השבוע ברכב

תיאור: תיאור: image01

גיליון מס. 249

עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה

02.2.2012

המהדורה המרכזית

 

 משחק סכום אפס -רונן לוי

 

 

משחק סכום אפס

התאכזבנו להתבשר השבוע בתקשורת, כי וועדת זליכה שוקלת לשנות את ההסדרה שכבר גובשה על ידה לענף המוסכים ולקבוע, כי הלקוח יוכל לרכוש את החלפים בעצמו ולהביא אותם להתקנה במוסך. ברם, כיוון שברור שהדבר יביא להאמרת מחירי העבודה, כי אזי , כ- "צעד נגד" תשקול וועדת זליכה להגביל את מחירי העבודה במוסך. http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3560513,00.html

וזה נראה לנו, בכל הכבוד, לשבור יד כדי לתקן רגל, כשלבסוף כל הגוף יישאר שבור. לא המוסכים הם שיצרו את העוולות בשוק החלפים. מנגד, המודל הכלכלי של המוסכים מתבסס, כתנאי לקיומו, על ההכנסות מעמלות חלפים. המשמעות הראשונית, לפיכך, היא כי המוסכים יהפכו ל- "קבלני משנה", ואלפי עובדי המוסכים ילכו הביתה.

באחד הטוקבקים כתגובה לפרסום זה, רשם אזרח ישראלי, כי בהתאמה להצעת וועדת זליכה הוא מציע שמעתה נביא כולנו את הירקות והבשר למסעדה, ושם רק יבשלו אותו. ואם זה נשמע אבסורד בתחום המזון – למה זה הגיוני בתחום הרכב?

אנו נדרשים לפי החוק לסרב להתקין חלפים בלתי ראויים וגם לתת אחריות לעבודתנו. איך נעשה זאת, אם ניאלץ לקבל חלפים שמקורם וטיבם לא ידועים? לצערנו, כבר היום מוסכים רבים חיים באקלים איומי זה, כשחברות הליסינג והביטוח כופות עליהן רכישת חלפים ממקור מסוים או מספקות את החלפים בעצמן.

כמו כן מלמדת המציאות כי במקרים המועטים הקיימים כיום בהם הלקוחות מביאים את החלפים, נוצרות לעיתים קרובות מחלוקות קשות לאחר שהתיקון מתברר ככושל – האם מקור הכשל בחלפים או שמא בעבודת המוסך? המשאבים והעלויות הכרוכים בבירור מחלוקות אלו, אליהן נגרר כמובן גם ספק החלפים – מיותר לחלוטין.

התוצאה המיידית – התאמת הרכב לחלף, במקום שהחלף יותאם לרכב.  התוצאה הכללית – פגיעה ברכב לצמיתות, הפחתת ערך רכוש הלקוח, וסיכון בטיחותי.

להזכירכם, החקיקה הקיימת מחייבת את המוסך לתת אחריות של 3 חודשים או 6,000 ק"ח (המוקדם מביניהם) לחלפים שנמכרו אצלו –זה המצב הטבעי והנכון, וכשיש כשל – ללקוח יש רק כתובת אחת – המוסך.

אנו לא מתנגדים להוזלת מחירי חלקי החילוף, להיפך. אך אין צורך להרוג את המוסכים לשם כך. יש, פשוט, לבצע פיקוח הודק על המחירים לצרכן – בפרט מחירי החלפים המקוריים, וכן לחזק את כוחו של המוסך אל מול הלקוחות הגדולים חברות הליסינג והביטוח על מנת שלא יאלץ להיכנע לתכתיבי החלפים שלהן. החלשת מעמדם המקצועי והכלכלי של המוסכים לא תשיג דבר אלא את התוצאה ההפוכה, והלקוחות לא יקבלו תמורה ותועלת רבה יותר.

נכון הבינה וועדת זליכה כי גזילת עמלות החלפים מהמוסכים תביא לייקור תעריפי העבודה. גם זו תהיה בכיה לדורות. כיום, תעריף שעת העבודה הישראלי נמוך משמעותית ממקבילו האירופאי והאמריקאי, והצרכן הוא שניהנה מכך. האם, אכן, בכוונת וועדת זליכה לגזול זאת ממנו?

השכר הריאלי בישראל הוא אכן בעייתי מאד ומקשה על הציבור. האשם, בכל הקשור באחזקת רכב, נמצא במחירי הדלק ובמחירי הרכב ולא במחירי המוסכים ובקיצור – במדיניות ממשלות ישראל. פורסם לא מכבר כי ממוצע התיקון לרכב ירד בשנים האחרונות וכי עלות אחזקת הרכב עלתה ב 6% וזאת בשל עליית מחירי הדלק והרכב.

אם תסיר וועדת זליכה את הלוט מעל כל המילים היפות של אינטרסנטים שונים, תראה כי המאבק האמיתי ניטש בין היבואנים המבקשים לשמור על ההגמוניה בקביעת מחירים  לחלפים מקוריים לבין חברות הביטוח והליסינג המושכות כלפי מטה את סטנדרט החלפים, בגלל המחירים. כיצד נקלענו, המוסכים, למאבק זה שלא אנו יצרנו אך אנו נדרשים לשלם את מחירו?

כתמיד, המשחק שמשחקים על גבנו הוא משחק סכום אפס. מונח זה מתאר משחק שבו הרווח של כל משתתף מאוזן במדויק על ידי ההפסד של המשתתפים האחרים. המונח נקרא כך משום שאם מצרפים את כלל הרווחים של המשתתפים ומפחיתים ממנו  את כלל ההפסדים, התוצאה היא אפס. במשחקים כאלה נדיר למצוא שיתוף פעולה, משום שהתועלת של כל שחקן באה על חשבון השחקנים האחרים.

בקיצור – אפס. מישהו אחר הרוויח, מרוויח וירוויח – לא המוסכים וגם לא הציבור, שמפסידים תמיד.

 

שבת שלום

 

 

  רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל       תיאור: תיאור: joinus.jpg  

 

 

תיאור: תיאור: joinus.jpg

-

 

 

 

חדשות אחרונות ● כתבות ומאמרים ● פינה משפטית ● השבוע בתקשורת

לחץ לצפייה

 

 

 

חוזרים ופרסומים רשמיים ● הכשרה והעשרה מקצועית

לחץ לצפייה

לוח מודעות

לחץ לצפייה

מבצעי מועדון הצרכנות ● ערוץ הרכב: חדשות וידאו ● אתר בשבוע ● הומור ועוד

מבצעי מועדון הצרכנות

מועדון צרכנות

 

חברי האיגוד היכנסו לדף מועדון הצרכנות עבור העוסקים בענף הרכב ותיהנו משלל הטבות ייחודיות עבורכם.

לדף מועדון הצרכנות.

 

 באדיבות  איגוד המוסכים

תיאור: תיאור: image035.gif תיאור: תיאור: image008.jpg

ערוץ הרכב 

הצרכן הפרטי מספסד את עלות החלפים ברכב.

ועדת קדמי, כפי שפרסמנו, מתכוונת להמליץ על הורדת המס על חלפים לרכב. לא בטוח שזה ישפיע -- בדיקה שלנו מעלה שמחירי חלפים במוסכים גבוהים במאות אחוזים מעלותם ליבואנים. למה?

  לצפייה באתר....

      

 

 


תיאור: תיאור: image032.jpgאתר השבוע jklmn

דירוג שבועי לאתר מתחום הרכב והתחבורה

שם ותיאור: http://www.umiservice.co.il/ 

 

ברוכים הבאים לאתר השרות והחלפים של חברת UMI
אנו מייחסים חשיבות עליונה לאיכות השירות ולהשגת שביעות רצון מלאה של לקוחותינו.
האתר מציג את מגוון השירותים המוצעים ברשת UMI המונה 55 מוסכים מורשים.
לנוחיותך ריכזנו עבורך את מירב המידע הרלוונטי לתחזוקה נכונה ובטוחה של כלי הרכב שברשותך.
לראשונה, פתחנו לפניך את האפשרות לקבל הצעת מחיר מפורטת לטיפול תקופתי ברכבך (בדיקות, עבודות, חלפים ומחירים


נשמח ללוותך ולעמוד לשרותך לאורך כל הדרך...

. לאתר.

 

 

האתר קל ונוח לתפעול.

התמצאות: y   עיצוב ותוכן: y

עדכונים שוטפים: y    עניין: y

דירוג כולל: jklmy

חושבים שהאתר שלכם שווה? עדכנו אותנו/a>

 

 

 

הבימה מציגה :

המחמזר...

 

"נתתי לו חיי"

משירי דני סנדרסון, משלהב את הקהל, ויותיר אתכם בפה פעור!

 

עכשיו במבצע  ל   2  תאריכים בלבד

15.2.12 , 16.2.12

 

 

 

בהזמנת 4 כרטיסים ומעלה, עלות כרטיס :

 

מחיר באולם 79 ₪ בלבד ! (במקום 220 ₪)

 

לפרטים......

 

. להורדת הקובץ

 

 

 

 

תיאור: תיאור: image022.jpgהומור

לחץ לצפייה

 
תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: facebook logo-04.jpg

תיאור: תיאור: image03

תיאור: תיאור: image04

תיאור: תיאור: image05

תיאור: תיאור: image021.jpg

תיאור: תיאור: image06

תיאור: תיאור: image07

חחבר לה"ב-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל

מסונף למועצה האירופית המשותפת לסחר ושרותי רכב

איגוד המוסכים בישראל ®

חבר פורום ארגוני

ענף הרכב בישראל ®

הפורום להבטחת תקינות

ובטיחות בתיקוני רכב ®

המכללה הטכנולוגית

לרכב בע"מ ®

'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.

אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר./span>

אתר www.iga.co.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il  

להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא"ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה.  ט.ל.ח.   © כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא"ל לפניות