תערוכת הרכב בפרנקפורט – רשמים וסיכום ביקור
בסוף השבוע שעבר נסענו יחד עם מספר לא מועט של חברים לתערוכת
הציוד וחלקי החילוף הדו -שנתית שהתקיימה בפרנקפורט, גרמניה.
האיגוד ארגן, על פי בקשת החברים, חבילה זולה יחסית למס'
ימים מועט על מנת לאפשר ליותר חברים לנסוע, תוך התמקדות
בביקור בתערוכה. התערוכה המרשימה נתנה בימה לאלפי יצרנים
ומשווקים, אשר הציגו לעוסקים בענף מכל רחבי העולם, מגוון
רחב של ציוד, אביזרים לרכב, תוספות לרכב וכן ומגוון רחב
של חלקי חילוף חדשים, משופצים ומשומשים.
מלבד החברים שנסעו בחבורתנו, פגשנו בתערוכה עשרות בעלי
מוסכים ישראליים שהגיעו באופן עצמאי. מלבדם פגשנו מספר
רב של ספקי חלפים וציוד ישראלים שהגיעו על מנת להתעדכן
ולאתר הזדמנויות עסקיות נוספות. שמחתי להיווכח, כי העוסקים
הישראליים בענף הרכב מבינים את חשיבות ההליכה קדימה בקצב
הפיתוח הטכנולוגי הכלל עולמי, והם מוצאים עניין בחידושים
שבענף.
הביקור, מלבד היותו אינטנסיבי, היה מעניין ונתן לנו הזדמנות
נאותה להכיר באופן ישיר ספקי ציוד, חלפים ואביזרים מרחבי
העולם וללמוד מהם אודות האקלים העסקי והמקצועי שחל במדינותיהם.
בתערוכה נפגשנו וסיכמנו עם מספר ספקים כי האיגוד יארגן
נסיעות הכשרה לתערוכות נוספות בעולם ואנו עתידים לארגן
בזמן הקרוב ביקורי הכשרה והכרות עסקית לתורכיה (בית ספר
לפחחות וצבע של חברת
Car-O-liner),
הודו (שיתופי פעולה עסקיים) וסין (תערוכת ציוד למוסכים
וחלקי חילוף). מנכ"ל האיגוד יתאם את הביקורים והודעות
להצטרפות יצאו מבעוד מועד.
ליסינג
השבוע הייתי עמוס בשיחות עם נציגי הרשויות בישראל אשר
התקשרו אליי על מנת לברך אותנו, בעלי המוסכים בישראל,
בברכת שנה טובה ומוצלחת. כמו כן ביקשו לשוחח עמי אודות
הבעיה ההולכת ומתחוורת גם להם לאחרונה במלוא היקפה – הלא
היא הבועה. אותה בועה, שכפי שפרסמתי והתרעתי עשרות פעמים
בשנים האחרונות, מתפוצצת בפני האזרח ורשויות השלטון והחוק
אשר כשלו לראות את הנולד במועד ולא אבו לשמוע ולנקוט בפעולות
נחרצות על מנת להפחית את נזקיה של הבועה עוד בהורתה. כאמור
[קישורים למאמרים:
מי רוצה להיות מיליונר?
(חדשות מחלקה ראשונה),
אין תקומה לליסינג התפעולי (דה מרקר),
רגולציה אידיוטית (הארץ),
הרפורמות: בגדי המלך החדשים?
(חדשות מחלקה ראשונה),
מה משותף למרפאת שיניים ומוסך?
(חדשות מחלקה ראשונה)
בועת הליסינג - את מי זה מרשים?
(חדשות מחלקה ראשונה)]
הכתובת הייתה על הקיר ורק היה צריך לרכז את המידע ולהצליבו
ולהביט עליו פחות מהשולחן העמוס ויותר ממעוף הציפור, אזי
ניתן לראות כי ציבור המשקיעים בישראל הכולל ציבור פרטי
גדול שסמך על כל הפרסומים והרפורמות "שיעשירו" אותו ונתן
לשרלטנות לנהל את כספו – ניזוק, ובגדול. חלק גדול מהכסף
הציבורי ש"יימוג" בעתיד הקרוב הופנה לרכישות הרכב החדש
שביצעו חברות הליסינג התפעולי על מנת לשרת ציבור מצומצם
שנהנה מהטבת המס פיקטיבית ומעוותת.
כמי שהשתתף בכל ישיבות ועדות הכספים בכנסת
שדנו בנושא זה והתריע בפני כל חברי הכנסת החברים בוועדה
זו, הייתי אז (והיום אף יותר) המום ובעיקר – עצוב, על
הכשל הרבתי של נבחרינו מלראות את הנזקים העצומים של השיטה.
בזמן הקרוב לבטח נשמע, מלוא תירוצים והתנצלויות רפות מפיהם
של החברים בבית המחוקקים הללו שפספסו את ההזדמנות להציל
בזמן אמיתי, דמים רבים מכספו של הציבור.
לצערנו, עד ליום המיוחל בו הליסינג התפעולי ישוב למימדים
סבירים ובתמחור ריאלי, חברים רבים שלנו כבר איבדו את עסקיהם
וממונם ומספר לא מבוטל של אחרים עדיין נמצא בסיכון גבוה.
כמו שכבר אמרתי בעבר, רוב בעלי המוסכים בישראל יישרדו
את המשבר המיותר הזה ומאבקנו בשרלטנות ינצח מאחר והאמת
הפשוטה תמיד מנצחת. חבל שהמחיר שנשלם עד אז יהיה כה גבוה,
כואב ומיותר כל כך. מצורפות בזה כמה כתבות שהתפרסמו השבוע,
עם חזרת נושא הליסינג לסדר היום הציבורי [קישור לכתבה:
הליסינג נשאר בלי אוויר בגלגלים (דה מרקר)]
בעלי המוסכים שימו לב
לפרסומים אודות החוסן הכלכלי של כל חברת ליסינג איתה
אתם עובדים ומומלץ לצמצם את האובליגו שאתם נותנים
לחברות בסיכון גבוה. השבוע האיגוד יחתום הסכם עם חברה
אשר תוכל לספק אינפורמציה בסיסית אודות רמת הסיכון של
לקוחות המשלמים לכם באשראי תמורת סכום סמלי לחברי
איגוד המוסכים בלבד. מנכ"ל האיגוד יוציא פרסום מפורט
בימים הקרובים על אופן השימוש החוקי במידע זה ועלותו
למוסך.

תיקון דרך: ה-DVD
בימים אלו הופץ בדיור ישיר לכלל המוסכים בישראל, תקליטור
ה-DVD
שהפיק וערך דובר האיגוד - "תיקון דרך". התקליטור מאגד
קטעי וידאו שונים, כולל כתבות טלוויזיה ותחקירים,
אשר מהווים חלק ממערך ההסברה שלנו, משך התקופה האחרונה.
תקליטור זה מתאר את מצבו של ענף הרכב והתחבורה בישראל
ואת החזון לשיפורו וכולל כתבות טלוויזיה ותחקירים, חדשות,
מדריכים וחומרי הסברה לנותני השירותים בענף וללקוחותיהם.
התקליטור יופץ בשבועות הקרובים לגורמים נוספים. מטרתו
להכניסכם אל תוך העניינים וכן לספק מידע חשוב ללקוחותיכם
בעלי הרכב, לכן מומלץ להקרינו בחדר ההמתנה של המוסך.
להלן
קליפ של תקציר החומרים בתקליטור, לכל המעוניינים לקבלו
ללא תשלום ניתן לפנות אל
מזכירות
סניפי איגוד המוסכים ברחבי הארץ.
העשייה כנגד המוסכים הלא-חוקיים - דיווח
כפי שהבטחנו והתחייבנו, אנו מקדמים במרץ את הטיפול בנושא.
במסגרת זו, השבוע, נפגשה הנהלת האיגוד עם סמנכ"ל בכיר
לתנועה במשרד התחבורה, מר עוזי יצחקי. סוכם עם מר יצחקי,
כי האיגוד ומשרד התחבורה ייצאו למתווה פעולה משותף, שיכלול
היקף ומגוון רחב של פעולות על מנת לאחד כוחות ולהצליח
במשימה הקשה – מיגור העיסוק הבלתי חוקי בתיקון כלי רכב
בישראל. זאת מתוך הבנה הן שלנו והן של משרד התחבורה כי
המדובר בצרה שתוצאותיה והשלכותיה הרסניות וגולשות הרבה
מעבר לתחום הצר של המוסכים אל הציבור בכללותו.
הפעילות תצא לדרך החל מהשבוע הבא, לאחר החג, ואני מקווה
כי הפעילות המשותפת אשר תאחד כוחות עם כל רשויות האכיפה
בישראל, תצלח. לאחר יציאת התוכנית לפועל נדווח באופן מפורט
על הפעולות ותוצאותיהן. מאמין אני לא רק בצדקת הדרך אלא
שכאשר המאבק מתבצע יד ביד עם משרד התחבורה – סיכויי ההצלחה
גבוהים בהרבה.
ומה הלאה, בשנה הבאה:
בשמי ובשם חברי מועצת האיגוד וההנהלה, אנו מאחלים לכל
בעלי המוסכים ולעם בישראל. גם בשנה הבאה עלינו לטובה נמשיך
בעשיה נמרצת ומגוונת לטובת המוסכים, העוסקים בענף, ולקוחותינו
– המוני בית ישראל.

רונן לוי, יו"ר אגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח.
שלח דוא"ל