השבוע ברכב

 תיאור: תיאור: image01

גיליון מס  265

עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה

31.05.2012

המהדורה המרכזית -רונן לוי 


הכי משתלם להיות פיראט:

השבוע פורסם בהרחבה כי הוועדה לביקורת המדינה התכנסה לדיון בנושא הפיקוח על מוסכים ומכוני רישוי בעקבות התאונה הקשה של בני משפחת אטיאס, אשר היום כבר ברור כי אירעה בשל כשל טכני ברכב. פרסום זה לא היה מדוייק, שכן הוועדה התכנסה לדיון בדו"ח מבקר המדינה שעסק בנושאים אלו ושפורסם כבר לפני זמן רב. הוועדה ביקשה לבחון כיצד משרד התחבורה ביצע או מתכוון לבצע תיקונים בהתאם לדו"ח המבקר. התאונה של משפחת אטיאס רק הוכיחה כי המבקר צדק (כמובן) וכי משרד התחבורה כשל בתוצאות ההתמודדות מול התופעה ולא מילא את חובתו החוקית והמוסרית כלפי האזרחים וגם לא לפי דוח המבקר.

אנוכי ונציגים נוספים מטעם האיגוד שנכחנו בישיבת הוועדה לא הופתענו על שנציגי משרד התחבורה הצטיידו במצגת מלבבת אך משוללת תכנים ובנתונים חסרים (כגון שיש רק 300 מוסכים לא חוקיים בישראל!); לא הופתענו גם על כי המשטרה מצאה לנכון להצטייד לצורכי הדיון בלא פחות מעשרה שוטרים בתפקידים שונים, כשבעצם השורה התחתונה שלהם הייתה כרגיל : "אין כשל טכני".

בוועדה התפתח דיון מקאברי בשאלה "הסטטיסטית" של מניין ההרוגים בשנים האחרונות, כאילו זה המדד ל- "עשיה" של מי מהגופים הנוכחים בוועדה, וכאילו נתון זה מעניין את מי שכבר איבד את יקירו בתאונת דרכים.

לגוף העניין, תשובתו של משרד התחבורה לדו"ח המבקר הייתה תכניות עתידיות להוספת תקני מפקחים. בכך לא די. כפי שצפינו, לצערנו, לא הוצגו מטרות ומשימות ספציפיות לצמצום תופעת המוסכים הפיראטיים וההפקרות השוררת בתחום חלקי החילוף ונראה כי הפרשנות של משרד התחבורה לביקורת היא כיצד לייצר עוד תקני כוח אדם, ולא כיצד לגבש פעולות הכוללת נחישות מערכתית למיגור התופעות הנ"ל. לא ברור מה ערכו של מוסד מבקר המדינה, אשר ביצע עבודה יסודית ונכונה, אם משרד ממשלתי לא מוצא לנכון להיערך מיידית לשינוי על בסיס המציאות ועל בסיס הביקורת. אם כך הדבר, חבל על כל אגורה מכספי משלם המיסים המתבזבזת על מנגנון הביקורת ועל מנגנון המשרדים גם יחד. גם הוועדה לביקורת המדינה לא הקדישה לעניין יותר משעה, שרובה אוכלסה ב- "תיאורים פלסטיים" של זוועות תאונת משפחת אטיאס ולא בדיון ענייני אודות פעילות מיידית וקבועה שעיקרה מאבק ומלחמה בסיכונים הללו.

המוסכים החוקיים במדינת ישראל שלא מבינים הכיצד מדינה מתוקנת יכולה לתת יד לתופעה כה מכוערת וכה מסוכנת לציבור, נשארים בשלב זה עם בעיית אמון קשה וללא רגולטור שמעוניין באמת לקחת פיקוד.  מדיניות האדישות ועצימת העיניים בכל הקשור לבטיחות הרכב ולכל תופעות הלוואי שיוצרת הפעילות הלא חוקית בתחום תחזוקת כלי הרכב בישראל חייבת להשתנות.

ובזמן שהמלומדים ובעיקר היחצנים עוסקים בחלופות מלל , תועדה על ידינו רק אתמול "ניידת דרכים" המבצעת עבודות על בלמי רכב מתחת לבית ה"לקוח" באופן פיראטי. במקביל, השבוע שודרה בחדשות ערוץ 10 כתבה אודות ההפקרות והתופעה המצמררת של רכישת חלקי חילוף פגומים ממגרשים פירטיים – גם חלקים שיש להם חשיבות בטיחותית. לצפייה...

אז מה השורה התחתונה? שהכי משתלם להיות מוסך פיראטי. הוא לא משלם שום מס למדינה לצורך הפעלת העסק וגם לא מס על הכנסותיו, ואחרי שהוא נתפס – אם הוא נתפס – ישלם קנס בשיעור המגוחך והעצוב של 200 ₪.

אנו לא נשלים עם המצב, ולא נמתין למבקר ובטח שלא ל-"מבוקר". אנו נעצים את הפעילות הציבורית כנגד התופעה וכנגד מי שאמון על צמצומה ושעדיין, לצערנו, לא הפנים את הצורך לעשות כן בנחישות.

רצ"ב דוגמאות מהדיווחים על הדיון בוועדה זו : פיקוח על מכוני רישוי, הקנס על הפעלת מוסך לא-חוקי במשך חמש שנים: 200 שקל

 

 

מכרז רכבי השרים

ואם משרד התחבורה "לא שם" על מבקר המדינה, למה שמנהל הרכב והרכש הממשלתיים "ישימו" על פסיקת בית המשפט? אז מה אם כבר נקבע בשורת פסקי דין שאסור לערוך מכרזים הכוללים רכישה ותחזוקה גם יחד, שלמעשה רק יבואנים יכולים לגשת אליהם, כיוון שהם פוגעים בתחרות וכיוון שהם כוללים הסכמי תחזוקה שנאסרו על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים? אז נקבע. המדינה היא מעל הכול, כולל החוק ובתי המשפט, המדינה היא ההון וההון הוא המדינה - וכך שוב יצא מכרז כזה.

להזכירכם, מכרזים אלו אינם מאפשרים למוסכים שאינם מוסכי רשת לגשת אליהם, וביחס למוסכי הרשת – אלו מחויבים לתעריפים שקובע היבואן, למדיניות שנקבעה על ידי היבואן, לתעריפים על פי מנגנון רווחיות היבואן, להתקנת חלקי חילוף אותם יקבע היבואן וממילא אינם מרוויחים מהשירות שהם נותנים.

הנתונים היבשים הוכיחו בעבר כי מכרז משולב בו ניגשים מוסכים באופן חופשי, מוזיל את העלויות ומאפשר חופש תחרות ורווחיות למוסכים ולכלל נותני השירות בענף הרכב.

יבואני החלפים התחליפיים הגישו בצדק דרישה לביטולו – ואנו נמשיך ונעקוב, ובמידת הצורך – נצטרף אליהם.

 

כנס איגודן למוסכי גוש דן

ביום א' הקרוב יתקיים כנס במתקן טיהור השפכים של גוש גן – השפד"ן, אודות חשיבות השמירה על מערכות הביוב של המוסכים. בכנס גם נציג את ההמלצות לביצוע וכן נציגי איגודן יחשפו בפני מי שעוד לא ביקר במתקן את מתקן הטיהור ואת ניצול השפכים לחקלאות. חשוב ומעניין. .... רצ"ב ההזמנה.

 

 

שבת שלום 

 

 

רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל       תיאור: תיאור: joinus.jpg  

 

חוזרים ופרסומים רשמיים ● הכשרה והעשרה מקצועית

לחץ לצפייה

חדשות אחרונות ● כתבות ומאמרים ● פינה משפטית ● השבוע בתקשורת

לחץ לצפייה

 ערוץ הרכב: חדשות וידאו ● אתר בשבוע ● הומור ועוד

תיאור: תיאור: image035.gif תיאור: תיאור: image008.jpg

ערוץ הרכב 

חלפים שנרכשים ממגרשי פירוק פיראטיים מסכנים אותנו

חלפים שנרכשים ממגרשי פירוק פיראטיים מסכנים את בטיחותנואנשים פרטיים ומוסכניקים "חאפרים" קונים חלפים במקומות מפוקפקים, בעוד האזרח התמים לא יודע שחלקים אלו מוכנסים לרכבו ומסכנים אותו.עו"ד אינגריד הר-אבן, היועצת המשפטית של איגוד המוסכים מסבירה: איך הלקוחות במוסכים אמורים להבחין מהיכן מגיעים החלפים?

 

תיאור: תיאור: image032.jpgאתר השבוע jklmn

דירוג שבועי לאתר מתחום הרכב והתחבורה


מוסך המילניום
בהנהלת מישל בוזגלו
מוסך המילניום יעניק לרכבך את הטיפול המקצועי ביותר, החל מהבעיה הקלה ביותר ועד הבעיה המורכבת ביותר - אנו במוסך המילניום נעניק ללקוח את מירב המידע, החלקים האיכותיים ובעיקר שירות עם חיוך

לחץ לקישור לאתר

המגזין הדיגיטלי

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: facebook logo-04.jpg

תיאור: תיאור: image03

תיאור: תיאור: image04

תיאור: תיאור: image05

תיאור: תיאור: image021.jpg

תיאור: תיאור: image06

תיאור: תיאור: image07

חחבר לה"בspan>-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל

מסונף למועצה האירופית המשותפת לסחר ושרותי רכב

איגוד המוסכים בישראל ®

חבר פורום ארגוני

ענף הרכב בישראל ®

הפורום להבטחת תקינות

ובטיחות בתיקוני רכב ®

המכללה הטכנולוגית

לרכב בע"מ ®

'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.

אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר./span>

אתר www.iga.co.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il  

להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא"ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה.  ט.ל.ח.   © כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא"ל לפניות