השבוע ברכב

תיאור: תיאור: image01

גיליון מס  262

עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה

10.05.2012

המהדורה המרכזית -רונן לוי

 

סקנדל או פסטיבל

אין לנו כאן רגע דל. כמאמר השיר המיתולוגי– או סקנדל או פסטיבל. בשבוע שעבר חגגנו את אימוץ המלצות וועדת זליכה בוועדת הכלכלה; בתחילת שבוע זה כבר הוספדה רפורמת זליכה בשל הקדמת הבחירות; והנה, לא חלף אפילו יום עסקים אחד, עד שבוטל הביטול, וקיבלנו ממשלה חדשה ו"יציבה". יציבות שלטונית בישראל אינה אלא התייצבותו הרגעית לצורך איזון שיווי המשקל של הלוליין על החבל – ההליכה היא תמיד על פי התהום, והנפילה – סכנה ממשית.

ראשי הקואליציה החדשה התחייבו לטפל בעתיד בתופעת הריכוזיות. העתיד הוא דבר מופלא – הכל יכול לקרות בו, ואפשר להבטיח כל דבר לגביו, ואפילו לא חייבים לקיים, כי תמיד יהיה סקנדל או פסטיבל כתירוץ. בינתיים, בהווה, אפשר לאמץ ולחבק את הכשלים והעיוותים. כך נהגו כל ממשלותינו בעשורים האחרונים, ואנו מורידים בפניהן את הכובע על היציבות והעקביות שבאפס התוצאות אל מול ההצהרות.

אז בשורה התחתונה, אין לנו, ואין לאף אחד, צל של מושג מה יתרמו או יגרעו 93 החכ"ים הקואליציוניים החדשים בעניין הרפורמה בשוק הרכב. את הצהרתם לטפל בעתיד בשינוי עתידי של פני החברה בישראל – רשמנו בפנינו. מה הלאה?

ועד שיבוא העתיד, נמשיך להשליך את יהבנו על שר התחבורה הנוכחי, מר ישראל כץ, ולקוות שתנופת העשייה הנוכחית שלו לא תיעצר, ושיגשים הצהרותיו על נחישותו לקבל שליטה על שוק הרכב ועל מחויבותו לפתיחת התחרות בשוק זה. בינתיים, חזינו גם ביישום ממשי בתחום אחד - בתחילת פעילות החלוץ של היבוא המקביל לכלי רכב חדשים.

כפי שהבטחנו למר כץ בדיון ועדת הכלכלה – איגוד המוסכים יתמוך בנחישות ובהתמדה במי שפועל בהווה לצורך הגברת התחרות בענף, כל עוד נחווה פעילות אמיתית ותוצאות אמת בשטח.

 

בטיחות הרכב – רק לרוכשי רכב חדש

 

ידוע, כי קיימת מגמה בעולם המערבי של צמצום הנפגעים בתאונות דרכים בשנים האחרונות. ארגון הבטיחות האמריקאי פרסם לאחרונה, כי הצמצום לא נובע משיפורים בהתנהגות הנהגים ו/או מתשתיות הכבישים, אלא מאשש את מה שידוע לנו שנים רבות - משיפור בבטיחות כלי הרכב.

משרד התחבורה הישראלי פועל בנחישות להבטיח כי כלי הרכב המיובאים לישראל יכללו אביזרי בטיחות להגנה על הנוסעים - כריות אוויר, חגורות בטיחות חכמות, יכולות ספיגה המפנות את שיא כוח ההדף לאזורים חיצוניים, ועוד.

שונים הם פני הדברים ביחס לרכבים שכבר נפרדו מהניילון. ידוע לכולנו כי אלפי כלי רכב "משוקמים" אשר הוסרו מהם אביזרי הבטיחות עדיין משווקים לאזרחים תמימים באין מפריע. חסרונם של אביזרי הבטיחות ברכבים "המשוקמים" יוודע להם רק בדיעבד, כשתקרה תאונה בה יהיו חשופים לחלוטין – אם יישארו בחיים.

למעשה, המצב בפועל הוא שרוכשי הרכבים המשוקמים נשלחים בעל כורחם במנהרת זמן לשנות ה- 70, אזי היו הרכבים כלובי מתכת מסוכנים.

הייתכן? כשכבר ברור מעבר לכל ספק בעולם כולו כי רכב שאביזרי הבטיחות שלו מתפקדים ואיכות הספיגה שלו טובה – מציל חיים? האין משרד התחבורה מעוניין להציל את חיינו?

כהמשך לאותה יציבות ועקביות של שימור הכשל שהזכרתי לעיל, לא שרד חוזר 22 שתכליתו הייתה עצירת ההפקרות בשיקום הרכבים לאחר תאונות – אלא חודשיים.

הסכמתו שבשתיקה של משרד התחבורה כי אנו ניסע ברכבים ללא אביזרי בטיחות וללא יכולת ספיגה, ונהיה קורבנות רנדומאליים של חברות ביטוח וסוחרי רכב תאבי בצע – הינה בלתי נסבלת ודורשת עשייה בהולה לצורך השוואת סטנדרט הבטיחות של הרכבים המשוקמים לרכבים החדשים.

גם בנדון, אנו מצפים להתערבותו הדחופה של שר התחבורה הנוכחי.


שבת שלום

 

רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל       תיאור: תיאור: joinus.jpg  

 

חדשות אחרונות ● כתבות ומאמרים ● פינה משפטית ● השבוע בתקשורת

לחץ לצפייה

חוזרים ופרסומים רשמיים ● הכשרה והעשרה מקצועית

לחץ לצפייה

 ערוץ הרכב: חדשות וידאו ● אתר בשבוע ● הומור ועוד

המגזין הדיגיטלי

תיאור: תיאור: image035.gif תיאור: תיאור: image008.jpg

ערוץ הרכב 

 הכר את רכבך, כתבה שלישית בסדרה – מעטפת הרכב

 


הכר את רכבך, כתבה שלישית בסדרה – מעטפת הרכב
הרכב שלנו מהווה את ההוצאה השנייה בגובהה.
למרות זאת רובינו לא מכירים את הרכב שלנו וממהרים להילחץ כאשר יש בו תקלה.
סדרת כתבות בתוכנית חיסכון בסיוע איגוד המוסכים תנסה לעזור לצרכנים להכיר יותר את הרכב.
והפעם – זה אולי לא תמיד מפריע לשגרת הנסיעה או לאיכות שלה, אבל לא כיף להיכנס למכונית חבולה או שרוטה, מה עוד שלעיתים מדובר גם בנזקים בטיחותיים. כמה יעלה לכם לתקן את מעטפת הרכב?

תיאור: תיאור: image032.jpgאתר השבוע jklmn

דירוג שבועי לאתר מתחום הרכב והתחבורה

  מרכז שרות אוטו –בדק בע"מ

 מרכז שרות אוטו –בדק בע"מ

מ
וסך "אוטו בדק בע"מ" הוא מוסך מורשה צ`מפיון לרכבי סקודה משנת 1991 מטעם היבואן
חב` צ`מפיון ס.כ.ו. קאר.
המוסך הוקם בשנת 1978 ע"י צביקה סגל בעל ניסיון של למעלה מ-40 שנה
בתחום מכונאות הרכב. בין יתר התמחויותיו עסק צביקה שנים רבות בכיוון ותיקון
מערכות היגוי,יישור שלדות ,פחחות רכב ,צמיגים ואיזון גלגלים.



משתדלים יותר בשבילך.


 

לאתר.<.

תיאור: תיאור: image022.jpgהומור

לחץ לצפייה

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: facebook logo-04.jpg

תיאור: תיאור: image03

תיאור: תיאור: image04

תיאור: תיאור: image05

תיאור: תיאור: image021.jpg

תיאור: תיאור: image06

תיאור: תיאור: image07

חחבר לה"בspan>-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל

מסונף למועצה האירופית המשותפת לסחר ושרותי רכב

איגוד המוסכים בישראל ®

חבר פורום ארגוני

ענף הרכב בישראל ®

הפורום להבטחת תקינות

ובטיחות בתיקוני רכב ®

המכללה הטכנולוגית

לרכב בע"מ ®

'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.

אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר./span>

אתר www.iga.co.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il  

להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא"ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה.  ט.ל.ח.   © כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא"ל לפניות