השבוע ברכב

 תיאור: תיאור: image01

גיליון מס 297

עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה

24.01.2013


המהדורה המרכזית -רונן לוי

כנסת ישראל בהרכבה החדש – הנזכה ליהנות ממנהיגים שאינם בוגדים בבוחרים?

אנו, כמו כל עם ישראל, הצבענו השבוע לשנות את סדר העדיפות במדינה, ולהפוך את נבחרינו ופקידינו לקצת יותר שלנו. בכל ישיבה בכנסת ובכל ישיבה עם פקיד ממשלתי בכיר (ממונה על התחרות, ממונה על שוק ההון ואחרים), חשנו כי האנשים הללו מנותקים מהעם וחיים בתוך תיאוריות או ספקולציות.

לפני מספר שנים, בזמן ממשלת אולמרט, ישבתי במטוס במושב סמוך לח"כ ממפלגה שלטת דאז. במהלך הטיסה הסברתי לו מדוע השילוב של שווי שימוש נמוך + רכב כמרכיב שכר + הטבות מס לחברות ליסינג פוגע בנו ומעביר את תוצר העבודה שלנו לכיס של מישהו אחר. הסברתי לו שאלו תקנות לא שוויוניות ומפלות. שאלתי אותו מדוע הצביע נגד העלאת שווי השימוש ומדוע היסה אותנו כשטענו את טענותינו בוועדת הכספים. הוא ענה לי שיו"ר הסיעה תפס אותו מחוץ לחדר הוועדה, חמש דקות לפני הדיון ואמר לו מה להצביע ואיך להתנהג. הוא הודה כי לא היה בקיא בחומר וגם שזה לא כ"כ עניין אותו. אני לא הבנתי אז מדוע מפלגה שלטת נלחמת לפגוע בחלק נרחב ממצביעיה ומדוע נבחר ציבור מתעלם מצורכי רוב העם. לא שכחתי חילופי דברים אלו, ואת המסקנות המפחידות העולות מהן.

האיגוד פעל רבות לגיוס כל ארגון וכל גורם היכול לתמוך בשינוי המצב בו הממשלה היא עושת-דברו של מיעוט בעלי הון לרבות כלל הפקידות, מכוני התקינה וכל מי שבידו לייצר חסמים ויתרון תחרותי למיעוט אזרחים. הממשלה היוצאת דיברה על הסרת חסמים ועל שוויון אך המשיכה באותו קו של עשייה או ליתר דיוק- מחדליות מפלה.

חזינו ביציאת  העם לרחובות למחאה על מדיניות הממשלה החונקת את רוב אזרחיה. ראש הממשלה הקים ועדות למכביר בכדי להנמיך את להבות הזעם הציבורי, אך לא עמד לו האומץ ליישם את המלצותיהן. יחד עם זאת הוא שלח את שר האוצר שלו לספר לנו עד כמה טוב לנו שמחירי המים והשמפניה השתוו, עד כמה היוונים והספרדים סובלים מהעובדה שאין להם שר אוצר התואם לו ועוד ועוד... הסיפורים לא סייעו לנו לקיים את עסקינו והם גם לא עזרו ללקוחות שלנו שהתקשו להוסיף את העלות שלנו לסל העלויות שלהם...

השבוע העם אמר די להון-שלטון

השבוע, הציבור החליף 50% מחברי הכנסת. חברי הכנסת החדשים שהבטיחו לנו לשנות את השיטה חייבים לוודא באופן מיידי כי הפקידות השלטת תפסיק לקבל הוראות והנחיות מבעלי הון. חברי הכנסת הללו חייבים לוודא כי פקידי ציבור ובמיוחד הבכירים שביניהם יפסיקו להתרועע עם בעלי הון ריכוזיים, וכי כלל חקיקת המשנה עליה  מופקדים משרדי הממשלה יהיו חקיקות התואמות לחוקי היסוד שחוקקה הכנסת משנת 1992. משמע - הפסקת השליטה בניתוב לקוחות של חברות ביטוח, הפסקת בעלויות צולבות, הפסקת מיזוגים מופקרים, הפסקת המכרזים המוטים, הפסקת חוזים אחידים פוגעניים, ושלילת היכולת מתאגיד הון לשלוט ולפקח על עסקים קטנים וכד'.

שמעתי בערב הבחירות מנהיגי מפלגות המדברים על יוקר המחייה ועל לגמור את החודש. הדיון נכון אך העיקר הוא מקורה של הבעיה - העם מאס בחיבורים המושחתים ובשליטה של בעלי ההון על חברי כנסת ועל בכירי אוצר ופקידים אחרים.

התנהגות אחרת ממה שהורגלנו אליה בעשור האחרון היא זו שאנו מצפים לה ולא סיפורים. הציבור מתבגר ואני בטוח שאם הכנסת והממשלה הנוכחית לא יעשו כן, בבחירות הבאות יוחלפו עוד 60 חברי כנסת והעם לא יוותר על השינוי המיוחל.

אנו מקווים כי מנהיגי המפלגות המיועדים להנהיג אותנו בשנים הקרובות יפנימו את מה שמצפה מהם העם שזה עתה נתן להם הזדמנות ומנדט, וכי במהרה בימינו נזכה לראות את הפסקת הבגידה של השלטון בעמו.

על סוברניות, חופש ביטוי, וחופש ההתאגדות של מוסכי ישראל:

בשבוע שעבר דיווחתי כי הנהלת האיגוד ביצעה מהלך של הדיפת מתקפה על האיגוד ועל חופש ההתארגנות והביטוי שלו. אתמול אושרר והושלם מהלך זה על ידי המועצה הארצית של האיגוד. נאלצנו לפטר שניים מחברי מועצת האיגוד, אשר בחודשים האחרונים "הפכו את עורם" ופעלו ללא ליאות, תוך נקיטה באמצעים פסולים הפוגעים בבעלי המוסכים, כנגד החלטות המועצה הנבחרת ומדיניותה (למרות שהצביעו בעדה), וחתרו כנגד אחדות האיגוד ויכולתו לתת שירות לחברים ולהנהיג את המאבקים והתהליכים של בעלי המוסכים בישראל (למרות שתמכו בהם).

לצערנו, בחרו שניים אלו בניהול הסכסוך האינטרסנטי הצר שלהם שלא בהליך דמוקרטי ושלא תוך שכנוע חברי המועצה כמקובל בכל גוף ציבורי תקין, אלא בפגיעה בבעלי המוסכים ובשמו הטוב של האיגוד, ושלחו "פשקווילים" לבעלי המוסכים ובהם דברי בלע והבל שפוגעים אך ורק בחברים ובמטרות.

על מנת שלא להחמיר את ניסיון הפגיעה בתדמית האיגוד, אמנע מלפרוס מעל בימה זו את סברתנו לגבי מניעיהם של השניים ואת זהות הגופים העומדים מאחוריהם (אשר הצלחות פעילות האיגוד הינן, ככל הנראה, לצנינים בעיניהם של אותם גופים), אך אחת היא לנו – זה שניתן לו מנדט של אמון ע"י החברים והפועל בשליחות ציבורית אך לדעת מועצת האיגוד אינו ראוי לאמון ומועל בשליחותו, אינו יכול להיות עוד שליח ציבור ואינו יכול לייצג בעלי מוסכים ולפעול בשמם. באחריותה ומחובתה של מועצת האיגוד היה לפעול בתוקף על מנת לאפשר את המשך ההתנהלות התקינה.  

השירות לחברי האיגוד בכלל הסניפים ימשיך כסדרו וחברי המועצה, ההנהלה, ראשי הוועדים וכל נושאי התפקידים, ימשיכו להצעיד את האיגוד ואת האינטרסים שלו קדימה, ללא חת ובאותה מתכונת של הנהגה שקופה ונחושה היודעת להגן על האינטרסים של חבריה וגם יודעת להתגונן כנגד המנסים לפגוע בפעילות האיגוד וביסודותיו.

אנו בטוחים כי המהלך רק ישפר את השירות למוסכים בכלל הארץ .

בחודשים הקרובים, נמשיך בשיפור השירות ובקידום ההכשרות המקצועיות בכל סניפי האיגוד ונצא לבחירות למועצת האיגוד (מועדים ותקנון בחירות יופצו בקרוב). אני תקווה כי יתגייסו, גם הפעם, בעלי מוסכים מוכשרים ומסורים שיתרמו מזמנם וממרצם בכדי להצליח אל מול האתגרים העומדים בפנינו.

שבת שלום ובהצלחה לכולנו.

 

סופשבוע נעים 

רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל       תיאור: תיאור: joinus.jpg  

 

חוזרים ופרסומים רשמיים ● הכשרה והעשרה מקצועית

לחץ לצפייה


חדשות אחרונות ● כתבות ומאמרים ● פינה משפטית ● השבוע בתקשורת

לחץ לצפייה

 ערוץ הרכב: חדשות וידאו ● אתר בשבוע ● הומור ועוד

תיאור: תיאור: image035.gif תיאור: תיאור: image008.jpg

 

ערוץ הרכב 

האם יש לרכב שלכם שוק?



מה היו הרכבים המבוקשים בשנה החולפת?
וכמה זמן ייקח לכם למכור את הרכב שלכם?
הזמן הממוצע למכירת רכב משומש הוא בין 4 שבועות ל - 6 שבועות.
לפני שקונים רכב חשוב לבדוק מה השוק שלו.
בשנה החולפת הדגמים המבוקשים ביותר על פי יד 2 היו – מאזדה, פולקסוואגן והונדה.
ובכל מקרה, מכירת רכב משומש הופכת ליותר ויותר מסובכת.




תיאור: תיאור: image032.jpgאתר השבוע jklmn

דירוג שבועי לאתר מתחום הרכב והתחבורה

 

 

ס.א שירותי רכב בע"מ
ס.א שירותי רכב מספק שירותי מוסך,מכירת
חלפים, שירותי גרירה,

מכירה קניה וטרייד אין לכל סוגי הרכבים.
ס.א שירותי רכב בע"מ בבעלות סאלם אלסייד בעל ניסיון רב בכל

בתחומים ובעל תעודות הסמכה .

צוות ס.א שירותי רכב ישמח לשרת

ולעמוד לרשות הלקוחות בכול תחום

לחץ לקישור לאתר

המגזין הדיגיטלי

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: facebook logo-04.jpg

תיאור: תיאור: image03

תיאור: תיאור: image04

תיאור: תיאור: image05

תיאור: תיאור: image021.jpg

תיאור: תיאור: image06

תיאור: תיאור: image07

חחבר לה"בspan>-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל

מסונף למועצה האירופית המשותפת לסחר ושרותי רכב

איגוד המוסכים בישראל ®

חבר פורום ארגוני

ענף הרכב בישראל ®

הפורום להבטחת תקינות

ובטיחות בתיקוני רכב ®

המכללה הטכנולוגית

לרכב בע"מ ®

'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.

אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר./span>

אתר www.iga.co.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il  

להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא"ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה.  ט.ל.ח.   © כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא"ל לפניות