השבוע חזרנו
*
מפגישות עבודה והכרות במועצה האירופית המשותפת לסחר ושירותי
רכב
CECRA,
שמרכזו נמצא בבריסל, בלגיה.
הנהלת
CECRA
מורכבת מארגוני חברים ואיגודים מקצועיים
ברמה הלאומית והבינלאומית בתחום תעשיית ייצור רכב, סחר
והפצת רכב, תחזוקה ושרות לרכב, רכב תעשייתי ואופנועים.
ב
CECRA,
חברים גם מועצות של אגודי
הדילרים האירופיים, בכל המותגים
המובילים, לרבות:
BMW/MINI,
CITROËN,
FIAT/LANCIA,
FORD,
IVECO,
MERCEDES,
MITSUBISHI,
PEUGEOT,
RENAULT,
SMART,
TOYOTA
ו-VW/AUDI.
סקרה מייצגת, בקנה מידה אירופי, את כל 350,000 המפעלים,
העסקים, הסוכנויות והמוסכים העוסקים בתחומי הסחר והשרות
לרכב, ב-25 המדינות החברות בה. כמו כן, מייצגת
CECRA
ארגונים שונים הפעילים בתעשיית הרכב בארצות
האיחוד האירופי. לדוגמא, 110,000 חברות ועסקים בתחום הדלק
ו-11,600 מפעלים ועסקים בתחום האופנועים. סך
הכל מייצגת
CECRA
מעל 3 מליון (!) איש העוסקים בתחום. איגוד המוסכים בישראל,
שכשלעצמו מסונף אליה, כ'חבר
בסטאטוס משקיף', זאת הואיל וישראל אינה חברה באיחוד האירופי.
בערב הראשון לכינוס, נכחנו בהרצאה של נציג הפרלמנט האירופאי
בה הוצגו לנו הרעיונות העדכניים והמובילים ביחס לתקנות
הגבלת התחרות ולתקנות הבטיחות ומניעת זיהום האוויר אותן
מנסים להוביל חברי הועדות השונות בפרלמנט האיחוד האירופי,
בענף הרכב. למחרת, דנו חברי הנהלת
CECRA
בעניינים הפנימיים של הארגון כן בדיווחים של כל יו"ר ארגון
המיוצג באגודה לגבי ההתפתחויות והבעיות בענף מהזווית הספציפית
של כל איגוד ושל כל מדינה.
בהתאם לפניה מוקדמת יזומה על ידינו שהועברה להנהלת
CECRA
מבעוד מועד, ניתנה לי במושב
ההנהלה הנוכחי בימה לשאת דברים בשם האיגוד הישראלי. במהלך
דבריי, הצגתי בפני הנציגים את ענף הרכב בישראל הכולל
את תעשיות הרכב ותרומתן לייצור הרכב ולייצור פתרונות בתחום
הבטיחות וזיהום האוויר הנעשים בישראל, וכן הרחבתי גם
בנושא בעיות העוסקים בשיווק, תיקון ואחזקת הרכב בישראל.
כמו כן הצגתי בפניהם את הדרכים ואת העשייה
העניפה שלנו למציאת פתרונות
לעוסקים בתחום ולסטנדרטיזציה של תיקון ושיווק הרכבים בישראל.
הדברים שנשאתי זכו לאהדה ולהזדהות, ובעקבות העמדות שהצגנו,
הוזמנו לקחת חלק פעיל גם בועדות הפנים הדנות בעמדות הרשמיות
שCECRA
תציג בעתיד בפני ועדות הפרלמנט האירופי השונות.
זוהי הפעם הראשונה, בה
איגוד המוסכים בישראל (שכאמור,
הינו משקיף בלבד ולא חבר בארגון) - קיבל מקום ומשקל
רב- ערך באמירה הכוללת של נציגי איגודי הרכב באירופה.
בהמשך, חברי המשלחת ואנוכי, נסענו לגרמניה, למכללה טכנולוגית
למקצועות הרכב, בה לומדים כרגע ארבעה ישראלים אשר בתיווכו
של מר משה רדומסקי, מצאו
את מקומם שם ומנסים להסתגל ולהכשיר עצמם ללימודי ההסמכה
(ה'מייסטר'). בפגישותינו
שם, דנו עם ראשי המכללה ועם נציג המועצה האזורית באפשרויות
לשיתופי פעולה הדדיים בינינו לבינם.
חברי המועצה המקומית ארחו אותנו יפה והביעו את רצונם לבצע
מהלכים של שיתופי וחילופי ידע, תלמידים וכד'.
ביצענו סבב ראיונות עם התלמידים הישראלים ובעלי תפקידים
אחרים במכללה, ומלקחי הבעיות אותן חווים תלמידים אלה,
אנו נפיק את המסקנות ומנכ"ל האיגוד יערך לתוכנית מסודרת
ומשותפת שתועיל לענף הרכב בישראל.
נושאים אחרים:
הניוזלטר
של סופשבוע זה כולל בין היתר, חוזרים חשובים בנושא התקנות
של חוק השימוש
בחלפים משומשים וכן בהוראת הנוהל החדשה בנושא בדיקת תקינות
הרכבים לאחר התיקון (תקנה 309). אנא קראו בעיון ובקפידה
את החוזרים ופעלו בהתאם, למען קידום הנושאים ועמידה בתנאי
החוק החלים עלינו ולמען בטיחות משתמשי הרכב בישראל.
(*)
המשלחת מטעם האיגוד מנתה את הח"מ, את מנכ"ל האיגוד מר אילן מלמד וכן את חברי המועצה מר דני וולמן ומר אהרון שטרית.
עלות הנסיעה, למעט זו של המנכ"ל, מומנה באופן פרטי ע"י
חברי המשלחת, וזאת ע"פ החלטתי, כי התועלת מנסיעות כאלו
ודומות תילמד ותיבחן טרם הוצאת כספי הציבור לצורך מימונן.
מאחל לכל חברינו, ידידינו ושאר מקבלי העדכונים שלנו,
חג שמח ובטוח,
רונן לוי,
יו"ר אגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח.
שלח דוא"ל
