קמפיין "הפלוס הירוק" לבידול מוסכים מוסמכים
כפי שדיווחתי,
השבוע התחלנו בקמפיין
הפלוס הירוק, בו אנו קוראים ומעודדים את ציבור בעלי הרכב להשתמש רק
במוסכים חברי איגוד, אשר הינם כולם חוקיים ומחויבים לקוד האתי.
לקמפיין, הנפרס על כלי תקשורת שונים לרבות אזכורים
וכתבות עצמאיות אודות הקמפיין - יש תהודה ציבורית טובה וחיובית ואנו מקבלים
תגובות תומכות ואוהדות על עצם הרעיון כמו גם על אופן היישום והביצוע המקצועי
(תודתנו והערכתנו לצוות משרד הפרסום, "סיגאווי את סיגאווי" על
היצירה ועל הביצוע ולדובר האיגוד, מנהל מסע הפרסום מטעמנו). חלק מן התגובות
התומכות מגיע דווקא ממגזרים אשר אינם "הלקוח המיידי" של קמפיין זה,
אשר עוסקים בעצמם בתחום הרכב, ויש להם כשלעצמם עניין רב בקידום סטנדרטים של
חוקיות ואיכות במוסכים. פניות אלו משמחות אך אינן מפתיעות אותי – מזה שנים
יודע ורואה אנוכי, כי גם עוסקים אחרים בענף הרכב משוועים לעליית מדרגה אשר
ברגע שתתרחש באחד מתתי הענפים - תשרת את כלל העוסקים המצויים בקשרי גומלין זה
עם זה. עוד שמח אני אך לא מופתע כלל ועיקר על כך שהשינוי מתחולל ובא מתוכנו –
המוסכים, ולא מקרבם של עוסקים אחרים בתחום.
במידה ומוסך חבר
חפץ בערכה נוספת, שלט המפרט את הקוד האתי ו/או חומר אחר שיסייע למוסך לשווק את
שירותיו כמוסך "הפלוס הירוק", יש לפנות ליועצות השירות של סניפי האיגוד לקבלת הדרכה
וסיוע. שב אני ואומר, כי אחת ממטרות הקמפיין – מעבר ל-"חינוך
הציבור" ומעבר ל- "חינוך עמיתינו" לענף, הינו החינוך העצמי
שלנו: הגברת המודעות והמוטיבציה של בעלי המוסכים להעלאה ושיפור מתמידים של
סטנדרטים של מקצועיות איכות ושירות וכמובן ההגינות בתיקון כלי הרכב.
שב אני וקורא – וכך אשוב ואעשה ללא
ליאות - למוסכים חוקיים שעדיין אינם חברי
איגוד, להצטרף אלינו, לחבריהם המוסכים שקיבלו על עצמם את עול החברות והקוד
האתי – לצורך קידום המקצוע וקידומו האישי של כל אחד ואחד מאיתנו.
דמי חבר
השבוע, לפני תום
השנה האזרחית, יצאו שוברי תשלום לבעלי המוסכים החברים ולבעלי מוסכים שטרם
הצטרפו לשורות האיגוד. בשנה שעברה הצטרפו לאיגוד עוד מאות בעלי מוסכים
והצטרפות זו, כמו גם השימוש השוטף בשירותי האיגוד, סייעו לנו להציג שנה כלכלית
טובה אותה ניצלנו לצרכי קידום ויישום המטרות המפורטות בחוזר שצרפנו לשוברי
התשלום (קישור
לחוזר, המסכם את העשייה ומגדיר את המשך הפעילות) – חלקן כמובן תמשכנה אל
תוך השנה הבאה.
החוסן הכלכלי של
האיגוד מאפשר לנו לשכור את שירותיהם של טובי המוחות השיווקיים, המשפטיים,
הכלכליים ועוד, אשר תרמו מכישוריהם מידיעותיהם ומזמנם תרומה מכרעת וחסרת תחליף
בשורותינו השנה, והביאו לכך שאת השנה נסיים בהצלחה רבה בתחום החקיקה, התקשורת,
ההכשרה, המשפט השיווק ועוד.
קיומו של גוף חזק
ואמין – הן כלפי פנים והן כלפי חוץ – והפועל באמצעות הביצועיסטים המעולים
ביותר כל אחד בתחומו - הינו חיוני
למוסכים. אך קיומו של גוף כזה תלוי, כמובן, במספר חבריו ובנשיאת כל אחד ואחד
מהם בעול דמי החבר – עול אשר לטעמי, הינו בטל בשישים אל נוכח התמורה והתרומה
המכרעת של האיגוד ופעילותו בחייו השוטפים של כל מוסך ומוסך.
ניהול והתנהלות איגוד המוסכים
בהמשך לרפורמות
אשר הנהגתי עם כניסתי לתפקיד היו"ר לפני כשנתיים, שונה – כמובן בשיתוף
פעולה של נבחרי האיגוד העומדים לצידי - המבנה הניהולי של האיגוד, למבנה יעיל
ומודרני יותר, אשר ניחן ביתר שקיפות ובהפרדה מתבקשת בין המישור המקצועי לזה
הפוליטי בפעילות השוטפת של האיגוד. משיחותיי עם בעלי מוסכים בשבועות האחרונים
למדתי, כי לא הכל ערים לשינויים אלו ולפיכך אתן סקירה מתומצתת בעניין:
מועצת האיגוד,
המונה 40 חברי מועצה (האסיפה הכללית היא שבוחרת אותם. האסיפה התכנסה לאחרונה
במאי 2008 והחליטה על הארכת הקדנציה של הנבחרת הנוכחית עד למועד בחירות, שטרם
נקבע, שייערך במהלך 2009 לקדנציה נוספת). הינה כמעין "דירקטוריון
על" המתאסף אחת לרבעון לצורכי דיווחי הנהלה ולצרכי אישור פעילויות
ותקציבים שלא נכללו בתוכנית השנתית. ההנהלה הנוכחית מונה את יושבי ראש
הסניפים, את מנכ"ל האיגוד ואותי ואנו מנהלים בפועל באמצעותי ובאמצעות
המנכ"ל מר אילן מלמד את הפעילות הארצית של האיגוד. ההנהלה נעזרת, על פי
הצורך, ביועצים פנימיים וחיצוניים.
ההנהלה אף מתכננת
את פעילות האיגוד ואת תקציבו הביצועי אחת לשנה. על התכנון והביצוע מופקד מר
אבי אורן, יו"ר סניף חיפה והצפון אשר מלבד הניהול השוטף והמוצלח של הסניף
השני בגודלו באיגוד, מנהל בהתנדבות מלאה את תקציבו הכולל של האיגוד הארצי ושל
המכללה הטכנולוגית לרכב.
הסניפים מנוהלים
על ידי יושבי ראש הסניפים והמועצות הפנימיות של הסניפים ולצידם יועצות שירות
ותיקות ומסורות המבצעות את העבודה היומיומית את מול צרכיו השוטפים של המוסך.
הועדות הטכניות
והמקצועיות נאספות מידי מספר חודשים ועל בסיס הנושאים הנידונים בישיבות אלה,
יושבי ראש הענפים פונים למנכ"ל האיגוד ומקדמים את צרכי הענף הן על ידי
פעילות שוטפת והן על ידי פעילויות ארציות אותן מנהל פורום ההנהלה.
מעבר לאמור,
ומעבר לשכירים וליועצים החיצוניים, מסתייע האיגוד בפעילותם של עשרות מתנדבים
יקרים העוסקים בתחומים שונים ובייחוד כבוררים במחלוקות בין בעלי רכב לבין
נותני שירות בענף.
כל אותם שמניתי,
ניחנים באחריות ובמוטיבציה אישית ובנכונות לתרום – כאשר ביחס לנבחרי האיגוד
ולמתנדבים – התרומה הינה ללא כל תגמול כספי.
ללא אישים שניחנו בתכונות אופי אלו – לא יכולים היינו להצליח.
לשמחתי, הצלחנו
לגבש צוות מלוכד ומנצח המונה מאות פעילים, אשר שוררים הרמוניה ושיתוף פעולה
בין זרועותיו השונות. הרמוניה זו הינה תנאי הכרחי להצלחת פעילותנו בתקופה זו
אשר בה מדינת ישראל ובכלל זה, חברינו חברי האיגוד, מצויה בשפל כלכלי וחברתי
כמוהו לא ידענו שנים רבות מאז קום המדינה. בנוסף לאיכויות ההון האנושי הפועל
באיגוד, בחודשים אלה אנו מחליפים את כל מערכות המחשוב של האיגוד למערכות מחשוב
מודרניות אשר יסייעו בידינו לצבור ולאגור בצורה חכמה את כל המידע הנצבר אצלנו
על מנת שאיכויות הניהול והביצוע שלנו ישודרגו ויתייעלו לטובת הציבור שלנו.
איגוד המוסכים
בישראל במתכונתו הנוכחית הינו גוף יעיל, מודרני עם מנגנוני פעולה אנושיים
וטכנולוגיים מהרמה הראשונה ואני גאה לעמוד בראשו בימים אלה ומבטיח כי נפעל
ונצליח במשימה הקשה ביותר - נעמול קשה
על הקשרים החברתיים שלנו ועל יחסי העבודה האנושיים בין כל הגורמים על מנת
שנמשיך לייצר ולפעול באופן תקין, הגון, ישר ואיכותי למען הציבור אותו אנו
מייצגים.
דיווחים שוטפים:
שת"פ עם חברת פטרוטק
בשבוע הבא יערכו
יומיים של מבצעים בבית פטרוטק בחולון ובכלל זה, גם המכללה הטכנולוגית לרכב,
תציג את ריכוז ההשתלמויות לחודשים הקרובים וכן תאפשר לחברים השלים שילוט,
פנקסי תקינות וכד'. רצ"ב חוזר המנכ"ל
בנושא.
חוק 'גילוי נאות' במכירת רכב
משומש
השבוע פרסמנו מעל
מספר במות את דבר קיומו וכניסתו לתוקף של חוק מכירת רכב משומש (גילוי נאות)
וכן הסברנו
את מהותו וחשיבותו למוסך הבודד ולציבור המוסכים. צוות האיגוד הכין טופס גילוי
המבוסס על הוראות חוק זה, וניתן להורידו מאתר האיגוד (קישור)
ולהשתמש בו – מומלץ. למי שלא הספיק
להתעדכן אודות החוק, רצ"ב המידע שהופיע השבוע בכלי התקשורת בנושא זה: חדשות ערוץ 2,
8.12.08: קונים משומש? חשוב שתדעו
וואלה, 10.12.08: ואיפה הגילוי הנאות?
חברת 'דורנט'
בהמשך לפרסומים
שלנו בנושא, השבוע קיימנו את הפגישה הראשונה של מוסכים שטרם הצליחו לקבל תמורה
עבור עבודתם מחברת הליסינג הנמצאת בתהליכים משפטיים לאור מצב כלכלי קשה אליו
נקלעה. מוסכים הנמצאים במצב דומה אל מול חברה זו ושטרם הצטרפו לגוף המתגבש,
מוזמנים לפנות ללשכת המנכ"ל ולקבל פרטים אודות יוזמת ההתאגדות הנ"ל.
בג"ץ שמאי "מגדל"
כנגד משרד התחבורה (וועדת האתיקה)
האיגוד, באמצעות
עו"ד א. הר-אבן היועצת המשפטית של האיגוד, הגיש השבוע לבית המשפט העליון בקשה להצטרף כמשיב
לעתירה זו, הן מאחר והאיגוד (באמצעות וביוזמת מר יעקב חלווה, יו"ר
ועד ענף הפחחות והצבע) הוא אשר הגיש את רצף התלונות נשוא ההליכים בוועדת
האתיקה החל משנת 2002 ואילך, והן מאחר ויש לנו עניין רב מאוד בתוצאות ההליך.
מהות ההליך,כפי שאנו מפרשים זאת, הינה למעשה כפולה מבחינתם של השמאים העותרים
והגורם/ים העומד מאחוריהם: מחד, השבת שיטת השמאות "הנחות ועמלות"
אשר נפסלה בכל ערכאה במדינת ישראל לרבות וועדת האתיקה של משרד התחבורה, ומאידך
- הניסיון לפגוע ברגולציה ובסמכויות של משרד התחבורה. אנו כאיגוד, לא נאפשר
לאף אחד משני תהליכים אלו להתממש, ונעמוד איתן – זאת הפעם לצידו של משרד
התחבורה – אל מול ניסיונות אלו. אנו תקווה, כי בית המשפט העליון ייעתר לבקשתנו
להצטרף להליך.
רונן
לוי, יו"ר אגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל