השבוע ברכב

תיאור: תיאור: image01

גיליון מס. 252

עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה

23.02.2012

המהדורה המרכזית -רונן לוי

 

הזדמנות היסטורית לשינוי – אימוץ המלצות וועדת זליכה:
השבוע פורסמו ההמלצות הסופיות (קישור לקובץ) , יחד עם הודעת שר התחבורה מר ישראל כץ כי יאמץ אותן ויפעל ליישומן.
פרופ' זליכה וחבריו לועדה, לאחר חקר עמוק שביצעו הגיעו למסקנה אחת פשוטה אודות מקור הכשל והדרך לתיקונו: "המבנה הענפי הנוכחי הוא בעצמו החסם המרכזי המקשה על התחרות". לפיכך, יש לטפל במבנה מיסודו, ולא להסתפק בביצוע תיקונים קוסמטיים בקצוות.
פרופ' זליכה, שאינו חסר אומץ ונחישות, מבקר במסגרת המלצותיו בחריפות את הרגולטורים והממשלות לדורותיהם שלא עשו דבר לתיקון המצב ואף הרעו אותו, במיני פעולות והחלטות כושלות ובלתי רלוונטיות לעצם הבעיה השורשית.
לא הופתענו אך הצטערנו על כי תקשורת הרכב פרסמה יחד עם ההמלצות גם הערות ואזהרות "אפוקליפטיות" על עתיד ענף הרכב. נדמה כי כל המתריעים החוששים לגורל העתיד שכחו את ההווה, את העבר ואת העובדות הבסיסיות – ענף הרכב בישראל הוא ענף חולה המחייב ניתוח יסודי, טיפול פולשני והשגחה צמודה.
ההכרה בצורך בשינוי היסודי והקמת וועדת זליכה באו לאחר שנים בהן רשות המיסים הייתה זו שהובילה את ההשפעות על התנהגות השוק ואת כלל הרפורמות לתיקון הכשלים שיצרה במו ידיה ו..נכשלה. שנים רבות בו משרד המפקח על הביטוח "תפס פיקוד" על שוק תיקוני התאונות בישראל ו...נכשל. עשור שלם לאחר שהממונה על ההגבלים הפיק "צו מוסכם" על יבואני הרכב וחקר ללא סוף את כשלי השוק ו... לא קרה דבר. מילים הן לא פיתרון לתיקון כשלים אלא מעשים ופיקוח.
בפועל, יש שלושה רגולטורים השולטים היום דה-פקטו על ענף הרכב (מחירים, מקצועיות, התנהגות, חלוקת שוק וכד') – יבואני הרכב, חברות הליסינג וההשכרה וחברות הביטוח. שאר הרשויות – הממשלה על רשויותיה הרבות ומרובות העובדים, הכנסת ובתי המשפט היו עד היום רק תפאורה עצובה או כלי שרת בידי השליטים האמיתיים של השוק.
כיום, כבר הוכח על ידי שר התקשורת, מר משה כחלון, כי ניתן ליישם רפורמה אמיתית המורגשת באופן מיידי בכיסו של כל אזרח ושאינה עוד אות מתה בספרי היסטוריית המלל של פוליטיקאים ושל עובדי מדינה. השר כחלון הוכיח כי אזרחי ישראל יכולים לקבל ייצוג הולם וכי השר אינו מושפע מלחצים של שליט כלכלי זה או אחר. השר נבחר על ידי הציבור, משרת את הציבור ואף מצליח בכך שפעילותו השפיעה באופן חיובי על כל משפחה בישראל.
שר התחבורה הנוכחי, מר ישראל כץ, הוא שר התחבורה הראשון בעשור האחרון שלא עצם את עיניו ולא אטם את אוזניו נוכח הכשלים הרבים העוטפים את ענף הרכב בישראל אלא החליט להתמודד עם ומול הבעיות. ההתקפות נגדו ונגד האיש שמינה, פרופ' ירון זליכה, היו צפויות. היה צפוי כי "חבריו" של זליכה מימי עבודתו במשרד האוצר לא יתמכו בו ולא יודו במחדליהם הישנים (זה טבעי...). היה גם צפוי כי נציגי השליטים בשוק, אשר צברו הון רב מכשלי השוק, ישתמשו בהון הזה כנגדו וכנגד השר.
ללא ספק, צפויים לשר ולחברי הועדה עוד ימים רבים של מאבקים ולחצים עד אשר יתחיל מהלך אמיתי של מעבר ממלל למעש, ואנו מחזקים את ידם ומקווים כי לא ייחתו.

הרפורמה הברוכה בשיטת "האובדן להלכה" – שליטי השוק מנסים להלחם במה שטוב לצרכן:
ובינתיים, חלק מברוני ענף הרכב, שכרו את עוה"ד היקרים ביותר בשוק, ומנהלים מאבק איתנים כנגד עובדי משרד התחבורה והשר בכל הקשור לרישום רכבי "אובדן להלכה" ברישיון הרכב (מאבק לסיכול חוזר 22) הכולל איומים בעתירות וכד'. מעורבים בו איגוד חברות הביטוח, שמאי חברות ביטוח, חברות ייעוץ תקשורת ועוד הרבה גורמים הקשורים לתעשיית החצר האחורית הזו. לא מעורבים בו ההיגיון, ולא רגש האחריות והחובה המוסרית האזרחית. הברונים אינם רואים את הצרכנים שרכשו רכבים כאלה המסוכנים לשימוש, במצגי שווא .
המאבק הזה מתנהל "בשקט" ומאחורי הקלעים, שכן "השליטים" יודעים ומבינים כי לא ניתן בשום אופן להצדיק לציבור מאבק פסול מסוג זה. לציבור אין פה ואין נציג מלבד עובדי הציבור והשר הנבחר. אם שר או עובד ציבור בוחר לעבוד למען הציבור – הוא מצליח. אם שר או עובד ציבור בוחר לעבוד למען הטייקון – הוא גם מצליח...

היעמדו השר ועובדיו איתן אל מול לחצי בעלי ההון?
שעת המבחן של שר התחבורה הנוכחי היא קשה. מעורבים כאן כסף רב וגורמים בעלי עושר וממון העלולים לתפיסתם להיפגע (הפגיעה באחרים אינה מדירה שינה מעיניהם ככל הנראה). אף אחד לא היה מעוניין להיות במקומו בימים אלה.
עד כה, מוכיח שר התחבורה הנוכחי מר ישראל כץ, כי הוא בחר להתמודד עם הקשיים וכי בחר לעבוד עבורנו ולמען צרכינו.
האם שר התחבורה, חברי ועדת זליכה ומר עוזי יצחקי (שמונה בימים אלה לראש הצוות הבין-משרדי ליישום המלצות ועדת זליכה) וחבריו לצוות יצליחו לעמוד ולשרוד אל מול הלחצים ולהשיב לנו ולעם ישראל את התקווה והחזון בעסקים העצמאיים ? האם יצליחו אלה להשיב לנו את האמון בממשל ובשיטה? ימים יגידו.
נ.ב.
שעת המבחן היא גם לתקשורת כמובן ולשיטת הממשל הדמוקרטי כולו המבוסס על חופש ביטוי, חופש התחרות, יעילות כלכלית, זכויות אזרח, חירות ושיויון.
אנו סבורים שיש לתמוך בסיכוי לשינוי המיוחל.

שבת שלום

 

 

 

  רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל       תיאור: תיאור: joinus.jpg  

 

 

תיאור: תיאור: joinus.jpg

-

 

 

 

חדשות אחרונות ● כתבות ומאמרים ● פינה משפטית ● השבוע בתקשורת

לחץ לצפייה

חוזרים ופרסומים רשמיים ● הכשרה והעשרה מקצועית

לחץ לצפייה

לוח מודעות

לחץ לצפייה

מבצעי מועדון הצרכנות ● ערוץ הרכב: חדשות וידאו ● אתר בשבוע ● הומור ועוד

מבצעי מועדון הצרכנות

מועדון צרכנות

 

חברי האיגוד היכנסו לדף מועדון הצרכנות עבור העוסקים בענף הרכב ותיהנו משלל הטבות ייחודיות עבורכם.

לדף מועדון הצרכנות.

 

 באדיבות  איגוד המוסכים

תיאור: תיאור: image035.gif תיאור: תיאור: image008.jpg

ערוץ הרכב 

הגברת התחרותיות בענף הרכב

 

3 שחקנים מרכזיים שולטים ענף הרכב - היבואנים, חברות הביטוח וחברות הליסינג.
אותם שחקנים מכתיבים את התעריפים של ספקי המשנה (מוסכים, שמאים, קציני בטיחות וכו') והצרכן מקבל מוצר יקר ופחות איכותי.


תיאור: תיאור: image032.jpgאתר השבוע jklmn

דירוג שבועי לאתר מתחום הרכב והתחבורה:p>

עודד רייכמן בע"מ - סוכנות מכירות ומוסך

עודד רייכמן בע"מ - סוכנות מכירות ומוסך מורשה טויוטה מנוהלת ע"י משפחת רייכמן מזה 3 דורות. הסוכנות הוקמה לראשונה ב 1937, ע"י מר אלפרד רייכמן, סב המשפחה, שהקים את אחד המוסכים הראשונים בארץ והיה לשם דבר בענף הרכב. הידע המקצועי הרב שנצבר במשך השנים והחינוך לשלמות והגינות מקצועית, עבר במשפחה כחוט השני, והפך ל"מוטו" בסוכנות.

את המותג "טויוטה" מלווה משפחת רייכמן למן היום הראשון שמכוניות טויוטה יובאו ארצה (1991).
מתוך אמונה מלאה באיכות ובבטיחות שהמוצר טויוטה מעניק ללקוח.

לאתר.<.

תיאור: תיאור: image022.jpgהומור

לחץ לצפייה

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: facebook logo-04.jpg

תיאור: תיאור: image03

תיאור: תיאור: image04

תיאור: תיאור: image05

תיאור: תיאור: image021.jpg

תיאור: תיאור: image06

תיאור: תיאור: image07

חחבר לה"בspan>-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל

מסונף למועצה האירופית המשותפת לסחר ושרותי רכב

איגוד המוסכים בישראל ®

חבר פורום ארגוני

ענף הרכב בישראל ®

הפורום להבטחת תקינות

ובטיחות בתיקוני רכב ®

המכללה הטכנולוגית

לרכב בע"מ ®

'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.

אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר./span>

אתר www.iga.co.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il  

להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא"ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה.  ט.ל.ח.   © כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא"ל לפניות