השבוע היה גדוש באירועים והתרחשויות במגוון רחב של נושאים
הקשורים לענף תיקוני הרכב, בהם פעלנו והשתתפנו, וגם הפעם,
מפאת קוצר היריעה, אמנה רק את העיקריים שבהם.
חקיקה:
לאחרונה עומדות על הפרק שתי הצעות חוק שאנו רואים חשיבות
רבה בקידומן ובאם תתקבלנה – נראה בכך הישג וקידום לענף
הרכב כולו.
הצעת חוק אחת אותה יזם ומקדם
ח"כ משה כחלון,
עמו אנו עומדים בקשרי עבודה רצופים (תודה מיוחדת לחברנו
יעקב חלווה שיזם ומטפח את הקשר), הינה בדבר איסור תיקון
רכבים בשטחי הרשות הפלסטינית. (קישור
לכתבה ב'ידיעות אחרונות')
הצעת חוק זו זוכה לתמיכה רחבה גם מטעמם של גופים אחרים
במשק.
(קישור
לפרסומים בכלי התקשורת)
הצעת חוק נוספת של ח"כ גלעד ארדן
הינה לנושא חשיפת היסטוריית הרכב בפני מי שלא היה לקוח
המוסך (קישור
להצעת החוק).
במקביל, המשכנו בקידום ובהסברה ביחס לדברי חקיקה קיימים,
אך חדשים: לעניין חוק חובת רישום חלקי חילוף משומשים המשכנו
בכנסי ההסברה, ואך אמש נערך כנס מוצלח רב משתתפים באזור
חיפה והצפון תחת שרביטו הניהולית של יו"ר הסניף מר אבי אורן ובסיוע עובדות הסניף
הותיקות והמסורות – רחל ואתי ועל כך מגיעה להם הערכה מיוחדת!
אני שב ומזכיר כי יו"ר וועד ענף פחחות וצבע, מר יעקב חלווה
ממונה על נושא זה באיגוד, והנכם מוזמנים לפנות אליו או
למנכ"ל האיגוד מר אילן מלמד.
לעניין חוק חובת מחזור צמיגים – האיגוד נערך לקראת עריכת
סבב כנסי הסברה במוסכים ובצמיגיות. בינתיים, הנכם מוזמנים
ואף כדאי כי תעיינו הן בחוזר יו"ר ענף צמיגים באיגוד והן
בחוות הדעת של היועמ"ש לאיגוד
עו"ד ראובן פארן
בעניין יישום החוק
(קישור
לחוזר ולחוו"ד).
פורום ארגוני ענף הרכב בישראל:
פעילות הפורום תופסת תאוצה, ולשמחתי קיימים ארגונים נוספים
בתחום המבקשים להצטרף בימים אלו. אני רואה חשיבות רבה
באיחוד הכוחות עם ארגונים מקבילים לנו בשוק. אף עמיתיי,
ראשי הארגונים האחרים החברים בפורום הביעו שביעות רצון
מהפעילות המשותפת ואני תקווה כי נעמיק אותה. בהקשר זה
ברצוני להביע תודה מיוחדת למר דורון אובז'ניק,
המשמש בפועל גם כדובר הפורום הזה, ועושה עבודתו נאמנה
בהפצת המסרים באמצעי התקשורת.
יבואני הרכב:
השבוע נתקבלה תשובת הממונה על ההגבלים העסקיים שהוגשה
בשם האיגוד ובשם מס' מוסכים מרשת
כלמוביל כנגד הסכם ההרשאה והליך אמות המידה של
כלמוביל. לאחר שלמדנו את
לקח פרשת צ'מפיון (בה נקט
האיגוד בהליך משפטי בשם המוסכים חברי הרשת ועל חשבונו,
ותביעתו נדחתה על הסף מחמת הקביעה כי אינו יכול להוות
בעל דין בהליך, ומה עוד שחלק נכבד מהמוסכים עצמם התנערו
מהליך זה ככל שהתקדם), הפעם ננקט ההליך אומנם ע"י
היועמ"ש לאיגוד, עוה"ד אינגריד
הר-אבן, אך במימון המוסכים עצמם ולא באמצעות ערכאה שיפוטית
אלא בפניה לגורם הממונה עצמו, וזאת לאחר שני כנסי הסברה
שערכנו באיגוד. עילות התלונה התמקדו בדיני ההגבלים העסקיים.
כעולה מתשובת המחלקה המשפטית במשרד הממונה, נעשתה על ידה
פניה לכלמוביל בדרישה להבהרות
ולהתחייבויות מסויימות באשר
לאופן הפרשנות ואופן יישום ההסכם, וכן להכנסת שינוי
מסויים בהסכם. כפי שאנו רואים
זאת, על בסיס הללו, יוכלו בעלי המוסכים ברשת לשקלל שוב
את החלטותיהם העסקיות ולשפר את מצבם הנוכחי.
אין לי אלא להביע סיפוק מהתנהלות הליך זה המהווה הצלחה
הן לאיגוד, הן למוסכים עצמם, הן ליבואן והן לתפקוד הממונה
עצמו – ההליך נוהל באופן הגון, תרבותי ושקוף ועל בסיס
כבוד הדדי בין הצדדים, לרבות בין האיגוד למוסכים עצמם
על בסיס הצרכים הפרטניים והייחודיים לכל מוסך. נשמח ליזום
ולסייע באופן דומה גם לקבוצות אחרות.
רשויות השלטון:
כאמור, המחלקה המשפטית בלשכת הממונה על ההגבלים העסקיים
טיפלה בתלונה באופן יסודי ועמוק והושגו תוצאות ללא התלהמות
ומריבות מיותרות אשר היו מזיקות למוסכים עצמם.
מבחינת הממונה, עומד בפנינו כיום האתגר של פקיעת תוקף
הצו המוסכם בקרוב – האיגוד יגיש לממונה עמדה מסודרת בשאלת
המשך תוקף הצו, ואם כן – באיזה נוסח.
כמו כן אני ממשיך ומודה ומביע סיפוק מתפקודה היעיל והמהיר
של יחידת אתגר של המשטרה, המבצעת את תפקידה באופן הטוב
ביותר למרות המשאבים המועטים המוקצים לה, ואשר משתפת עם
האיגוד פעולה באופן מלא לצורך הטמעת הוראות החוק.
מבחינת
משרד התחבורה, אני מביע תקווה כי גם
משרד זה יחל ביישום הסיכומים האחרונים עמנו וכי נוכל לקדם
באופן מהיר יותר את הנושאים הדחופים עליהם דנו עמם בשנים
האחרונות.
אשר למשרד
המפקח על הביטוח, אני מקווה כי יהיה קשוב יותר לפניות,
לתלונות ולנתונים אותם אנו מעבירים לו באופן שוטף, ויהיה
פעיל יותר במימוש
חובתו להגן על ציבור המבוטחים על בסיס הנתונים הקשים שנחשפים
יומיום על ידי משטרת ישראל ובבתי המשפט.
פרסומים בתקשורת:
גם השבוע, קיבלנו
בימה רחבה והד תקשורתי עצום לפעולותינו, ואעז אף
לאמר – באופן חסר תקדים.
אנו נמשיך כמובן לתת פומבי לפעולותינו ולמשנתנו ולהטמיעה
בקרב מקבלי ההחלטות וכלל הציבור.
רונן לוי,
יו"ר אגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח.
שלח דוא"ל