הזכרנו בעבר את מבול הוועדות שנחת
עלינו בשנה האחרונה בנושא הריכוזיות, אשר כפי שחששנו - לא יצאה מפעילותן כל תוצאה
אופרטיביתעד כה. הוועדה לבחינת הריכוזיות במשק שמינה ראש
הממשלה אמנם הוציאה אי אילו המלצות, אך הנושא גווע במהירות ולא ידוע כלל מה נעשה,
אם בכלל. גם וועדת טרכטנברג אשר הגישה המלצות נכונות וראויות בנושא הרכב– זוכה לקיתונות של התקפות והתנגדויות מהולות ברכילות אשר מסיטה את הדיון
הענייני.
כידוע, שר התחבורה מינה וועדה אשר
תעסוק באופן ספציפי בריכוזיות בענף הרכב – וועדת זליכה. לפי ההצהרות בתקשורת, בדעתם
של זליכה ושר התחבורה לחולל שינוי משמעותי ועמוק בשוק, שינוי אשר כמובן יש
מעטים-אך-חזקים המתנגדים לו נחרצות.
השבוע, נתבשרנו על
הצעה ממשלתית להקמת "צוות בין
משרדי" בהובלת משרד האוצר לדיון וטיפול בבעית הריכוזיות ברכב. הצעת ההחלטה
מבוססת, כך נראה, על כתב העמדה שהגשנו כאיגוד המוסכים לוועדת זליכה ואשר עיקריו
הוצגו גם לפקידי משרד האוצר על ידינו.
אנו כמובן שמחים ומברכים על
ההתעוררות וההכרה הרבתי שניתנת לבעיות שאנו זועקים לגביהן כבר שנים, אך עוד טרם
הספיק מישהו לעשות משהו ממשי לפתרון בעיית הריכוזיות בענף הרכב כבר מתחוללת מריבה
בנושא חלוקת הסמכויות והתפקידים בוועדות השונות. רב בי החשש, שמשחקי כבוד "בין
וועדתיים" ישתקו את הפעילות הברוכה ואת היכולת להוציא אל הפועל את המסקנות.
בינתיים, נקבע דיון בוועדת הכלכלה של
הכנסת בחודש דצמבר בו ישמע דיווח שר התחבורה על המדיניות ותוכניות משרד התחבורה
וניצול התקציב עד סוף 2011. אנו כמובן הוזמנו להשתתף, ונעדכן אתכם.
ומה
הקשר לביטול הבידול בהשתתפות העצמית?
זו, כמובן, אחת מהנקודות החשובות
בכתב העמדה האמור שהוגש לוועדת זליכה המהווה את אחד החוליים החמורים במשק הרכב
המביא לשליטת תאגידי הביטוח גם במוסכים ובשמאים בחלפים וחמור מכל – בתיקוני הרכב.
כפי שהודעתי בשבוע שעבר, זכתה בעיה
זו לטיפול שורשי בדמות הצעת חוק של חה"כ איתן כבלאשר הגיעה
לדיון בוועדת השרים ביום ראשון השבוע.וועדת השרים החליטה לדחות
את הדיון בהצעת החוק עד לקבלת המלצות וועדת זליכה שכן, כאמור, אנו ביקשנו מוועדת
זליכה וגם ממשרד האוצר להדרש לבעיה זו של הבידול בשעורי ההשתתפות העצמית.
אנו כמובן מאוכזבים מהדחיות
האינסופיות של נושאים הדורשים תיקון מיידי מאחר והעיוות התחרותי במקרה זה הוא שקוף
וברור ואינו דורש הוכחה או דיון חקירתי. אין לדעת בשלב זה האם הדחיה תועיל או תזיק,
אך אנו כמובן לא נרפה וסופנו שנביא למיגור השיטה הפסולה הזו – בין באמצעות וועדת
זליכה ובין באמצעות חקיקה. אנו שבים ומודים לחה"כ איתן כבל שנטל על עצמו לטפל בנושא
חשוב זה וקידומו.
התמודדות
עם הסיכונים הכלכליים והביטוחיים בעולם המוסכים:
ובינתיים, עד שהיושבים במגדלי השן
יסיימו לסדר לנו את השוק, ביום יום שלנו במוסך אנו מתמודדים מול מגוון בעיות
וצרכים, חלקם בתחום הביטוח.
כפי שידוע לנו מאירועים אמיתיים
ולצערנו לא מעטים שקרו במוסכים, יש חשיבות עליונה שלמוסך יהיה ביטוח מתאים, המותאם
לצרכיו. למשל, מוסך שאינו מבוטח בפני גניבת רכבים; מוסך שאין לו כיסוי לאחריות
מעבידים כי סוכן הביטוח רשם מס' עובדים שגוי – ועוד.
מועדון הצרכנות של האיגוד יזם עבורכם
כנס בנושאים אלו, בו תוכלו גם ללמוד ולהפיק תועלת מעשית, וגם לפגוש בעלי מוסכים
אחרים עמיתכם למקצוע.
הכנס הינו ללא תשלום, והוא יתקיים
ביום06.12.2011 בשעה 18:00 במרכז לימוד ישראל יפה בגני יהושוע
פארק הירקון בתל אביב. רצ"ב ההזמנה. מהרו
להירשם.
שבת שלום
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל
ופורום התיקון הבטוח. שלח
דוא"ל
הייתם מעורבים בתאונה. חברת הביטוח הציעה לכם לפנות
למוסך הסדר, להמנע מבלבלי מוח
ולזכות בהנחה משמעותית בדמי ההשתתפות העצמית – האם מדובר בהצעה מפתה או בסכנה?כל
הפרטים וגם על מה עליכם להקפיד כשאתם פונים למוסך הסדר בכתבה לפניכם. לכתבה.
תחרות לזליכה? בממשלה
מקדמים צוות בין-משרדי לבחינת ענף הרכב דה מרקר/ 20.11.2011
לפני כחודשיים הקים משרד התחבורה
ועדה לבחינת התחרותיות בשוק הרכב בראשות פרופ' ירון זליכה. במקביל התברר אז כי
גם במשרד האוצר בוחנים את התחרותיות בענף, לקראת הקמה של צוות בין-משרדי שיעסוק
בעניין. זמן קצר אחר כך המליצה ועדת טרכטנברג על הקמת צוות בין-משרדי, אך במשרד
התחבורה התנגדו - וטענו שניתן להסתפק בהוספת נציגים לוועדה שהקימו.
לכתבה.
בלעדי ל"כלכליסט": זליכה
יצטרך לחשוף את הקלפים: ועדת הכלכלה תדון בייבוא המקביל כלכליסט/ 22.11.2011
הוועדה צפויה לכנס כבר בתחילת החודש הבא דיון מיוחד
בנושא. יו"ר הוועדה דורש ממשרד התחבורה להציג בהקדם דו"ח התקדמות בנושא, כדי
לקבוע אם פעילויותיה של ועדת זליכה אכן צפויות לשאת פרי. לכתבה.
פינה משפטית:
עירייה גררה וגרסה רכב ישן שלא כחוק
ונקנסה
העירייה גררה וגרסה רכב של אדם כי הסיקה
שהוא ישן ואינו בשימוש. היא גם טעתה, גם עברה על החוק וגם זכתה
לעונש קל מבית המשפט. הגרסת וגם ירשת?
יום בהיר אחד קם אזרח במדינת חוק, ומגלה שרכבו נעלם. איך זה
יתכן? פשוט מאוד. פקח אחד בעירייה החליט שהרכב "מפריע לו בעיניים", כי הוא
"ישן" ו"מוזנח". אותו פקח נזכר שקיים "חוק שמירת נקיון", והפגין זריזות יוצאת
דופן ביישום החוקים (כמובן, לא כשזה לטובת האזרחים). בתוך 24 שעות נגרר הרכב,
ובהמשך הושמד ונגרס.
האזרח הנדהם תבע את העירייה, וביקש לדעת, האם במסגרת "שמירת
נקיון" לא צריך לשמור גם על זכויותיו ורכושו הפרטי? פסק הדין, ולא בכדי, נפתח
בהפניה לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו לפיו פגיעה בקניינו של אדם תיעשה רק על פי
הסמכה מפורשת בחוק ובמגבלות נוספות.
חוק שמירת נקיון אכן מאפשר לעירייה לסלק גרוטות רכב שהושלכו
או כלי רכב שהופקרו ברשות הרבים. אך בכל מקרה, בכל מקרה, עירייה חייבת להתריע
בכתב מראש גם לבעלי הרכב וגם להניח הודעה על הרכב עצמו, ואינה מוסמכת להשמיד את
הרכב אלא רק למכור אותו. התברר שהעירייה עצמה לא היתה בטוחה באיזו מהאופציות
מדובר וגם לא ממש טרחה לקיים את הוראות החוק, ואולי לה זה גם לא משנה. זה בסך
הכל אוטו ישן של אזרח ולא הרכב של מנכ"ל העירייה.
למאמר המלא...
●דרוש למוסך רשת יבואן באזור באר שבע דרוש בעל הסמכה לחשמל ומיזוג אויר
לרכב. לשלוח קורות חיים לפקס 6280777 או למייל FOR_MULA@ZAHAV.NET.IL
●
דרוש
למוסך בשרון דרוש פחח רכב
מקצועי. לפרטים יחזקאל-
054-4479785.
●
דרושים
פנסיונר בעל הסמכה בטכנולוגיה מתקדמת למוסך באזור הצפון (רצוי מהקריות
או חיפה) לפרטים לפנות לזאב אלטמרק טל': 04-8418852 פקס: 04-8492610.
●
דרושים
לייבואן רכב פ"ת דרושים מכונאים למשרה מלאה.
מכונאי- מכונאי רכב למשרה מלאה א' -ה'
7:30-16:00 ימי ו' 7:30-12:00 דרישות התפקיד- ניסיון של 2-3
שנים במכונאות רכב. יתרון משמעותי לניסיון בעבודה עם משאיות.
תעודת מכונאי מוסמך יסודיות, ירידה לפרטים, אחריות, סדר
וארגון. נכונות לעבודה מאומצת (פיזית) * תנאים טובים למתאימים.
מכונאי
בכיר- משפץ מכלולים.תיאור
תפקיד: מכונאי רכב המשפץ מכלולים לרבות תיבות
הילוכים ומנועים. היקף העבודה: משרה
מלאה: א'-ה' 7:30-16:00 ימי ו' 7:30-12:00דרישות
התפקיד:הכשרה מקצועית סוג 3 במכונאות רכב.ניסיון
בשיפוץ מכלולים(תיבות הילוכים, מנועים)יכולת לקרוא ספרות יצרן
באנגלית- כלומר אנגלית טכנית.יסודיות, ירידה לפרטים, סדר וארגון. *תנאים
טובים למתאימיםהמשרה מיועדת לנשים וגברים. ניתן
לפנות ליעל 03-9120075 או בפקס 03-9116075 או במייל yaelc@uti.co.il
● דרושים
פרונטאים עם או בלי הסמכה, מכונאים עם הסמכה
לבדיקות קנייה, צמיגאים עם או בלי הסמכה.
למרכז שירות
חיים לוי בירושלים דרוש נציג שירות לקוחות, בעל תודעת שירות גבוהה, ידע טכני
בסיסי חובה. משרה מלאה – כולל ימי שישי. המשרה מיועדת לנשים וגברים כאחד. טלפון
לתיאום סיגל: 02-6225996.
●
דרוש
ליבואן משאיות מוביל בענף הרכב באזור
המרכז דרוש מכונאי בכיר- משפץ מכלולים.
תיאור התפקיד: מכונאי רכב המשפץ
מכלולים לרבות תיבות הילוכים ומנועים.
היקף העבודה: משרה מלאה א'- ה' שעות 07:30- 16:00, יום ו' שעות 07:30- 12:00.
דרישות התפקיד:
הכשרה מקצועית סוג 3
במכונאות רכב.
ניסיון בשיפוץ מכלולים
(תיבות הילוכים, מנועים) .
יכולת לקרוא ספרות יצרן
באנגלית- כלומר אנגלית טכנית.
●
דרוש למוסך מרכזי בחיפה דרוש/ה בוחן/ת
יועץ/ת שירות עם רקע טכני בעל/ת יחסי אנוש מעולים, כושר מכירה, מוסר עבודה,
כריזמה. קו"ח לשלוח למייל pitaron5@gmail.com .
●
דרוש למוסך דרך השטח בשרון שבקיבוץ שפיים דרוש עובד מחלקת חשמל
ודיאגנוסטיקה. המשרה הינה משרה מלאה. קורות חיים יש לשלוח לפקס- 09-9523440 או
במייל eyal.dhs@gmail.com.
● דרוש
דרוש צבעי רכב
מקצועי למוסך באזור השרון 054-4479785
● דרוש
דרוש חשמלאי
רכב ומכונאי רכב למוסך ברחובות .
לפרטים:
08-9460401, 08-9467081.
●דרושים
דרוש יועץ
שירות למוסך UMI
ברעננה.
תיאור המשרה –
דרוש/ה יועץ שירות למוסך UMI
ברעננה, התפקיד כולל: קבלת הרכב מהלקוח, בירור בעיות, פתיחת
כרטיס עבודה, טיפול בהצעות המחיר ללקוחות, אחריות על ניהול
עבודת המוסך.
דרישות התפקיד-
בעל/ת ידע בתחום הרכב (מכונאות), תודעת שירות גבוה, יכולת
עבודה בסביבה ממוחשבת, ניסיון משמעותי כיועץ שרות.
המודעה מתייחסת
לנשים וגברים כאחד, שנות ניסיון 3-4, איזור המרכז, השרון.
פקידה עם
ניסיון רב במוסכים וידע בתוכנות מוסכית, תבל ונשר מחפשת עבודה
באזור המרכז. לפרטים גולדי 050-4266359.
● מחפש עבודה
איתי גלבוע,
בוגר קורס "הכרת הרכב-יסודות המכונאות" מעוניין לעבוד במוסך
באזור ירושלים.
לפרטים
נייד: 054-6461058
● מחפש עבודה
בעל 4 תעודות
הסמכה- מכונאות, חשמלאות, מיזוג אויר וקרבורטורים, הזרקת דלק,
דיאגנוסטיקה ומחשבים, בעל מוסך לשעבר עם ניסיון ותק מעל 35
שנה, מחפש עבודה כמנהל מקצועי ומשרדי חצי משרה באזור
המרכז והסביבה.
לפרטים :
בנימין נייד- 054-9810622 טל'- 077-3350693.
●מחפש עבודה
מעוניין להיכנס
כשותף/ משקיע למוסך פעיל באזור המרכז/ השרון, רצוי למוסך רשת.
רוני 09-9508983.
●מחפש עבודה
בעל ניסיון רב
בענף הרכב, בעל תעודת הסמכה במכונאות, הנדסאי רכב ומנהל מוסך
בפועל, מחפש עבודה באזור הצפון. דניאל 052-2378199.
●מחפש עבודה
בעל תעודת
הסמכה לאופנועים וקטנועים ,בעל ותק וניסיון של מעל 20 שנה פנוי
להצעות עבודה.
לפרטים יוסי
052-2600225.
●מחפש עבודה
בעל תעודת הסמכה במכונאות רכב
מחפש עבודה באזור המרכז. מלמד צבי 052-2557188.
●מחפש עבודה
בעל הסמכה
במכונאות רכב, בעל מוסך לשעבר מחפש עבודה לחצי משרה באזור
המרכז.
מרכז
שירות מאזדה פורד נע-אור בע"מ
הינו מרכז שירות מורשה של
רכבי מאזדה ופורד בישראל.
מוסך נע-אור מוביל בתחום
השירות, הטיפול והמומחיות.
מרכז שירות נע-אור מזמין אתכם
להנות ממכלול שירותי הרכב בהם
הוא מתמחה וממגוון המחלקות:
מחלקות אבחון ודיאגנוסטיקה,
מחלקת
מכונאות,
מיזוג אוויר, אלקטרוניקה,
ומחלקת גדולה במיוחד בתחום
הפחחות והצבע.
גבר קרא בעיתון כי לפי מחקר
שנערך, נמצא שנשים מדברות
כפליים מאשר גברים.
הוא היה כה נרגש להוכיח
שהנשים בכלל ואשתו בפרט
מדברות יותר מדי.
הוא ניגש לאשתו והציג בפניה
את המחקר שקבע כי גברים
מדברים בממוצע 15.000 מילים
ביום
בעוד שנשים מדברות 30.000
מילים.
האישה חשבה מעט ואמרה
"זה בגלל שאנחנו צריכות לחזור
על כל דבר פעמיים"
"מה?" שאל הבעל......
חחבר לה"ב-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל
מסונף למועצה האירופיתהמשותפת לסחר ושרותי רכב
איגוד המוסכים בישראל ®
חבר פורום ארגוני
ענף הרכב בישראל ®
הפורום להבטחת תקינות
ובטיחות בתיקוני רכב ®
המכללה הטכנולוגית
לרכב בע"מ ®
'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר./span>
אתרwww.iga.co.ilשולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il