המהדורה
המרכזית -רונן לוי
הצעת חוק
רישוי השירותים לרכב
השבוע החלו
הדיונים בועדת הכלכלה על הצעת חוק רישוי השירותים לרכב והדיון הראשון
התרכז בהכרזה של השר אודות מטרת ההסדרה ותהליך החקיקה שהצעה זו אמורה
ליישם.
הדיון בועדה
סוקר באופן נרחב בתקשורת הישראלית וניתן לקרוא את כלל הכתבות בדף
הפייסבוק של האיגוד - וכן באתר ערוץ הכנסת בקישור הבא, תחת הכותרת
"שידורים אחרונים שהוקלטו" ניתן לחפש:
הצעת חוק רישוי שירותים לרכב, התשע”ג-2013
.
לצערנו, השר,
שהציג את מטרות ההסדרה, התרכז דווקא בתחרות יבוא הרכב בישראל ולא בשלל
הצרות של שוק הרכב הישראלי הנובעות ברובן מרפיון הממשלה לטפל ב:
· עיסוק
פיראטי רחב הקף בתיקון כלי רכב ש "ערכו" נאמד בכ- 3 מליארד ש"ח בשנה.
· שיקום
ופרקטיקה של השוק ברכבי ה"אובדן להלכה"
להלן
קישור להאזנה לאייטם ששודר בנושא בגלי צה"ל.
· ריכוזיות
ובעלויות צולבות של חברות רכב וגופים פיננסיים הפועלות בתחום
הרכב.
· ניגודי
עניינים וחיבורי הון שלטון בכל הקשור בשימוש ברכב ובביטוח (ראו את המכרז
הנוכחי של החשכ"ל בנושא
ושמבטא באופן בוטה את ניגודי העניינים והטבות מפליגות למי שאחראי על
הרגולציה התחום המשפיעה על כלל הציבור).
· גניבות
רכב וסחר בחלקי חילוף משומשים.
· מעורבות
יתר של הממשלה (רשות המיסים והרשות לניירות ערך) כגורם מרכזי לעליית
מחירי הרכב והחלפים.
· רפיון
בוטה של הממונה על ההגבלים העסקיים.
· הסדרי
מוסכים וחברות פיננסיות.
· השפעות
זרות על תיקוני כלי רכב.
זוהי, כידוע
לכם, רשימה חלקית של כשלים התקיימים היום ללא מפריע בשוק הרכב
ושלרובם אחראיות רשויות ממשלתיות. מצערת עוד יותר העובדה שעובדי רשויות
אלה מתחבאים באופן תדיר מאחורי "חוות דעת" של חברות ייעוץ ה "מצדיק"
החלטות מוזרות ה"מסדירות" את שוק הרכב אותו החריבו בשנים האחרונות.
יו"ר ועדת
הכלכלה, חבר כנסת אבישי ברוורמן, ביקש מאיתנו לשלוח את עמדתנו ואת
הצעותינו לתיקון ולשיפור הצעת החוק הנ"ל ואנו נשלח בשבוע הבא לועדת
הכלכלה העתקים מעמדותינו וכן חומר רציני ולא חובבני, הכולל
ניתוחים מהאיחוד האירופי ומארגונים בארה"ב.
בכל מקרה,
אנו נמשיך לפעול בזירת הרגולציה בכדי להמשיך ולהיאבק על החייאתו מחדש
של ענף המוסכים האחראי לבטיחות כלל כלי הרכב הנעים על כבישי ישראל וכן
לפרנסתם ולביטחון התעסוקתי של מעל מאה
אלף אזרחים ישראלים העוסקים בתחום התיקון ובתחומים המשיקים לתיקוני
הרכב (ספקי חלפים וחומרים,ספקי ציוד, חברות שינוע, ביגוד והנעלה, חברות
העוסקות בתחום הניקיון ואיכות סביבה ועוד).
הכשרות
ושיתופי פעולה
התלמידים
שנשלחו ללימודי המייסטר בפרנקפורט מסיימים את השבוע השלישי להכשרות
המייסטר
ובשבוע הבא
הם אמורים לסיים את פרק ההכשרה הנמשך 4 שבועות ולעבור את מבחני הסיום
הקשים. תלמידים אלה נכנסו לתהליך עם ציון ממוצע גבוה במיונים הראשוניים
ואנו מאחלים להם לסיים בהצטיינות כפי שעשו זאת חבריהם מהמחזור הקודם.
אנו מעלים מידי פעם תמונות מהפעילות היומיומית שלהם שם בדף הפייסבוק
שלנו ואנו בעיקר - מאד גאים בהם.
השבוע גם
פתחנו את הקורס למנהלי המוסכים שעוסק רובו ככולו בלימודים לניהול עסקי
ספציפי למרכז שירות ושכולל מגוון רחב של העלית של המרצים בתחום הניהול
והרכב. אנו מכינים כבר את רישומי המחזורים הבאים וניתן גם להירשם
ללימודי בוקר למי שחפץ בכך.
בחודש
אוקטובר השנה אנו מתכננים לשלוח משלחת לארה"ב לצורך סיכומי מנגנוני
השת"פ עם ארגון
המוסכים והעוסקים בשירותי הרכב בארה"ב .
שת"פ זה יתמקד בתיקוני תאונות דרכים ובשיתופי פעולה בתחום ההכשרות של
העוסקים בתחום הפחחות והצבע - כולל לימודים גבוהים בתחום הבטיחות
הפסיבית של הרכב - כריות אוויר, מותחנים וכד'. לידיעתכם.
שבת שלום,
רונן לוי,
יו"ר איגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח
דוא"ל
|