חדשות אחרונות:
תחקיר מעריב: היזהרו מתאונות עם ליסינג/גיל מלמד, מעריב
15.02.08
נהגים שרכבם נפגע על־ידי מכונית מליסינג גילו שלפעמים
יש צרות גדולות יותר מתאונה. למשל, התנערות מאחריות, תביעות
מופרכות וגרירת תשלום הפיצויים... רונן לוי, יו"ר
איגוד המוסכים, אומר על כך: "הראיה לכך שלא כל חברות ההשכרה
והליסינג מבטחות את מכוניותיהן בביטוח צד ג' היא שבמשפטים
רבים מתייצבות הן - ולא חברות ביטוח שאמורות היו להיכנס
לנעליהן - בבתי־המשפט."
לכתבה המלאה במעריב
(פרומו,
חלק 1,
חלק 2) ובגירסה מקוצרת ב-nrg
הצעת חוק: השתתפות עצמית זהה בכל המוסכים/בני ברק, ידיעות
אחרונות 18.02.08
למה צריך לשלם עוד כמה מאות שקלים השתתפות עצמית בתיקון
רכב, רק כי המוסך אינו שייך להסדר עם חברות הביטוח?
איגוד המוסכים מנסה לשנות את המצב... לכתבה המלאה
בynet
וב-ידיעות
אחרונות
קבעו עלות נזק מבלי לבדוק את הרכב/בני ברק,
ynet
19.02.08
שישה שמאי ביטוח של חברת מגדל מואשמים כי קבעו הערכת עלות
תיקון ברכב, מבלי לבדוק אותו פיזית. ועדת האתיקה של איגוד
השמאים ממליצה לשלול את רשיונם על תנאי. התלונות נגד השמאים
הוגשו ברובן ע"י יעקב חלווה, יו"ר ועד פחחות וצבע
באיגוד המוסכים, ועל-ידי מוסכים החברים באיגוד...
לכתבה המלאה לכתבה נוספת בנושא בידיעות
אחרונות
בטיפול / אודי עציון, ידיעות אחרונות 15.02.08
בדיקה: עלויות הטיפולים של מכוניות משפחתיות. רונן
לוי, יו"ר איגוד המוסכים מזכיר שאין כיום חובה לטפל
ברכב במוסך מורשה יבואן, אם כי הנושא נמצא כיום בדיונים
...הוא ממליץ, גם ברכב ישן, לשמור על שיגרת הטיפולים שקבע
היצרן "יצרן זה לא קומבינה"...
לכתבה המלאה
הספורט המוטורי בישראל: קשיים בהתנעה? / אסף זוהר, חדשות
ערוץ 10 10.02.08
האם לאחר 7 שנים של בירוקרטיה נוכל סוף סוף ללכת למירוץ
מכוניות בשבת? חובבי הספורט המוטורי בישראל, המונים מספר
לא מבוטל מנהלים מזה מספר שנים, באופן עצמאי ו'פיראטי'
מירוצי מכוניות באתרים מאולתרים. הם בונים מכוניות מירוץ,
מתחרים ומקווים שהרגולציה לא תכריע אותם. קורס חדש הנפתח
בימים אלו במכללה הטכנולוגית לרכב, מסמיך "בוחני רכב לכלים
תחרותיים". זוהי, כפי שמקווים רבים, יריית הפתיחה לספורט
המוטורי החוקי והמוסדר בארץ. הקורס, אשר אושר ע"י משרד
הספורט היווה את אחד המכשולים העיקריים ביישומו של חוק
הספורט המוטורי.
לצפייה בכתבה
פינה משפטית:
גניבות חפצי ערך מרכבים במוסך – מי אחראי? / אינגריד הר-אבן,
עו"ד*
בעקבות: ת"א (ת"א) גילאור חשמל נ' מוסך ח.ח. יפו בע"מ,
פס"ד מיום 13.2.08
שוב אנו דנים בנושא של גניבות ממוסך. הפעם, אין מדובר
בגניבת רכב אלא בגניבת חפצים או רכוש מרכב אשר היה מצוי
במוסך לצורך תיקון /טיפול.
הבעיה מוכרת לכל בעלי המוסכים: בעל הרכב משאיר ברכב חפצי
ערך, לעיתים כאלו ששווים רב, ואלו נגנבים בעת שהרכב מופקד
באחריות המוסך. יש טווח רחב של "גנבים פונטנציאליים" -
בראש ובראשונה עובדים, קבלני משנה ועובדיהם, ואף עוברי
אורח או גנבים "מקצועיים". לעיתים מגיע ערכם של החפצים
לשווי של אלפי או עשרות אלפי שקלים.
נציין כנקודת מוצא, כי פוליסת הביטוח המקיף לרכב המצויה
איננה מכסה נזק ו/או גניבת חפצים (למעט רדיו דיסק, אם
זה מכוסה בפוליסה) אלא את הרכב בלבד.
כידוע, אין מחלוקת ,כי המוסך הינו "שומר שכר" ביחס לרכב
המופקד בידיו לצורך תיקון, שכן שמירת הרכב אינה טפלה לאחזקתו.
אך מה ביחס לחפצים? האם החפצים המושארים ברכב הינם באחריות
הלקוח או באחריות המוסך? והאם יכול המוסך לשלול אחריות
זו?
במקרה זה, החפצים שנגנבו הינם כלי עבודה אשר נגנבו מארגז
כלי עבודה המותקן ברכב שהוכנס לתיקון במוסך הנתבע. יצויין,
כי המדובר בארגז המחובר לרכב דרך קבע, ואשר היה נעול בשני
מנעולים. למרבית הצער, בחר בעל המוסך להתגונן בטענה כי
הפריצה לא אירעה בזמן שהרכב שהה במוסך, הגם שהמנעולים
החתוכים היו מוטלים במקום בו עמד הרכב במוסך.../
לכתבה המלאה
"בראי החוק": המאגר המשפטי המלא של פורום התיקון הבטוח
* הכותבת הינה יועצת ופרוייקטורית משפטית, לאגוד המוסכים
בישראל.
שלח דוא"ל
השבוע בתקשורת:
היזהרו מתאונות עם ליסינג
הצעת חוק: השתתפות עצמית זהה בכל המוסכים
להקטין פערי השתתפות עצמית בין מוסכים
וועדת שמאי הרכב: להשעות את רשיונם של שמאי מיגדל
50,000 בעלי מאזדה 3 - למוסך ללא דיחוי
קבעו עלות נזק מבלי לבדוק את הרכב
ומי יעזור להעביר את המכונית טסט?
ייצוגית בסך 100 מיליון שקל נגד חברות ביטוח: אינן מחזירות
מע"מ
סקר אור ירוק: חוק ההחרמה מרתיע
אנא, בחרו בזהירות מי יתנגש בכם
קישור חודשי:
מגזין "מוסכים"
במהדורה דיגיטאלית (גיליון 184)
חדש!