השבוע ברכב

 תיאור: תיאור: image01

גיליון מס 326

עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה

18.09.2013


המהדורה המרכזית -רונן לוי

 

 

שחקן חיזוק חדש וחשוב - יחד נשנה את כללי המשחק במשק

 

בערב ראש השנה הבעתי תקווה כי נקבל סיוע ושיתוף פעולה מחברי כנסת ומבעלי תפקידים משפיעים נוספים למאבקנו כעסקים קטנים לשרוד ולהתפרנס בכבוד מעמלנו. עוד כתבתי לכם, כי בעל עסק קטן החסום מלקבל לקוחות ולהפיק הכנסות בשל הריכוזיות בענף שלנו ומצד שני נסחט ללא הרף על ידי רשויות ציניות - תמיד יפסיד בקרב ההישרדות מול המנגנונים הפועלים כנגדו.

 

השבוע שמחנו לקבל ולחבק שותף חדש שנכנס במרץ למגרש המשחקים המתיש הזה, ח"כ אראל מרגלית, שכוונתו לשנות את כללי המשחק - שיפור היחס לעסקים הקטנים מצד המערכת הבנקאית והממשלתית מחד ושינוי הגישה בה עסקים קטנים גם משלמים לרשויות המקומיות והעצמיות תשלום קבוע וגם "קנסות" אותן מכנים - מיסים.

 

בדף הפייסבוק של האיגוד פרסמנו את דף ההרשמה שיזם ח"כ מרגלית להקמת קבוצת רכישת אשראי לעסקים קטנים. להלן ציטוט מהפתיח לדף זה :

 

"ח"כ אראל מרגלית מגבש קבוצה גדולה של עסקים קטנים ובינוניים שתפעל יחד מול הבנקים ותנהל מו"מ משותף לרכישת אשראי בריבית נמוכה. כשהעסקים הקטנים ינהלו מו"מ משותף מול הבנקים הם ישנו את כללי המשחק במשק ויהפכו את פירמידת האשראי בישראל על הראש.  יש בישראל מעל 400 אלף עסקים קטנים ובינוניים שמסבסדים את החובות של אחוז אחד מהמשק. אנו קוראים לבעלי העסקים בישראל להפסיק להיות פראיירים של השיטה ולהצטרף אלינו על מנת שנוכל להפעיל לחץ ולהוריד את הריבית.

העסקים הקטנים והבינוניים בישראל מהווים אומנם  99% מהמשק אבל מקבלים רק 25% מהאשראי ובריבית גבוהה של 8-11%. לעומתם, יש שכבה צרה של עסקים בישראל שנהנית מ 75% מהאשראי בבנקים ומקבלת אותו בריבית נמוכה של 4%.

התוצאה היא ש 99% מהמשק מסבסדים את החברות הגדולות והאשראי שניתן להם בריבית נמוכה.

קבוצת הלחץ תפעל לייצר תחרות בשוק האשראי לעסקים קטנים, להורדת הריבית ולהשוואת התנאים."

 

בקרוב ניפגש עם ח"כ מרגלית שהקים שדולה בכנסת לסיוע לעסקים קטנים לשרוד ולצמוח, ונגבש יחד עימו תוכנית המותאמת לענף הייחודי שלנו, המשלב מקצועיות ויצרנות ביחד עם צרכי ניהול ייחודיים בשוק "תחרותי" הנשלט על ידי שלוש קבוצות ריכוז (יבואני רכב, חברות ליסינג וחברות ביטוח) ומונופול אחד (ממשלת ישראל) הקובעים את תנאי השוק.

 

אנו מקווים שחיזוק זה בשילוב שיתוף הפעולה עם משרדי התחבורה והכלכלה יניב את בסופו של דבר את השינוי המיוחל כנגד "תפיסת העולם" של הממונה על ההגבלים ושל מחלקות משרד האוצר המקדשות ומנציחות את העוולות היומיומיות שמייצר שוק הרכב המקומי לעוסקים בו.

 

שוק הרכב של הרשות להגבלים עסקיים לעומת שוק הרכב של המציאות

 

"הסתבר" השבוע, שחברי צוות הבדיקה של הרשות להגבלים עסקיים כנראה מועסקים כבר שנים תחת הליפטים של המוסך וגם משווקים בעצמם כלי רכב באולמות התצוגה (ולא נשכח גם את המגרשים החקלאיים בהם צומחים כלי רכב משומשים), וכי הרשות הזו יודעת יותר טוב מהעוסקים בענף כי יש בו תחרות ואפילו אין בו ריכוזיות.

 

המומחים הללו בהחלט מוזמנים לרדת לקרקע המציאות, ולנסות להתפרנס ולתחזק עסקי רכב הכוללים הכשרות מקצועיות, ציוד מתקדם, ניהול כ"א וכדומה באקלים ה"תחרותי" המתקיים היום בענף הרכב בישראל. 

 

האטימות וחוסר המקצועיות של פקידי ממשל אלה מקוממים ומדאיגים. אנו, שעוקבים אחר פעילותם וחווים על  בשרנו את התוצאות העגומות של השפעת רשויות אלה על שווקי המסחר והייצור של המשק הישראלי, מאבדים אמון באותם צוותים האמורים לשרת אותנו הן כעוסקים והן כאזרחי המדינה.

 

רשות הפועלת רק בשולי השוליים של הפעילויות במשק ושממילא פעילותה אינה משפיעה על כיסו של הצרכן הישראלי ושממילא כבר אף אחד לא טורח להתלונן ולסמוך עליה - ראוי שתבדוק את עצמה ואת הגדרת משימותיה וההשפעה שלה על השווקים ועל החברה הישראלית.

 

רצ"ב לעיונכם קומץ משלל הכתבות שפורסמו על הדו"ח הנרפה שיצא מבית הרשות להגבלים העסקיים השבוע בכל הקשור לשוק הרכב :

רשות ההגבלים על שוק יבוא הרכב: יש תחרות, אין ריכוזיות , הממונה על ההגבלים: ענף הרכב תחרותי, אך יש בו גם כשלי שוק , "פיקוח מחירים - הכלי היחיד להקטנת כוח יבואנים" .

 

באותו הקשר פורסמה כתבה בגלובס על תהליכי הניסיון של הרגולטור להשפיע על הקורה בשוק הרכב ועל העובדה שלאחר כל עבודת הוועדות וצוותי המחקר – לא נעשתה כל פעולה אמיתית ואפקטיבית לשינוי הכשלים בשוק.

 

 

ביטול הבידול בין מוסכים על ידי חברת הביטוח מגדל בשליטת משפחת אליהו

 

ידוע לכל, שאנו מנהלים מזה שנים מאבק  על זכותנו להתחרות ולפעול בשוק תיקוני התאונות בישראל. בכלל זה, הנושא העיקרי אותו אנו מקדמים בשנים האחרונות הוא ביטול מנגנון השליטה של חברות הביטוח על מיהות המתקן של הרכב, כלומר - הבידול בעלות ההשתתפות העצמית שנדרש לשלם המבוטח בין מוסך עצמאי לבין מוסך הסדר. בידול זה מאפשר לחברות הביטוח, באמצעות סוכני ביטוח ובאמצעות מוקדי שירות לקוחות - לנתב את רוב המבוטחים למוסכי ההסדר.

 

כל פניותינו לממונה על הביטוח בנושא זה נענו בתירוצים ובתשובות מתחמקות, הגם  שאין בנמצא ולו מדינה מערבית אחת המאפשרת פגיעה כה בוטה בזכות החוקתית לחופש העיסוק והתחרות ומובן שלא קיים מנגנון דומה לא באירופה ולא בארה"ב.

 

חברת הביטוח אליהו, מצליחה להוכיח כל שנה ובאופן רציף כי ניתן להתפרנס ממכירת פוליסות מקיפות וצד ג' לכלי רכב גם בלי מנגנון מנופח של ניהול מוסכי הסדר ושליטה המהולה בעוולות. לאורך כל השנים חברה זו מתנהלת בשוק הרכב עם מנגנון בקרה רזה ובלי לפגוע בתחרות החופשית בין המוסכים ומבלי להשפיע על בחירת המוסך על ידי המבוטח.

 

שמחנו לקרוא השבוע כי בעלי חברת הביטוח אליהו אשר רכשו לאחרונה את חברת הביטוח מגדל, החליטו לשמר את מדיניותם הקודמת לאפשר בחירה חופשית למבוטחים וכי בעתיד הקרוב גם למבוטחי מגדל תהיה רק עלות אחת של השתתפות עצמית וכל מבוטח יוכל באופן חופשי לבחור את המוסך שיתקן את רכבו לאחר תאונה.

 

ראוי, כי כלל חברת הביטוח בישראל יאמצו את הגישה של בעלי חברת הביטוח הנ"ל ובכל מקרה אנו מעריכים מאד את הגישה של בעלי חברת הביטוח, משפחת אליהו, אשר מוכיחים שוב ושוב כי ניתן לקיים פרנסה ביחד עם כיבוד מקצועו וזכויותיו של האחר.

 

[הבהרה: אין באמור משום המלצה או פסילה של חברת ביטוח כזו או אחרת. דברינו לעיל מכוונים אך ורק למנגנון מוסכי ההסדר].

 

בחירות למועצה הארצית במחוז חיפה והצפון

 

כפי שכבר הודענו ערב ראש השנה, הליך הבחירות לנציגי מועצת האיגוד מהמחוז הצפוני של האיגוד יתקיים ב- 17.10.2013 אחה"צ בסניף האיגוד ברח' חלוצי התעשייה 47 חיפה.  

הפעם תפתחנה הקלפיות כבר בשעה 16:00, וזאת על מנת שההליך לא יתמשך לשעות  הלילה המאוחרות. הנכם מתבקשים להקדים ולהגיע.

על מנת למנוע הישנות פסילת הקלפיות בשל אי סדרים ביפויי הכח, הוציאה יועמ"ש האיגוד הנחיות ספציפיות  לגבי יפוי הכח ואופן ההצבעה, שתתבצע הפעם בשתי קלפיות – קלפי למצביעים עם יפויי כח וקלפי למצביעים רגילים.רצ"ב ההנחיות, שתימצאנה גם באתר האיגוד ובסניף האיגוד בחיפה.

לתשומת לבכם – לא יהיה ניתן להצביע אלא באמצעות יפוי כח בנוסח המצורף להנחיות, רצ"ב. כמו כן, ידרשו המוסכים שנותנים את יפויי הכח להיות זמינים לוידוא טלפונית של יפוי הכח ע"י וועדת הבחירות.

 

אנו תקווה כי גם הפעם הליך זה יעורר עניין ותחרות הוגנת בין המועמדים וכי נוכל בסוף במהלך חודש אוקטובר להשלים את כלל מינויי התפקידים באיגוד ולצאת לקדנציה חדשה עם שלום ואחווה בקרבנו שכה דרושים בכדי להצליח להגשים את כלל היעדים שלנו – עתיד המקצוע, בניית דור ממשיך ומקצועי, בניית אקלים תחרותי המייצר רווחה וכבוד, שמירה על בטיחות כלי הרכב בישראל ועוד.

 

חג הסוכות

 

חג הסוכות הוא אחד משלושת הרגלים ואני מזמין את כלל החברים לעלות לרגל לירושלים ולזכות וליהנות מקדושתה ומיופייה של העיר במהלך החג וכן "לחנות בסוכה" ולנוח בין עניין לעניין במהלך המסע המשותף שלנו מעבדות לחירות אישית וכלכלית.

 

 

 

רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל       תיאור: תיאור: joinus.jpg  

חוזרים ופרסומים רשמיים ● הכשרה והעשרה מקצועית

לחץ לצפייה


חדשות אחרונות ● כתבות ומאמרים ● פינה משפטית ● השבוע בתקשורת

ללחץ לצפייה

 ערוץ הרכב: חדשות וידאו ● אתר בשבוע

תיאור: תיאור: image035.gif תיאור: תיאור: image008.jpg

 

ערוץ הרכב 

יש עתיד לבתי הספר המקצועיים?

 

מי יתקן לנו את הרכב בעתיד הקרוב? בתעשייה משוועים לעובדים ומוכנים לשלם, אך הדימוי הבעייתי של נוער מצוקה שנכשל בהשגת תעודת הבגרות, לא מביא תלמידים לבתי הספר המקצועיים. קובי אביטל, סמנכ"ל מחקר ופיתוח, איגוד המוסכים: "טרם הצלחנו לייצור שינוי תודעתי בחברה, ולכן אם מערכות החינוך יירתמו לזה, זה יחלחל עד לאמא שמתלבטת לאן לגייס את הבן שלה"

תיאור: תיאור: image032.jpgאתר השבוע jklmn

דירוג שבועי לאתר מתחום הרכב והתחבורה

 

המכללה הטכנולוגית לרכב

 

בשעה טובה ומוצלחת הושק אתר המכללה הטכנולוגית לרכב. אתם מזמנים להיכנס לאתר להתרשם לתת משוב וגם "לייק".

לחץ לקישור לאתר

המגזין הדיגיטלי

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: facebook logo-04.jpg

תיאור: תיאור: image03

תיאור: תיאור: image04

תיאור: תיאור: image05

תיאור: תיאור: image021.jpg

תיאור: תיאור: image06

תיאור: תיאור: image07

לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל

מסונף למועצה האירופית המשותפת לסחר ושרותי רכב

איגוד המוסכים בישראל ®

חבר פורום ארגוני

ענף הרכב בישראל ®

הפורום להבטחת תקינות

ובטיחות בתיקוני רכב ®

המכללה הטכנולוגית

לרכב בע"מ ®

'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.

אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר./span>

אתר www.iga.co.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.co.il  

להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא"ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה.  ט.ל.ח.   © כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא"ל לפניות