השבוע
התבשרנו, שוב, כי אין ביקוש לרכבים משומשים, וכי השוק תקוע עם מלאי אדיר של רכבים
משומשים וגם היבואנים שצריכים למצוא פתרון לרוכשי הרכב החדש כיצד להפטר מהרכב הישן
שלהם - יוצאים במבצעיםבסגנון "בעל הבית השתגע", כדי להניע את
המכירות. מאמר ב- "גלובס" שדן בנדון הציע סיבות שונות למצב מאמר,
גורס שהסיבה לכך היא הירידה במחירי הרכבים החדשים, ובלשון כותב המאמר: " במילים
פשוטות, כיום הרבה יותר משתלם לרכוש מכונית חדשה וליהנות משקט נפשי ל-4-5שנים, מאשר "להמר" על משומשת עתירת קילומטרים ולהיקלע
לטריטוריה העקובה מדם של
המוסכים והחלפים".
משם הוא ממשיך לדיון בנושא מחירי החלפים ושליטת חברות הביטוח בשוק התיקונים
והחלפים.קישור למאמר
התפיסה,
שמוסכים וחלפים דרים יחד באותה "טריטוריה" שמומלץ לציבור לברוח ממנה – עצובה, אבל
לצערנו משקפת מצב נכון ועגום - המוסכים משלמים את מחיר ההפקרות והיעדר הרגולציה
בשוק החלפים ובענף כולו.
לדעתי וכפי שהתרעתי רבות בעקביות
במשך השנים האחרונות, השפל בשוק המשומשות אינו אלא אחד מתופעות הלוואי של ההתנהלות
המיסוי ההפקרות והמפלה של מדינת ישראל שיצרה את השווקים המלאכותיים. כשלמוצר – הרכב
- אין ערך ממשי, אלא הוא אוויר בתוך בועה הונית, התוצאה היא שלמחירון אין משמעות, ,
ונוצר כאוס מוחלט בשוק. "אז איך יוצאים מזה עכשיו?"...
ואיך זה קשור לחלפים:
בעולם
אוטופי, היינו מציעים ללקוחות חלפים ממקורות וסוגים שונים, כשהתחרות הייתה על המחיר,
בלי להתפשר על התאמה ואיכות. אלא, שבשוק בישראל, מחיר יקר של החלפים המקוריים, מושך
למעלה גם את מחירי החלפים התחליפים האיכותיים, והתוצאה היא שהחלפים
היחידים שמחירם הולם את כיסו של הצרכן הממוצע, הינם חלפים תחליפים מאיכות נמוכה
ו/או מאיכות לא מוכרת.
כתבה בנושא שודרה השבוע בערוץ 2, ומופיע בה מר משה סומך
מטעם איגוד המוסכים. אנו מקווים שכתבה זו סייעה להסביר לציבור, שלא המוסכים הם
הקובעים את מחירי החלפים ולהיפך – יש לחזק את מעמדם וכוחם של המוסכים (בכלל
המקצועות), על מנת לייצב את השוק ולספק ללקוח חלפים איכותיים במחירים הגיוניים.
טורפנות הרשויות המקומיות
ורשויות המים – התארגנות מוסכי בת ים:
כאילו לא היה די במה שמעוללים לנו
"עמיתינו" מהענף, הרי שגם הרשויות המקומיות ורשויות המים מבקשות לשלוח ידן ל-
"טריטוריה העקובה מדם". רשויות אלו, לפי הדיווחים בתקשורת, אינן מצליחות להשיג
תקציבים ממשרד האוצר ונראה שהפיתרון הפשוט למצוקה זו נמצא : הלחץ להשגת התקציבים
עבר ממשרד האוצר למוסך ו/או לעסק המקומי הקטן – מודדים מחדש את המוסכים, מגדירים
מחדש את אזורי העבודה ותמיד באופן פלא הם מגלים שהמיסים שנגבו לא מספיקים. ואגב,
גם בעלות הבדיקות עצמן מחייבים את המוסכים.
השבוע התארגנו מספר מוסכים מהעיר
בת-ים ואמרו די. קבוצת המוסכים דנה בדרכי ההתארגנות המקומית בכדי לנהל מאבק משותף
כנגד ניסיון החיסול של העסקים הקטנים.
לתפיסתנו, הרשויות המקומיות אמורות
לעודד את העסקים הקטנים ולתמוך בהם בכדי לשמר ואף להגביר את מספר מקומות התעסוקה
בעיר ולא לצמצם. מנכ"ל האיגוד הצטרף למפגש ביחד עם יועץ משפטי המתמחה בכל הקשור
לרשויות המקומיות ואנו נתמוך כמובן במאבקם של המוסכים העיר.
שבת שלום
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל
ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל
פקיד תביעות טכני
הגדרת תפקיד: טיפול בתביעות במסגרת האחריות,
ריכוז התביעות המגיעות מהמוסכים, בדיקתן
והעברתן ליצרן. ניתוח הזנה של נתונים למערכת.
כישורים נדרשים : הנדסאי רכב/מכונות, ידע
באנגלית: חובה.
רקע בתחום הרכב: חובה.
היכר מערכת ה – SAP: יתרון.
שעות עבודה א'-ה' 8:00-17:00עבודה
בראשון לציון. חשמלאי למחלקת מסירת משאיות –ראשון לציון הנדסאי רכב /תעודת הסמכה –יתרון
עדיפות לניסיון בדיזל . שעות עבודה : א'-ה' 7:30 -17:00
ימי שישי – על פי דרישה . לפרטים לפנות לקרן אהרון מחלקת משאבי אנוש 03-5689996
●דרוש
למוסך מרכזי בפתח תקווה דרוש/ה מכונאי/ת, תנאים טובים למתאימים לפרטים טל':
03-9120075, פקס: 03-9116075 מייל:
"כפיר"
הוא מרכז שירות ואולם
תצוגה
מורשה מאזדה ופורד. העסק הוקם באשדוד בשנת 1985, על ידי דוד שוקרון, ומאז 1992"
פועל כמורשה מאזדה ופורד דלק מוטורס. מרכז שירות כפיר נמצא ברשימת המוסכים
המובילים בארץ, עם התחייבות מתמדת להיות בחזית הטכנולוגיה בענף הרכב. אנשי
המקצוע במקום דואגים ללמוד את ההתפתחויות החדשות ביותר בתחום, ולשפר את איכות
השירות לרכב וללקוחות.לאתר.
הבימה מציגה :
המחמזר...
"נתתי לו חיי"
משירי דני
סנדרסון, משלהב את הקהל,
ויותיר אתכם בפה פעור!
נשוי בן 30 שומע דפיקות בדלת, הוא ניגש, פותח את הדלת ורואה חבר שהיה לו בצבא ולא נפגשו כבר 10 שנים ואיתו כלב, שניהם ישבו וצחקו וסיפרו אחד לשני כל מה שעבר עליהם ובינתיים, הכלב הרס את כל הבית, קרע את הכורסאות, לכלך את הוילונות, שבר את המחשב, כשהחבר עמד ליד הדלת לפני שהלך, אמר לו, אני ממש שמח שבאת, אבל אם תוכל בפעם הבאה לא להביא איתך את הכלב שלך, אז ענה לו החבר : זה לא כלב שלי בכלל, הוא שכב פה בכניסה כשהגעתי, חשבתי שהוא שלך.
חחבר לה"ב-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל
מסונף למועצה
האירופיתהמשותפת לסחר ושרותי רכב
איגוד המוסכים בישראל ®
חבר פורום ארגוני
ענף הרכב בישראל ®
הפורום להבטחת תקינות
ובטיחות בתיקוני רכב ®
המכללה
הטכנולוגית
לרכב בע"מ ®
'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים,
בתדירות שבועית.
הנושאים המרכזיים
בהם הוא עוסק:
רכב ותחבורה,
ביטוח, ליסינג,
בטיחות בדרכים
ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות
וידאו-'ערוץ
הרכב', מידע
צרכני, מאמרים
משפטיים, הכשרה
מקצועית, כנסים,
תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר./span>
אתרwww.iga.co.ilשולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il