השבוע ברכב

 תיאור: תיאור: image01

גיליון מס 345

עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה

20.02.2014


המהדורה המרכזית -רונן לוי

 

סילוק וסיום ההליך המשפטי-פוליטי כנגד האיגוד

אתמול, 19.02.2014, ניתן פסק דינו של ביה"מ המחוזי בחיפה בהליך שהגישו מר אבי אורן ומר זילברמן איציק כנגד האיגוד וכנגדי אישית לפני כשנה, בנושאים שונים הנוגעים לניהול והתנהלות האיגוד. פסק הדין מסלק את תביעתם על הסף וקובע חד משמעית:

"הרוב הנבחר באיגוד סוברני להחליט בהתאם להוראות תקנון האיגוד בענייני האיגוד...אין זה ראוי שבית המשפט יכפה דעת מיעוט  על הרוב, שהוא מי שקובע באיזה מבנה משפטי-תאגידי ברצונו לנהל את ענייניו ואת אופן ניהולם".

 

מושכלות יסוד אלו של דמוקרטיה ושל כיבוד התקנון, אמורות היו להיות נהירות לחברינו שתקפו אותנו מבפנים וניסו לכפות עלינו את דעתם ואת שיטתם ולהשליט "טרור של מיעוט" .

לצערנו, בדרך אל פסק הדין הנכון והראוי דנן, התוקפים אותנו, ניסו להשפיע על עמדותינו ופעולותינו לא רק באמצעות הליכים משפטיים (שלוו בבקשות לצווי-מניעה חדשות לבקרים) אלא גם באמצעות הפעלת לחץ בלתי ראוי: הפצת "גילויים" ופשקווילים, סירוב למלא הוראות, ביצוע כנסים עצמאיים כנגד האיגוד וכנגדי באופן אישי, הקמת עמותות מתחרות ועוד. כל זאת – תוך גרימת פגיעה קשה באמון החברים עצמם (הנשכח שלמענם אנו כאן?) ובמוסדות האיגוד (האמור להיות יקר לכולנו, ושאינו של "אבא" של אף אחד מאיתנו).

כעומד בראש ארגון מפואר ומכובד (תמיד ועדיין, חרף הנסיונות המתוארים), קיבלתי החלטה מנהיגותית עקרונית, שלא לשתף פעולה עם שיטות אלו, ולא לגרור את האיגוד לזירות-בוץ, ולפיכך בחרתי שלא להגיב על רכילות, לשון הרע, השמצות, הטחות "אשמה" וכדומה.

 

הבהרתי לאורך כל המאבק בנו, וחוזר אני וביתר שאת: האיגוד הוא דמוקרטיה ומתנהל לפי הכרעת הרוב, באמצעות מוסדות האיגוד, ויו"ר האיגוד מטבע הדברים וכמקובל בכל גוף אחר  - הוא ראשון בין שווים. מתוקף כך, תמיד נקשיב ונידרש להצעות והסתייגויות ענייניות – ואחת היא "מקורן הגיאוגרפי" (ת"א, י-ם, ב"ש או חיפה) אך מאידך, לא נסבול ולא נסכין, עם עשיית דין עצמית ואי-מילוי החלטות שנתקבלו כדין. דמוקרטיה אינה אנרכיה ואנו לא נאפשר לאף גורם ענפי או אזורי לעשות דין לעצמו ולנהל מדיניות "עצמאית" במסגרת האיגוד ותוך שימוש במשאביו ובמתקניו.

 

הנהלת האיגוד מורכבת מכלל נציגי הסניפים והענפים המקצועיים והיא עוסקת באופן שוטף בבעיות הענף ובעתידו. איגוד המוסכים אינו מפלגה פוליטית או איזורית ואין לנו "מרכז" בו מתמודדות "סיעות" ניצות. אנו מייצגים את מכלול החברים ומהווים שופר למצוקתם: מוסכים פיראטיים, הסדרי ביטוח, השפעת הליסינג, מדיניות יבואני הרכב, מדיניות הרשויות המקומיות, בעיות עם תאגידי המים, יחסי עבודה, ענייני ביטוח במוסך, תעסוקה והכשרות מקצועיות, מחלוקת עם לקוחות, תקינת חלקי חילוף, רפורמות לקידום התחרות ועוד. לצורך כך, אנו משתמשים בשיקול דעת ובזהירות במשאבי האיגוד שהינם כספי ציבור ועל עניינים אלה מוקדש רוב תקציבו השנתי של האיגוד.

מאז ומעולם – ובגאווה רבה - נשאתי באחריות מלאה לכל פעולה והחלטה שנתקבלו באיגוד כדין, ועמדתי מאחוריי תוצאות פחות טובות (שהינן מעטות לשמחתי) כמו גם בראש ההצלחות הרבות והעקביות שלנו במישור הציבורי והפנימי.

 

עובדה אחת יסודית ופשוטה תמיד היתה גלויה, ולטעמי, גם מובנת מאליה: האיגוד משלם שכר – ומקבל תמורה. האנשים שעובדים עבורנו כיום נבחרו על ידינו לפי כישוריהם ופועלם, נאמנים עלינו ומביאים תוצאות מוכחות בשטח. לכלל ציבור החברים אני אומר: כל הוצאה וכל משכורת משך תקופת כהונתי אושרו בנוהל כדין, ואף נתמכו גם ע"י השניים האמורים שהצביעו בעד.

 

בכדי להשפיע ולחולל שינוי בתחום ובענף, יש לרתום שותפים ולנהל אסטרטגיה וכן לגבש צוות עבודה מסור ונאמן. איגוד המוסכים בראשותי יכול להתפאר היום בצוות איכותי ונאמן של אנשים המוביל את מדיניות האיגוד בעבודה נמרצת ונאמנה.

 שלל הפעולות וההישגים שצבר האיגוד בראשותי הושגו בזכות ההתמסרות והמסירות שלי ושל הצוות אותו גיבשתי וכן בזכות התמיכה והמסירות של חברי המועצה ושלכם בשטח. לצערי אולצנו להקדיש חלק מהמשאבים והמאמץ בשנה האחרונה להדיפת ההתקפות הפנימיות אך גם בכך צלחנו, ובהקשר זה ברצוני להדגיש, כי לא הוספנו הוצאות וההתגוננות כנגד התקפה זו נעשתה מתוך התקציב הרגיל תוך שהצוות שלנו מוסיף מעבר לשעות העבודה הרגילות בכדי להתמודד גם עם מטלה זו, ומבלי לפגוע בשירות השוטף לחברים. מעבר לכך אני שמח לבשר כי כלל פעולות ההתייעלות שביצענו בשנת 2013 ובכללן החלפת בעלי תפקידים שהיו אחראים על ניהול כספי האיגוד, השיגו את מטרתן והשבנו לקדמות את עוצמתו הכלכלית של האיגוד לשנים הבאות.

לאיגוד המוסכים יש תקנון ובו מוגדרות באופן ברור מטרות האיגוד, וכלל נבחרי המועצה מחויבים לפעול לקידום המטרות של הארגון ושל חברי הארגון ושל המיוצגים על ידו - המוסכים אותם אנו מייצגים ושמשלמים לנו דמי חבר ומס ארגון מידי שנה. אני, כראש הארגון, מחויב לפעול למען קידום המטרות הללו ולפעול במקביל כנגד אלה הפועלים בניגוד למטרות אלה ואו שפעולותיהם עלולות לסכן את מטרות הארגון וכך אעשה גם בעתיד.

 

שבת שלום,

 

רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל       תיאור: תיאור: joinus.jpg  

חוזרים ופרסומים רשמיים ● הכשרה והעשרה מקצועית

לחץ לצפייה


חדשות אחרונות ● כתבות ומאמרים ● פינה משפטית ● השבוע בתקשורת

לחץ לצפייה

 

 ערוץ הרכב: חדשות וידאו ● אתר בשבוע

תיאור: תיאור: image035.gif תיאור: תיאור: image008.jpg

 

ערוץ הרכב 

מה קרה מאז שהשר חתם על התקנה שהיתה אמורה לגרום לירידת מחיר הרכב?

ביוני האחרון חתם שר התחבורה ישראל כץ על תקנה שאמורה הייתה לאפשר לחברות הליסינג למכור במקביל ליבואנים רכב חדש ובכך להביא לתחרות שתוזיל מחירים. אולם, היבואנים החליטו לטרפד את התחרות הצפויה וחילקם אף איימו לייקר את רכבים לשוק הליסינג, כדי שהצרכנים לא ייהנו מההנחה. ברפורמה נקבע שגם רכב מליסינג יופיע ברישיון הרשמי ללא בעלות קודמת, כיון שבשני המקרים אחריות היבואן זהה, ומדובר באותו המוצר -. אז למה זה לא עובד בשטח

תיאור: תיאור: image032.jpgאתר השבוע jklmn

דירוג שבועי לאתר מתחום הרכב והתחבורה

 

המכללה הטכנולוגית לרכב

 

בשעה טובה ומוצלחת הושק אתר המכללה הטכנולוגית לרכב. אתם מזמנים להיכנס לאתר להתרשם לתת משוב וגם "לייק".

לחץ לקישור לאתר

המגזין הדיגיטלי


E-carתיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: facebook logo-04.jpg

תיאור: תיאור: image03

תיאור: תיאור: image04

תיאור: תיאור: image05

תיאור: תיאור: image021.jpg

תיאור: תיאור: image06

תיאור: תיאור: image07

לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל /p>/td>

מסונף למועצה האירופית המשותפת לסחר ושרותי רכב

איגוד המוסכים בישראל ®

חבר פורום ארגוני

ענף הרכב בישראל ®

הפורום להבטחת תקינות

ובטיחות בתיקוני רכב ®

המכללה הטכנולוגית

לרכב בע"מ ®

'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.

אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר./span>

אתר www.iga.co.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.co.il  

להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא"ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה.  ט.ל.ח.   © כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא"ל לפניות