החל מה- 20.12.11 יחויבו שמאי הרכב
לדווח למשרד התחבורה על כל כלי רכב אשר הוכרז על ידם כ"אובדן גמור להלכה" בנוהל
דומה להכרזה המחייבת על רכבים המוכרזים כ"אובדן גמור" (טוטאל לוס). משרד הרישוי
יקבל את הדיווח ויוסיף הערה ברישיון הרכב כי הרכב הינו רכב "אובדן גמור להלכה".
כדאי לעיין בנוהל רשות הרישוי החדש שהופץ השבוע
בעניין זה, וליידע גם את לקוחותיכם
רישום "קטן" זה, בן 3 מילים, אמור
ליצור מהפך גדול בשוק תיקוני התאונות וכן בשוק הסחר ברכב המשומש, ומהווה נדבך חשוב
ביותר במאבקנו להגדלת השקיפות ולשיפור הבטיחות של כלי הרכב הנעים בכבישי ישראל.
יחד עם זאת, ברור לנו לצערנו כי הדין
החדש אינו סוף פסוק וכבר שמענו מפי עוסקים בענף הביטוח כי תימצא הדרך של חברות
הביטוח לעקוף את הנוהל. ביטויים אלה ועמידה איתנה ועיקשת זו של ענף הביטוח על קיום
הקומבינה המסוכנת הזו תמיד מפליאה אותנו מאחר וסברנו לתומנו כי העוסקים הללו והמפקח
עליהם גם הם אזרחי מדינת ישראל, וגם ילדיהם נוסעים בכבישים העמוסים ברכבים מסוכנים.
תופעת האובדן להלכה, כפי שהיא מיושמת בישראל היא תופעה מסוכנת – נקודה.
בתחכומם כי רב, אין עוסקי ענף הביטוח
מתווכחים עם זה, אלא שואלים "לתומם" אם הם אלו שצריכים לאכוף את החוק.
בשנת 2005 נחקק מחדש חוק חובת רישום
חלקי החילוף המשומשים בו המחוקק הכריז בראש חוצות כי מה שמניע את תופעת גניבות הרכב
(שממילא מתלוות להן פריצות רבות לבתי מגורים) זה נוהל ה"אובדן להלכה" כפי שהוא
מיושם על ידי חברות הביטוח והליסינג. בחוק זה ניסה המחוקק להלך בין הטיפות ובמקום
למחוק באופן מלא וטוטאלי אופציה זו מהפוליסה התקנית לרכב נבנה מנגנון "תיקון"
לפרקטיקה של חברות הביטוח בכל הקשור לתופעה זו. "תיקון" זה לא שינה את היקף התופעה
ולאחר התארגנות מהירה של חברות הביטוח והליסינג – התופעה המשיכה לבטח בדרכה, ועכשיו
אנו במצב של "הפוך על הפוך" – כי עכשיו, הכול "בחסות החוק".
במהלך השנים עת אזרחים רבים ניסו
להסביר לבתי המשפט את רוח החוק ואת כוונתו לאחר שמצאו עצמם נוהגים על רכבים מסוכנים
(שנמכרו להם כרכבים "מצוינים")מצאנו שופטים רבים אשר אינם
מסוגלים להתמודד עם הטקטיקה והפרקטיקה, ורוב התביעות הללו מסתיימות בפשרות וללא
אמירה הלכתית מחייבת. עצימת העין של מי שמניע את תהליכי הקומבינות הללו היא תופעה
מוסרית מדאיגה, ומדגישה את הצורך לתקן את המחדלים הבטיחותיים והחברתיים הללו.
ואכן, ארבע שנים לאחר שנכשל הניסיון
הראשון (כניסתו לתוקף של החוק), מבוצע כרגע הניסיון הרגולטורי השני לצמצם את
התופעה. אנו מקווים שמדינת ישראל שהקימה יחידה משטרתית לטיפול יסודי בנושא תשכיל
הפעם לאכוף בחומרה את תיקון הכשל הזה במקומות הנכונים – במשרדי חברות הביטוח
והליסינג, במוסכים וכמובן אצל שמאי הרכב. שם מתחילה התופעה ושם נתן לסגור את השיבר
טרם נהרות הסכנה הזו נשפכים לכל עבר.
אנו מקווים שאכן זו הפעם התופעה הזו
תצטמצם באופן מהותי וכי רכבים שניתן לתקן אותם - יתוקנו על ידי מוסכים חוקיים
ובאופן גלוי ובטיחותי.
סוגיות חשובות ביחסי עבודה:
בעלי מוסכים רבים אינם מודעים ואינם
לומדים את חקיקת העבודה הרלוונטית, ואכן מדובר במלל רב ולעיתים קשה להבנה, ולא
כולנו מתפנים לכך ביום יום השוטף. הבעיה מתחילה לרוב בסיום יחסי העבודה, אז הולך
העובד להתייעץ עם עו"ד או עם נציג ההסתדרות ומציג בפני בעל המוסך דרישות שאינן
מוכרות לבעל המוסך ואינו יודע כיצד להתמודד איתן, ושעלולות לעלות לו בכסף רב.
הפעם, ברצוננו להביא לתשומת לבכם
שלוש בעיות נפוצות:
הודעה לעובד על תנאי ההעסקה:
יש חובה לתת לעובד חוזה העסקה או
הודעה בכתב על תנאי העסקתו. אי קיום החובה יביא לכך שבמקרה של מחלוקת עם עובד לגבי
תנאי ההעסקה – יהיה נטל ההוכחה בבית הדין לעבודה על המעביד ולא על העובד. כמו כן,
לאחרונה נוספה סנקציה נוספת בחוק של קנס (ללא הוכחת נזק) בשיעור של 15,000 ₪ על
המעביד שלא ייתן את ההודעה כאמור.
הודעה זו משרתת לא רק את העובד אלא
גם אתכם – ודאות ביחסים מול עובדים היא חשובה ביותר, ומונעת הפתעות לא נעימות.
עקב מגמת פסיקת בתי הדין לעבודה
בשנים האחרונות, חילחלה חובת השימוע לפני פיטורין גם לשוק הפרטי. הסנקציה על אי
קיום שימוע עלולה להיות חיוב להחזיר את העובד לעבודה ו/או תשלום פיצויים. לכן אנו
ממליצים לקיים בכל מקרה שיחת שימוע עם העובד טרם פיטוריו.
פיטורין ללא פיצויים וללא הודעה
מוקדמת במקרה של הפרות משמעת וגניבה:
בעלי מוסכים רבים סובלים מהתופעה של
עובדים אשר משתמשים בציוד המוסך או "גונבים" לקוחות לצורך עבודות פרטיות. מקובל
לחשוב, שעובד בכל מקרה זכאי לפיצויי פיטורין ושאין סנקציה מתאימה. חשוב לדעת,
שבמספר פסקי דין מהזמן האחרון, כולל של בית הדין הארצי לעבודה, אושרה סנקציה של
שלילת דמי הודעה מוקדמת ופיצויי פיטורין במקרה של הפרת משמעת ו/או גניבה. רצ"ב חוזר בנדון.
כמו כן אנו ממליצים לעיין שוב
בהוראות ההסכם הקיבוצי בענף המוסכים משנת 1993 ובתקנון העבודה המהווה חלק בלתי נפרד
ממנו, אך יש להיות ערים לכך שחלק
מהתנאים עודכנו ושונו בחקיקה ובצווי הרחבה מאוחרים יותר.
כל המידע הרלוונטי לרשותכם באתר
האיגוד וכדאי להתעדכן מפעם לפעם בחוזרים שאנו מוציאים, וכן ניתן לפנות בכל שאלה
למחלקה המשפטית(בטלפון 03-5620113 שלוחה 5), שישמחו לסייע ולהנחות אתכם.
שבת שלום
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל
ופורום התיקון הבטוח. שלח
דוא"ל
המגזר היצרני בישראל: עולם הולך
ונעלם דה מרקר/04.12.2011
לפי סקר חדש שערכה התאחדות בעלי
המלאכה, קרוב למחצית מבעלי העסקים היצרניים הקטנים בישראל מוכנים לשקול את
מכירת העסק - בעיקר בגלל היעדרו של דור המשך. הצווארון הכחול נעלם מהנוף
המקומי, ובתוך שנים ספורות עלול המשק לסבול ממחסור חמור בעובדי כפיים. עמוד
השדרה האמיתי של המשק הישראלי, כתבה שלישית בסדרה.
לכתבה.
בלעדי ל"כלכליסט": המדינה תחייב
את הציבור לדווח על כל מכירת כלי רכב משומש כלכליסט/ 05.12.2011
ועדת זליכה ממליצה כי המדינה
תחייב לדווח על סכום המכירה של המכוניות המשומשות בסניפי הדואר, וכך תוכל לפרסם
מדי חודש את המחיר הממוצע לכל דגם. המחירון החדש אמור לכלול גם נתונים על מספר
המכוניות שנמכרו באותו החודש.
לכתבה.
האם כדאי לוותר על רכב מהעבודה?
וואלה/05.12.2011
מאז שנכנס השינוי בתקנות המס לתוקפו בינואר 2010 ובינואר
2011, עלה אחוז המס וחלה ירידה משמעותית בכדאיות קבלת רכב במסגרת ליסינג
תפעולי. מועדון הצרכנות של קהילת עובדי חברות ההייטק, ערך סקר עמדות מקיף בקרב
כ-2130 מחבריו, עובדי חברות ההייטק במטרה לברר כיצד השפיעה גם המחאה החברתית
מהקיץ האחרון על נכונותם לחדש את חוזה הליסינג לרכב שניתן להם ממקום עבודתם.
לכתבה.
פינה משפטית:
עירייה גררה וגרסה רכב ישן שלא כחוק
ונקנסה
העירייה גררה וגרסה רכב של אדם כי הסיקה
שהוא ישן ואינו בשימוש. היא גם טעתה, גם עברה על החוק וגם זכתה
לעונש קל מבית המשפט. הגרסת וגם ירשת?
יום בהיר אחד קם אזרח במדינת חוק, ומגלה שרכבו נעלם. איך זה
יתכן? פשוט מאוד. פקח אחד בעירייה החליט שהרכב "מפריע לו בעיניים", כי הוא
"ישן" ו"מוזנח". אותו פקח נזכר שקיים "חוק שמירת נקיון", והפגין זריזות יוצאת
דופן ביישום החוקים (כמובן, לא כשזה לטובת האזרחים). בתוך 24 שעות נגרר הרכב,
ובהמשך הושמד ונגרס.
האזרח הנדהם תבע את העירייה, וביקש לדעת, האם במסגרת "שמירת
נקיון" לא צריך לשמור גם על זכויותיו ורכושו הפרטי? פסק הדין, ולא בכדי, נפתח
בהפניה לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו לפיו פגיעה בקניינו של אדם תיעשה רק על פי
הסמכה מפורשת בחוק ובמגבלות נוספות.
חוק שמירת נקיון אכן מאפשר לעירייה לסלק גרוטות רכב שהושלכו
או כלי רכב שהופקרו ברשות הרבים. אך בכל מקרה, בכל מקרה, עירייה חייבת להתריע
בכתב מראש גם לבעלי הרכב וגם להניח הודעה על הרכב עצמו, ואינה מוסמכת להשמיד את
הרכב אלא רק למכור אותו. התברר שהעירייה עצמה לא היתה בטוחה באיזו מהאופציות
מדובר וגם לא ממש טרחה לקיים את הוראות החוק, ואולי לה זה גם לא משנה. זה בסך
הכל אוטו ישן של אזרח ולא הרכב של מנכ"ל העירייה.
למאמר המלא...
לפנצ'רייה בצומת מסמיה, דרוש פנצ'ר מכר ממוצא יהודי עם ותק של 5 שנים לפחות
וניסיון בעבודה במשאיות וטרקטורים.לפרטים נוספים, יש
לפנות לאברהם בנייד: 050-5213809.
●דרוש למוסך רשת יבואן באזור באר שבע דרוש בעל הסמכה לחשמל ומיזוג אויר
לרכב. לשלוח קורות חיים לפקס 6280777 או למייל FOR_MULA@ZAHAV.NET.IL
●
דרוש
למוסך בשרון דרוש פחח רכב
מקצועי. לפרטים יחזקאל-
054-4479785.
●
דרושים
פנסיונר בעל הסמכה בטכנולוגיה מתקדמת למוסך באזור הצפון (רצוי מהקריות
או חיפה) לפרטים לפנות לזאב אלטמרק טל': 04-8418852 פקס: 04-8492610.
●
דרושים
לייבואן רכב פ"ת דרושים מכונאים למשרה מלאה.
מכונאי- מכונאי רכב למשרה מלאה א' -ה'
7:30-16:00 ימי ו' 7:30-12:00 דרישות התפקיד- ניסיון של 2-3
שנים במכונאות רכב. יתרון משמעותי לניסיון בעבודה עם משאיות.
תעודת מכונאי מוסמך יסודיות, ירידה לפרטים, אחריות, סדר
וארגון. נכונות לעבודה מאומצת (פיזית) * תנאים טובים למתאימים.
מכונאי
בכיר- משפץ מכלולים.תיאור
תפקיד: מכונאי רכב המשפץ מכלולים לרבות תיבות
הילוכים ומנועים. היקף העבודה: משרה
מלאה: א'-ה' 7:30-16:00 ימי ו' 7:30-12:00דרישות
התפקיד:הכשרה מקצועית סוג 3 במכונאות רכב.ניסיון
בשיפוץ מכלולים(תיבות הילוכים, מנועים)יכולת לקרוא ספרות יצרן
באנגלית- כלומר אנגלית טכנית.יסודיות, ירידה לפרטים, סדר וארגון. *תנאים
טובים למתאימיםהמשרה מיועדת לנשים וגברים. ניתן
לפנות ליעל 03-9120075 או בפקס 03-9116075 או במייל yaelc@uti.co.il
● דרושים
פרונטאים עם או בלי הסמכה, מכונאים עם הסמכה
לבדיקות קנייה, צמיגאים עם או בלי הסמכה.
למרכז שירות
חיים לוי בירושלים דרוש נציג שירות לקוחות, בעל תודעת שירות גבוהה, ידע טכני
בסיסי חובה. משרה מלאה – כולל ימי שישי. המשרה מיועדת לנשים וגברים כאחד. טלפון
לתיאום סיגל: 02-6225996.
●
דרוש
ליבואן משאיות מוביל בענף הרכב באזור
המרכז דרוש מכונאי בכיר- משפץ מכלולים.
תיאור התפקיד: מכונאי רכב המשפץ
מכלולים לרבות תיבות הילוכים ומנועים.
היקף העבודה: משרה מלאה א'- ה' שעות 07:30- 16:00, יום ו' שעות 07:30- 12:00.
דרישות התפקיד:
הכשרה מקצועית סוג 3
במכונאות רכב.
ניסיון בשיפוץ מכלולים
(תיבות הילוכים, מנועים) .
יכולת לקרוא ספרות יצרן
באנגלית- כלומר אנגלית טכנית.
●
דרוש למוסך מרכזי בחיפה דרוש/ה בוחן/ת
יועץ/ת שירות עם רקע טכני בעל/ת יחסי אנוש מעולים, כושר מכירה, מוסר עבודה,
כריזמה. קו"ח לשלוח למייל pitaron5@gmail.com .
●
דרוש למוסך דרך השטח בשרון שבקיבוץ שפיים דרוש עובד מחלקת חשמל
ודיאגנוסטיקה. המשרה הינה משרה מלאה. קורות חיים יש לשלוח לפקס- 09-9523440 או
במייל eyal.dhs@gmail.com.
● דרוש
דרוש צבעי רכב
מקצועי למוסך באזור השרון 054-4479785
● דרוש
דרוש חשמלאי
רכב ומכונאי רכב למוסך ברחובות .
לפרטים:
08-9460401, 08-9467081.
●דרושים
דרוש יועץ
שירות למוסך UMI
ברעננה.
תיאור המשרה –
דרוש/ה יועץ שירות למוסך UMI
ברעננה, התפקיד כולל: קבלת הרכב מהלקוח, בירור בעיות, פתיחת
כרטיס עבודה, טיפול בהצעות המחיר ללקוחות, אחריות על ניהול
עבודת המוסך.
דרישות התפקיד-
בעל/ת ידע בתחום הרכב (מכונאות), תודעת שירות גבוה, יכולת
עבודה בסביבה ממוחשבת, ניסיון משמעותי כיועץ שרות.
המודעה מתייחסת
לנשים וגברים כאחד, שנות ניסיון 3-4, איזור המרכז, השרון.
פקידה עם
ניסיון רב במוסכים וידע בתוכנות מוסכית, תבל ונשר מחפשת עבודה
באזור המרכז. לפרטים גולדי 050-4266359.
● מחפש עבודה
איתי גלבוע,
בוגר קורס "הכרת הרכב-יסודות המכונאות" מעוניין לעבוד במוסך
באזור ירושלים.
לפרטים
נייד: 054-6461058
● מחפש עבודה
בעל 4 תעודות
הסמכה- מכונאות, חשמלאות, מיזוג אויר וקרבורטורים, הזרקת דלק,
דיאגנוסטיקה ומחשבים, בעל מוסך לשעבר עם ניסיון ותק מעל 35
שנה, מחפש עבודה כמנהל מקצועי ומשרדי חצי משרה באזור
המרכז והסביבה.
לפרטים :
בנימין נייד- 054-9810622 טל'- 077-3350693.
●מחפש עבודה
מעוניין להיכנס
כשותף/ משקיע למוסך פעיל באזור המרכז/ השרון, רצוי למוסך רשת.
רוני 09-9508983.
●מחפש עבודה
בעל ניסיון רב
בענף הרכב, בעל תעודת הסמכה במכונאות, הנדסאי רכב ומנהל מוסך
בפועל, מחפש עבודה באזור הצפון. דניאל 052-2378199.
●מחפש עבודה
בעל תעודת
הסמכה לאופנועים וקטנועים ,בעל ותק וניסיון של מעל 20 שנה פנוי
להצעות עבודה.
לפרטים יוסי
052-2600225.
●מחפש עבודה
בעל תעודת הסמכה במכונאות רכב
מחפש עבודה באזור המרכז. מלמד צבי 052-2557188.
●מחפש עבודה
בעל הסמכה
במכונאות רכב, בעל מוסך לשעבר מחפש עבודה לחצי משרה באזור
המרכז.
בשנים האחרונות התפתח שוק שחור לסחר ברכב המגלגל סכומי עתק
ומסכן את בטיחות הציבור. שוק זה מניע את תעשיית גניבות הרכב,
שיקום רכבים הרוסים וזיופי רכב.
תרמו להתפתחותו של השוק, המגלגל מעל 3 מליארד שקל בשנה: שיטת
ה"אובדן להלכה" של חברות הביטוח, החיסכון של חברות הליסינג,
הקומבינה המסוכנת עם סוחרי הרכב, משחטות הרכב ומוסכי המדרכה
בשטחי הרשות הפלשתינית. התופעות הנלוות: פגיעה צרכנית קשה,
אובדן הכנסות למדינה, עליית תעריפי הביטוח וסיכון חיי אדם.
ומדוע יש לחשוב פעמיים לפני שקונים רכב משומש...לצפייה.
זהו,
עברתי לחד פעמי!!! התשובה הגברית אישה
היא כמו מכונית
בהתחלה היא חדשה יפה מקסימה
ומרגשת
עם הזמן הצבע דוהה והברק נעלם
אח"כ גם מתחילות התקלות
ועלויות אחזקה גבוהות...
אז מי צריך אישה קבוע?
הולך על ליסינג ולוקח כל פעם
מישהי חדשה ומרגשת !!!
חחבר לה"ב-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל
מסונף למועצה האירופיתהמשותפת לסחר ושרותי רכב
איגוד המוסכים בישראל ®
חבר פורום ארגוני
ענף הרכב בישראל ®
הפורום להבטחת תקינות
ובטיחות בתיקוני רכב ®
המכללה הטכנולוגית
לרכב בע"מ ®
'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר./span>
אתרwww.iga.co.ilשולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il