הפעם ארחיב בנושא שעסקנו בו רבות בזמן האחרון והוא רלוונטי
וחשוב לכולנו: חוק "הגבלת השי
מוש
ורישום פעולות בחלקי רכב משומשים (מניעת גניבות),
התשס"ה – 2005".
כידוע,
התקנות לחוק התפרסמו לפני זמן קצר, והן תיכנסנה
לתוקף ביום 12.06.07. אמנם, האיגוד הגיש הערות ובקשת
שימוע אודות התקנות הנ"ל למנכ"ל משרד התחבורה והאיגוד ימשיך
לפעול על מנת לשפר ולתקן את הנקודות הבעייתיות בתקנות,
אך יחד עם זאת, אין בכך כדי לגרוע מחובתנו כמוסכים שומרי
חוק לקיים חוק זה כלשונו, ואני פונה לכל אחד מכם בבקשה
להקפיד על מילוי התקנות והוראות החוק.
במשרדי האיגוד ניתן למצוא פנקסי רישום לשרותכם.
השבוע נפגשנו עם נציגי יחידת אתגר של המשטרה על מנת לסכם
את הפעילות המשותפת שלנו מולם, ולקבע את ההדדיות והיחסים
הטובים השוררים בין הצדדים. סוכם עם מפקד היחידה, נצ"מ
משה (צ'יקו) אדרי, כי בשלושים
הימים הראשונים מיום כניסת התקנות לתוקף, שוטרי יחידת אתגר, יגבירו את ביקוריהם
במוסכים, יבדקו, יעירו ויזהירו במידת הצורך. שלושים יום
אלו יהוו את שלב ההטמעה במוסכים.
החל מה 12.7.07 שוטרי היחידה יחלו לאכוף בפועל את תקנות
החוק.
להזכירכם, אי-מילוי החובות החלות על המוסך עלול לעלות
לו בקנס של עד 404,000 ₪.
חלק בלתי נפרד מתופעת גניבות הרכב מקורו בפעילות הענפה
והבלתי חוקית שיוצרת שיטת ה- "אובדן
להלכה" של חברות הביטוח והליסינג. נושא זה עלה
ונדון הן בכנס רב משתתפים בנושא ביטוח שהתקיים בשבוע שעבר
בנוכחות מפקד יחידת אתגר, ובו השתתפו מטעם האיגוד מנכ"ל
האיגוד
אילן מלמד ויועמ"ש
האיגוד עו"ד אינגריד הר-אבן, וכן בפגישתנו עם אתגר השבוע.
ממצאי יחידת אתגר אודות היקף התופעה מדאיגים ביותר והפתיעו
גם אותנו, הבקיאים בשוק הרכב. רכבים אלו מתוקנים לרוב
במוסכים בלתי חוקיים ובאמצעות חלפים גנובים.
אנו סמוכים ובטוחים כי במידה ויחידת
אתגר תעמיק את פעילותה כנגד עוסקים אלה
וכנגד המוסכים הלא-חוקיים, כפי שהיא מצהירה כי בכוונתה
לעשות, אנו המוסכים החוקיים, כמוסכים היחידים שמורשים
לתקן ולתחזק רכבים במדינת ישראל, נוכל לשוב ולהתקיים ממקצוע
תיקון הרכב בכבוד.
האיגוד ואתגר רואים עין בעין את הסכנות שיוצרת שיטה זו,
ואיגוד המוסכים בישראל החליט לסייע בידם של שוטרי אתגר
ככל יכולתו, על מנת לממש מטרת מיגור התופעה.
במסגרת זו, הוצא חוזר למוסכים על ידי יו"ר ועד הפחחות
והצבע, יעקב חלווה, בנושא ריכוז המידע אודות תופעה זו
הפוגעת בכולנו ובבעלי הרכב. נודה לכולכם אם תשתפו פעולה
ותעבירו את החומר שבידכם למר יעקב חלווה כאמור
בחוזר 07-345.
יו"ר ועד הפחחות והצבע ירכז את הפעילות מול אתגר ביחד
עם מנכ"ל האיגוד, אילן מלמד, וניתן לפנות אליהם
טלפונית בכל שאלה ובבקשות סיוע.
בקרוב, נחל בסבב של כנסי הסברה אזוריים אודות החוק והתקנות
בקרב מוסכי הפחחות והצבע (המועדים ומיקום הכנסים, יפורסמו
בקרוב).
רונן לוי,
יו"ר אגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח.
שלח דוא"ל