חדשות אחרונות:
תביעות ייצוגיות נגד חברות הביטוח/ענת שיחור-אהרונסון,
מעריב 17.03.08
3 תביעות ייצוגיות הוגשו נגד חברות הביטוח מגדל, כלל ואיילון
בטענה כי הן לא משלמות לצד ג' עבור תיקון הרכב, בניגוד
לחוק ולהוראות המפקח על הביטוח ...לטענת התובעים כאשר
חברות הביטוח לא מקבלות הוכחה לכך שהרכב תוקן, הן נמנעות
מלשלם את מלוא תגמולי הביטוח, תוך שהן מחתימות את צדדי
ג', באופן בלתי חוקי.
לכתבה המלאה
המפקח נכנע ללחץ הכבד של חברות הביטוח? יהודה שרוני, מעריב
20.03.08
התלונות התרבו - וענתבי דרש מחברות הביטוח שיפור דרמטי
בשירות. ברגע האחרון הוא התחרט והעביר את האחריות חזרה
לחברות הביטוח. הלחץ האדיר שהפעילו החברות בשבועות האחרונים
גרם למפקח על הביטוח באוצר לגנוז חוזר שהיה אמור לעשות
"טיפול שורש" בכל הקשור בטיפול שמעניקות חברות הביטוח
לתביעות המבוטחים.
לכתבה המלאה
מי מקבל החלטות במשרד התחבורה?/בני ברק,
ynet
18.03.08
אתמול גילינו כי בדיקות הזיהום לרכבי דיזל יוחמרו, אבל
בדיקה מהירה גילתה כי כלי רכב מזהמים, יעברו את הטסט דווקא
בהצלחה. הסיבה: הבדיקות שדורש משרד איכות הסביבה, יחודיות
לישראל, ולא מתאימות לתקינה אירופית. וגם, דו"ח מומחים
קובע: הבדיקות גורמות נזק לכלי הרכב, ועלולות לסכן את
הבוחנים והנהגים
לכתבה המלאה
![winwin.jpg](news_064.files/image003.jpg)
פינה משפטית:
שידלובי ואמנות אחזקת הרכב / אינגריד הר-אבן, עו"ד*
בעקבות: ת"ד (קרית גת) 6091/006, מ"י נ' שידלובי
יונתן, פס"ד מיום 12.03.08
הפעם, נעסוק בנושא הרכב כמכונת מוות, זאת נעשה דווקא באמצעות
דיון בנושא הנהג - ומה יכולה להיות תרומתכם למניעת התוצאה
שבדיעבד תמיד נחשבת לידועה מראש?
כידוע, מרבית התאונות מיוחסות ל - "גורם האנושי" ומיעוטן
לגורם "הכשל הטכני". סיבת הדבר הינה, כפי שחושפים מחקרים
מחו"ל ואף דברי מלומדים בתחום בישראל - אופן הבדיקה של
המשטרה המכוון לחיפוש תחת הפנס, והפנס הלא הוא הנהג.
עם זאת, החיתוך אינו חד-חד ערכי, כידוע. יהיה נכון יותר
לאמר, כי התנהגות אנושית בלתי תקינה עדיין אינה חייבת
להביא לתאונה או אינה חייבת להביא לתוצאות קטלניות לתאונה,
וזאת אם הרכב עצמו במצב תקין ומערכותיו תקינות ופועלות
במלואן. ברכבים החדשים, אף קיימות מערכות אשר תכליתן כולה
לחפות על כשלי ההתנהגות האנושית.
אחרת, עלול מצב הרכב עצמו לתרום תרומה משמעותית ביותר
לקרות התאונה או להחמרת תוצאותיה.
יש להניח כי רבים מכם, בעלי המוסכים, חיים בשכנוע יום
יומי כי לקוחותיכם, או ליתר דיוק - נהגיהם, אחראים בעצמם
על אופן נהיגתם, ומן הסתם אף אינכם חשים אחראים לתאונות
אשר קורות ברכבים המטופלים על ידכם. קל ונוח עד מאוד להניח,
כי כל הנהגים - נורמטיביים, וכולם מצייתים לחוקי התנועה,
ואשר על כן אולי אפשר, מטעמים כלכליים, "לחסוך" פה ושם,
לרבות במכלולים בטיחותיים, שהרי במילא "ההתנהגות האנושית"
היא האשמה בתאונה, ובכל מקרה "זאת לא הבעיה שלכם". האומנם?
ומה אם הלקוח שלכם, אשר מביא ומוציא את הרכב מהמוסך, ושאתם
יודעים כי הוא הנוהג ברכב - הוא שידלובי יונתן?.../
למאמר
המלא
"בראי החוק": המאגר המשפטי המלא של פורום התיקון הבטוח
* הכותבת הינה יועצת ופרוייקטורית משפטית, לאגוד המוסכים
בישראל.
שלח דוא"ל
השבוע בתקשורת:
גידול במספר כלי הרכב הפרטיים הבטיחותיים שנמכרו בישראל
בשנת 2007
חברת ליסינג שלא תמסור שם של נהג עבריין תשלם קנס גבוה
פי ארבעה מהרגיל
נהגי מוניות ומורי נהיגה ייהנו מהקלות בשווי השימוש
כלי רכב מזהמים יעברו את הטסט בהצלחה
עבר כחוק: שוללים רישיון לצמיתות
כך מחסלת המדינה תחרות חופשית
הישירים לא תמיד הכי זולים
משפצים מכוניות בצל הקסאמים
קישור חודשי:
מגזין "מוסכים"
במהדורה דיגיטאלית (גיליון 184)
קישור חודשי:
מגזין "טכנומוטור"
במהדורה דיגיטאלית (גיליון 117)
חדש!