המהדורה המרכזית -רונן לוי
צוק איתן
השבוע
כולנו מרוכזים בעימות הבטחוני המתלקח ומסלים לאחר רצף האירועים
הקשים שקדמו לו.
כולנו
נוכחים היום בחשיבות הטכנולוגיה (השקעת המדינה במערכת כיפת ברזל)
ואת חשיבות הלכידות החברתית בישראל על כל גווניה ועל כלל אזרחיה.
האירועים האחרונים מוכיחים לנו עד כמה מרקם החיים שלנו נפיץ ונזיל
וכי אנו עוד רק בתחילת המסע להשכנת שלום ושקט באיזורנו.
נוספו
למצב הביטחוני הקשה גם ידיעות על אירועים הקשורים בחגיגות השכר
והשלמונים על מגוון הקשת החל מבלתי ראוים וכלה בפליליים ממש –
תרחישים עליהם אנו מתריעים מזה שנים רבות - של
חלק ממנהיגינו ושל חלק מהקבוצות המשפיעות על חיינו.
כל הללו,
אך מחזקים ומשכנעים אותנו ביתר שאת כי אין לנו כל זכות לוותר על
המאבק ליצירת חברה טובה יותר הנשענת על אדני הצדק והיושר הכולל
שוויון זכויות וחובות וכמובן ביזור כוחות ומשאבים, ופירוק
השליטה של מיעוט חברות בכל שוק נתון.
(גם)
השבוע אם כן הוספנו וביצענו פעולות נוספות לקידום המאבק הצודק שלנו
ובכללם:
1. הוצאנו
לוועדת הכלכלה כתב עמדה לגבי תיקון חוק רישום והגבלת הפעולות בחלקי
חילוף משומשים וזאת בכדי לשכנע את חברי הכנסת לתרום להפחתת ההזנה
למוסכים הלא-חוקיים ולהפחתת כמות התיקונים הלא בטיחותיים המסכנים
את כלל משתמשי הכביש בישראל, את רוכשי הרכב המשוקם ומשפחותיהם.
2. סיכום
עקרוני עם משרד התחבורה על אופי אמות המידה החדשות למוסכים החוקיים
בחוק רישוי השירותים לרכב. הדיון בכנסת על סעיפים אלה יתקיים בשבוע
הבא.
3. סוכם
כי וועדת הכלכלה תדון בהטמעת המלצת זליכה שלא אומצה לצערנו על ידי
הפקידות הממשלתית : "יבואן רכב מסחרי לא יהיה בעל החזקות (במישרין
או בעקיפין), ביותר ממוסך אחד לכל מותג של תאגיד יצרני שהוא מייצג.
מוסך זה ישמש כמרכז שירות והדרכה עבור כלי רכב המיובאים על ידו."
אנו מקווים כי נצליח לשכנע את חברי הכנסת בנחיצות מימוש המלצה זו
לטובת התחרות ולטובת העידוד והקידום של עסקים קטנים בתחום הרכב -
מוסכים, יבואני חלקים, ספקים וכד'.
4. תקנה
309 - "נזק בטיחותי" / רכב עם הערה ברישיון הרכב. תקנה
זו (בנוסחה
המתוקן) נכנסת לפועל ב- 1.8.2014 ועליכם להיערך לכך. רצ"ב לשימושכם נוהל
מספר 23 שהוצא
לשמאי הרכב. זכרו כי מנהל מקצועי של מוסך חייב למלא טופס מתאים
למכון בדיקת 309 טרם העברתו למכון וכי יש לוודא גם תקינות פעולת
כריות האוויר ולהתחייב על
כך.
את הטופס
יהיה ניתן לרכוש בסניפי איגוד המוסכים החל מהשבוע האחרון של חודש
יולי.
פטירתו בטרם עת של מר שלמה שמלצר ז"ל
אין ספק
כי הרעיונות והתאגידים שהקים ותפעל מר שמלצר ז"ל, החל מימיו כבעל
מוסך, הביאו לשינוי דרמטי בשוק הרכב הישראלי, וביניהם הזנקת תופעת
הליסינג התפעולי; וכן פיתוח מודל השליטה הריכוזית בחברת ביטוח –
יבוא רכב - רשת מוסכים – חברות השכרה – חברות ליסינג. למר שמלצר
ז"ל חלק נכבד בפתיחת שוק במקביל לסגירת שווקים אחרים והוא היה בין
היחידים ואולי היחיד שהצליח ל"הבקיע" ולחדור לשווקים שסגורים בד"כ
באופן "הרמטי" למי שאינו חלק מה"מיליה" הוותיק של שליטי השוק
(ייבוא רכב, ביטוח וכד').
כידוע,
איגוד המוסכים וחבריו נאבקו שנים רבות בתופעת הליסינג התפעולי
שהיקפה בישראל הוא חריג בכל קנה מידה בינלאומי. גם מאבקנו לפתיחת
השוק נובע בחלק לא מבוטל ממנו לתוצאות פעילותו של מר שמלצר ז"ל
ומאבקיו. יחד עם זאת אנו מעריכים ומוקירים את תרומתו, הצלחותיו
הפנומנאליות ופועלו העקבי והעיקש.
אנו
שולחים מכאן תנחומים למשפחת שמלצר על אובדנה הכבד.
מאחל
לכולנו סוף שבוע שקט ובטוח
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל |