הסכם 'הפסקת-אש' עם ההסתדרות
השבוע רשמנו הישג תקדימי והיסטורי המהווה אבן דרך ביחסי
העבודה בענף המוסכים.
כפי שהודענו בעבר, החל מתחילת כהונתי כיו"ר פעלנו ועשינו
רבות לצורך שיפור ההסכם הקיבוצי בין
איגוד המוסכים לבין ההסתדרות. במסגרת
זו התנהלו מגעים, פגישות, חילופי מכתבים ועמדות (לרבות
מעל דפי העיתונות. ראה:
המוסכים מוציאים את עובדיהם מההסתדרות), ואף לא נפקד
מקומו של המשבר, במהלכו התרענו בפני ההסתדרות כי לא נהסס
לבטל את ההסכם באופן חד צדדי ולחלוטין, מאחר וקיבלו חלק
מחברינו תביעות משפטיות מטעם ההסתדרות בגין אי ריכוז תשלום
דמי טיפול ארגוני של עובדי המוסכים החברים באיגוד, להסתדרות
החדשה. לשמחתי, נשאו מאמצינו פרי והשבוע נחתם ביני לבין
מר גבי אסרף, מזכ"ל הסתדרות מתכת חשמל ואלקטרוניקה, זיכרון
דברים הנושא את הכותרת: "מו"מ לתיקון/שינוי/חידוש הסכם
קיבוצי ענפי - ענף המוסכים בישראל".
מסמך זה משקף את ההבנות וההסכמות אליהן הגענו, לפיהן הצדדים
יכנסו למו"מ - תהליך אשר בשלב זה, הוקצבה לו שנה, לצורך
מציאת פתרון לבעיות אשר עלו מנוסח ומאופן יישום
ההסכם הישן. במהלך תקופה זו, לא יבוטל ההסכם הישן.
במהלך שנה זו, התחייבו שני הצדדים שלא לבצע פעולות שליליות
מצד זה או אחר, ובמסגרת זו אף תקפיא ההסתדרות את כל
הדרישות והפעולות והתביעות הקיימות כיום כנגד מוסכים חברי
איגוד (בלבד) בגין אי תשלום הדט"א ולא תנקוט בהליכים חדשים
כלשהם כנגד חברי האיגוד. פרק זמן זה יאפשר לשני הצדדים
לא רק לפתור את הבעיות שעלו מההסכם בנוסחו הישן אלא להביא
לשיפור משמעותי ביותר הן במצב עובדי המוסכים וחשוב לא
פחות - במצב בעלי המוסכים. כבר עתה, עומדים על הפרק מספר
מיזמים משותפים אשר ימקסמו את התועלות עבור כל הצדדים.
אני מאמין ומקווה כי מצאנו באגף זה בהסתדרות שותף אמיתי
לדרך וכי נצליח לגשר על חילוקי הדעות. אזכיר, כי ההסכם
הקיים עודו בתוקף!
כמובן אוסיף ואעדכן בנושא חשוב זה ואני מאמין כי נמצא
את הדרך לבטל את הבידול בין המוסכים החברים באיגוד לבין
אלה שלא וכי המוסכים החברים ועובדיהם יהנו בסופו של ההליך
בזכויות יתר ולא בחובות יתר כפי שהיה מקובל עד היום. אני
מזכיר לבעלי המוסכים בישראל שטרם שילמו את מיסיהם לאיגוד
המוסכים בישראל השנה (בין אם דמי חבר
ובין אם דמי טיפול ארגוני) כי עליהם להסדיר חוב זה בהקדם.
האם הופר צו בית משפט על ידי מינהל הרכב?
במקביל,
טיפלנו השבוע בנושא כאוב ודחוף נוסף, הוא מכרז הרכישה
והתחזוקה המאוחד אשר הוציא מנהל הרכש הממשלתי לרכבי 1350-1500
סמ"ק. כזכור, ביה"מ המחוזי בירושלים (בשבתו כבי"מש לעניינים
מנהליים) פסק לפני כשנה בלבד, כי יש לפצל את המכרזים לרכישה
ולתחזוקה. לפני מס' חודשים, יצא מנהל הרכב במכרז למתן
שירותי ליסינג תפעולי, אשר לטעמנו סתר את פסה"ד האמור
(התרענו על כך בפני מנהל הרכש), אך המכרז החדש אשר יצא,
הינו ממש לעג לרש ולדעת היועמ"ש לאיגוד - בגדר הפרת
צו שיפוטי של ממש [קישור
למכרז]. אשר על כן ובטרם נחליט כיצד נפעל, הוציאה
היועמ"ש לאיגוד בקשה דחופה להבהרות ממוענת אל החשב הכללי
במשרד האוצר, ד"ר זליכה. עם קבלת תשובתו, נשוב ונקיים
דיון במוסדות האיגוד כיצד לטפל בעניין [קישור
למכתב].
ישיבת וועדי ענפים מרכזית
בשבוע הבא, תתקיים באיגוד, ישיבת ראשי כל הוועדים המקצועיים.
בישיבה זו נדון על האג'נדה והאסטרטגיה המקצועית של איגוד המוסכים לרבות תוכניות הלימוד, דרכי ההכשרה,
אמצעי ההכשרה, פיקוח על מוסכים ועוד נושאים הקשורים למקצועות
הרכב. אני מאמין כי לאחר מספר פגישות נוכל לגבש אסטרטגיה
וחזון לעתיד איתו נוביל את ענף המוסכים לקראת החידושים
והשינויים הטכנולוגיים שייכנסו בעתיד לענף הרכב והאחזקה.
כתבה חדשה בערוץ
הרכב
מומלץ לצפות בכתבה החדשה של ערוץ הרכב המסבירה את חשיבותן
של בדיקות הבטיחות לקראת החורף
לצפייה בכתבה
רונן לוי, יו"ר אגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח.
שלח דוא"ל