חדשות אחרונות:
ישראל במקום האחרון בעולם המערבי בהשבת מכוניות גנובות:
רק אחת מארבע מכוניות גנובות חוזרת לבעליה / ליאור גוטמן, דה מרקר 10.07.2007
יו"ר איגוד המוסכים,
רונן לוי, מסביר שלאחר תיקון המכונית
הפגומה היא חוזרת אל הכביש, לא פעם בתור מכונית משומשת
"במצב טוב": "כיום מכוניות שניזוקה בתאונת דרכים קשה תורד
מהכביש אם עלות הנזק עלתה על 60% משווי הרכב, אולם המפקח
על הביטוח התיר מכירת מכונית שניזוקה רק ב-50% לצד שלישי
תחת הכותרת 'אובדן להלכה'. אותו קונה מקבל לא רק גרוטאה
אלא גם את רישיון הרכב, והוא אינו מחויב בדיווח כלפי אף
גורם".
לחץ לצפייה
המלצה: חובת דיווח על כלי רכב
פגומים /
עידן יוסף, חדשות מחלקה ראשונה 9.07.2007
פורום מאוחד לכל ארגוני הרכב
מתכוון לפעול בתחומים שונים הקשורים בבטיחות כלי הרכב
ואחזקתם השוטפת
יאחד
את עמדות
הארגונים הפועלים בענף, ויציג חזית משותפת אל מול גורמי
הממשל וגופים בעלי השפעה
בשוק הרכב
לחץ לצפייה
הצעת חוק: תיחשף היסטוריית הטיפולים של מכונית בפני בעליה
החדשים / תומר הדר, דה מרקר 06.07.2007
רונן לוי,
י"ר איגוד המוסכים: "היסטוריית
טיפולים למכונית לא צריכה להיות דבר סודי, שהרי היא מהווה
חלק משיקוליו של הקונה לגבי רכישת המכונית. קיימים מקרים
בהם המוסכניק נכנס אל היסטוריית הטיפול של מכונית ונאלץ
בעל כורחו להסתיר מבעל המכונית את העובדה שהבעלים הקודם
זייף את הקילומטראז' או החסיר טיפולים".
לחץ לצפייה
ניתוח תאונות דרכים (יוני 2007) / סנ"צ יוסי
חטוקאי,
רמ"ד מחקר, משטרת ישראל
במסגרת שיתוף הפעולה של פורום התיקון הבטוח עם משטרת ישראל,
מצורפת מצגת הדו"ח החודשי לתאונות דרכים (יוני 2007),
הכולל נתונים, ניתוחים וסטטיסטיקות.
לחץ לצפייה
פינה משפטית:
מוקד הנזק הכפול / אינגריד הר-אבן, עו"ד*
בעקבות: ת"ק 1826/06 (באר שבע), בר אור רפי נ'
בובליל שרה, פס"ד מיום 5.7.07
לא אחת קורה, כי בתאונה מסויימת
ניזוק רכב ביותר ממוקד אחד. מקרה קלאסי הינו בתאונות שרשרת,
אזי רכב מעורב ניזוק הן במוקד אחורי (הרכב שמאחור נכנס
בו) והן במוקד קידמי (הוא
נכנס ברכב שלפניו).
למיטב ידיעתנו, אין הוראה החלה על שמאי הרכב ומחייבת אותם
להפריד בין מוקדי הנזק השונים, אם כי לרוב הם עושים כן.
המקרה שבפנינו הוא דוגמא לשמאי שלא עושה כן, עלול
להכשיל את לקוחו, כפי שאירע במקרה נשוא פסה"ד כאן.
הטעם לצורך בהפרדה ברור, כאשר המדובר במקרה בו ניזוק
הרכב בשני מוקדים, והאחריות או זהות הגורם המשלם אינה
בהכרח זהה ביחס לשני המוקדים. כך, למשל, יתכן שביחס לנזק
מוקד אחורי יתבע הרכב המעורב את צד ג' אשר פגע בו, אך
ביחס למוקד הקידמי יאלץ לתבוע
את הפוליסה שלו, שכן לא שמר מרחק מהרכב שלפניו...
סוגיית מוקד הנזק תהיה רלוונטית גם כאשר מדובר בשתי פגיעות
שונות מתאריכים או נסיבות שונות, גם אז חשוב להפריד ביניהן.
עם זאת נסייג ונציין, כי גם במקרה כזה, כאשר המדובר באותו
מקרה תאונתי – יש לצרף את
סך נזקי כל המוקדים לצורך חישוב הנזק הגולמי, אשר כידוע
מהווה את המדד להכרזת הרכב כ- "אובדן מוחלט" או "אובדן
להלכה".
מאידך, יתכנו מקרים בהם ההפרדה הנערכת בין שני מוקדי הנזק
עלולה דווקא לגרום נזק ללקוח, אזי חברת הביטוח תפרש את
ההפרדה בין שני המוקדים כאילו הינה מתייחסת לשני
מקרי ביטוח ואזי תגבה מהמבוטח פעמיים השתתפות עצמית.../
לכתבה המלאה
"בראי החוק": המאגר המשפטי המלא של פורום התיקון הבטוח
* הכותבת הינה יועצת ופרוייקטורית
משפטית, לאגוד המוסכים בישראל.
שלח דוא"ל
השבוע בתקשורת:
ארגוני הרכב: "לשנות הסדר אובדן להלכה"
הצעת חוק: תיחשף היסטוריית הטיפולים של מכונית
המלצה: חובת דיווח על כלי רכב
פגומים
מי אחראי לנזק שיגרום המוסך
חברות הליסינג "לוחצות" על שר האוצר החדש
קצת פרטיות בבקשה
בית המשפט מבקר בחריפות את
AIG
רכב אחרי תאונה - מתי הוא מסוכן באמת?
מחיר הרוג בתאונה: 4.7 מיליון שקל
ישראל: שיאנית גניבות הרכב במערב
בישראל: אחת מארבע מכוניות גנובות חוזרת לבעליה
מסתמן: כל המכוניות שישווקו בישראל מ-2010 יצוידו במע'
בקרת יציבות
לקנות או לחכות?
ירחונים דיגיטאליים, קישור חודשי:
'מוסכים' (179)
;
'טכנומוטור' (113)