג בכל הקשור
לבירור תביעות צד ג' מממן גם משלם המיסים המעסיק שופטים, מזכירות, מאבטחים ומבנים
רבים לצורך כך. דוגמא זו ממחישה התוצאה מרגולציה קלוקלת - החברות הללו אדישות בכל
הקשור למימון פיתרון הבעיות של תביעות הפח השנויות במחלוקת. זה בסדר שמדינה מעניקה
"הטבות" רבות לאזרחיה אך רצוי שהטבות אלה יגולגלו לרוב אזרחיה ולא יישארו רק בידי
חמש חברות בכל תחום ובכל ענף!
שבת שלום והטבה טובה
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל
ופורום התיקון הבטוח. שלח
דוא"ל
עם בוא החורף, מזכירים באיגוד המוסכים כי בדיקת הרכב
הינה הכרחית, בעקבות השינוי בתנאי הכביש. במסגרת מבצע בדיקות הבטיחות לרכב,
מוצע לכל בעל רכב הנכנס למוסכים המשתתפים במבצע לערוך בדיקת תקינות מיוחדת
לקראת החורף (בחינם). רכב שעבר את הבדיקה יקבל את תווית התקינות הרשמית של
המבצע וגם יקנו לבעל הרכב שקט נפשי וביטחון. לכתבה.
יבואן רכב בכיר: "תחרות בענף?
רק אם שווי השימוש בליסינג יעלה" דה מרקר/ 06.11.2011
ועדת זליכה להגברת התחרותיות בענף הרכב, שהקים שר
התחבורה, ישראל כץ, והרעיונות שמוצעים לה - מחוללים סערה בענף הרכב, ורבים
טוענים כי לוועדה שלא מתכננת לשנות את מבנה המיסוי המוטל על ענף הרכב תהיה
השפעה קטנה מאוד. לכתבה.
"ככל שהרכב ישן יותר, סיכויי
הנוסעים להיפגע בתאונה גדולים יותר" /06.11.2011
קרוב ל-60 אלף כלי רכב ישנים,
בני יותר מעשר שנים נוסעים בכבישי ישראל ומהווים כ-4%מכלל
כלי הרכב. חמשת הערים בהן נרשם הגיל הממוצע הנמוך הן בני ברק-2.2, פתחתקווה-3.8, לוד-4.1, תל אביב-4.7 וכפר סבא-5.7. חמשת
הערים בהן נרשם הגיל הממוצעהגבוה הן: קלנסווה-11.9, אום אל פאחם-11.0, ביתר עילית, טמרה
ורהט-10.7 שנים. בשנת 2010
נרשמו כ-179,634 רכבים חדשים, כאשר בסך הכול קיימים כ-1,594,501 רכבים הנוסעיםבכבישי ישראל.לכתבה.
מלחמת החלפים [רכב ותחבורה]
מדובר במלחמת חורמה שמאחוריה מסתתר כסף גדול, מיליארדים.
האם יבואני הרכב עדיין פועלים בניגוד להנחיית הממונה על ההגבלים העסקיים
ומחייבים שימוש בחלפים מקוריים? האם צודקים השמאים שטוענים כי חברות הביטוח
מייבאות בעצמן חלקים חליפיים? האם צודקת הטענה שבשוק שורר תוהו ובוהו בנושא
חלקי החילוף, וכי משרד התחבורה לא מצליח לפקח על יבוא החלקים? האם בפועל נכנסים
לארץ חלקי חילוף ללא בדיקות תקניות, וכל אחד מביא את מה שבא לו? תחקיר 'רכב
ותחבורה'. לכתבה.
פינה משפטית:
הפרצוף הכפול של חברות הביטוח
דו"ח השמאי קבע לכם נזק בסכום מסויים, אך
המוסך החליט שבפועל תשלמו פחות? אל תתפלאו אם חברת הביטוח גם
היא תעשה לכם "הנחה"
לפי מה צריכה חברת הביטוח לפצות
אתכם במקרה תאונה – לפי חשבונית המוסך, כלומר הסכום ששילמתם לתיקון הנזק בפועל,
או לפי חוות דעת השמאי? אם חוות הדעת היא בסכום נמוך מחשבונית המוסך – ללא ספק
תבחר חברת הביטוח לשלם לפי חוות דעת השמאי ותיאלצו להילחם על היתרה בבתי המשפט,
גם אם השמאי קיצץ, שלא בצדק "בבשר החי", וקבע סכום נמוך מדי.
אך מה במקרה ההפוך – שהשומה היא
בסכום גבוה מסכום התיקון בפועל? מצב זה ייתכן ואף נפוץ כשמוסכים נותנים הנחות
ללקוחות או אז, "מתעוררת לחיים" חברת הביטוח וטוענת שהיא בעצם זו שצריכה ליהנות
מההנחה הזו, כיוון שלא יתכן שהמבוטח "יתעשר" מהתאונה. והמוסכניק בכלל לא התכוון
לתת הנחה לחברת הביטוח, אלא ללקוח....ולמה למוסך לתת הנחה? בדרך כלל מחוסר
ברירה, אם לא ייתן הנחה – הלקוח "יברח" למוסך של חברת הביטוח
("מוסך הסדר"). לחברת הביטוח, כידוע, הכול מותר והיא כמובן תיתן ללקוח "הנחה"
אם רק יבחר לתקן את הרכב שלו במוסך שנותן לה עצמה הנחה.... מבולבלים?
למוסך בשרון דרוש פחח רכב
מקצועי. לפרטים יחזקאל-
054-4479785.
●
דרושים
פנסיונר בעל הסמכה בטכנולוגיה מתקדמת למוסך באזור הצפון (רצוי מהקריות
או חיפה) לפרטים לפנות לזאב אלטמרק טל': 04-8418852 פקס: 04-8492610.
●
דרושים
לייבואן רכב פ"ת דרושים מכונאים למשרה מלאה.
מכונאי- מכונאי רכב למשרה מלאה א' -ה'
7:30-16:00 ימי ו' 7:30-12:00 דרישות התפקיד- ניסיון של 2-3
שנים במכונאות רכב. יתרון משמעותי לניסיון בעבודה עם משאיות.
תעודת מכונאי מוסמך יסודיות, ירידה לפרטים, אחריות, סדר
וארגון. נכונות לעבודה מאומצת (פיזית) * תנאים טובים למתאימים.
מכונאי
בכיר- משפץ מכלולים.תיאור
תפקיד: מכונאי רכב המשפץ מכלולים לרבות תיבות
הילוכים ומנועים. היקף העבודה: משרה
מלאה: א'-ה' 7:30-16:00 ימי ו' 7:30-12:00דרישות
התפקיד:הכשרה מקצועית סוג 3 במכונאות רכב.ניסיון
בשיפוץ מכלולים(תיבות הילוכים, מנועים)יכולת לקרוא ספרות יצרן
באנגלית- כלומר אנגלית טכנית.יסודיות, ירידה לפרטים, סדר וארגון. *תנאים
טובים למתאימיםהמשרה מיועדת לנשים וגברים. ניתן
לפנות ליעל 03-9120075 או בפקס 03-9116075 או במייל yaelc@uti.co.il
● דרושים
פרונטאים עם או בלי הסמכה, מכונאים עם הסמכה
לבדיקות קנייה, צמיגאים עם או בלי הסמכה.
למרכז שירות
חיים לוי בירושלים דרוש נציג שירות לקוחות, בעל תודעת שירות גבוהה, ידע טכני
בסיסי חובה. משרה מלאה – כולל ימי שישי. המשרה מיועדת לנשים וגברים כאחד. טלפון
לתיאום סיגל: 02-6225996.
●
דרוש
ליבואן משאיות מוביל בענף הרכב באזור
המרכז דרוש מכונאי בכיר- משפץ מכלולים.
תיאור התפקיד: מכונאי רכב המשפץ
מכלולים לרבות תיבות הילוכים ומנועים.
היקף העבודה: משרה מלאה א'- ה' שעות 07:30- 16:00, יום ו' שעות 07:30- 12:00.
דרישות התפקיד:
הכשרה מקצועית סוג 3
במכונאות רכב.
ניסיון בשיפוץ מכלולים
(תיבות הילוכים, מנועים) .
יכולת לקרוא ספרות יצרן
באנגלית- כלומר אנגלית טכנית.
●
דרוש למוסך מרכזי בחיפה דרוש/ה בוחן/ת
יועץ/ת שירות עם רקע טכני בעל/ת יחסי אנוש מעולים, כושר מכירה, מוסר עבודה,
כריזמה. קו"ח לשלוח למייל pitaron5@gmail.com .
●
דרוש למוסך דרך השטח בשרון שבקיבוץ שפיים דרוש עובד מחלקת חשמל
ודיאגנוסטיקה. המשרה הינה משרה מלאה. קורות חיים יש לשלוח לפקס- 09-9523440 או
במייל eyal.dhs@gmail.com.
● דרוש
דרוש צבעי רכב
מקצועי למוסך באזור השרון 054-4479785
● דרוש
דרוש חשמלאי
רכב ומכונאי רכב למוסך ברחובות .
לפרטים:
08-9460401, 08-9467081.
●דרושים
דרוש יועץ
שירות למוסך UMI
ברעננה.
תיאור המשרה –
דרוש/ה יועץ שירות למוסך UMI
ברעננה, התפקיד כולל: קבלת הרכב מהלקוח, בירור בעיות, פתיחת
כרטיס עבודה, טיפול בהצעות המחיר ללקוחות, אחריות על ניהול
עבודת המוסך.
דרישות התפקיד-
בעל/ת ידע בתחום הרכב (מכונאות ), תודעת שירות גבוה, יכולת
עבודה בסביבה ממוחשבת, ניסיון משמעותי כיועץ שרות.
המודעה מתייחסת
לנשים וגברים כאחד, שנות ניסיון 3-4, איזור המרכז, השרון.
פקידה עם
ניסיון רב במוסכים וידע בתוכנות מוסכית, תבל ונשר מחפשת עבודה
באזור המרכז. לפרטים גולדי 050-4266359.
● מחפש עבודה
איתי גלבוע,
בוגר קורס "הכרת הרכב-יסודות המכונאות" מעוניין לעבוד במוסך
באזור ירושלים.
לפרטים
נייד: 054-6461058
● מחפש עבודה
בעל 4 תעודות
הסמכה- מכונאות, חשמלאות, מיזוג אויר וקרבורטורים, הזרקת דלק,
דיאגנוסטיקה ומחשבים, בעל מוסך לשעבר עם ניסיון ותק מעל 35
שנה, מחפש עבודה כמנהל מקצועי ומשרדי חצי משרה באזור
המרכז והסביבה.
לפרטים :
בנימין נייד- 054-9810622 טל'- 077-3350693.
●מחפש עבודה
מעוניין להיכנס
כשותף/ משקיע למוסך פעיל באזור המרכז/ השרון, רצוי למוסך רשת.
רוני 09-9508983.
●מחפש עבודה
בעל ניסיון רב
בענף הרכב, בעל תעודת הסמכה במכונאות, הנדסאי רכב ומנהל מוסך
בפועל, מחפש עבודה באזור הצפון. דניאל 052-2378199.
●מחפש עבודה
בעל תעודת
הסמכה לאופנועים וקטנועים ,בעל ותק וניסיון של מעל 20 שנה פנוי
להצעות עבודה.
לפרטים יוסי
052-2600225.
●מחפש עבודה
בעל תעודת הסמכה במכונאות רכב
מחפש עבודה באזור המרכז. מלמד צבי 052-2557188.
●מחפש עבודה
בעל הסמכה
במכונאות רכב, בעל מוסך לשעבר מחפש עבודה לחצי משרה באזור
המרכז.
ב.מ.ש
מרכז שרות לרכב מטפלים כבר מעל עשרים שנה
במקצועיות, במסירות, בנאמנות ובאהבה בבני
המשפחה המורחבת של בעלי סובארו. אנו מטפלים
ברכבכם בצורה שתיתן לכם את מלוא הביטחון לעלות
על הכביש ולשמור עליכם ועל קרוביכם בטוחים
בדרכיםלאתר.
בקשות אחרונות
אשה שכבה על ערש דווי והכינה את צוואתה.
היא ביקשה מהרבי שתי בקשות אחרונות
1. שגופתה תשרף.
2. שהאפר שלה יפוזר בקניון הגדול שבמרכז העיר.
"מדוע בקניון?" שאל הרבי
"כך אהיה בטוחה שבנותי תבואנה לבקר אותי פעמיים בשבוע" ענתה האשה!
חחבר לה"ב-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל
מסונף למועצה האירופיתהמשותפת לסחר ושרותי רכב
איגוד המוסכים בישראל ®
חבר פורום ארגוני
ענף הרכב בישראל ®
הפורום להבטחת תקינות
ובטיחות בתיקוני רכב ®
המכללה הטכנולוגית
לרכב בע"מ ®
'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר./span>
אתרwww.iga.co.ilשולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il