השבוע ברכב

 תיאור: תיאור: image01

גיליון מס 354

עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה

08.05.2014


המהדורה המרכזית -רונן לוי

 

זיכרון ועצמאות

השבוע, כמו בכל שנה בימים אלה, היה זה שבוע עצוב שבו זכרנו והוקרנו את כל החללים, בני משפחה וחברים אשר נפלו בעת מילוי תפקידם ו/או בפעולות איבה. אני מניח שכמעט כל אחד מאתנו נושא כאב וזיכרונות מחבר או מבן משפחה שממנו נאלץ להיפרד ויום זיכרון זה הוא יום מיוחד שבו הכאב הקולקטיבי והאישי מתאחדים. הימים הללו הכוללים את חג עצמאותנו מזכירים לכולנו כי אין עצמאות ללא מאבק וללא הקרבה.

המאבק היומיומי של כל אחד מאתנו להשגת עצמאות כלכלית, חירות אישית והגדרה אישית וטריטוריאלית הוא מאבק קשה גם בתוך המבנה החברתי והכלכלי החדש שאותו יצרו מנהיגי ישראל בשנים האחרונות - הפאודליזם המודרני המבוסס על הפרטת השלטון לבעלי ההון.  הסדר החברתי החדש בישראל מאז ימי ועדת בכר מאפשר לאדון הרוכש את השליטה בשוק מסוים לייצר סדר ומשמעת בתוך השוק עליו הוא שולט –  פיקוח על מחירים, קביעות מקצועיות, סדרי "בטיחות" משלו, היררכיה שיפוטית פנימית ועוד.

בענף הרכב הישראלי –  המבוסס על "הגמוניה" בין שלושת השליטים שלהם הופרטו הענף ושחקניו –  המנגנונים כבר מבוססים והשלטון המרכזי נמנע מלהתערב.

בישיבה האחרונה בוועדת הכלכלה, שעסקה בין היתר בהסדרת מבנה היחסים של יבואני הרכב (ישיר ומקביל) עם מוסכי השירות, העלנו את הצורך המיידי להשיב את מנגנוני הסדר לשליט המרכזי והלגיטימי –  קרי המדינה. נציג משרד התחבורה בהתחלה היסס לקבל את התפקיד מחדש (למרות האמור בהמלצות זליכה שאומצו על ידי ממשלת ישראל) ולבסוף הוחלט כי עד הישיבה הבאה נדון אתו וננסה לשכנע אותו לשלב מחדש את ביסוס השלטון שלו על הסדר ה"חברתי" של הענף בישראל ולהשיב את ענף הרכב לעידן מודרני של דמוקרטיה וחוק.

השבוע התקשר אלי ד. –  בעלים של מוסך תל אביב בעל וותק ומוניטין של 50 שנה שנאלץ לסגור את דלתות המוסך לאחר שהרגולטור שלו/יבואן הרכב/האדון שלו פיטר אותו ללא שימוע (כך לעדותו) –  והוא תמה על העובדה שהטלוויזיה הישראלית עושה כתבה ארוכה על מסעדה שנסגרה למספר ימים ("סנסציה") ושהוא, בעלים של מוסד ותיק ומקצועי העוסק כל חייו בדיני נפשות, מסולק ממפעל חייו שיש בו ערך מקצועי ותדמיתי כה גדול, בשקט ובבושת פנים.

כך מיצה ד. בקצרה וביעילות את העוולות שאותן חווים בעלי מוסכים באופן יום יומי ושוטף ושתלויים באופן מלא ושוטף ב"רגולטור" וברצונו הטוב. מנגנוני השימוע והצדק עומדים היום רק למתי מעט במדינתנו העצמאית. את העצמאות האישית שהולכת ונעלמת מהסדר החברתי שלנו אנו נאבק להשיב.

 

פעילות שוטפת

השבוע נפגשנו עם גורם נוסף (חברת אשראי) לצורך מימוש השאיפה שלנו להקים מנגנון ארצי בשילוב גופים פיננסיים לסיוע יעיל למוסכים. אם נצליח, מנגנון זה יסייע למוסכים קטנים להשתמש ב"לידים" איכותיים ולקבל בעלות נמוכה אופציית שיווק מתחרה אשר תסייע למוסך לייצר גישה ללקוחות פוטנציאלים. בשבועות הקרובים, כך אני מקווה, נצליח לגבש תכנית כוללת ארצית אשר תשלב אופציות לגישה ולתחרות הוגנת בין המוסכים בישראל על לבו של הלקוח.

במסגרת פגישה זו נשאלתי שאלות בסיסיות אודות מבנה האיגוד וחבריו וכן את השאלה הנצחית – "מה עושה האיגוד עבור חבריו?" . שאלה זו נשאלת רבות גם על ידי בעלי מוסכים שאינם משתמשים באופן שוטף בשירותי האיגוד ושאינם מתעניינים בפעילות השוטפת של האיגוד כמייצג את ענייני החברים.

האיגוד, כידוע, פועל בשלושה מישורים עיקריים:

פעילות ישירה מול עניין פרטני וספציפי של חבר יחיד.

פעילות ישירה אל מול בעיה משותפת המטרידה מספר בעלי חברים.

פעילות עקיפה –  רגולציה, תכנון, הכשרות מקצועיות וכד'.

 

פעילות ישירה לעניין פרטני –  האיגוד מסייע לחברים בבעיות ספציפיות כגון  בעיות מול רשות מקומית, בעיות ביחסי עבודה, בעיות עם ענייני ביטוח (רשלנות מקצועית, נזקים, גניבות, פריצות למוסך ועוד), רישוי עסקים, מחלוקות עם לקוחות ועוד.

 

פעילות ישירה מול בעיה משותפת –  האיגוד מסייע לטפל בבעיה עיקרית המפריעה באופן שוטף לבעלי מוסכים בעת ובעונה אחת (ובד"כ מאותו אזור או מאותו תחום מקצועיות וכד'). לדוגמה: לאחרונה, אגף עירייה מסוים החליט לחייב מוסכים ברכישה משותפת של מתקני דחיסת קרטונים. מדחסי הקרטונים הם מכונות יקרות מאד ויש גם לדאוג לתחזוקתם השוטפת וכן לפינוים. לאחר מו"מ בין הנהלת האיגוד לבין העירייה –  העירייה תציב מתקן שכזה על חשבונה במקום מרכזי והמוסכים התחייבו לפנות  את הקרטונים במרוכז למתקן זה במקום להשליך את הקרטונים לפחים הרגילים.

פעילות זו היא פעילות רבה ומרובה ומנכ"ל האיגוד משקיע בה את מיטב מרצו וראו את עניין הדרישות של רשות המים, השתלבות בתכנון ובשינויים הצפויים להפחתת הבירוקרטיה המקומית והאזורית (רישוי עסקים וכד') ולמילוי הדרישה שלנו מהרשויות המקומיות להיטיב את איכות השירות לבעל העסק. דוגמאות כגון אלה מטופלות מדי יום והאיגוד עוסק בהן ביעילות וברצף במשך כל השנה והשנים. על הפעילויות הישירות מופקד המנכ"ל – בין יתר פעולותיו להבטחת הניהול השוטף והשירות לבעלי המוסכים וללקוחותיהם.

 

פעילות עקיפה –  פעילות זו עוסקת ברגולציה ובתכנון עתידי של פני הענף. סדר חברתי חדש (חוק רישוי השירותים לרכב, אובדן להלכה, 309, גילוי נאות, הסדרי ביטוח, ליסינג-מוסכים ועוד). כמו כן אנו פועלים נמרצות בתחום ההכשרות המקצועיות:  כתיבת מערכי לימוד תיאורטיים, לימודים מעשיים, הכשרות מורים, תכנון לפיתוח עתידי של החינוך הטכנולוגי ועוד. זוהי פעילות ענפה וסיזיפית אשר בשנה האחרונה מתחילה להתגבש לכדי תוצאות בגין השקעה ארוכת שנים (איחוד המקצועות, הכשרות חובה, חוק רישוי השירותים לרכב ועוד). על פעילות זו מופקדים חברי ההנהלה, ואני בתוכם, וכן יועצים חיצוניים וכמובן בכל הקשור להכשרות – סמנכ"ל פיתוח ההדרכה שלנו.

 

עדכונים

 

היום נשלחו שני נהלים ממשרד התחבורה שחשוב להביא לידיעתכם:

 

1. הנחיה מקצועית מס' 124 - רעשים ונקישות ממסרקי הגה בדגמי פורד השונים.

2. הוראת נוהל מס' 117 - מוסך לרישוי רכב שבטיפול המוסך (סימול מקצוע היסטורי 182).

לעיונכם.

 

שבת שלום.

רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל       תיאור: תיאור: joinus.jpg  

חוזרים ופרסומים רשמיים ● הכשרה והעשרה מקצועית

לחץ לצפייה


חדשות אחרונות ● כתבות ומאמרים ● פינה משפטית ● השבוע בתקשורת

לחץ לצפייה

 

 ערוץ הרכב: חדשות וידאו ● אתר בשבוע

תיאור: תיאור: image035.gif תיאור: תיאור: image008.jpg

 

ערוץ הרכב 

מטקס סיום למחזור החמישי של בוגרי קורס המייסטר

טקס סיום לימודי המייסטר הוא אירוע שיא של דרך ארוכה ומרתקת בה צועדים בוגרי הקורס עד לקו הגמר. טקס הסיום של המחזור החמישי נערך ברגשות מעורבים, היות והוא לווה בחשש מפני סיום הפרויקט עקב בעיות תקציביות. פאבה ריבשטיין, יו"ר עליית הנוער גרמניה פנתה בטקס למשרד התחבורה: " החלום שלי הוא שהלימודים האלה יקבלו הכרה ותעודה כאן בארץ, שאפשר יהיה להביא את זה לארץ למאות בני נוער, חיילים משוחררים ובוגרים, מבקשת מכולכם: תעשו את זה תכלס!'" במשרד התחבורה הבטיחו להרים את הכפפה.

 

תיאור: תיאור: image032.jpgאתר השבוע jklmn

דירוג שבועי לאתר מתחום הרכב והתחבורה

 

טכנוקאר 2014

 

תערוכת טכנוקאר מתקיימת אחת לשנתיים והיא מהווה את התערוכה המקצועית היחידה של ענף הרכב. השנה, היא תתקיים זו הפעם השביעית בתאריכים 19, 20 ו - 21 במאי בגני התערוכה בתל אביב.

התערוכה מיועדת לכל בעלי המקצוע בענף: בעלי ומנהלי מוסכים, בעלי ומנהלי חברות הובלה ושינוע, בעלי ומנהלי חברות היסעים, מנהלי ציי רכב, בעלי עסקים קטנים ובינוניים שבבעלותם מספר קטן יחסית של כלי רכב לשימוש העסק, נהגי מוניות (בעלי רישיונות), קציני בטיחות בתעבורה, שמאי רכב, מנהלי תחבורה, מנהלי רכש ולוגיסטיקה, בעלי ומנהלי מפעלים, מנהלי כספים, נציגי משרדים ממשלתיים, משרד הביטחו, צבא ומוסדות ממשלתיים ומוניציפאלים ועוד.

השנה לראשונה, לצד הביתנים והתצוגות, התערוכה תקיים גם את וועידת העסקים של עולם הרכב ותעמיד במרכזה תוכן מגוון של בעלי תפקידים ואנשי מקצוע בכירים, שיחלקו עם מבקרי התערוכה את הידע שברשותם כולל ניתוח וסימון מגמות עולמיות בענף הרכב.

כולם יהיו שם. נתראה!

 

 

לחץ לקישור לאתר

המגזין הדיגיטלי

 

 
E-carתיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: facebook logo-04.jpg

תיאור: תיאור: image03

תיאור: תיאור: image04

תיאור: תיאור: image05

תיאור: תיאור: image021.jpg

תיאור: תיאור: image06

תיאור: תיאור: image07

לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל /p>/td>

מסונף למועצה האירופית המשותפת לסחר ושרותי רכב

איגוד המוסכים בישראל ®

חבר פורום ארגוני

ענף הרכב בישראל ®

הפורום להבטחת תקינות

ובטיחות בתיקוני רכב ®

המכללה הטכנולוגית

לרכב בע"מ ®

'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.

אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר./span>

אתר www.iga.co.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.co.il  

להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא"ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה.  ט.ל.ח.   © כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא"ל לפניות