בהמשך לעמדה אותה הצגנו במסגרת זו, בשבוע שעבר,
בעניין אוזלת היד של
משרד התחבורה - המשרד האמון על הפיקוח
והרישוי של המוסכים והעוסקים במקצועות הרכב - נערכו עם
הח"מ מס' ראיונות לתקשורת במהלך השבוע החולף. הריאיון
הבולט היה זה שנתתי לכתב שחר הזלקורן ושפורסם ביום
30.7.07 באתר
ynet
תחת הכותרת: "מופז
הוא שר הליסינג".
ההחלטה שקיבלתי לתת פומבי לדברים הכואבים אשר בנפשנו,
ו- "לכבס את הכביסה המלוכלכת בפומבי" לא
היתה קלה, אך לצערי, מתבקשת
מאליה ונכונה (שהרי אותה "מכונת כביסה ביתית" כבר מזמן
מקולקלת ודורשת החלפה באחרת....). החלטה זו התקבלה רק
לאחר שהבטנו נכוחה, לאחר שנות מרורים, וראינו כי המצב
הנוכחי במשרד התחבורה חסר תוחלת ותקווה, והרמנו ידיים אל מול
ההתרחשויות האחרונות שם.
עליי להדגיש, כי מתן הפומביות לעמדתנו בדבר שיתוף הפעולה
של שר התחבורה עם תופעת הליסינג (ותופעות אחרות אשר פוגעות
בענפנו) לא היה בגדר צעד טקטי, אלא המשך נאמן למתווה אשר
סללתי עם תחילת כהונתי כיו"ר – מחד מתווה של שקיפות מוחלטת
ומאידך מתווה של פעילות לטובת הציבור והצרכנים בכללותו.
גם אילו היו לי מחשבות שניות בעניין נכונות הפרסומים,
הרי באה לה תגובת משרד התחבורה לכתבה ואיששה
וקיבעה באופן מוחלט את נכונות ההחלטה שקיבלתי. התגובה
, מבחינתנו, היתה מזעזעת
ובלתי קבילה לחלוטין – בין היתר, מחמת שהתבססה על סילופים,
סיסמאות ריקניות והדמיות במקום על עובדות ובעיקר מחמת
שה –"אסטרטגיה" שבחר דובר המשרד
היתה השחרת פני המוסכים כולם והוקעתם כ – "גנבים"
(באופן ישיר או עקיף).
שוב התלבטתי, אך גם הפעם חשתי עצמי
מחוייב לציבור אשר בחר בי
וסברתי כי אין יאה לי, בשם נציג ציבור זה, לשתוק ולהבליג
על דברים חמורים אלו, ודובר האיגוד, דורון אובז'נק, שלח
תגובה נחרצת בעניין זה.
חברים ושותפים רבים ניסו לברר עימי מדוע לא בחרתי ללכת
בדרך "הישראלית" (לוביסטים, משיכות בחוטים מאחורי הקלעים,
לחשושים ועוד מרעי בישין..) על מנת להשיג את מטרותינו
הבסיסיות ?– תיקון רכבים באופן חוקי עם אחריות וסמכות
מקצועית באופן חופשי ואיכותי – ותשובתי הייתה ותהיה תמיד
זהה – אין לנו אף דרישה המקפחת את הזולת, אנו מכבדים את
החוק ואת המקצוע בו אנו אוחזים ואנו רק מבקשים מנציגנו
בממשל הישראלי להסיר מעל גבנו את אלה המנקרים בבשרנו וביציר
כפינו תחת חוקים ותקנות מקפחות אשר יוצרו במטבח "הישראלי"
האמור (ראו את הדוגמא הנוספת בה טיפלנו השבוע – חברת ביטוח
הפניקס אשר מצטרפת לחברות ביטוח אחרות
כגון חברת הביטוח איילון ואחרות, העושות שימוש בעוולות
למוסכים חופשיים על מנת לקדם את עסקיהן הפיננסיים;
קישור לכתבתו של בני ברק) תיקון רכב באופן חוקי, איכותי
ותחת עיסוק באופן חופשי ונטול עוולות הוא ההישג הנדרש
מחוקי ישראל ולא שום דבר אחר ובשל כך אין לנו סיבה ל"הלך
בחושך" ולמשוך בחוטי הממשל וכד' – אנו צריכים ממשל האוכף
את החוקים ולא ממשל המכופף אותם – הא ותו לא.
נציגי
איגוד המוסכים בישראל,יאמרו את דברם
תחת השמש ובגאווה מקצועית גלויה, ולא נתנהל במחילות כחפרפרות.
לאור הביקורת שלנו על השר הנוכחי, קיבלנו תגובות רבות
התומכות בנו ובדרכנו וכן פניות מגורמים בכירים במשרד התחבורה.
קשה לי לומר, וזו האמת, כי אני רואה זאת בסיפוק – הלוואי
כי השר היה מתעורר מבעוד מועד, עוד טרם חתם על התקנות
וטרם נתן לעוולות להתרחש אל מול עיניו הפקוחות.
מכל מקום, אנו, כמובן, לא נדחה את היד המושטת ונשוב וננסה,
בפעם המי-יודע-כמה, לנסות ולהביא את
משרד התחבורה לכלל נקיטת עמדה ומעשה
עניינים ונחרצים כפי שהציבור שלנו ממתין ומצפה מזה זמן
רב כל כך.
בנוסף, המשכנו השבוע בקידום ובהסברה לעניין 'חוק הרישום
והסימון לחלקי חילוף משומשים (מניעת גניבות)'. ביום ראשון,
ה-29 ביולי, נערך כנס אזורי משותף עם יחידת 'אתגר' של
משטרת ישראל. הכנס רב משתתפים באזור באר-שבע והדרום תחת
ניהולו של יו"ר הסניף, מר איציק זילברמן. על הפקתו של
הכנס המוצלח היה אחראי היו"ר האזורי לענף הפחחות והצבע,
מר אבי אמר ובסיועה המסור של שרון, מזכירת הסניף. יישר
כוח! לאור חשיבות הנושא, כיבדו אותנו בנוכחותם, גם יו"ר
סניף ת"א, מר
יעקב לוי, ויו"ר סניף חיפה והצפון מר
אבי אורן ועל כך, נשואה להם תודתנו.
אני שב ומזכיר כי היו"ר הארצי של ענף הפחחות והצבע, מר
יעקב חלווה ממונה על נושא זה באיגוד, והנכם מוזמנים לפנות
אליו בכל שאלת הבהרה.
רונן לוי,
יו"ר אגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח.
שלח דוא"ל