השבוע ברכב

 תיאור: תיאור: image01

גיליון מס 322

עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה

15.08.2013


המהדורה המרכזית -רונן לוי

 

רפורמת השקיפות למחירי חלקי חילוף לרכב

השבוע פורסמה כתבה על מחירי החלפים בישראל ועל הרפורמה האמורה לייצר שקיפות במחירי החלפים ולהוביל תחרות והוזלה במחיר לצרכן.

הכתב מתייחס לעובדה כי רוב יבואני החלפים בישראל טרם יישמו את הוראת הנוהל שהוציא משרד התחבורה בחודש פברואר השנה (קישור 1, קישור 2וכי לצרכן הישראלי אין מידע אודות מחירי החלפים וכי מחירי החלפים בישראל גבוהים ממחירם ברחבי העולם.

הסחר בחלקי החילוף לרכב מעסיק רבות את כלל מדינות העולם המערבי הן בשל הפגיעה ביצרני החלקים באירופה ובארה"ב, עקב מחירי החלפים המגיעים מסין וממדינות מתפתחות אחרות וכן עקב חוסר היכולת לייצר מנגנוני בקרת איכות ובטיחות לכמות כה גדולה ולמגוון כה רחב של חלקי חילוף.

העוסקים בענף יודעים כי יצרני הרכב קובעים לחלקי החילוף את מחירם לצרכן על פי משתנים שונים ועל פי השווקים הייחודיים של כל מדינה או איזור להם הם משווקים את החלפים. מס הקנייה לכלי הרכב בישראל משפיע רבות גם מחיר חלקי החילוף המקוריים המשווקים לישראל. יצרן רכב המעניק הנחה גבוהה מאד ליבואן רכב ישראלי (יחסית לדילר מקומי) בכדי לסייע ליבואן להתמודד בשוק הרכב הישראלי הנשלט על ידי חברות הליסינג ישאף לאזן הנחה זו באמצעות החלקים וכך קורה כי יבואן רכב ישראלי יכול לעיתים לרכוש חלקי חילוף בישראל במחיר גבוה יותר מהצרכן המקומי של אותה התוצרת. מחיר זה מגולגל כמובן לצרכן הישראלי ובשל מנגנון הסחר שאינו שונה מכל מנגנון סחר אחר - מחיר החלק לצרכן הישראלי עלול לעיתים להיות גבוה במאות אחוזים ממחירו באירופה או בארה"ב. גם בתוך תמהיל החלקים המשווק לצרכן הישראלי מתקיים מנגנון סבסוד צולב ועל כן רוב מחירי החלפים לתחזוקה שוטפת של כלי רכב מובילים יהיו זולים מאד ולעיתים קרובות אף זולים ממחירם באירופה. לעומת זאת חלקי חילוף הנמכרים בתדירות נמוכה ושאין להם ייצור חליפי בשל כך (מטעמי חוסר תועלת למפעלי הייצור של חלקי החילוף התחליפיים) - ישווקו במחיר גבוה מאד.

שוק החלפים בישראל ובעולם אינו שונה משוק התרופות (שגם שם לעיתים קרובות תרופות  המשווקות בתדירות נמוכה הם אלה האחראים על רוב רווחי חברות התרופות ולאו דווקא אלה המשווקות בתדירות גבוהה). שוק החלקים הגנרי (חליפי) גורם לכך שחלקי חילוף רבים הם זולים מאד ובחישוב עלות תחזוקה ממוצעת לרכב פר מספר שנים ממוצע (על בסיס גיל הרכב) נמצא כי מחירי התחזוקה בישראל (לתקופת בעלות ממוצעת) נמוכים עדיין מאלה שמשלם בעל רכב באירופה ובארה"ב.

מציאות זו אל מול המציאות של עליית מחירי התקורה לאחזקת עסק בישראל גרמה לכך שהאיגוד הכריז, על בסיס דיווחי המוסכים, על מצב חירום בענף.

הדמגוגיה שמאשימה את בעלי המוסכים בעלות יקרה לצרכן הישראלי ובצירוף תופעת המוסכים הפיראטיים והסחר בחלקי חילוף גנובים בישראל שאינה מטופלת על ידי הממשל הישראלי גורם למצב של "lose lose game"  שבו גם הצרכן עלול לשלם יותר פר תיקון ורוב בעלי המוסכים החוקיים בישראל מתקשים לסיים את החודש.

בוגרי ה"מייסטר" אוגוסט 2013

התלמידים שנשלחו ללימודי מאייסטר בבית הספר לרכב שבפרנקפורט גרמניה סיימו את הלימודים לאחר 5 שבועות של לימודים אינטנסיביים.
בשבוע שעבר נערכה בחינת סיום קשה ומסכמת שהיותה אתגר לתלמידים. 
כל 12 תלמידי המשלחת עברו את הבחינה בתוצאות מרשימות כדלקמן:
 4 
תלמידים עברו את הבחינה בציון 100 
 6 
תלמידים עברו את הבחינה בציון 90 
2 
 תלמידים עברו את הבחינה בציון 70 
איגוד המוסכים גאה על ההישג המרשים של התלמידים בלימודי המאייסטר בגרמניה. 
יתרה מכך אנו גאים על היותם של התלמידים שגרירים נאמנים של עצמם, של המכללה הטכנולוגית לרכב שהכשירה אותם ללימודים, שגרירים של כלל העוסקים במקצוע הרכב וגם של מדינת ישראל 
יישר כוח.

 

שוברי מתנה לעובדים לראש השנה

גם השנה מסייע האיגוד בריכוז מתנות לחג לעובדי המוסכים. ניתן לפנות לסניפי האיגוד ולהזמין את שוברי המתנות ולקבל הנחות מיוחדות לרכישה לימי החג.

שת"פ עם מנהלות קידום עסקים וערי ישראל

בהמשך לקידום השת"פ של האיגוד עם מנהלות העסקים ברחבי הערים, התקיימה השבוע פגישה של נציגי האיגוד עם נציגי המנהלת בפ"ת. על פי נתוני המנהלת בפ"ת ישנם כ – 300 מוסכים המפוזרים באזורי התעשייה: רמת סיב, קריית אריה וסגולה, הכוללים: מוסכים מורשי יבואן, מוסכים כללים, פנצ'ריות ומוסכי דו - גלגלי. לאחר שהגיעו לאיגוד ולמנהלת תלונות של חלק ממוסכי העיר על התמודדותם מול בעיות רגולציה מקומיות שונות בנושאים כמו איכות הסביבה, רישוי, מיסים ועוד, הוחלט לקיים שיתוף פעולה שיכלול: בחירת שלושה בעלי מוסכים, מוסך מכל אזור תעשייה בעיר, שייצגו את המוסכים בפני המנהלת בכל בעיות מוסכי העיר הקשורות לאיכות הסביבה, רישוי עסקים, תחזוקה, תשתיות וכדומה והפצת חוזר משותף באמצעות האיגוד, לכל בעלי המוסכים בעיר, המזמין אותם לפנות בכל שאלה ובכל בעיה למנהלת אזורי התעשייה. בנוסף, הוחלט לקיים כנס למוסכי העיר בחסות המנהלת שיעסוק בכללי איכות הסביבה שחלים על המוסכים וכן יקדם את נושא בטיחות העובדים במוסכים.

שת"פ זה מצטרף ליוזמות בעלי מוסכים בערים אחרות כמו ירושלים, תל-אביב, חיפה, ב"ש, אשדוד ועוד. נשמח כי מוסכים בערים אחרות/מועצות מקומיות אחרות יצרו קשר עם מנכ"ל האיגוד בכדי לתאם הנעת הידברות ומנגנוני פעולה משותפים עם הרשויות המקומיות.

 

שמעון ולינסקי ז"ל

בצער רב אנחנו מבשרים על פטירתו של שמעון ולינסקי ז"ל, סגן מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה טרם יציאתו לגמלאות. שמעון היה לכול העוסקים בענף - חבר יקר, מקצוען בתחום הרכב, מקור בלתי נדלה של ידע ומידע ואדם נדיר. ההלוויה של שמעון ולינסקי ז"ל, התקיימה ביום ה' ב' אלול תשע"ג, 8/8/2013. שמעון ז"ל אחראי לכתיבת חקיקה והסדרת תחומים רבים בענף הרכב כמו : ענף שמאות הרכב, הסדרת היבוא האישי לישראל, הסדרת תכניות לימודים והכשרות למנהלים מקצועיים, הפעלת ניידות הבטיחות, הסדרת רישוי מקצועות תיקון הרכב ועוד. את כלל העשייה הרחבה והמקיפה אותה ביצע - מילא בנאמנות, ברוח אנושית נוחה וטובה, בהידברות, בהיוועצות ובצורה הטובה ביותר. חברי האיגוד אבלים על מותו ומשתתפים בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך.

  

רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל       תיאור: תיאור: joinus.jpg  

 

חוזרים ופרסומים רשמיים ● הכשרה והעשרה מקצועית

לחץ לצפייה


חדשות אחרונות ● כתבות ומאמרים ● פינה משפטית ● השבוע בתקשורת

ללחץ לצפייה

 ערוץ הרכב: חדשות וידאו ● אתר בשבוע ● הומור ועוד

תיאור: תיאור: image035.gif תיאור: תיאור: image008.jpg

 

ערוץ הרכב 

למה לא מעלים את שווי השימוש?

 

חוק שירותי הרכב הוא חוק מקיף שמסדיר תקנות וצווים ישנים בענף תחת רגולציה אחת מסודרת ובנוסף מכניס תחרות לענף. אף אחד לא אוהב תחרות אם הוא בצד שמרוויח, אבל אם הוא בצד השני - רוב הציבור אוהב ובעד תחרות. כל התחום הזה – הטיפול ברכב, שמאות, יבוא הרכב ועל כל ההיבטים הנלווים, הכל יהיו פתוחים לתחרות. יש מי שחושב שזה משחק: אנחנו מאשרים יבוא מקביל, ואז היבואנים הולכים ליצרנים ומוצאים דרך לחבל בזה בכדי שלא תהיה תחרות, אבל בסוף תהיה כאן תחרות!

תיאור: תיאור: image032.jpgאתר השבוע jklmn

דירוג שבועי לאתר מתחום הרכב והתחבורה

 

המכללה הטכנולוגית לרכב

 

בשעה טובה ומוצלחת הושק אתר המכללה הטכנולוגית לרכב. אתם מזמנים להיכנס לאתר להתרשם לתת משוב וגם "לייק".

לחץ לקישור לאתר

המגזין הדיגיטלי

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: facebook logo-04.jpg

תיאור: תיאור: image03

תיאור: תיאור: image04

תיאור: תיאור: image05

תיאור: תיאור: image021.jpg

תיאור: תיאור: image06

תיאור: תיאור: image07

לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל

מסונף למועצה האירופית המשותפת לסחר ושרותי רכב

איגוד המוסכים בישראל ®

חבר פורום ארגוני

ענף הרכב בישראל ®

הפורום להבטחת תקינות

ובטיחות בתיקוני רכב ®

המכללה הטכנולוגית

לרכב בע"מ ®

'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.

אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר./span>

אתר www.iga.co.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il  

להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא"ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה.  ט.ל.ח.   © כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא"ל לפניות