התאכזבנו להתבשר השבוע בתקשורת, כי
וועדת זליכה שוקלת לשנות את ההסדרה שכבר גובשה על ידה לענף המוסכים ולקבוע, כי
הלקוח יוכל לרכוש את החלפים בעצמו ולהביא אותם להתקנה במוסך. ברם, כיוון שברור
שהדבר יביא להאמרת מחירי העבודה, כי אזי , כ- "צעד נגד" תשקול וועדת זליכה להגביל
את מחירי העבודה במוסך.
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3560513,00.html
וזה נראה לנו, בכל הכבוד, לשבור יד
כדי לתקן רגל, כשלבסוף כל הגוף יישאר שבור. לא המוסכים הם שיצרו את העוולות בשוק
החלפים. מנגד, המודל הכלכלי של המוסכים מתבסס, כתנאי לקיומו, על ההכנסות מעמלות
חלפים. המשמעות הראשונית, לפיכך, היא כי המוסכים יהפכו ל- "קבלני משנה", ואלפי
עובדי המוסכים ילכו הביתה.
באחד הטוקבקים כתגובה לפרסום זה,
רשם אזרח ישראלי, כי בהתאמה להצעת וועדת זליכה הוא מציע שמעתה נביא כולנו את הירקות
והבשר למסעדה, ושם רק יבשלו אותו. ואם זה נשמע אבסורד בתחום המזון – למה זה הגיוני
בתחום הרכב?
אנו נדרשים לפי החוק לסרב להתקין
חלפים בלתי ראויים וגם לתת אחריות לעבודתנו. איך נעשה זאת, אם ניאלץ לקבל חלפים
שמקורם וטיבם לא ידועים? לצערנו, כבר היום מוסכים רבים חיים באקלים איומי זה,
כשחברות הליסינג והביטוח כופות עליהן רכישת חלפים ממקור מסוים או מספקות את החלפים
בעצמן.
כמו כן מלמדת המציאות כי במקרים
המועטים הקיימים כיום בהם הלקוחות מביאים את החלפים, נוצרות לעיתים קרובות מחלוקות
קשות לאחר שהתיקון מתברר ככושל – האם מקור הכשל בחלפים או שמא בעבודת המוסך?
המשאבים והעלויות הכרוכים בבירור מחלוקות אלו, אליהן נגרר כמובן גם ספק החלפים –
מיותר לחלוטין.
התוצאה המיידית – התאמת הרכב לחלף,
במקום שהחלף יותאם לרכב.התוצאה הכללית – פגיעה ברכב לצמיתות,
הפחתת ערך רכוש הלקוח, וסיכון בטיחותי.
להזכירכם, החקיקה הקיימת מחייבת את
המוסך לתת אחריות של 3 חודשים או 6,000 ק"ח (המוקדם מביניהם) לחלפים שנמכרו אצלו
–זה המצב הטבעי והנכון, וכשיש כשל – ללקוח יש רק כתובת אחת – המוסך.
אנו לא מתנגדים להוזלת מחירי חלקי
החילוף, להיפך. אך אין צורך להרוג את המוסכים לשם כך. יש, פשוט, לבצע פיקוח הודק על
המחירים לצרכן – בפרט מחירי החלפים המקוריים, וכן לחזק את כוחו של המוסך אל מול
הלקוחות הגדולים חברות הליסינג והביטוח על מנת שלא יאלץ להיכנע לתכתיבי החלפים
שלהן. החלשת מעמדם המקצועי והכלכלי של המוסכים לא תשיג דבר אלא את התוצאה ההפוכה,
והלקוחות לא יקבלו תמורה ותועלת רבה יותר.
נכון הבינה וועדת זליכה כי גזילת
עמלות החלפים מהמוסכים תביא לייקור תעריפי העבודה. גם זו תהיה בכיה לדורות. כיום,
תעריף שעת העבודה הישראלי נמוך משמעותית ממקבילו האירופאי והאמריקאי, והצרכן הוא
שניהנה מכך. האם, אכן, בכוונת וועדת זליכה לגזול זאת ממנו?
השכר הריאלי בישראל הוא אכן בעייתי
מאד ומקשה על הציבור. האשם, בכל הקשור באחזקת רכב, נמצא במחירי הדלק ובמחירי הרכב
ולא במחירי המוסכים ובקיצור – במדיניות ממשלות ישראל. פורסם לא מכבר כי ממוצע
התיקון לרכב ירד בשנים האחרונות וכי
עלות אחזקת הרכב עלתה ב 6% וזאת בשל עליית מחירי הדלק והרכב.
אם תסיר וועדת זליכה את הלוט מעל כל
המילים היפות של אינטרסנטים שונים, תראה כי המאבק האמיתי ניטש בין היבואנים המבקשים
לשמור על ההגמוניה בקביעת מחיריםלחלפים מקוריים לבין חברות
הביטוח והליסינג המושכות כלפי מטה את סטנדרט החלפים, בגלל המחירים. כיצד נקלענו,
המוסכים, למאבק זה שלא אנו יצרנו אך אנו נדרשים לשלם את מחירו?
כתמיד, המשחק שמשחקים על גבנו הוא
משחק סכום אפס. מונח זה מתאר משחק שבו הרווח של כל משתתף מאוזן במדויק על
ידי ההפסד של המשתתפים האחרים. המונח נקרא כך משום שאם מצרפים את כלל הרווחים של
המשתתפים ומפחיתים ממנואת כלל ההפסדים, התוצאה היא אפס.
במשחקים כאלה נדיר למצוא שיתוף פעולה, משום שהתועלת של כל שחקן באה על חשבון
השחקנים האחרים.
בקיצור – אפס. מישהו אחר הרוויח,
מרוויח וירוויח – לא המוסכים וגם לא הציבור, שמפסידים תמיד.
שבת שלום
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל
ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל
תרגיל עוקף
הכרזת רכב כאובדן להלכה: שמאי רכב לוחצים על מוסכים לתת הנחות בתיקון כלי רכב
שנפגעו קשה בתאונה, כדי להמנע מהגדרה שתחייב רישום ברישיון הרכב
לכתבה...
פקיד תביעות טכני
הגדרת תפקיד: טיפול בתביעות במסגרת האחריות,
ריכוז התביעות המגיעות מהמוסכים, בדיקתן
והעברתן ליצרן. ניתוח הזנה של נתונים למערכת.
כישורים נדרשים : הנדסאי רכב/מכונות, ידע
באנגלית: חובה.
רקע בתחום הרכב: חובה.
היכר מערכת ה – SAP: יתרון.
שעות עבודה א'-ה' 8:00-17:00עבודה
בראשון לציון. חשמלאי למחלקת מסירת משאיות –ראשון לציון הנדסאי רכב /תעודת הסמכה –יתרון
עדיפות לניסיון בדיזל . שעות עבודה : א'-ה' 7:30 -17:00
ימי שישי – על פי דרישה . לפרטים לפנות לקרן אהרון מחלקת משאבי אנוש 03-5689996
●דרוש
למוסך מרכזי בפתח תקווה דרוש/ה מכונאי/ת, תנאים טובים למתאימים לפרטים טל':
03-9120075, פקס: 03-9116075 מייל:
שעות העבודה גמישות , אפשרות במשמרות.שעות
נוספות גם בימי שישי.אשמח
לעמוד לרשותך – אלי חכם רכז גיוס. 050-7203655.
●דרוש
לפנצ'רייה בצומת מסמיה, דרוש פנצ'ר מכר ממוצא יהודי עם ותק של 5 שנים לפחות
וניסיון בעבודה במשאיות וטרקטורים.לפרטים נוספים, יש
לפנות לאברהם בנייד: 050-5213809.
●דרוש למוסך רשת יבואן באזור באר שבע דרוש בעל הסמכה לחשמל ומיזוג אויר
לרכב. לשלוח קורות חיים לפקס 6280777 או למייל FOR_MULA@ZAHAV.NET.IL
●
דרוש
למוסך בשרון דרוש פחח רכב מקצועי. לפרטים
יחזקאל-
054-4479785.
●
דרושים
פנסיונר בעל הסמכה בטכנולוגיה מתקדמת למוסך באזור הצפון (רצוי מהקריות או חיפה)
לפרטים לפנות לזאב אלטמרק טל': 04-8418852 פקס: 04-8492610.
●
דרושים
לייבואן רכב פ"ת דרושים מכונאים למשרה מלאה.
מכונאי- מכונאי רכב למשרה מלאה א' -ה'
7:30-16:00 ימי ו' 7:30-12:00 דרישות התפקיד- ניסיון של 2-3
שנים במכונאות רכב. יתרון משמעותי לניסיון בעבודה עם משאיות.
תעודת מכונאי מוסמך יסודיות, ירידה לפרטים, אחריות, סדר
וארגון. נכונות לעבודה מאומצת (פיזית) * תנאים טובים למתאימים.
מכונאי בכיר- משפץ
מכלולים.תיאור
תפקיד: מכונאי רכב המשפץ מכלולים לרבות תיבות הילוכים ומנועים.
היקף העבודה: משרה מלאה: א'-ה' 7:30-16:00 ימי ו' 7:30-12:00דרישות
התפקיד:הכשרה מקצועית סוג 3 במכונאות רכב.ניסיון
בשיפוץ מכלולים(תיבות הילוכים, מנועים)יכולת לקרוא ספרות יצרן
באנגלית- כלומר אנגלית טכנית.יסודיות, ירידה לפרטים, סדר וארגון. *תנאים טובים למתאימיםהמשרה מיועדת לנשים וגברים. ניתן לפנות ליעל 03-9120075 או בפקס 03-9116075 או במייל yaelc@uti.co.il
● דרושים
פרונטאים עם או בלי הסמכה, מכונאים עם הסמכה
לבדיקות קנייה, צמיגאים עם או בלי הסמכה.
למרכז שירות
חיים לוי בירושלים דרוש נציג שירות לקוחות, בעל תודעת שירות גבוהה, ידע טכני
בסיסי חובה. משרה מלאה – כולל ימי שישי. המשרה מיועדת לנשים וגברים כאחד. טלפון
לתיאום סיגל: 02-6225996.
מחפשי עבודה
● מחפש עבודה
בוגר קורס במשרד התמ"ת מכונאי/חשמלאי רכב +תעודות מקצועיות אזור ת"א והסביבה
יוסף 052-7376664
● מחפש עבודה
בעל תעודת הסמכת אומן השתלמות בטכנולוגיה מתקדמת לאוטובוס ,מוניות,מלגזה, מעל
15 טון יכול לשמש כלוגיסטי לכל דבר כולל רכבים לאחר תיקון,באזור עתלית והמפרץ.
לפרטים חיים 057-3333004
● מחפש עבודה
בעל תעודת הסמכה בניהול מוסך וטכנולוגיה מתקדמת לרכב לפרטים יצחק
קפויה 03-6321177 /050-4337077
● מחפש עבודה
איש פחחות מעוניין להיות קבלן
משנה פח וצבע, עם עובדים כלים, כל תעודות ההסמכה והסדרים
קימיים עם חברות הביטוח במוסך מורשה. לפרטים צחי 054-5858048.
● מחפש עבודה
איש טכני מחפש עבודה במוסך כאיש
טכני, יועץ שירות, בוחן לפרטים אלון 052-2890304.
● מחפש עבודה
בעל הסמכה לניהול מוסך קצין בטיחות בתעבורה,
בוחן רישוי ועשן ושמאי רכב מוסמך, מבקש לקבל הצעות עבודה.
פקידה עם ניסיון רב במוסכים
וידע בתוכנות מוסכית, תבל ונשר מחפשת עבודה באזור המרכז.
לפרטים גולדי 050-4266359.
● מחפש עבודה
איתי גלבוע, בוגר קורס "הכרת
הרכב-יסודות המכונאות" מעוניין לעבוד במוסך באזור ירושלים.
לפרטים
נייד: 054-6461058
● מחפש עבודה
בעל 4 תעודות הסמכה- מכונאות,
חשמלאות, מיזוג אויר וקרבורטורים, הזרקת דלק, דיאגנוסטיקה
ומחשבים, בעל מוסך לשעבר עם ניסיון ותק מעל 35 שנה, מחפש עבודה
כמנהל מקצועי ומשרדי חצי משרה באזור המרכז והסביבה.
לפרטים : בנימין נייד-
054-9810622 טל'- 077-3350693.
●מחפש עבודה
מעוניין להיכנס כשותף/ משקיע
למוסך פעיל באזור המרכז/ השרון, רצוי למוסך רשת. רוני
09-9508983.
●מחפש עבודה
בעל ניסיון רב בענף הרכב, בעל
תעודת הסמכה במכונאות, הנדסאי רכב ומנהל מוסך בפועל, מחפש
עבודה באזור הצפון. דניאל 052-2378199.
להשכרה/ מכירה
●
לרגל סגירת מוסך התערוכה
למכירה כלי עבודה + ציוד כגון:ליפטים מדחס 5
כ"ס,מכבש 2.5 טון ועוד כלי עבודה בסיסים.
לפרטים אריה: 03-5443508
● מוסך גדול להשכרה!
להשכרה מוסך
גדול בתל אביב-
יתרונות:
מיקום
מעולה(ליד הסינרמה)
שטח נרחב
(1,245 מ"ר)
קרבה
לנתיבי איילון ,לחנויות חלפים, וליבואני רכב
גמישות
תפעול: יכול לשמש לטרייד- אין, ממכר רכבי ליסינג והשכרה.
גמישות
מבנית: ניתן לשנות תצורה מבנית בהתאם לדרישות היבואן.
גמישות
מודולרית: מגרש מלבני המאפשר חלוקה למחלקות
לפרטים זאב- 050-6460086.
● מוסך להשכרה!
להשכרה, מוסך
עם ציוד (אפשר גם בלי) ומוניטין של המון שנים , שטח מעל 500
מטר (עם אופציה ליותר) באזור פ"ת. לפרטים אלון: 052-2890304,
052-5951313.
●
מוסך להשכרה!
מוסך באזור בני ברק על שטח 530 מטר, מקורה עם כל
הרישיונות.
ועדת קדמי, כפי שפרסמנו,
מתכוונת להמליץ על הורדת המס
על חלפים לרכב. לא בטוח שזה
ישפיע -- בדיקה שלנו מעלה
שמחירי חלפים במוסכים גבוהים
במאות אחוזים מעלותם
ליבואנים. למה?
אנו
מייחסים חשיבות עליונה לאיכות
השירות ולהשגת שביעות רצון
מלאה של לקוחותינו.
האתר מציג את מגוון השירותים
המוצעים ברשת
UMI המונה 55 מוסכים
מורשים.
לנוחיותך ריכזנו עבורך את
מירב המידע הרלוונטי לתחזוקה
נכונה ובטוחה של כלי הרכב
שברשותך.
לראשונה, פתחנו לפניך את
האפשרות לקבל הצעת מחיר
מפורטת לטיפול תקופתי ברכבך
(בדיקות, עבודות, חלפים
ומחירים)
לבלונדינית
אחת נולדו
תאומים , היא
התישבה על
המיטה
והתחילה
לבכות ,
נכנסה האחות
לחדר ושאלה
אותה : “מה
קרה למה את
בוכה?” ענתה
לה
הבלונדינית :
“מה אני יגיד
עכשיו לבעלי
, ממי התינוק
השני…
חחבר לה"ב-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל
מסונף למועצה
האירופיתהמשותפת לסחר ושרותי רכב
איגוד המוסכים בישראל ®
חבר פורום ארגוני
ענף הרכב בישראל ®
הפורום להבטחת תקינות
ובטיחות בתיקוני רכב ®
המכללה
הטכנולוגית
לרכב בע"מ ®
'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים,
בתדירות שבועית.
הנושאים המרכזיים
בהם הוא עוסק:
רכב ותחבורה,
ביטוח, ליסינג,
בטיחות בדרכים
ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות
וידאו-'ערוץ
הרכב', מידע
צרכני, מאמרים
משפטיים, הכשרה
מקצועית, כנסים,
תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר./span>
אתרwww.iga.co.ilשולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il