חדשות אחרונות:
השמאי יבדוק את הרכב בשלט רחוק / מעריב 08.08.07
מערכת חדשה מאפשרת לשמאי לבחון את הנזקים במכונית בוידאו,
בלי לצאת מהמשרד. היצרנים טוענים: השיטה החדשה תחסוך זמן
וכסף. המוסכניקים מתנגדים: מדובר בניסיון של חברות הביטוח
לחסוך על חשבון הלקוחות "...יו"ר איגוד המוסכים, רונן
לוי אמר כי ללא בדיקה פיזית לא ניתן להבטיח גילוי של פגמים
נסתרים בכלי הרכב. בדרך זו, הוא טוען, יוכלו חברות הביטוח
להוזיל את עלויות התיקון על חשבון האיכות שלו."
לחץ לצפייה
בתקנות יבוא הצמיגים של משרד התחבורה יש הרבה תקרים; כך
מיובאים ארצה צמיגים שמהווים סכנה לנהגים / דה מרקר 07.08.07
בחודש שעבר הורה משרד התחבורה על הפסקת שיווק צמיגים מתוצרת
טיאנפו (TIANFU)
הסינית. הסיבה לכך היתה התפרקות של סוליית הצמיג במבחן
מדגמי שערך המשרד במעבדה גרמנית."...אחרי פתיחת השוק ליבוא
חופשי החלו לזרום לישראל צמיגים מתוצרת סין שמעולם לא
שמעתי עליהם", מספר יוסף נעים, יו"ר ועד ענף צמיגים באיגוד
המוסכים.
לחץ לצפייה
פינה משפטית:
גניבות הרכב והמחיר הכבד שמשלם ה'שומר בשכר' (המוסך) /
אינגריד הר-אבן, עו"ד*
בעקבות: ת.א. (פ"ת), אליהו חב' לביטוח בע"מ נ' בכר יוסף,
פס"ד מיום 29.7.07
שוב אנו עוסקים, לצערנו, בנושא תופעת גניבות הרכב ממוסכים,
המתרבה והולכת, כך נדמה.
מתוך מכלול פסקי הדין הדנים בנושא זה והיוצאים חדשות לבקרים,
בחרנו את פסה"ד דכאן דווקא משום הקביעה הקטיגורית הגורפת
של ביה"מ בסיפת פסה"ד, כי:
"צר אמנם על רוני (בעל המוסך, א.ה.), אשר במהלך הדיון
הצטייר כאדם תם לב ונעים סבר, אשר נלכד למרבה הצער בשאננות
יתר ופעל ככל הנראה על פי שיקול דעת מוטעה. ואולם, אין
מנוס מהתוצאה".
לנוכח דברים אלו, את המסר שברשימה זו נביא הפעם דווקא
בתחילתה – בעלי מוסכים – הזהרו. גם תמי הלב והישרים שביניכם
עלולים למצוא עצמם אחראים לפיצוי בגין גניבות רכב, וגם
כאשר נדמה לכם כי נקטתם בכל אמצעי הזהירות.
נזכיר ונשוב נזכיר את אשר כנראה לא הוטמע דיו בקרב בעלי
המוסכים – ע"פ החוק (חוק חוזה קבלנות, חוק השומרים וכו')
– הנכם אחראים על רכבים המושארים אצלכם, אלא במקרים יוצאי
דופן ביותר. החוק (כמו גם הפסיקה) מחמיר וברור ביותר בעניין
זה.
התביעה דנן הינה תביעת תחלוף של חב' הביטוח אשר ביטחה
את הרכב שנגנב ופיצתה את בעליה בגין גניבתו. גניבת הרכב
אירעה ביום שישי בצהריים. בשעות הבוקר (היתה מחלוקת אודות
השעה המדוייקת), סוכם בין בעלי המוסך (רוני הנ"ל) לבין
בעלי הרכב, כי ככל שלא יגיע הבעלים ליטול את הרכב טרם
סגירת המוסך, יושאר עבורו הרכב מחוץ למוסך.
בפועל, הוצא הרכב אל מחוץ למוסך כבר בשעות העבודה של המוסך,
והועמד במיקום בו לא היה עמו כל קשר עין מהמוסך. מפתחות
הרכב והשלט אוחסנו בארון נעול הנמצא ב- "חדר החלפים" במוסך,
הפתוח במשך שעות העבודה ואינו מאוייש. את מפתח הארון "החביא"
רוני על אחד המדפים בחדר זה.
לכל הללו מתווספת העובדה, כי בשטחי המוסך הסתובב אדם אשר
נראה לרוני עצמו כ- "חשוד", אך רוני לא חקר עניין זה לעומק
ותשומת לבו הוסבה ללקוחותיו האחרים.
ומדוע, אכן, מצא ביה"מ כי רוני חב – הרי ביצע את אשר ביקש
ממנו הלקוח עצמו, ובנוסף נקט בכל אמצעי הזהירות עליהם
יכול היה לחשוב? .../
לכתבה המלאה
"בראי החוק": המאגר המשפטי המלא של פורום התיקון הבטוח
* הכותבת הינה יועצת ופרוייקטורית משפטית, לאגוד המוסכים
בישראל.
שלח דוא"ל
השבוע בתקשורת:
השמאי יבדוק את הרכב בשלט רחוק
מה קורה כשחברת הביטוח הופכת לפוסק הלכתי
רשות המסים דורשת: מכוניות עם בקרת יציבות החל מ-2010
השתתפות עצמית בביטוח חובה
ארדן: "אולמרט פוגע במלחמה בתאונות"
איך נעצור את זיהום האוויר?
צמיגים ללא תקנה