השבוע ברכב

תיאור: תיאור: image01

גיליון מס. 258

עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה

05.04.2012

המהדורה המרכזית -רונן לוי

 

  על רעב, עבדות מרצון, שאיפה לחירות, ונדידה בלתי נמנעת:


חכמי ישראל לדורותיהם עסקו בתהליך המעבר למצרים (המכונה "ירידה") ולאחר מכן הנדידה חזרה לישראל, תהליך רווי קשיים ומהפכים. התהליך היה בעיקרו חברתי כלכלי (ולא דתי). הקושי הכלכלי הגשימי הוא שגרם לאנשי ישראל לחפש סיר בשר במצרים, ולהפוך "מרצון" לעבדים ("וַיֹּאמְרוּ 'הֶחֱיִתָנוּ, נִמְצָא חֵן בְּעֵינֵי אֲדֹנִי וְהָיִינוּ עֲבָדִים לְפַרְעֹה"). במצרים אמנם הפכו ממקבץ אנשים לעם, אך עם עבדים בארץ זרה, נאנקים תחת שלטון אכזר וקשה עורף. גם הרצון להשתחרר מעול העבדות לא קם אלא עת שוב הכה הרעב בבני ישראל, כאשר הגזירות גברו והלכו, והוצאת הלחם הפכה מפרכת. העיסוק במזון המשיך גם לאורך המסע במדבר, והיה בסופו של דבר הגורם להארכת הנדידה ולצורך להמתין לחילופי דור המדבר - בני ישראל בשלבי המשבר במדבר התלוננו על היעדר המזון ואף העדיפו לשוב למצרים, למזון "הבטוח".
לאורך ההיסטוריה האנושית, המזון (בעידן המודרני – הכלכלה) היה אחד המניעים העזים ביותר לפעולות שחוללו את השינויים העמוקים ביותר. אין משטר שעינה את אזרחיו – והאכיל אותם במקביל. הרעב תמיד בא יחד עם הדיכוי.
בקיץ שעבר הביעו רוב אזרחי ישראל את רצונם לתקן את המצב הכלכלי והחברתי השורר כיום בישראל. גם כיום, עם ישראל ברובו "רעב" – האזרחים גילו כי בתהליך איטי אך מתמיד, כספם וזכויותיהם האזרחיות השוויוניות נשחקו ושכר עמלם מאבד את כוח הקנייה שלו. מאות אלפי אזרחים יצאו לכיכרות והפגינו כנגד יוקר המחייה ולמעשה כנגד אטימות שלטונית אשר מנהלת כלכלה מוצלחת בין מדינות אך לא מצליחה ליצור איזון הגיוני בכלכלה הפנימית ובצרכים החברתיים והכלכליים של רוב אזרחיה.
הפערים החברתיים לא נמצאים רק בחלוקת העושר אלא גם בסדרי העדיפויות של הממשל בכל הקשור לרגולציה ולשוויון. ביטול חוזר 22 הינו דוגמא המבליטה כי הממשל מעדיף את טובתם של מספר זעום של "בכירים" על פני טובתם של מיליוני אזרחים.
השבוע הציג ראש הממשלה את ההצלחות הכלכליות של מדיניות ממשלתו במסיבת עיתונאים. ראש הממשלה הנוכחי ושריו אכן ביצעו פעולות רבות בחום חקר התחרות ובתחומים מסוימים אף בוצעו מהלכים מתקנים אשר הוזילו עלויות לצרכן הסופי אך זה לחלוטין לא מספיק ולא מספק. מצוקות של ממשלות ושרי אוצר בתקופות של משבר כלכלי מאופיינות בעודף רגולציה, תזזיתיות רגולטיבית וחוסר עקביות בחקיקה ובתקינה. בתקופה שכזו כולם "חוטפים" ומתלוננים – החל מהחברות הפיננסיות הגדולות ועד לאזרח הצורך את השירותים.
דנתי רבות מעל במה זו בתרומתה המכרעת של הממשלה למצב הנוכחי. התייעלות ממשלתי אינה אמורה להתבצע רק בתמורה להוזלת מיסי הדלק אלא כתהליך תיקון ארוך אשר אמור להוזיל את עלויות השירותים הכוללת של הממשל אשר גוזלות נתח רב מפירות עמלו של האזרח ושל העסקים הקטנים ושגורמות בסופו של דבר גם לעליית המחירים הכוללת של כלל השירותים הנדרשים במשק ושמצמצמות את כוח הקנייה של האזרח הממוצע.
אז נראה כי שוב נגזרת עלינו נדידה ארוכה עד שנשוב לכור מחצבתנו ("איש תחת גפנו ותחת תאנתו" – כל אזרח נהנה מפירות עמלו), שכן תהליך הבניה מחדש הנדרש הוא ארוך וסיזיפי, עת היסודות כבר רקובים עד העצם, ו – "דור המדבר" השולט כיום בכלכלה הישראלית חייב להשתנות. תהליך הנדידה ידרוש שינוי של ערכים, סדרי עדיפויות, שינוי של הגישה הציבורית וכד'.
אני מאחל לכולנו שנצא בקרוב מתחום הנדידה של תקופת יוסף בה נדד העם לכיוון עבדותו לתקופת הנדידה של משה ויהושע ושבה יוגשם החזון של ההגעה לארץ זבת חלב ודבש.

 

חג חירות שמח וכשר לכולנו.

            

ברכת חג שמח...

 

שבת שלום

 





  רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל       תיאור: תיאור: joinus.jpg  

 

חדשות אחרונות ● כתבות ומאמרים ● פינה משפטית ● השבוע בתקשורת

לחץ לצפייה

חוזרים ופרסומים רשמיים ● הכשרה והעשרה מקצועית

לחץ לצפייה

לוח מודעות

לחץ לצפייה

המגזין הדיגיטלי

 ערוץ הרכב: חדשות וידאו ● אתר בשבוע ● הומור ועוד

תיאור: תיאור: image035.gif תיאור: תיאור: image008.jpg

ערוץ הרכב 

 מה מסתירות חברות הביטוח?


משרד התחבורה ביטל בלחץ חברות הביטוח את החובה לציין ברישיון הרכב אם הרכב היה אובדן להלכה, כלומר ספג פגיעה קשה.
נופר סיני כתבת דה מרקר יצאה לשטח לבדוק מה זה אומר עבור רוכשי הרכבים המשומשים?

 

תיאור: תיאור: image032.jpgאתר השבוע jklmn

דירוג שבועי לאתר מתחום הרכב והתחבורה:p>


 המוביל-פוספלד בע"מ הינו מרכז שירות מורשה לרכבים מסוג פיג'ו וסיטרואן, בעל ותק של 40 שנה.
לאחרונה, העתיק המוסך את מקומו לאתר חדיש ומשופר באזור התעשייה של כפר סבא, והוא מעניק
שירות בלעדי לאזור כפר סבא, רעננה, הוד השרון ויישובי הסביבה.

במוסך ציוד חדשני וממוחשב, המאפשר לו להעניק שירות מקצועי ללא פשרות, בהתאם לסטנדרטים
הגבוהים ביותר. כמו כן, המוסך מעסיק צוות עובדים מקצועיים ומיומנים, הערוכים לטפל בכל בעיה
במהירות ויעילות. עובדי המוסך עוברים הדרכות והכשרות מטעם היצרן בארץ ובעולם באופן תדיר.

לשירות לקוחותינו ממתין יועץ שירות, המלווה כל לקוח במשך הטיפול ברכבו, מקליטת הרכב ועד
סיום הטיפול, לשביעות רצונו המלאה.

*המוביל פוספלד שם דגש על מקצועיות, אמינות ואחריות יצרן ויבואן, וכן רואה עצמו מחויב לשמירה על איכות הסביבה

 

לאתר.<.

תיאור: תיאור: image022.jpgהומור

לחץ לצפייה

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: facebook logo-04.jpg

תיאור: תיאור: image03

תיאור: תיאור: image04

תיאור: תיאור: image05

תיאור: תיאור: image021.jpg

תיאור: תיאור: image06

תיאור: תיאור: image07

חחבר לה"בspan>-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל

מסונף למועצה האירופית המשותפת לסחר ושרותי רכב

איגוד המוסכים בישראל ®

חבר פורום ארגוני

ענף הרכב בישראל ®

הפורום להבטחת תקינות

ובטיחות בתיקוני רכב ®

המכללה הטכנולוגית

לרכב בע"מ ®

'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.

אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר./span>

אתר www.iga.co.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il  

להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא"ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה.  ט.ל.ח.   © כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא"ל לפניות