השבוע בישרו לנו כי ממשלת ישראל מעוניינת לפתח סוללה לרכב חשמלי וכי תכלית הפרויקט הוא להפחית את התלות בנפט. בנוסף, התבשרנו כי הרכב ההיברידי של חברת טויוטה, הפריוס, הוא הדגם הנמכר ביותר בעולם ברבעון האחרון.
הנתונים הללו מעודדים ומוכיחים כי חלום מהפכת ההנעה באמצעות אנרגיות
חילופיות ממשיך לפעום, וכי הוא זוכה לתמיכת צרכנים גוברת ברחבי תבל.
המהפכה הזו גולשת לאיטה גם לתחום רכבי ההיסעים וגם לתחום רכבי המשא וכולנו
תקווה כי היא תנוע מהר ותקנה לה שביתה בקרב הציבור. הבשורה החשמלית חייבת
לנוע במקביל לעלות נמוכה של האנרגיה, עלות סבירה של כלי הרכב, שיפור מתמיד
של התחבורה הציבורית ופיתוח תשתיות לתנועה בטוחה של רכבים דו גלגליים
חשמליים ושל אופניים במרכזי הערים הגדולות והצפופות.
בישראל
המוזרה שלנו עדיין ניטש ויכוח מעמדי על "זכותם", של מיעוט אזרחים ליהנות
מרכב חדש בהשתתפות המדינה וכן מדלק "חופשי". קרב חסר אחריות וחזון זה
מגובה ומנוהל על ידי מנהיגי האוצר של ממשלתנו אשר ממשיכים להציף אותנו
בעודפי רכב מזהם ויקר לתחזוקה וכל זאת על מזבח ההכנסות ממיסי הקנייה על
הרכב וכן על מזבח ה"יעילות" של המנגנון המשותף לאוצר וליבואני הרכב
בישראל. הקרב כנגד "זליכה" ותובנותיו הוא קרב על נוחות ועצלנות מצד האוצר
וקרב של טייקונים אשר היטיבו להבין לליבו של האוצר. שני השחקנים הללו
מנסים לשמר בכל כוחם את המצב האבסורדי הנוכחי אליו נקלעה מדינת ישראל
בתחום הרכב וההנעה – עודף של כלי רכב משומשים, עלייה בכמות הנסועה, פער
עצום בין גידול הכמות של כלי הרכב והאוכלוסייה לעומת הרחבת התשתיות
בכבישים ולעומת הפיתוח האיטי של תחום התחבורה הציבורית ועוד.
יפה
עושה שר התחבורה הנוכחי, מר ישראל כץ, במאבקו העיקש על השליטה בשוק הרכב
היבשתי כולו ועל ניסיונותיו לנתק את הקשר בין משרד האוצר לבין הצרכים
האמיתיים של ההנעה התחבורתית בישראל. הקרב שמנהל השר ישראל כץ אינו קרב
ציני כמו שמנסים להציגו עיתונאים וטייקוני רכב, אלא קרב נכון וראוי הכורך
בתוכו חזון וראייה לטווח ארוך. קשה להבין את מקבלי ההחלטות במשרד האוצר
בירושלים אשר אינם מצליחים להביט אל האופק ממרום מושבם ואשר תורמים תרומה
כה נכבדת לפגיעה רב מערכתית בעתידה של מדינת ישראל ושל אזרחיה. משרד זה
חייב להתחבר לחזון הצודק והנכון של שר התחבורה ולסייע ליישם באופן מיידי
את המלצות זליכה בתחום התחרות וכן ליישם באופן מלא את פירוק כוחם ההרסני
של הגופים הריכוזיים במשק הישראלי ומשפיעים לרעה על עתיד כלל תחום התחבורה
בישראל - הביטוח, התשתיות (דלק, חשמל וכד'), שיטת הליסינג התפעוליויבוא הרכב לישראל.
את
הפעולות הנדרשות למימוש ההצלה של תחום הנעת בני אדם וסחורות במדינת ישראל
יש לבצע באופן מיידי וחבל על כל יום שעובר ושבו "עולם כמנהגו נוהג". הדפוס
הלקוי הזה של פקידי האוצר עלוללהתפוצץ בפנינו כבר
בשנים הקרובות ולסחוט מכולנו עוד גזירות, מיסים והרס של ערכי זיהום אוויר
, עומס תחבורתי, זכויות אדם וכן סיכון מוחשי לעסקים רבים בתחום הרכב
והסביבה. די לקרוא את המכרז האחרון של מנהל הרכב לרכבי השרים בכדי להיווכח
כי משרד האוצר טרם הפנים כי יש חברות רבות בתחום הרכב המסוגלות לספק
פתרונות ולא רק מיעוט ספקים נבחרים. נראה שוב כי משרד האוצר על ענפיו
הרבים ממשיך בדרכו לעידוד חסימת התחרות במדינת ישראל ונוח לו כ"לקןח
מועדף" להמשיך בדרך זו. אנו מאמינים כי תחילת יישום חזונו של שר התחבורה
במלואו ובאופן מיידי תשאיר לנו עוד סיכוי לתקן את המצב ולהשיב כאזרחים את
ערכי התחרות, ערכי היוזמה הפרטית, ערכי חופש העיסוק, ערכי החינוך לשמירת
הסביבה, ערכי החיסכון באנרגיה ועוד.
השבוע
פתחנו קורס נוסף בסניף חיפה להכרת הרכב החשמלי וההיברידי והפעם השתתפו
בקורס גם נציגי חברת בטר-פלייס, חלוצת החזון של הרכב החשמלי בעולם המערבי.
מעבר לגאווה הישראלית שלנו בחברה זו אשר הצליחה לנצח את הציניות בעולם
ייצור הרכב, חברה זו גם פותחת בימים אלה את דלת המידע האגור אצלה למכללות
הרכב השונות בישראל ומאפשרת לכלל העוסקים בענף את הגישה לידע ולמידע אודות
תחזוקה ותיקון כלי הרכב העתידיים. אנו תקווה כי שאר העוסקים בייבוא
ובייצור של כלי רכב המונעים באנרגיה חליפית, יפתחו את דלתות המידע שלהם
לכל למען כלל הענף וגם למען הצלחת המיזמים והמוצרים שלהם. פתיחות ותחרות
הם המפתח היחיד להצלחה של כלל העוסקים בענף וברור שגם כלל הלקוחות
הפוטנציאלים המשתמשים במוצרים ובשירותים הנלווים למוצרים אלה, ייהנו מכך
ויניעו את הענף הזה קדימה.
שבת שלום ובהצלחה
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל
ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל
אבחון תקלות ברכב הינו תהליך הדורש הכשרה, מיומנות וניסיון. כל מוסכניק יודע, שלעיתים זהו תהליך של "ניסוי
וטעייה". לעיתים נדרש "רגש". ולעיתים, מה לעשות, גם טועים.לצפייה...
להב לשכת ארגוני העצמאים בישראל פועלת
על מנת לייצג, לקדם ולפעול בעניינו של מגזר
העובדים העצמאיים המונה מעל 350 אלף מפרנסים
ויזמים עצמאים והמעסיק עוד כ - 700 אלף
שכירים, והמהווה את מנוע הצמיחה המרכזי במשק.
איגוד המוסכים חבר בלהב משנת הקמתה (1983).
ראשי איגודים מקצועיים החברים בלהב מדברים על
חשיבות ייצוגם במסגרת להב.
אתר השבוע jklmn
דירוג שבועי לאתר מתחום הרכב והתחבורה
מוסך דרור סנקביץ
מתמחה בפחחות צבע ויישורי שלדות לכל סוגי הרכב
פרטיות מסחריות ורכב כבד. במוסך מותקן הציוד המשוכלל והמתקדם ביותר
בעולם וכל זאת על מנת להבטיח ללקוח את השרות הטוב והמהיר ביותר.
רק במוסכנו תמצאו פתרון לבעיות המורכבות ביותר בתחום הפחחות, ישור שלדה ובעיות
מרכב שונות. כל זאת בשילוב עם הניסיון הרב, צוות עובדים מיומן והציוד המתקדם
ביותר הקיימים בענף מקנים ללקוחותינו את היתרונות להם הם זקוקים.
הכנס רכבך אלינו ואתה בידיים טובות ונאמנות
הסדרים עם חברות הביטוח!!!!
'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים,
בתדירות שבועית.
הנושאים המרכזיים
בהם הוא עוסק:
רכב ותחבורה,
ביטוח, ליסינג,
בטיחות בדרכים
ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות
וידאו-'ערוץ
הרכב', מידע
צרכני, מאמרים
משפטיים, הכשרה
מקצועית, כנסים,
תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין
בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש
בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים
כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים
אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע
הפרסומי המתפרסם בניוזלטר./span>
אתרwww.iga.co.ilשולח
עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il