חדשות אחרונות:
הסוף לזיופי הקילומטראז' ושיכתוב ההיסטוריה של מכוניות?/גיל
מלמד, מעריב 29.01.08
במהלך הדיונים האחרונים על הצעות החוק הסתבר שבמשרד התחבורה
לא מוכנים להעמיד לידי הציבור, מאגר מידע חופשי ולכן התגבשה
קואליציה של המועצה הישראלית לצרכנות, פורום ארגוני הרכב
בישראל, איגוד קציני בטיחות בתעבורה, איגוד שמאי הביטוח,
איגוד יבואני הרכב, איגוד מכוני הרישוי ועוד... וכולם
יבקשו מחר להפוך את החוק המוצע לחלק מחוק הגנת הצרכן...
לכתבה המלאה
תיקנת רכב בשטחים? שלוש שנות מאסר/שחר הזלקורן,
ynet
29.01.08
...ח"כ ארדן תקף את טיפולו של משרד התחבורה בתופעת המוסכים
הלא מורשים בשטחי ישראל, וזאת לאור נתונים שהציג סמנכ"ל
המשרד, עוזי יצחקי, לפיהם מאות מוסכים ממשיכים לפעול בניגוד
לחוק. ארדן סבור כי על המשרד להחמיר את האכיפה והענישה
כנגד בעלי מוסכים בלתי מורשים...
לכתבה המלאה
משרד התחבורה מכשיל הקמת מאגר מידע על כלי רכב/גיל מלמד,
מעריב 30.01.08
למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים אמור להיות אינטרס לצמצם
את מעשי ההונאות בתחום הרכב, לא רק בגלל הפגיעה הכלכלית
האדירה בכלל הציבור, אלא גם בגלל ההשלכות הבטיחותיות הנובעות
מכך...
לכתבה המלאה
תיקנת את הרכב בשטחים? לך לכלא./נורית פלתר, בני ברק ואודי
עציון, ידיעות אחרונות 30.01.08
מי שיתקן רכב בשטחי האחריות האזרחית הפלשתינית, צפוי למאסר
של 3 שנים. כך החליטה אתמול ועדת הכלכלה של הכנסת שאישרה
לקריאה ראשונה את הצעת החוק של משה כחלון... על פי אומדן
של איגוד המוסכים, המדינה מפסידה כ-400 מליון שקלים בשנה
רק מהכנסות המוסכים...
לכתבה המלאה
לשקר יש רגליים/גיל מלמד, מעריב 30.01.08
פקידי ממשלה אמורים לייצג את עמדות המשרד שבו הם עובדים
עד גבול מסויים; הגבול שאסור להם לעבור הוא גבול אמירת
האמת ...המתבונן מן הצד לא יכול שלא לשאול את עצמו אם
מדובר רק בכשל מקצועי חמור מאוד במשרד (התחבורה), או שמא
כך מקודמים האינטרסים הכלכליים של גופים שונים במשק...
לכתבה המלאה
פינה משפטית:
כך מכינים את הרכב לטסט – ואת הלקוח לבית משפט / אינגריד
הר-אבן, עו"ד*
בעקבות: תק (י-ם) 3784/07, שחר בן שושן נ' מוסך שלום -
שלום אפללו, פס"ד מיום 23.01.08
גם הפעם, בחרנו להביא בפניכם פסק דין העוסק במקרה נפוץ
מחיי היום יום במוסך, גם הוא כזה שנדון בביה"מ לתביעות
קטנות. הלקוח - התובע במקרה זה, תבע את המוסך בגין מה
שכינה "בדיקה והכנה כושלת של רכבו למבחן השנתי (טסט)".
הסתבר, כי במוסך הוחלפו הגומיות הקדמיות אך מיד בתום הטיפול
נשמעו רעשים מוזרים מתחת למושב הנהג. המבחן עבר את הטסט
אך מיד למחרת, חש הלקוח כי השתחרר הגלגל השמאלי - קדמי
ממקומו, הוא איבד את השליטה על הרכב ורק בדרך נס לא נפגע
בגופו. הרכב הגיע למוסך בגרירה למחרת ואכן התגלתה בעיה
שבעקבותיה השתחרר הגלגל. הרכב תוקן תוך שעתיים ללא חיוב
נוסף של הלקוח.
המוסך הנתבע במקרה זה נטל אחריות מלאה על התיקון הלקוי
הראשון, ותיקן מיד וללא חיוב הלקוח את הטעון תיקון - וכך
אכן צריך.
הלקוח תבע לא פחות מאשר 10,000 ש"ח בגין "עוגמת נפש ונזק
כספי בגין אובדן חמישה ימי עבודה"!!! מבלי למעט מן העובדה
כי מוסך שביצע עבודה בלתי תקינה חייב לשאת באחריות ולתקן
את הטעון תיקון ואף לשלם בגין הנזקים שנגרמו כתוצאת עבודתו
הבלתי תקינה, סכום התביעה מלמד אותנו לצערנו, שוב, כי
חלקים מן הציבור רואים במוסכים "כיס עמוק" לתביעותיהם
המופרזות..../
לכתבה המלאה
"בראי החוק": המאגר המשפטי המלא של פורום התיקון הבטוח
* הכותבת הינה יועצת ופרוייקטורית משפטית, לאגוד המוסכים
בישראל.
שלח דוא"ל
השבוע בתקשורת:
הסוף לזיופי הקילומטראז' ושיכתוב ההיסטוריה של מכוניות?
משרד התחבורה מכשיל הקמת מאגר מידע על כלי רכב
לשקר יש רגליים
כך עובד הון עם שלטון
תיקנת את הרכב בשטחים? לך לכלא!
תיקנת רכב בשטחים? שלוש שנות מאסר
ייצוגית נגד כלל ב-73 מיליון שקל: החברה מבטחת רכבים לפי
מחירון ומשלמת לפי שווי מופחת
"אדם סביר אינו רוכש רכב משומש
מבלי לבדוק אותו במכון"
הביטוח לא שולם בשל דיווח כוזב
על דגם הרכב
במקרה תאונה: כמה לנכות מערך מכונית חדשה?
משרד הרישוי מציג: קפקא בישראל
"משרד התחבורה מטעה ומתחמק"