דמי חבר לשנת 2008
השבוע יצאו למוסכים שוברי התשלום של דמי החבר באיגוד המוסכים לשנת 2008.
לידיעתכם: נתוני המוסכים עודכנו השנה בהצלבה עם נתוני
משרד התחבורה ועל בסיס המידע המשותף בוצע חישוב דמי החבר
לכל מוסך לשנה זו . במידה ולחבר יש השגות על גובה התשלום,
מספר העוסקים אצלו, פרטים אחרים של המוסך וכד' יש לפנות
לסניף האזורי של האיגוד ומובטח כי החברים יקבלו טיפול
פרטני. אבקש כי כל מוסך יקפיד לשלם את השובר במלואו ובמועדו
– התעסקות עובדי האיגוד בגביית דמי החבר הינה לטעמנו מיותרת
ונעדיף להקצות את מרצם וזמנם לעניינים שישרתו את כלל המוסכים.
אשר למוסכים שאינם חברי איגוד, הנני פונה גם אליכם בנושא
זה, של חברות באיגוד, תשלום דמי חבר, והשתתפות בעשייה:
בימים אלה של קשיים כלכליים, תחרות לא הוגנת ועלויות אחזקה
גבוהות – חשוב יותר מתמיד לחזק את מוסדות
איגוד המוסכים ולסייע לכולנו לנהל את
המאבקים הנדרשים מחד ולשפר את תשתיות ההכשרות והמוכנות
המקצועית של עובדי המוסכים מאידך.
פעילותנו הציבורית המוכרת לכלל העוסקים בענף שירותי הרכב
ואף לציבור הרחב, אינה מפלה בין מוסכים חברי איגוד לכאלו
שאינם חברים, וכלל מוסכי ישראל נהנים ומפיקים ממנה רבות.
בשנת 2007 חל גידול ניכר במספר חברי האיגוד הנושאים בעול
התקציבי הכללי לקידום הענף ואנו מצפים כי האתיקה החברית
של המוסכים שאינם חברים תגבר על הציניות ועל שיקולים בלתי
רלוונטיים ושהשנה כל המוסכים המיוצגים על ידינו,
ישתתפו במאמץ הכללי באופן מעשי – הן על ידי תשלום מיסים
והן במעש בפועל.
ההוגנות החברית מחייבת השתתפות של כל אחד ואחד. ישיבה
על הגדר בשעה קריטית זו – כמוה כהצטרפות לאלו המנסים להחריב
את מקצוענו.
פגישת עבודה עם שר התחבורה:
לשמחתנו, לאחר ששר התחבורה נחשף לפניותינו ולפרסומינו,
מצא לנכון לזמן אותנו לפגישה בלתי אמצעית עמו על מנת לשמוע
את אשר על ליבנו. הפגישה נערכה ביום ד' בערב ונכחו בה
מטעם האיגוד הח"מ ומנכ"ל האיגוד מר אילן מלמד.
במהלך הפגישה, הבהרנו עמדותינו בנושאים השונים העומדים
על הפרק ועליי לציין כי על פני הדברים נחזה כי השר היה
קשוב ונכון לפעול ואף הבטיח לעשות לצורך שילוב תוך שימת
דגש על עניינם של המוסכים הן בתוכנית העבודה של המשרד
לשנה הקרובה והן בפעילות הרשות לבטיחות. מדרך הטבע, חלק
גדול מהשיחה נסוב על נושא הליסינג, ועם כל הזהירות הראויה
וההמתנה למבחן התוצאה, בכל זאת ארשה לעצמי אציין כי זו
הפעם היה נדמה לנו, כי אכן השר היה קשוב להשלכות המסוכנות
של מדיניות האפליה של הממשלה, המספקת "מתנות" לחברות הביטוח
והליסינג על בסיס חדירה לתחום המקצועי שלנו, וזאת תוך
כדי פגיעה אנושה בשוויון החובות והזכויות של העוסקים בתחום.
אנו מתריעים חדשות לבקרים, כי תולדת שיטה מעוותת ומפלה
זו הינה שאזרח "סוג א'" שאין לו רישוי לעסוק בתיקון רכב
מקבל תמריצים מהמדינה על מנת לגבש הון לקוחות (על חגיגת
המתנות של חברות הביטוח והמתנות שהמדינה מספקת לחברות
הליסינג כבר הכברנו מילים אינספור) וכל זאת על חשבון העסקים
שלנו, וחמור מכל - תוך הורדת סטנדרט הבטיחות בתיקון לרמה
הנמוכה ביותר.
על דרך האבסורד יוצא, כי רכב חדש מיובא לישראל על בסיס
תקינה אירופאית ומתוקן במקרים רבים מדי על פי נורמה אסייתית
(ללא סטנדרט איכות והתאמה נדרשים) כנהוג במדינות בלתי
מתפתחות.
אנו תקווה כי זו הפעם, אכן יזכה הנושא לטיפול ענייני ומעמיק,
כראוי לו.
חקיקה בנושא סחר ברכב משומש: דעתו של "נהנה" ליסינג
בשבוע הבא (יום ב') תדון וועדת הכלכלה של הכנסת פעם נוספת
בנושא הצעות החוק לגילוי נאות ושקיפות ללקוחות הרוכשים
רכב מיד שנייה. האיגוד, ששם כנר לרגליו את השקיפות מול
הצרכנים (הן ברכישה והן בתיקונים), כמובן תומך בחוקים
אלה, סייע בגיבושם, ואף מסתייע בשירותי גורמים העוסקים
בממשל ולובינג לצורך קידום החוקים דנן.
להלן הצעות החוק (מידע
אודות רכב משומש (גילוי נאות), ח"כ גלעד ארדן ו-רכישת
רכב משומש, ח"כ אמנון כהן וכן
עמדת איגוד המוסכים לעיונכם.
דעתו של "נהנה" ליסינג
בסמיכות עיתין לא מקרית, הואיל ונזקי הליסינג כבר ידועים
לא רק לנו, ואנו איננו הקול היחיד הקורא לתיקונם, פורסם
היום בדה-מרקר קול קורא דווקא מאת אחד מ-"נהני הליסינג",
קרי - עובד חברת היי טק המקבל רכב ליסינג מהעבודה. הכתבה
מתחילה במילים: "הליסינג הוא רעה חולה". אין לי להוסיף
אלא להפנות לכתבה, המשקפת את עמדתנו, והיא מדברת בעד עצמה.
קישור לכתבה
רונן לוי, יו"ר אגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח.
שלח דוא"ל