המהדורה המרכזית -רונן לוי
חובת פרסום מידע ללקוח על מחירי החלפים וסוגיהם השונים
משרד
התחבורה מנסה להסדיר מזה זמן רב את נגישות ושקיפות המידע על חלפים
לציבור, על מנת שהלקוח יוכל לבצע בחירה מושכלת בחלף המתאים לרכב
ולכיס.
הנוהל
המקורי יצא בשנת 2013, אך יבואני החלפים התקשו ליישמו, וחלק
מיבואני הרכב יישמו אותו באופן חלקי בלבד. משרד התחבורה ביצע
בדיקות ושימועים ובעקבות כך, השבוע הוציא עדכון לנוהל "מידע
ללקוח על מחירי החלפים וסוגיהם השונים ליבואני מוצרי תעבורה" -
קישור . הדרישה ליישום הנוהל - תוך 90 יום מיום פרסומו.
לעיונכם.
קציני הבטיחות ותאונות דרכים
השבוע
התקיים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת אודות הסדרת מעמדו של קצין
הבטיחות ותנאי העסקתו (שכיר של החברה המחזיקה בצי הרכב או עצמאי
שיכול לספק שירות למספר חברות במקביל). נציגי איגוד קציני הבטיחות
טוענים כי רק קצין בטיחות העובד כשכיר בחברה מחזיקת הרכבים ושפועל
מטעמה בלבד, יכול לספק בטיחות בדרכים ברמה גבוהה. על עמדה זו
חולקים משרד התחבורה, חברות הליסינג וההשכרה (שאינן מעונינות
להעסיק קצין בטיחות במשרה מלאה), וקציני בטיחות עצמאיים (צורת
התאגדות נפוצה מאז התעצמות הליסינג).
בד בבד
התפרסמה
כתבה בערוץ 2
אודות הכשלים הטכניים שהתגלו במשאית שהייתה מעורבת בתאונה
הקטלנית בנשר – לא ברור עדיין מי טיפל ברכב והכיצד.
נענינו
לבקשת יו"ר ועדת הכלכלה ושלחנו מכתב לוועדת הכלכלה ובו הצעה לחיוב
חברות אלה לביצוע
שגרת בדיקות שבועיות של קצין הבטיחות במתקני החברה וחובת בדיקה
חודשית במוסך מורשה כדין ולשמר תיעוד לכך.
איגוד
המוסכים דבק בעמדה כי יש להטיל על קציני הבטיחות את החובה להקפיד
על שיגרת טיפולים ובדיקות שתבוצענה רק במוסך מורשה כדין. לצורך כך,
יתכן ויהיה צורך בשינוי הרגולציה הנוכחית לצורך הנחלת חובת שגרת
הבדיקות והטיפולים, אך זה אפשרי – ומחוייב.
רק השבוע
סיכם המנכ"ל היוצא של
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מר רון מוסקוביץ' את פעילות
הרשות בתקופתו בסיפוק. אנו מסכימים כי שלל הפעולות המבוצעות בתחום
זה מפחיתות את כמות הנפגעים בתאונות דרכים. מאידך ישנם שני תחומים
שבהם ניתן לתקן באופן מיידי ומבוקר את כמות הנפגעים - הולכי רגל
ומעורבות רכב כבד בתאונות קטלניות.
הפחתת
התאונות בהם מעורבים כלי רכב כבדים אמנם דורשת יותר מפקחים, אך
עלותם זניחה ביחס לתועלת שתפיק המדינה והחברה הישראלית מהשינוי
הדרוש.
כל
השינויים הנדרשים הללו כמובן אינם באים במקום אלא בנוסף לשינוי
הרגלי הנהיגה, הגבלת מהירות, איסור עקיפות בכבישים שאינם כבישים
מהירים, העמסות יתר, שעות נהיגה והפסקות וכד'.
אנו
תומכים במאבקם של קציני הבטיחות לעיגון מעמדם ולהגברת הפיקוח על
החברות - ניצחונם של קציני הבטיחות הוא ניצחון לכלל המשתמשים
בכבישי הארץ.
שבת
שלום,
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל |