השבוע ברכב

 תיאור: תיאור: image01

גיליון מס 362

עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה

03.07.2014


המהדורה המרכזית -רונן לוי

 

חוק רישוי השירותים לרכב – דיון בנושאים עקרוניים:

השבוע שוב היינו בוועדת הכלכלה בכנסת להמשך קידום הצעת החוק. הפעם נדונו שני נושאים חשובים ביותר עבורנו: הגבלות על יבואן ביחסיו עם מוסכיו, וחובת רישוי סוחרי רכב משומש - הפיכת סחר ברכב משומש מעיסוק חופשי לעיסוק מוגבל (הדורש רישוי וסטנדרטים).

 

הגבלות על יבואנים ביחסיהם עם מוסכים:

 

הועדה אישרה והצביעה על איסור התניה של יבואן בכניסה להתקשרות עם מוסך שירות ואיסור הכתבה והמלצה במהלך ההתקשרות על מקור מוצרי התעבורה, מחירם וסוגם. משמעות ההחלטה כי יבואן רכב (ישיר ועקיף) לא יוכל בעתיד לכפות על מוסך להתקשר עם לקוחות מוסדיים בתעריפים מוכתבים ולא יוכל לאלץ את מוסך השירות למכור מוצרי תעבורה ממקור עליו ימליץ.

קבלת סעיף זה בחוק תמריץ את שווקי המשנה ותגרום לכך שיבוא חלקי החילוף המקוריים והתחליפיים יפתח לגורמים נוספים ומוסך השירות יוכל ללא חשש לרכוש מוצרים אלה בחופש מוחלט.

כמו כן, אושר הנוסח לפיו כל הגבלה על המוסך ו/או כל דרישה למסירת מידע אודות רכש מוצרים שאינם ממקורות היבואן - תהפוך לעבירה פלילית.

 

זהו הישג ראוי מבחינה צרכנית וכן מבחינת יכולת מוסכי השירות לשפר את רווחיותם ולספק שירות טוב יותר וזול יותר ללקוחות. לאחר תחולת החוק אנו מאמינים כי מוסכי שירות הסובלים בלית ברירה מתדמית של "מוסכים יקרים" יוכלו, אם ירצו, לעצור את תהליכי ואת כמות הנטישה של לקוחות שסיימו את תקופת האחריות.

 

מאידך, זוהי בשורה גם ללקוחות שיעדיפו מוסכים מומחים ו/או כלליים ולמעשה התחרות על ליבו של הלקוח הסופי תהיה נגישה לכולם ומוסכי השירות ישובו יוכלו לשוב לתחרות מבלי להינזק.

 

למרות הבשורות החשובות דנן,  עדיין לא תמה המלאכה. עדיין רב החשש בליבנו, על בסיס נסיון העבר, כי גם הנוסח החדש והחמור יותר מהמצב הקיים של סעיפי הדיברות של "עשה ואל תעשה" על יבואן הרכב ועל המוסך החוקי לא יספיק, שהרי בואני הרכב תמיד מצאו פיתרונות ומסלולים עוקפים לדברי חקיקה ולרוחם.

 

על כן עמדנו על כך שהוועדה תדון ותכניס לנוסח החוק, סעיף ברוח דומה להמלצה 11 מוועדת זליכה המחייבת איסור החזקות צולבות וניגודי עניינים וכן איסור על יבואן רכב להחזיק בבעלותו יותר ממוסך אחד (שעיקרו לצורכי הכשרות ולא לצורכי סחר). אימוץ המלצת ועדת זליכה זו, תהפוך את הפירמידה, ונעבור ממצב של תלות של המוסך ביבואן, לתלות של יבואן הרכב במוסכי השירות ובלקוחות המותג.

 

חובת רישוי סוחרי רכב משומש:

 

באחד הדיונים הקודמים בהצעת החוק בוועדת הכלכלה, העלינו את  הצורך להשלים את ההסדרה של העיסוק בענף  גם באמצעות רשיון סוחרי הרכב והסדרת פעילותם המופקרת והפרוצה. בעקבות זאת, יו"ר הועדה הנחה את משרדי הממשלה לפעול כאמור.

בדיון שנערך השבוע אושר הסעיף המחייב את מי שעוסק בסחר רכב משומש בחובת רישוי. משמע - נאסר על פי חוק לעסוק בקניה ובמכירה של כלי רכב משומשים ללא רישיון כדין (בדומה למתווכי מקרקעין).

 

זהו סעיף חשוב מאד לכלל הציבור הנפגע מההפקרות בתחום וגם עבורנו מאחר וכלי רכב רבים מופנים על ידי סוחרים בלתי מורשים למוסכים לא חוקיים בישראל ובשטחי הרשות לצורכי "שיקום" או הכנה למכירה.

 

פורום התיקון הבטוח – הרחבת הפעילות:

 

הפורום להבטחת האיכות והבטיחות של תיקוני הרכב שהוקם ביוזמתי באיגוד בשנת 2003 מרחיב את הפעילות שלו עם חברים חדשים וישנים מקרב חברי המועצה הארצית. פעילות הפורום תורחב לפתרונות מקצועיים ולזכויות משפטיות במקומות בהם מנסים תאגידים ו/או גורמים אחרים להשפיע על המנהל המקצועי במוסך לתקן רכב באופן לא איכותי ו/א לא בטיחותי.

 

את הפעילות ירכז בשלב הראשון, מר דני הולנדר, מבעלי מוסך דוד בתל אביב, עם סיוע של מחלקת פניות הציבור והיועמ"ש שלנו ובשלב מאוחר יותר ועל בסיס כמות הפניות, נעבה את מערך הסיוע לפי הצורך.

 

שבת שלום,

רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל       תיאור: תיאור: joinus.jpg  

חוזרים ופרסומים רשמיים ● הכשרה והעשרה מקצועית

לחץ לצפייה


חדשות אחרונות ● כתבות ומאמרים ● פינה משפטית ● השבוע בתקשורת

לחץ לצפייה

 

 ערוץ הרכב: חדשות וידאו ● אתר בשבוע

תיאור: תיאור: image035.gif תיאור: תיאור: image008.jpg

 

ערוץ הרכב 

למה היבואנים מתייחסים אליכם כאל לקוחות שבויים במוסך?

היבואנים גובים על חלקי חילוף מחירים הזויים, אבל ב -ebay תוכלו לקבל את החלק בשליש מחיר, אז כנראה שמישהו כאן גוזר עלינו קופון... אם שר התחבורה יבטל את הבירוקרטיה כל פעם שרוצים להביא חלק ביבוא אישי, נראה איך היבואנים מתיישרים לבד..

 

תיאור: תיאור: image032.jpgאתר השבוע jklmn

דירוג שבועי לאתר מתחום הרכב והתחבורה

 

מוסך דוידוב הינו מוסך מורשה של חברת יגואר, וולבו והונדה.

 

פעילותה של המשפחה הירושלמית בתחום הרכב חצתה זה מכבר את העשור הרביעי והיום, בניצוחו של הדור החדש, המוסך פורס בפניכם מגוון רחב של שירותי מוסך וסל שירותים נלווים החובקים את עולם המשאיות, האוטובוסים והרכבים בישראל.

 

לחץ לקישור לאתר

המגזין הדיגיטלי

 

 
E-carתיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: facebook logo-04.jpg

תיאור: תיאור: image03

תיאור: תיאור: image04

תיאור: תיאור: image05

תיאור: תיאור: image021.jpg

תיאור: תיאור: image06

תיאור: תיאור: image07

לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל

מסונף למועצה האירופית המשותפת לסחר ושרותי רכב

איגוד המוסכים בישראל ®

חבר פורום ארגוני

ענף הרכב בישראל ®

הפורום להבטחת תקינות

ובטיחות בתיקוני רכב ®

המכללה הטכנולוגית

לרכב בע"מ ®

'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.

אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר./span>

אתר www.iga.co.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.co.il  

להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא"ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה.  ט.ל.ח.   © כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא"ל לפניות