השבוע ברכב

 תיאור: תיאור: image01

גיליון מס  274

עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה

02.08.2012

המהדורה המרכזית -רונן לוי

ההתייחסות לכשל הטכני – באיחוד האירופאי, ולהבדיל – בישראל:


לאחרונה התקבל באיגוד מידע אודות האופן בו מטפל האיחוד האירופי בנושא הכשל הטכני ברכב – נתונים סטטיסטיים והמלצות לתיקון.
באיחוד האירופי, להבדיל מהקורה במדינת ישראל, בוחנים את גורמי התאונות באופן יותר רציני ומעמיק ושם נמצא כי גורם אי תקינות הרכב אחראי לכ- 6% מנפגעי תאונות הדרכים. המשמעות היא, שאלפי בני אדם נפגעים עקב גורם אותו יכלו למנוע מראש. המשרד המטפל באיחוד האירופי בצמצום ההרוגים והפצועים מתאונות הדרכים הוציא הצעת חקיקה בה הומלץ לכלל המדינות החברות באיחוד לבצע מבחני רישוי בתדירות משתנה יחסית לגיל הרכב והקילומטרים שגמע. משמע - רכבים ישנים ורכבים בשימוש גבוה ייבחנו בתדירות גבוהה יותר מהממוצע. בנוסף, הומלץ כי לקראת המבחן השנתי תהיה החמרה בבדיקות ובאכיפה בכל הקשור לחלקי בלימה ויציבות הרכב (כולל צמיגים) וכן כי תתבצע בדיקה שנתית גם למכלולי בטיחות הספיגה – כריות אוויר, מותחני חגורות בטיחות וחגורות הבטיחות.
בעקבות המידע והחקר שבוצע באיחוד האירופי ולנוכח עקביות התוצאות המתקבלות אצלנו בבדיקות הפתע בדרכים (ב- 10% מכלי הרכב הנבדקים נמצאים באופן ממוצע ליקויי בטיחות) הוציא מנכ"ל איגוד המוסכים מכתב דרישה למנכ"ל משרד התחבורה ולמנהל אגף הרכב במשרד כי משרד התחבורה יאמץ את מדיניות האיחוד האירופי להקשחה בבדיקות לרכבים בעלי סיכון גבוה מהממוצע וכן המלצות לאופן ביצוע הפעולות הנ"ל.
נודיעכם אם וכאשר תתקבל תשובה, ואם וכאשר תבוצענה פעולות כלשהן בהתאם.
במקביל, השבוע פורסם פס"ד כנגד נהג משאית אשר נדרש פעם אחר פעם לתקן את המשאית, והתעקש שלא לטפל בכשלי הרכב (רכב כבד!!!) עד שמדינת ישראל הוציאה כנגדו כתב אישום. אנו אמנם שמחים על המודעות הגוברת של משטרת ישראל אודות הסכנה בשימוש רכב שאינו מטופל ושעלול לסכן את הבטיחות בדרכים. יחד עם זאת, התאכזבנו שוב בגין המשקל הקל שמייחסים שופטי ישראל לאותם אנשים המסכנים את כולנו. טיפול ברכב וצמצום הסיכון לפגוע ולהיפגע בתאונה הוא עניין של החלטה אישית של בעל רכב ולא "כוח עליון" וכשבתי המשפט נותנים לכך משקל נמוך אז אין להתפלא שאזרחים רבים מזלזלים ומזניחים את כל הקשור לתחזוקת הרכב שבבעלותם. רצ"ב מאמרה של יועמ"ש האיגוד שפורסם באתר וואלה השבוע, המציג את הפסיקה ואת המשתמע ממנה.
אנו תקווה כי הדרישה של האיגוד תהפוך במהרה למציאות מאחר וכל שבריר אחוז שיפור בתקינות כלי הרכב שווה פחות הרוגים ופחות פצועים.
בהקשר זה נזכיר כי הכנסת אישרה בשבוע שעבר את נוהל 6 – המדבקה על רכבי ציי הרכב המאפשרת לאזרחים להתלונן אצל מעסיקי המשתמשים על עבירות תנועה ונהיגה בלתי זהירה של נהגי רכבי הציים. גם במקרה זה עדכן אותי מנהל צי רכב מהגדולים במדינה כי הוא מצא התאמה מושלמת בין התלונות על נהגים "מועדים לפורענות" לבין כמות התאונות שמעורבים בהן אותם נהגים שעליהם מתלוננים יותר מהאחרים. משמע – ניתן לשפר את היכולת של כולנו לצמצם את הפגיעות הנגרמות מתאונות דרכים ויפה שעה אחת קודם.






חיסול ממוקד של המלצות וועדת זליכה ושל פתיחת התחרות בענף הרכב:


השבוע פורסמה כתבה אודות ניגוד העניינים של פרופ' זליכה כביכול, בכל הקשור לענף הרכב. במקביל, ולדעתנו לגמרי לא במקרה, יצא גם סיכום פגישה בין מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה לבין נציגי איגוד שמאי הביטוח (תחום שמאות הרכב) אודות יישום המלצות וועדת זליכה. "סיכום" זה שכלל אינו סיכום אלא יותר שופרן של חברות הביטוח, מבטא את מה שידענו מראש ושקיווינו כי ישתנה כפי שהובטח מפיו של שר התחבורה – משרד התחבורה מעולם נכנע ולעולם ייכנע לחברות השולטות בענף הרכב ולמשרד האוצר.לצערנו, אף שר תחבורה ואף גורם "אמיץ" אחר לא הצליח לשנות זאת בעבר. התוצאה המעשית וכנראה גם הסודית לציבור הרחב - פקיד זה או אחר "ישב על המדוכה" והחליט בהינף יד וללא נימוקים לבטל את יישום המלצות וועדת זליכה.
שר התחבורה הנוכחי אימץ באופן פומבי וציבורי את המלצות וועדת זליכה והצהיר כי זו הפעם הוא הגדיר מחדש ובאופן ברור כי תחום התחבורה נמצא בשליטה מלאה שלו. די מהר התברר כי לא כך הוא, וכי משרד האוצר וההון/שלטון כופפו מהר מאד את מנהלי משרד התחבורה ואלה (פקידי שר התחבורה) בכל פגישה ובכל סיכום מספרים לנו על המלצה נוספת שמתה לה מות ישרים.
בינתיים, במהירות ויעילות שאינם מוכרות לנו כצרכני השירות הציבורי, כל ההמלצות אשר עסקו בתחרות, בטיחות ואובייקטיביות בעלי המקצוע חוסלו אחת לאחת על ידי נציגי משרד האוצר/ההון בוועדת היישום של המלצות זליכה ומה שיישאר לנו בסוף הן המלצות מינוריות שלא יישנו מאום בתחום התחרות והבטיחות בדרכים. המהפכה שתכנן שר התחבורה בענף הרכב אכן התהפכה ותישאר כמהפכה תקשורתית שמלבד רעש תקשורתי ובזבוז משאבים של המדינה ושל עוסקים רבים בתחום – לא קרה בעקבותיה דבר אמיתי בתחום תחזוקת הרכב.
ציבור הצרכנים והאזרחים, כמו במקרה טרכטנברג, ועדת הריכוזיות ועוד אינספור וועדות ממלכתיות מבית היוצר של ממשלות ישראל, יישארו נתינים של בעלי הון ריכוזיים. כיתות הרגליים לבחירות נציגי ממשלה מסתבר יותר ויותר כפעולה מיותרת וניתן כבר לדעתנו לגשת לבחירות ישירות של מנהלי חברות ביטוח, יבואני רכב וכד' וחבל על תשלומי התיווך היקרים שמשלם הציבור במימונו את הפקידות הממשלתית ואת נבחריה.
כל מה שאנו מאמינים כעוסקים וכאזרחים נושאי נטל ושלמענו אנו פועלים מזה שנים, התקומם בנו, ונשלח השבוע מכתב מטעמנו לנציגי המשרד המזכיר להם כי התחייבו לאמץ ולבצע ורק בשל התחייבות זו הגענו כצופים להופעות התקשורתיות אותן יזמו בעבר וחבל שגם זו הפעם התבדינו ובאנו לשווא.
האיגוד החליט להקים וועדת איתור שתתור לה אחר פקיד/ פוליטיקאי/ שופט אשר ינסה ליישם את כל האמור בכלל מסקנות הוועדות הממלכתיות שמתו באופן "טבעי" בדרך הייסורים התלולה למקדש החקיקה והיישום של הרשות ה"מבצעת". במסגרת זו, אף הודענו לעמותה לחופש המידע כי נצטרף למאבקה הציבורי לחשיפת הפרוטוקולים של וועדת טרכטנברג אשר הממשלה מסרבת לחשוף. אין לנו ספק לאור התנהלות הזיג זג היומיומית אותה אנו חוזים, כי הסירוב קשור יותר לניסיון להחביא מאשר ל-"חיסיון" שהומצא לצורך כך.


הממשק בין המוסכים לרשויות מקומיות:


במסגרת כלל הגזירות המוטלות על מי שאינו בעל הון והשפעה ועל מי שהינו חוקי ונושא נטל, לבעלי המוסכים התנגשויות רבות עם הרשויות המקומיות ועם איגודי המים השונים.
בשבועות האחרונים האיגוד מבצע תהליך של הידברות עם תאגידי המים בכל הקשור לשמירה על מערכות הטיהור השפכים האזוריות ובקרוב ייצא חוזר מנכ"ל הכולל הוראות "עשה ואל תעשה" בתחום ניקיון המוסך, מחזור השמנים ושפיכת מזהמים לתעלות הביוב. שמירה על הכללים, תסייע לסביבה ותגן עליכם מפני קנסות ופרסום שלילי.
בנוסף, קיימות מספר עיריות ורשויות מקומיות שהפנימו את העובדה כי רק תמיכה בעסקים תסייע לקידום העיר ולהכנסותיה ואלה פועלות בשיתוף פעולה עם נציגי האיגוד לסייע לעסקים הנתקלים באטימות בירוקרטית בכל הקשור לבעיות שוטפות וכן לתהליכי פיתוח ובנייה. רק השבוע פתחו נציגי האיגוד, חסמים בירוקראטיים למוסכים באזור הצפון, המרכז והדרום ואנו מזכירים לחברים כי ניתן להסתייע בשירותי ובנציגי האיגוד האזוריים לצרכים אלה ולדומיהם.

 

 

 

 

שבת שלום,


רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל       תיאור: תיאור: joinus.jpg  

 

חוזרים ופרסומים רשמיים ● הכשרה והעשרה מקצועית

לחץ לצפייה

חדשות אחרונות ● כתבות ומאמרים ● פינה משפטית ● השבוע בתקשורת

לחץ לצפייה

 ערוץ הרכב: חדשות וידאו ● אתר בשבוע ● הומור ועוד

תיאור: תיאור: image035.gif תיאור: תיאור: image008.jpg

ערוץ הרכב 

למה חברת הביטוח מתעקשת שהרכב אובדן להלכה?

 

 
על פי הערכת השמאי הרכב הוא טוטאל לוס המיועד לפרוק,
בחברת הביטוח לוחצים עליו לשנות את הערכתו כך שהרכב
יהיה אובדן להלכה ויוכל לחזור לכביש.
"הפרקטיקה של אובדן להלכה", מסביר רונן לוי יו"ר איגוד המוסכים,
"היא כזאת שהרכב הולך לשיקום פיראטי"

 

תיאור: תיאור: image032.jpgאתר השבוע jklmn

דירוג שבועי לאתר מתחום הרכב והתחבורה


איגוד המוסכים גאה להשיק שת"פ עם CARSFORUM.CO.IL אתר הרכב הגדול בישראל.


האתר הינו ככר העיר של עולם הרכב הישראלי, והמדיה החברתית המובילה בעולם הרכב הישראלי. בבסיס האתר פועלת מדיה חברתית (פורום) שוקקת ודינאמית המספקת למשתמשים מקום אובייקטיבי ואמין ליצירת דיאלוג ולקבלת חוות דעת ומענה בכל נושא על כל שרות או מוצר בעולם הרכב.
מטרת השת"פ הינה לספק פלטפורמה מקצועית וחברתית סגורה במסגרת אתר CARS-FORUM שתאפשר לחברי האיגוד ליהנות מהיכולת לשתף ולהפרות אחד את השני בפורום ייעודי אשר ישמש כפורום הרשמי של חברי איגוד המוסכים
בפורום החדש יוכלו חברי האיגוד להתייעץ בנושאים שונים כגון, פתרון תקלות שונות, חיפוש עובדים, ספקים, להתעדכן בחדשות הענף ועוד.
בנוסף, יוכלו חברי האיגוד ליהנות מחבילת פרסום במחירים מיוחדים באתר CARS-FORUM שתאפשר לחברי האיגוד להיחשף לקהל לקוחות רחב - 800,000 אלף מבקרים באתר בכל חודש, אשר כל כולו ממוקד רק בעולם הרכב.

לחץ לקישור לאתר

המגזין הדיגיטלי

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: facebook logo-04.jpg

תיאור: תיאור: image03

תיאור: תיאור: image04

תיאור: תיאור: image05

תיאור: תיאור: image021.jpg

תיאור: תיאור: image06

תיאור: תיאור: image07

חחבר לה"בspan>-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל

מסונף למועצה האירופית המשותפת לסחר ושרותי רכב

איגוד המוסכים בישראל ®

חבר פורום ארגוני

ענף הרכב בישראל ®

הפורום להבטחת תקינות

ובטיחות בתיקוני רכב ®

המכללה הטכנולוגית

לרכב בע"מ ®

'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.

אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר./span>

אתר www.iga.co.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il  

להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא"ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה.  ט.ל.ח.   © כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא"ל לפניות