השבוע ברכב

 תיאור: תיאור: image01

גיליון מס 317

עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה

04.07.2013


המהדורה המרכזית -רונן לוי

 

 

מצב חירום בענף המוסכים

השבוע התכנסו פעילי האיגוד לסדרת דיונים מרתונית אודות המצב הכלכלי הקשה בענף המוסכים. מתחילת השנה, חלה ירידה חדה בהכנסות המוסכים וברווחיותם. מצב זה חוצה את גבולות כל סוגי המוסכים - מוסכי יבואן, מוסכים כלליים, פחחות וצבע, פנצ'ריות, דו-גלגלי, משא כבד וכד'.

עקב המצב ולנוכח העובדה שהמדינה חזרה בה מהבטחתה לפתוח את התחרות בשוק הרכב והמוסכים (מותן הסופי של המלצות ועדת זליכה כפי שמתבטא בהצעת חוק רישוי השירותים לרכב), החלטנו להכריז על מצב חירום כלכלי בענף.

בקרוב נפרסם את פרטי הכינוסים אותם נערוך ברחבי הארץ בזמן הקרוב בכדי לגבש את הבעיות של כל איזור וענף, ולהחליט ביחד עם המוסכים המיוצגים על ידי האיגוד על דרכי הפעולה החוקיות בהן ננקוט על מנת לשמור על זכויותינו הכלכליות והמקצועיות לעתיד.

אנו מצפים כי כלל בעלי המוסכים בישראל יצטרפו לפעילות אקטיבית בכדי לשנות את מצבם הפרטי ואת המצב הכללי החמור אליו נקלע הענף בשל רגולציית ריכוזיות מתמשכת ובלתי הגיונית בה נוקטת ממשלת ישראל ושמחריבה באופן שיטתי ומתמשך את ענף שירותי המוסכים בהווה ולעתיד.

 

חוק רישוי השירותים לרכב

לאחר שנים של כוונות שלא התיישמו, הואץ בחודשים האחרונים תהליך חקיקת חוק הרישוי החדש, שיאגד ויחליף את צווי הפיקוח בענף ובמקצועות הרכב.

בכל הנוגע למוסכים, החוק מגלם אכזבה קשה בעיקר ממה שאין בו: יישום המלצות וועדת זליכה; הסדרת הסחר ברכב משומש; נהלים שונים שהוצאו במהלך השנים אך לא הוטמעו – ועוד. כמו כן הוכנסו משום מה לנוסח החוק החדש "עיזים" שונות ומיותרות.

השבוע נפגשנו עם מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, היועצת המשפטית ורפרנטים נוספים ומסרנו את הערותינו לגבי נוסח החוק המוצע. על כך הוספנו גם כתב עמדה נוסף עם הערותינו  - רצ"ב לעיונכם

אנו תקווה שמרבית הערותינו תוטמענה בנוסח הסופי של החוק וכי יצומצם במידת האפשר הנזק מהלאקונות הקיימות בו.

במקביל לכך, הונחה על שולחן וועדת השרים הצעת חוק לתיקון חוק הרישום, העוסק באובדן להלכה. אנו נלמד את נוסח הצעת החוק שהועברה לעיוננו רק הבוקר – האם יש בתיקון בשורת אמת או שזו רק קוסמטיקה, ונפרסם את עמדתנו בנידון בהמשך.

 

ריקול

השבוע השיק משרד תחבורה קישור דף אינטרנט ובו ריכוז של כלל הודעות היצרנים על קריאות לבצע תיקון בעיות בטיחותיות שעלולות לקרות ברכב. קישור זה טוב לבעלי הרכב והוא גם חשוב לבעלי המוסכים המקבלים לתיקון כלי רכב מסוגים שונים שכן הם יכולים להפנות את כלי הרכב המטופלים אצלם לביצוע הוראות התיקון במוסכי היבואן וגם לקבל ולספק מידע ללקוחותיהם.

בהצעת חוק רישוי השירותים לרכב תוטל חובה זו גם על ספקי חלקי החילוף השונים (כולל צמיגים) - יבואן חלקי חילוף יצטרך לוודא איסוף חלק שנמצא כי הוא תקול ועלול לסכן את הבטיחות וכן לבצע פרסום בכדי לאתר את אותם בעלי הרכב בהם הותקן החלק טרם בוצע איסוף החלק.

ריכוז וניהול כשלי בטיחות הנובעים מחלקי חילוף תקולים ו/או מפגם ייצור סדרתי של יצרן הוא עניין בעל חשיבות רבה ואנו מברכים את משרד התחבורה על הפעולה החשובה הזו.

נושא זה נידון בינינו לבין נציגי המשרד בעשור האחרון מספר רב של פעמים בשל הקושי של בעלי המוסכים לזהות מראש את הכשלים הללו ולקרוא ללקוחות חזרה לצורך צמצום הסיכון של בטיחות כלי הרכב הנעים בכביש.

אזכיר שוב למנהלים המקצועיים כי החובה המקצועית חלה עליהם ועל כן גם הבחירה בחלקי החילוף חלה עליהם והצעת החוק החדשה מחמירה עוד יותר עם מנהל מקצועי שיבחר חלק שאינו תואם או מתאים לרכב. חוזר 21 לשמאי הרכב מחייב גם את שמאי הרכב שלא לכלול בחוות הדעת שלו חלק חילופי שאינו תואם את הרכב ושלא אושר על ידי מנהל מקצועי של מוסך להתקנה ברכב הניזוק.

שימו לב לחובות אלו של בעלי המקצוע ופעלו לפיהן לתיקון בטוח ולשמירה על בטיחות כלי הרכב.

שבת שלום 

רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל       תיאור: תיאור: joinus.jpg  

 

חוזרים ופרסומים רשמיים ● הכשרה והעשרה מקצועית

לחץ לצפייה


חדשות אחרונות ● כתבות ומאמרים ● פינה משפטית ● השבוע בתקשורת

ללחץ לצפייה

 ערוץ הרכב: חדשות וידאו ● אתר בשבוע ● הומור ועוד

תיאור: תיאור: image035.gif תיאור: תיאור: image008.jpg

 

ערוץ הרכב 

איפה חסרות הכי הרבה ידיים עובדות?

 

מעסיקים מתקשים לאייש משרות רבות בלא מעט תחומים, והתחום הכי מבוקש הוא: עובדי כפיים, מהנדסים וטכנאים. 58% מהמעסיקים חושבים שמצב זה ישפיע על רמת השירות שלהם ויכולתם לתת מענה ללקוחות ועל כך שיעילות השירות נפגעת. סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת HERTS: "עיקר הקושי שלנו הוא בגיוס פחחים וצבעים מעולם הרכב, זה נובע מהסיבה שמקצועות אלו כבר אינם נלמדים וכל פעם צריך להמציא מחדש מאיפה להביא את האנשים". ציון בלתי מספיק לישראל בכל הקשור להכשרה מקצועית.

תיאור: תיאור: image032.jpgאתר השבוע jklmn

דירוג שבועי לאתר מתחום הרכב והתחבורה

 

המכללה הטכנולוגית לרכב

בשעה טובה ומוצלחת הושק אתר המכללה הטכנולוגית לרכב. אתם מזמנים להיכנס לאתר להתרשם לתת משוב וגם "לייק"

לחץ לקישור לאתר

המגזין הדיגיטלי

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: facebook logo-04.jpg

תיאור: תיאור: image03

תיאור: תיאור: image04

תיאור: תיאור: image05

תיאור: תיאור: image021.jpg

תיאור: תיאור: image06

תיאור: תיאור: image07

חחבר span class="SpellE">לה"בspan>-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל

מסונף למועצה האירופית המשותפת לסחר ושרותי רכב

איגוד המוסכים בישראל ®

חבר פורום ארגוני

ענף הרכב בישראל ®

הפורום להבטחת תקינות

ובטיחות בתיקוני רכב ®

המכללה הטכנולוגית

לרכב בע"מ ®

'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.

אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר./span>

אתר www.iga.co.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il  

להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא"ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה.  ט.ל.ח.   © כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא"ל לפניות